1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    81
    17-02-2018

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Waar het vaak misgaat is door de waswas die we krijgen. Wat als?

    Wat als hij/zij met iemand anders praat?
    Wat als hij/zij toch niet van me houdt?
    Wat als hij/zij alleen maar met me speelt?
    Wat als hij/zij zo bij iedereen doet voor de kick en een egoboost?
    Wat als hij/zij niet eerlijk is en het geloof als dekmantel gebruikt?
    Wat als hij/zij vreemdgaat?

    Deze wat als zorgt voor twijfel en een breuk. Velen van ons vergeten dat de shajtan niet houdt van mensen die het juiste pad ambiëren. Hij zal je daarom zeggen: nee, ze is niet goed voor jou. Als ze goed was had ze geen contact met jou en zou ze ook niet bellen met jou. Maar vraag jezelf dan af, waarom jij dat wel doet met haar? Ben jij dan ook niet goed.

    Velen komen op het punt dat ze een besluit moeten nemen, van wordt hij het voor mij? En dan komen die twijfels. Twijfels waardoor je jezelf terugtrekt en het contact verbreekt. En wie is er dan blij? Jij niet, want weer ben je alleen en lonkt de fitna verleidelijk. De shajtan heeft zijn doel bereikt.

    Weer ben je niet getrouwd. En ik typ dit omdat ik me hier ook schuldig aan heb gemaakt. Hij wilde trouwen en op het moment dat ze willen geef ik hem gelijk. En ik laat me bespelen en weer ben ik niet getrouwd. Terwijl alles mss wel klopt, maar ik een bangerik ben en denk “maar ik heb het nu toch goed, oke mss heb ik geen kindjes, maar wel een goed leven elhmdl, zonder zorgen.” Maar dit is wat we denken. En dan lig je daar alleen in bed, terwijl jullie samen een huis vol konden hebben en een partner naast je aan wie je alles kunt vertellen. Alles wat je hier van je afschrijft, omdat het hier toch anoniem is.

    Screw him. Volg je hart en je gevoel en je verlangens. De profeet heeft ons niet voor niet gezegd dat om het huwelijk te laten slagen de man zijn vrouw mocht zien. Zodat er liefde komt in zijn hart en in haar hart.
    Mooie woorden!
    Kleine aanvulling mischien komt het door ‘’bindingsangst” bij sommige die dit herkennen.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Sundaeijs Bekijk reactie
    MassAllah jij hebt echt gesproken a tachelhiet, denk dat vele van ons dit mee maken maar niet bij stil staan. Be3da heb je voor mij me ogen geopend en daar wil ik je heel graag voor bedanken. Herken heel veel vooral die weswes en angst, subhanAllah.
    Jij mijn ogen lieve meid. Ghair inshallah. Ik hoop dat dat wegblijft.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Abu-Milka Bekijk reactie
    Mooie woorden!
    Kleine aanvulling mischien komt het door ‘’bindingsangst” bij sommige die dit herkennen.
    mss. Herken je het zelf ook?
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    81
    17-02-2018

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    mss. Herken je het zelf ook?
    Nee gelukkig niet al hamdulillah!

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Abu-Milka Bekijk reactie
    Nee gelukkig niet al hamdulillah!
    Alhamdoulillah! Dus we kunnen gauw een etentje met blijde nieuws verwachten?
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    2
    31-08-2017

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Ameen broertje.
    zusje!!

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door tetouanie_m Bekijk reactie
    zusje!!
    Ik heb zin om jullie allemaa te koppelen. Dan zijn jullie allemaal voorzien en dan ben ik blij voor al mijn broertjes.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.