1. #61
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    But if that marriage comes about as a result of an illicit love relationship, such as when they meet and are alone together and kiss one another, and other haraam actions, then it will never be stable, because they committed actions that go against sharee’ah and because they have built their lives on things that will have the effect of reducing blessings and support from Allaah, for sin is a major factor in reducing blessings, even though some people think, because of the Shaytaan’s whispers, that falling in love and doing haraam deeds makes marriage stronger.


    Dit stuk komt uit de zelfde fatwa.

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door -__- Bekijk reactie
    But if that marriage comes about as a result of an illicit love relationship, such as when they meet and are alone together and kiss one another, and other haraam actions, then it will never be stable, because they committed actions that go against sharee’ah and because they have built their lives on things that will have the effect of reducing blessings and support from Allaah, for sin is a major factor in reducing blessings, even though some people think, because of the Shaytaan’s whispers, that falling in love and doing haraam deeds makes marriage stronger.


    Dit stuk komt uit de zelfde fatwa.
    Dit is een intieme relatie, wat verboden is. Volgens mij kan je elkaar ook leuk vinden en houden van elkaar ook al heb je deze dingen niet gedaan. Je kan ook netjes contact hebben of elkaar al jaren zien en kennen en denken hij of zij wordt met de wil van Allah mijn echtgeno(o)t(e).
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  3. #63
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Dit is een intieme relatie, wat verboden is. Volgens mij kan je elkaar ook leuk vinden en houden van elkaar ook al heb je deze dingen niet gedaan. Je kan ook netjes contact hebben of elkaar al jaren zien en kennen en denken hij of zij wordt met de wil van Allah mijn echtgeno(o)t(e).
    Contact zonder mahram behoort ook tot zina omdat het leidt tot werkelijke zina.

    Zie:

    https://islamqa.info/en/13791

    En:

    https://islamqa.info/en/277583

    https://islamqa.info/en/3013

    https://islamqa.info/en/169654

    Verder wil ik vragen om deze topic niet te gebruiken voor discussies baraka Allaho feek. Al helemaal niet over zaken waar ahl al'ilm voor nodig zijn. Moge Allah ons allen behoeden tegen het slechte en onze kennis vermeerderen.

    والله تعالى اعلم

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door -__- Bekijk reactie
    Contact zonder mahram behoort ook tot zina omdat het leidt tot werkelijke zina.

    Zie:

    https://islamqa.info/en/13791

    En:

    https://islamqa.info/en/277583

    https://islamqa.info/en/3013

    https://islamqa.info/en/169654

    Verder wil ik vragen om deze topic niet te gebruiken voor discussies baraka Allaho feek. Al helemaal niet over zaken waar ahl al'ilm voor nodig zijn. Moge Allah ons allen behoeden tegen het slechte en onze kennis vermeerderen.

    والله تعالى اعلم
    Oke. Bedankt voor het delen en moge Allah ons leiden en standvastig maken en het goede laten doen. We leven wel in een tijd waarin zoveel normaal lijkt, wat eigenlijk ook niet echt normaal is. Allah i hdiena.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  5. #65
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Oke. Bedankt voor het delen en moge Allah ons leiden en standvastig maken en het goede laten doen. We leven wel in een tijd waarin zoveel normaal lijkt, wat eigenlijk ook niet echt normaal is. Allah i hdiena.
    Jij ook bedankt Oeghti voor het delen en meedenken baraka Allaho feeki. Ameen Ameen Ameen leiding van Allah is echt belangrijk in een tijd als deze waarin het goede en het slechte vermengd wordt met elkaar.

    Smeekbede voor Leiding en Barmhartigheid

    Smeekbede in het Arabisch
    رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً

    إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ

    رَبَّنَا إِنَّكَ جَامِعُ النَّاسِ لِيَوْمٍ لَّا رَيْبَ فِيهِ

    Betekenis van de smeekbede
    Onze Heer, laat onze harten niet afwijken nadat U ons geleid heeft en schenk ons van Uw kant Barmhartigheid. Voorwaar, U bent de Schenker.

    Onze Heer, voorwaar, U bent Degene Die de mensen verzamelt op de Dag waaraan geen twijfel is.

