1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    Eenzaamheid is killing

    Daarom moet je het killen voordat ze jou kilt.

    Wie is een goeroe in het geven van gouden adviezen als het gaat om killen van eenzaamheid, maar wel zelf de draad kwijt raakt als hij/zij in de greep van eenzaamheid zit?
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door Gebruiksnaam Bekijk reactie
    Daarom moet je het killen voordat ze jou kilt.

    Wie is een goeroe in het geven van gouden adviezen als het gaat om killen van eenzaamheid, maar wel zelf de draad kwijt raakt als hij/zij in de greep van eenzaamheid zit?
    Ik.

    Al vind ik het vandaag erg rustgevend. Na een hele week mensen om me heen is een dagje alleen zijn heerlijk.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    788
    05-01-2015

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Ik.

    Al vind ik het vandaag erg rustgevend. Na een hele week mensen om me heen is een dagje alleen zijn heerlijk.
    Ik hou daar ook van het momentje voor jezelf, ga dan meestal wandelen of ergens bakkie doen love it
    Elhamdoulileh

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Aboe Noe'aym overleverde een aantal uitspraken van Moe'aadh over de verheven positie van kennis waaronder de volgende uitspraak:
    "Kennis is een troostende vriend in tijden van eenzaamheid. Het is de beste metgezel gedurende het reizen, en het is de innerlijke vriend die tot je spreekt in tijden dat je alleen bent.
    Kennis is het opmerkzame bewijs van wat goed is en wat verkeerd is, en het is de positieve macht die je zal helpen in het overwinnen van de beproevingen. Kennis is je meest machtige zwaard tegen je vijand. En tenslotte, is het je meest sierlijke gewaad in het gezelschap van je nabije metgezellen."

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    A. Schopenhauer
    Duits filosoof 1788-1860

    "Geheel zichzelf zijn mag men slechts, zolang men alleen is; wie dus niet van de eenzaamheid houdt, houdt ook niet van de vrijheid, want slechts wanneer men alleen is, is men vrij."

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Friedrich Nietzsche
    Duits dichter en filosoof 1844-1900

    "Ik ontvlucht de nabijheid der mensen niet, maar het is de eeuwige verre afstand tussen mens en mens die mij in de eenzaamheid drijft."

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Godfried Bomans
    Nederlands schrijver 1913-1971

    "Het meeste verkeer komt voort uit de angst om alleen te zijn. Indien de mens erin slaagde te berusten in zijn eenzaamheid, zou het gras tussen de straatstenen groeien."

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    A. Schopenhauer
    Duits filosoof 1788-1860

    "Het zou een hoofdelement van de opvoeding der jeugd moeten zijn haar te leren eenzaamheid te verdragen, daar deze een bron van geluk en gemoedsrust is."

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    And i have plenty more from where that came from

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Citaat Geplaatst door Gebruiksnaam Bekijk reactie
    Daarom moet je het killen voordat ze jou kilt.

    Wie is een goeroe in het geven van gouden adviezen als het gaat om killen van eenzaamheid, maar wel zelf de draad kwijt raakt als hij/zij in de greep van eenzaamheid zit?
    Als je van kids houdt en je broers en zussen gezegend zijn met kinderen... ontlast hen een paar dagen en vermaak jezelf met hun jeugdigheid.
    Je zult zien dat je er in sha Allah van opknapt en de eenzaamheid verdwijnt.
    Verder.. maak een plekje in je huis waar je je terug kunt trekken. Met een kop koffie of thee, een goed boek of een documentaire of film.

    Koester de tijd met jezelf. Het went om aan jezelf te wennen.

    In sha Allah gaat je eenzaamheid weg.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    Citaat Geplaatst door mevr.koffie Bekijk reactie
    Als je van kids houdt en je broers en zussen gezegend zijn met kinderen... ontlast hen een paar dagen en vermaak jezelf met hun jeugdigheid.
    Je zult zien dat je er in sha Allah van opknapt en de eenzaamheid verdwijnt.
    Verder.. maak een plekje in je huis waar je je terug kunt trekken. Met een kop koffie of thee, een goed boek of een documentaire of film.

    Koester de tijd met jezelf. Het went om aan jezelf te wennen.

    In sha Allah gaat je eenzaamheid weg.
    +

    Ik ben en voel me niet eenzaam.
    Gewoon een vraag om een of andere reden.
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    -
    Laatst gewijzigd door Cecil: 22-07-2018 om 20:46 Reden: Error

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Wat helpt is je telefoon even opzij leggen en proberen je band met Allah azza wa jal te versterken. Veel van de dingen die ons minder eenzaam zouden moeten laten voelen doen vaak het tegenovergestelde door een valse indruk te wekken dat andere het geweldig hebben en alleen jij het rot hebt. Probeer het ook te combineren met sport of andere activiteiten die zowel je lichaam als ziel trainen.
    +
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Wat helpt is je telefoon even opzij leggen en proberen je band met Allah azza wa jal te versterken. Veel van de dingen die ons minder eenzaam zouden moeten laten voelen doen vaak het tegenovergestelde door een valse indruk te wekken dat andere het geweldig hebben en alleen jij het rot hebt. Probeer het ook te combineren met sport of andere activiteiten die zowel je lichaam als ziel trainen.
    Ja klopt. Mooi advies. Veel mensen herkennen dit in de ramadan. Omdat ze dan extra bezig zijn met dhikr. En minder met tijdverspilling. Maar subhanAllah houden het daarna moeilijk vast.

    + sporten. Geeft energie.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Citaat Geplaatst door Gebruiksnaam Bekijk reactie
    +

    Ik ben en voel me niet eenzaam.
    Gewoon een vraag om een of andere reden.
    Oh ik dacht jij.
    Wat is de reden.