1. #1
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    WHY DON'T YOU OPENLY CRITICISE THE MUSLIM RULERS! [Shamsi]

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    3.724
    19-05-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Maar wat als de islamitische leiders huichelaars zijn die zich voordoen als moslims? Jodenpraktijkjes zeg maar.

    FREE PALESTINE


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.840
    15-08-2012

    Zijn ze echte muslim rulers dan? Geen 1 hanteert de islamitische wetten en rechtvaardigheid.

  4. #4
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Ookal betreft het een leider met een hart van een saytaan agi, dan nog moeten wij gehoorzamen (in halal) en maak je niet in opstand komen. Beluister de video goed.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Ik dacht dat islam ons juist moest bevrijden maar met deze regel voelt het meer alsof je je neerlegt bij onrecht.
    If you 'don't know', Allah knows.

  6. #6
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Ik dacht dat islam ons juist moest bevrijden maar met deze regel voelt het meer alsof je je neerlegt bij je onderdrukker. Dus in deze uitzondering is het ok om een enigzins een slaafje te zijn van creatie naast Allah?
    Agi, je bent een slaaf van Allaah en het is Allaah die deze zaak met wijsheid heeft besloten via de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam. De Islaam bevrijd ons juist van fitan anders zou het ons niet verbieden in opstand te komen tegen moslim leiders, want hieruit komt nog meer kwaad en onrecht voort en fitan. Dus Islaam beschermt ons.

    Als de moslims in staat zijn om een ongelovige leider weg te halen van zijn positie en hem te vervangen met een moslim die rechtvaardig is, en dus de fitan minder te maken marhba. Maar de moslims zijn hiertoe niet in staat en dit zien we om ons heen bij onze buren.

    Allaah besluit niet zomaar iets en dit weet je. In opstand komen maakt de situatie erger dan het is en vermeerderd de onrecht en fitan. Kijk naar de andere landen, wat voor goeds is eruit gekomen? Het is enkel erger geworden en degenen die zijn vervangen door andere leiders, hoe zijn deze vervangers? Beter? Ashab Sunnah? Nee.

    Sabr ya agi is de beste uitweg. Zoals is gezegd: als een onrechtvaardige leider over ons is aangesteld dan kan het een bestraffing zijn van Allaah en als dit het geval is zijn wij niet in staat om deze bestraffing weg te halen. Als het een beproeving is van Allaah dan moeten wij de beproeving doorstaan en sabr hebben.

    Wat voor goeds kwam eruit opstandigheid?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Geen opstand maar niet jezelf laten stilhouden bedoel ik. We moeten toch dingen kunnen veroordelen of het nou je buurman is of de leider of is dit dan echt een uitzonderlijke regel voor een leider? Mag die saudi prins geen munafiq genoemd worden bijv
    If you 'don't know', Allah knows.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Mensen moeten wel wakkwer blijven en het wakker maken is hopelijk wel aangemoedigd door de deen.
    If you 'don't know', Allah knows.

  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Geen opstand maar niet jezelf laten stilhouden bedoel ik. We moeten toch dingen kunnen veroordelen of het nou je buurman is of de leider of is dit dan echt een uitzonderlijke regel voor een leider? Mag die saudi prins geen munafiq genoemd worden bijv
    In opstand komen doet men met de mond en daden en het begint bij de mond.

    Er zijn authentieke Ahadith over hoe je moet handelen met de onrecht van leiders en nergens staat aangegeven scheld ze uit, bekritiseer hen openlijk etc. Er staat als je in staat bent hen te adviseren doe het dan in prive. En geef de leider zijn recht en vraag Allah om jouw recht. De omgang met leiders is anders dan met je buurman etc.

    Als je openlijk kritiek toont en zelf scheldt etc, dit zorgt voor fitan. Je hoeft mij niet te geloven agi, ik ben simpelweg een normale persoon zoals jij.

    Maar accepteer en geloof de woorden van de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam en volg zijn Sunnah daadwerkelijk ookal druist het in tegen je emoties en begeerten. Lees zijn woorden en oordeel over jezelf of je werkelijk zijn Sunnah volgt en ervan houdt.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    In opstand komen doet men met de mond en daden en het begint bij de mond.

    Er zijn authentieke Ahadith over hoe je moet handelen met de onrecht van leiders en nergens staat aangegeven scheld ze uit, bekritiseer hen openlijk etc. Er staat als je in staat bent hen te adviseren doe het dan in prive. En geef de leider zijn recht en vraag Allah om jouw recht. De omgang met leiders is anders dan met je buurman etc.

    Als je openlijk kritiek toont en zelf scheldt etc, dit zorgt voor fitan. Je hoeft mij niet te geloven agi, ik ben simpelweg een normale persoon zoals jij.

    Maar accepteer en geloof de woorden van de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam en volg zijn Sunnah daadwerkelijk ookal druist het in tegen je emoties en begeerten. Lees zijn woorden en oordeel over jezelf of je werkelijk zijn Sunnah volgt en ervan houdt.
    Het ding is dat we in een tijd leven waarin media een en al brainwash is. We mogen dus in dit ene geval niet elkaar wakker en bewust maken over de werkelijkheid. Ik snap je punt dan
    If you 'don't know', Allah knows.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    Leiders zijn meestal weerspiegeling van diens volk

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Brook. Bekijk reactie
    Leiders zijn meestal weerspiegeling van diens volk
    Waarschijnlijk wel. Jammer dat het soms op heilige grond gebeurt la hawla wala quwwata illa billah
    If you 'don't know', Allah knows.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Waarschijnlijk wel. Jammer dat het soms op heilige grond gebeurt la hawla wala quwwata illa billah
    Leiders maken zich schuldig aan veel, zo ook het volk. Juist op die heilige gronden gebeuren gekke dinge

  14. #14
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Het ding is dat we in een tijd leven waarin media een en al brainwash is. We mogen dus in dit ene geval niet elkaar wakker en bewust maken over de werkelijkheid. Ik snap je punt dan
    Betreft de omgang met de leiders agi, hier is de profeet duidelijk over geweest en de tijd waarin we leven veranderd een niets aan.

    Denk je dat ik niet kook van binnen als ik dingen zie en kees wat verwerpelijk is en kwaadaardig? De Islam staat boven mijn emoties en begeerten en we dienen de Sunnah te volgen ookal is het heel moeilijk

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #15
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”