    Uitspraak van de smeekbede
    Rabbanaa laa toezigh qoeloebanaa ba3da idh hadaytanaa wahab lanaa mil ladoenka rahmaten.

    Innaka anta l-wahhaaboe.

    Rabbanaa innaka djaami3oe an-nasi liyawmin laa rayba fiehi.

    Deze smeekbede komt uit de Koran uit soerah Ali Imran (3:8-9)

  6. #66
    Bijna Lid

    Reacties
    451
    15-09-2016

    Citaat Geplaatst door -__- Bekijk reactie
    Jij ook bedankt Oeghti voor het delen en meedenken baraka Allaho feeki. Ameen Ameen Ameen leiding van Allah is echt belangrijk in een tijd als deze waarin het goede en het slechte vermengd wordt met elkaar.

    Smeekbede voor Leiding en Barmhartigheid

    Smeekbede in het Arabisch
    رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً

    إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ

    رَبَّنَا إِنَّكَ جَامِعُ النَّاسِ لِيَوْمٍ لَّا رَيْبَ فِيهِ

    Betekenis van de smeekbede
    Onze Heer, laat onze harten niet afwijken nadat U ons geleid heeft en schenk ons van Uw kant Barmhartigheid. Voorwaar, U bent de Schenker.

    Onze Heer, voorwaar, U bent Degene Die de mensen verzamelt op de Dag waaraan geen twijfel is.

    Uitspraak van de smeekbede
    Rabbanaa laa toezigh qoeloebanaa ba3da idh hadaytanaa wahab lanaa mil ladoenka rahmaten.

    Innaka anta l-wahhaaboe.

    Rabbanaa innaka djaami3oe an-nasi liyawmin laa rayba fiehi.

    Deze smeekbede komt uit de Koran uit soerah Ali Imran (3:8-9)
    Er mist nog een stuk in de laatste aya.

    إِنَّ اللهَ لاَ يُخْلِفُ الْمِيعَادَ

  7. #67
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Citaat Geplaatst door Deadly. Bekijk reactie
    Er mist nog een stuk in de laatste aya.

    إِنَّ اللهَ لاَ يُخْلِفُ الْمِيعَادَ
    Dat klopt baraka Allaho feeki! Dank je oeghti

  8. #68
    Bijna Lid

    Reacties
    451
    15-09-2016

    Citaat Geplaatst door -__- Bekijk reactie
    Dat klopt baraka Allaho feeki! Dank je oeghti
    Wa feek.

  9. #69
    Bijna Lid

    Reacties
    451
    15-09-2016

    بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم



    'Uthman bin 'Affan (May Allah be pleased with him) reported:

    The Messenger of Allah (ﷺ) said, "He who recites three times every morning and evening: 'Bismillahil-ladhi la yadurru ma'as-mihi shai'un fil-ardi wa la fis-sama'i, wa Huwas-Sami'ul-'Alim (In the Name of Allah with Whose Name there is protection against every kind of harm in the earth or in the heaven, and He is the All-Hearing and All- Knowing),' nothing will harm him."

    [Abu Dawud and At- Tirmidhi]

  10. #70
    Bijna Lid

    Reacties
    451
    15-09-2016


    الله أكبر. الله أكبر. الله أكبر كبيراً.

    الله أكبر. الله أكبر. لا إله إلا الله. الله أكبر. الله أكبر ولله الحمد.

    الله أكبر. الله أكبر. الله أكبر. لا إله إلا الله. والله أكبر. الله أكبر ولله الحمد.


    Aangeraden om het veelvuldig te zeggen tijdens deze gezegende eerste dagen van Dhul Hiddjah.

  11. #71
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Toevlucht zoeken tegen de Shaitan
    Allah de Verhevene zegt in de Koran, in Surah Al-Muminien: “En zeg: “Mijn Heer, ik zoek mijn toevlucht tot U tegen de influisteringen van de Shayatien. En ik zoek mijn toevlucht tot U, mijn Heer, zodat zij niet bij mij komen.” Ibn Kathir heeft in zijn tafsir gezegd dat Allah de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) in dit vers opdraagt om toevlucht bij Hem te zoeken tegen de vervloekte Shaitan, omdat niets en niemand anders ons tegen hem kan beschermen, alleen Allah. We worden daarom opgedragen om toevlucht te zoeken bij Allah en ook om Zijn Naam te noemen voor bijvoorbeeld het eten, het slachten en om Hem veelvoudig te gedenken, want Allah is onze Beschermer en Hij is de beste Beschermer.

