1. #1
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    °|•< gedenk & smeekbeden >•|°

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    Wat leuk van je dat op deze topic hebt geklikt!
    Nu je hier toch bent kun net zo goed even meedoen?
    Het is heel simpel en neemt super weinig tijd in beslag!
    Wat dan precies...?
    Laten we deze topic gebruiken om:
    - Gedenkingen (Dhikr)
    - Smeekbeden (Ad'iyah)

    Te plaatsen en zo elkaar te gedenken op een leuke manier.
    Wat krijg je er voor terug?
    Hassanaat... Ideaal toch?

    Spelregels:

    Als je arabisch plaats, vermeld de uitspraak er bij ter vergemakkelijking voor onze broeders en zusters.

    Example:

    بسم الله الرحمن الرحيم
    Bismi Lahi Rahmani Rahim
    (& Eventueel de vertaling zou ook fijn zijn!)
    In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

    Let's do this!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    299
    16-06-2016

    Mijn favoriete dua:




    Allahouma ini anzalta mien ghairin fakeer

    My Lord! I am truly in need of whatever good that You bestow on me!’

    [Surah Qasas:24]
    Blessed.

  3. #3
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Citaat Geplaatst door A.mber Bekijk reactie
    Mijn favoriete dua:




    Allahouma ini anzalta mien ghairin fakeer

    My Lord! I am truly in need of whatever good that You bestow on me!’

    [Surah Qasas:24]
    Netjes dat gaat over Moussa alayhi Salam!

    سبحان الله و بحمده
    Soubhana Allah wa bihamdih
    Geprezen zij Allah en Hem dank ik.

    Abu Hurairah (رضي الله عنه ) vertelt:
    Dat de Profeet Mohammed vrede zij met hem heeft gezegd:

    "Degene die 'Soubhana Allah wa bihamdih' honderd keer op een dag uitspreekt, zijn/haar zonden zullen gewist worden, al zouden ze zijn zoals het schuim van de zee"

    (Al-Bukhari, vol. 7 hadith nummer 6405)

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    299
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door -__- Bekijk reactie
    Netjes dat gaat over Moussa alayhi Salam!

    سبحان الله و بحمده
    Soubhana Allah wa bihamdih
    Geprezen zij Allah en Hem dank ik.

    Abu Hurairah (رضي الله عنه ) vertelt:
    Dat de Profeet Mohammed vrede zij met hem heeft gezegd:

    "Degene die 'Soubhana Allah wa bihamdih' honderd keer op een dag uitspreekt, zijn/haar zonden zullen gewist worden, al zouden ze zijn zoals het schuim van de zee"

    (Al-Bukhari, vol. 7 hadith nummer 6405)
    Uhu. Die is prachtig en heel simpel om te doen.

    It is narrated from Abu Umamah (r.a.) that the Messenger of Allah (s.a.w.) said, Whoever reads ayat al-kursi after every mandatory (fardh) prayer, only his death prevents his entry into Jannah.”[Reported by Imam Nasa’i and Tabarani, graded authentic by Sh. Al-Albani]
    Blessed.

  5. #5
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    فَتَعَالَى اللَّهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ ۗ وَلَا تَعْجَلْ بِالْقُرْآنِ مِن قَبْلِ أَن يُقْضَىٰ إِلَيْكَ وَحْيُهُ ۖ وَقُل رَّبِّ زِدْنِي عِلْمًا

    (20. Ta-ha, vers 114)

    Fata'ala Allaho Almaliko Alhaqo, wa la ta'zjal bilqoer`ani min qabli an yoeqda ilayka wahyoeho, wa qoel Rabbi zidni 'ilman.

    So, high and exalted is Allah, the True King . And see that you do not hasten to recite the Qur'an before its revelation is completed to you, and say, "O my Lord, give me more of knowledge. "

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    “And among His signs is this, that He created for you mates from among yourselves, that you may dwell in tranquility with them, and He has put love and mercy between your hearts. Undoubtedly in these are signs for those who reflect." Quran 30:21

    Zou die liefde er al zijn voor het huwelijk (omdat die twee bij elkaar hoorden te zijn) of groeit het echt binnen het huwelijk?
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  7. #7
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    “And among His signs is this, that He created for you mates from among yourselves, that you may dwell in tranquility with them, and He has put love and mercy between your hearts. Undoubtedly in these are signs for those who reflect." Quran 30:21

    Zou die liefde er al zijn voor het huwelijk (omdat die twee bij elkaar hoorden te zijn) of groeit het echt binnen het huwelijk?
    Liefde tussen man en vrouw begint pas vanaf het huwelijk. Alles wat daarvoor aan emoties en lusten vrij komt voor elkaar is een list van de shaytan.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door -__- Bekijk reactie
    Liefde tussen man en vrouw begint pas vanaf het huwelijk. Alles wat daarvoor aan emoties en lusten vrij komt voor elkaar is een list van de shaytan.
    Dus als je elkaar leuk vindt voor het huwelijk is het bedrog en moet je maar niet met elkaar trouwen?
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  9. #9
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Dus als je elkaar leuk vindt voor het huwelijk is het bedrog en moet je maar niet met elkaar trouwen?
    Ja, althans zo interpreteer ik de Hadith en de verzen die hier over gaan wel.