    Dua in het Arabisch
    رَّبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ

    وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَن يَحْضُرُونِ

    Betekenis van de dua (interpretatie van de betekenis)
    Mijn Heer, ik zoek mijn toevlucht tot U tegen de influisteringen van de Shayatien. En ik zoek mijn toevlucht tot U, mijn Heer, zodat zij niet bij mij komen.

    Uitspraak van de dua
    Rabbi a3oedhoe bika min hamazaati s-shayaatien. Wa a3oedhoe bika rabbi an yahdoeroen.

    Extra informatie over de dua
    Deze dua staat vermeld in de Koran, in surah Al-Muminun (23:97-98).


    Bron: duakracht.nl

  12. #72
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Prachtige smeekbede van de Profeet tijdens het gebed
    Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft overgeleverd: “Nooit heeft de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) na het openbaren van “Als de hulp van Allaah en de overwinning zijn gekomen” een gebed verricht zonder daarin te zeggen: “Verheven bent U, O Allah, onze Heer en alle lof zij U, O Allah, vergeef mij.” Volg jij zijn voorbeeld?

    Smeekbede in het Arabisch
    سُبْـحانَكَ اللّهُـمَّ رَبَّـنا وَبِحَـمْدِك ، اللّهُـمَّ اغْفِـرْ لي

    Betekenis van de smeekbede
    Verheven bent U, O Allah, onze Heer en alle lof zij U, O Allah, vergeef mij.

    Uitspraak van de smeekbede
    Soebhanaka Allahoemma rabbana wa bih’amdika Allahoemma ghfier lie.

    Informatie over de smeekbede
    Deze smeekbede kan uitgesproken worden tijdens de roekoe (neerbuiging) en de soedjoed (neerknieling) na de voorgeschreven smeekbeden. De smeekbede is optioneel, niet verplicht dus.

    De hadith en de smeekbede zijn overgeleverd door Aisha, één van de moeders van de gelovigen, moge Allah tevreden zijn met haar en staat vermeld in Sahih Bukharie. De soerah uit de Koran waar naar gerefereerd wordt in deze hadith is soerah An-Nasr, hoofdstuk 110 in de Koran. Een prachtige soerah met een bijzondere uitleg.

  13. #73
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Soubhana Allah! Zelfs hier heeft de islam een specifieke dus voor:

    Dua bij de eerste tros dadels
    Wanneer de profeet (vrede zij met hem) de eerste tros dadels van het seizoen zag, was hij gewend om Allah om zegeningen te vragen. Hij (vrede zij met hem) gebruikte hiervoor de volgende woorden…

    Dua in het Arabisch
    اللّهُـمَّ بارِكْ لَنا في ثَمَـرِنا، وَبارِكْ لَنا في مَدينَتِنـا، وَبارِكْ لَنا في صاعِنـا، وَبارِكْ لَنا في مُدِّنا

    Betekenis van de dua
    O Allah, maak onze vruchten en onze stad gezegend, zegen onze saa en zegen onze mudd.

    Uitspraak van de dua
    Allaahoemma baariek lenaa fie thamariena, wa baariek lenaa fie madieenatiena wa baariek lenaa fie saa’iena wa baariek lenaa fie moeddiena.

    Extra informatie
    De saa en de mudd werden vroeger gebruikt als inhoudsmaten. Eén mudd staat gelijk aan twee handen vol en één saa is evenveel als vier mudd.