    والله تعالى اعلم

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door -__- Bekijk reactie
    Ja, althans zo interpreteer ik de Hadith en de verzen die hier over gaan wel.

    والله تعالى اعلم
    Ik denk het niet. Als je elkaar leuk vindt moet je juist met elkaar trouwen zodat jullie leukheid kan ontplooien tot liefde. Wa allahou a3lam.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  11. #11
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Ik denk het niet. Als je elkaar leuk vindt moet je juist met elkaar trouwen zodat jullie leukheid kan ontplooien tot liefde. Wa allahou a3lam.
    Een relatie of contact voor het huwelijk is Zina. Het enige wat je ontplooit zijn zonden. Er zijn zeker mensen die uit een haram relatie uit eindelijk getrouwd zijn. Alleen vergeten veel dat er nog berouw getoond moet worden voor de zin die het koppeltje is begaan.

    والله تعالى اعلم

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door -__- Bekijk reactie
    Een relatie of contact voor het huwelijk is Zina. Het enige wat je ontplooit zijn zonden. Er zijn zeker mensen die uit een haram relatie uit eindelijk getrouwd zijn. Alleen vergeten veel dat er nog berouw getoond moet worden voor de zin die het koppeltje is begaan.

    والله تعالى اعلم
    En stel je leert elkaar kort kennen (laten we zeggen een maandje) het klikt en hij komt langs. De zina is dus beperkt en jullie trouwen en leven lang en gelukkig! Voor dat maandje tonen jullie oprecht berouw.

    Ik zou zeggen bismillah!
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  13. #13
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    En stel je leert elkaar kort kennen (laten we zeggen een maandje) het klikt en hij komt langs. De zina is dus beperkt en jullie trouwen en leven lang en gelukkig! Voor dat maandje tonen jullie oprecht berouw.

    Ik zou zeggen bismillah!
    Allah (عز وجل) zegt in de edele Koran:
    (interpretatie van de betekenis)


    وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا ۖ إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلًا

    “En nader de ontucht niet. Voorwaar het is een verdorvenheid en een slechte weg.”

    (Soerat al-Israa’: 32)

    Ibn Kathier (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Allah verbiedt hiermee Zijn dienaren om ontucht te plegen, om het te naderen, om zich in situaties te plaatsen die ernaar kunnen leiden of hen ertoe verleidt. ‘En nader de ontucht niet. Voorwaar het is een verdorvenheid,’ Het is met andere woorden een grote zonde. En met ‘een slechte weg,’ wordt met andere woorden gezegd een slechte manier van gedraging.”

    Conclusie: we dienen ver van ontucht vandaan te blijven. Hoe kunnen we dan praten over "het is maar een maandje en dan toon ik berouw". Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat je bent vergeven voor de zonde. Maar wie geeft ons die garantie?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door -__- Bekijk reactie
    Allah (عز وجل) zegt in de edele Koran:
    (interpretatie van de betekenis)


    وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا ۖ إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلًا

    “En nader de ontucht niet. Voorwaar het is een verdorvenheid en een slechte weg.”

    (Soerat al-Israa’: 32)

    Ibn Kathier (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Allah verbiedt hiermee Zijn dienaren om ontucht te plegen, om het te naderen, om zich in situaties te plaatsen die ernaar kunnen leiden of hen ertoe verleidt. ‘En nader de ontucht niet. Voorwaar het is een verdorvenheid,’ Het is met andere woorden een grote zonde. En met ‘een slechte weg,’ wordt met andere woorden gezegd een slechte manier van gedraging.”

    Conclusie: we dienen ver van ontucht vandaan te blijven. Hoe kunnen we dan praten over "het is maar een maandje en dan toon ik berouw". Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat je bent vergeven voor de zonde. Maar wie geeft ons die garantie?
    De barmhartigheid van Allah swt geeft ons die garantie. Als je oprecht bent in je Tauwba en vervolgens wegblijft van de zonde (dit doe je, want je trouwt immers met elkaar) dan wordt de zonde je met de wil van Allah vergeven. Allah vergeeft alles behalve shirk.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  15. #15
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    De barmhartigheid van Allah swt geeft ons die garantie. Als je oprecht bent in je Tauwba en vervolgens wegblijft van de zonde (dit doe je, want je trouwt immers met elkaar) dan wordt de zonde je met de wil van Allah vergeven. Allah vergeeft alles behalve shirk.
    Ik kan niet instemmen met wat je zegt zuster aangezien de vers uit Koran voldoende bewijs geeft over hoe ernstig Zina is. Ik respecteer jouw mening en wil het graag daarbij houden. Ik heb de topic niet geopend om te discussiëren over zaken die ons te boven gaan. Het zou een mooie discussie zijn als er iemand bij zou zijn met kennis zodat de veiligheid van onze Iman gewaarborgd blijft.