    Deze dua is overgeleverd door Moeslim

  14. #74
    Overgenomen

    Reacties
    290
    26-07-2018

    Dua istikhara / istikhara gebed

    Istikhara betekent dat je Allah vraagt om je te leiden naar een juiste keuze. Je vraagt Allah om deze keuze te vergemakkelijken indien het goed voor je is en om je ervan weg te houden indien dit niet het geval is. Ook vraag je Hem om tevredenheid met hetgeen wat voor jou voorbestemd is. De profeet (vrede en zegeningen zij met hem) droeg zijn metgezellen op om istikhara te verrichten voor alle zaken waarover zij een beslissing moesten nemen. Hij (vrede en zegeningen zij met hem) zei tegen hen: “Indien iemand van jullie een beslissing moet nemen, dient hij twee gebedseenheden te bidden en dan dient hij te zeggen…”

    Dua istikhara in het Arabisch

    اللّهُـمَّ إِنِّـي أَسْتَخيـرُكَ بِعِاْـمِك، وَأسْتَقْـدِرُكَ بِقُـدْرَتِـك، وَأَسْـألُـكَ مِنْ فَضْـلِكَ العَظـيم، فَإِنَّـكَ تَقْـدِرُ وَلا أَقْـدِر، وَتَـعْلَـمُ وَلا أَعْلَـم، وَأَنْـتَ عَلاّمُ الغُـيوب، اللّهُـمَّ إِنْ كُنْـتَ تَعْـلَمُ أَنَّ هـذا الأمْـرَ- وَيُسَـمِّي حاجَتَـه – خَـيْرٌ لي في دينـي وَمَعـاشي وَعاقِـبَةِ أَمْـري، فَاقْـدُرْهُ لي وَيَسِّـرْهُ لي ثـمَّ بارِكْ لي فيـه، وَإِنْ كُنْـتَ تَعْـلَمُ أَنَّ هـذا الأمْـرَ شَـرٌ لي في دينـي وَمَعـاشي وَعاقِـبَةِ أَمْـري، فَاصْرِفْـهُ عَنِّي وَاصْرِفْني عَنْـهُ وَاقْـدُرْ لي الخَـيْرَ حَيْـثُ كانَ ثُـمَّ أَرْضِـني بِـه

    Betekenis van de dua

    O Allah! Ik zoek Uw Leiding in Uw kennis en kracht in Uw Macht en ik vraag U om Uw zegeningen, U beschikt over macht, ik niet , U bent Alwetend, ik niet. U bent de Kenner van het ongeziene, O Allah! Als U weet dat deze beslissing (noem hetgeen waarover je wilt beslissen) gunstig is voor mijn islam, mijn leven en voor mij in het Hiernamaals, (of zeg: als het beter is voor mijn huidige en latere noden), bepaal het dan voor mij en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij ermee. En als U weet dat deze beslissing slecht is voor mijn islam, mijn leven en voor mij in het Hiernamaals (of zeg: als het slecht is voor mijn huidige en latere noden), houd het dan bij mij vandaan en laat mij er afstand van nemen. Bepaal voor mij datgene wat goed is voor mij en laat mij tevredenheid in datgene vinden.

    والله تعالى اعلم

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    1.938
    21-06-2007

    Shaddaad Ibn ‘Aws (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd, dat de Profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) zei:*

    "De meest voortreffelijke manier om hulp (vergiffenis) van Allah te vragen, is door te zeggen:*

    “Allahoemma Anta Rabbie laa ielaaha illa Anta, Khalaqtanie wa ana ‘abdoeka, wa ana ‘alaa ‘ahdieka wa wa’dieka mastata’toe, a’oedhoe Bieka mien sharrie maa sana’toe, aboe-oe Laka Bienie’matieka ‘alayya, wa aboe-oe bidhanbie, faghfierlie fa iennahoe laa yaghfieroe d-dhoenoeba iellaa Ant, faghfierlie fa iennahoe laa jaghfieroe d-dhoenoeba iella Ant.’’*



    Betekenis:

    "O Allah, U bent mijn Heer, er is geen god dan U, U heeft mij geschapen en ik ben Uw dienaar en ik heb een verbond met U. Ik zoek mijn toevlucht bij U tegen het kwaad wat ik bedrijf, ik wend mij in berouw tot U, vergeef mijn zonden, want er is zeker niemand ander die zonden vergeeft dan U."

    De profeet heeft toen toegevoegd: "Als iemand dit gedurende dag reciteert met een vast geloof erin en op diezelfde dag doodgaat voor de avond, hij zal een van de mensen van het Paradijs zijn; en als iemand dit s’avonds reciteert met een vast geloof erin en doodgaat voor de ochtend, hij zal een van de mensen van het Paradijs zijn."*