1. #91
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    al mahi en die dubbelkringspier mogen weg.

    Die domme troela die dacht dst ze wst was is ook lekker weg

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Neville Bekijk reactie
    Culturele superioriteit is het nieuwe Europese Evangelie. Blok heeft zijn extreme gedachtengoed al openlijk aan het parlement verkondigd en zo kan de ziekte van haat zich verspreiden.

    Hij mag denken en zeggen wat hij wilt maar het is een minister onwaardig om zulke extreme uitspraken te doen en pas als de camera’s rollen met een waardeloos “excuus” te komen. Dit zijn mensen die hun extreme gedachten omzetten tot beleid. Onder het mom van veiligheid, vrijheid van meningsuiting zoeken ze steeds de grenzen op.

    Zijn achterban en de media wassen hem graag in onschuld en alleen daarom doen minderheden/vrouwen er goed aan om zich te organiseren en van binnenuit te blijven ontwikkelen. Assimilatie en onderdrukking mag nooit een optie zijn.
    Vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat altijd verdedigd dient te worden, echter om fatsoenlijk een functie als deze te bekleden kun je dit niet zeggen, daarom is Blok niet (meer) geschikt voor deze functie.
    Ik zie alleen niet zo waarom je assimilatie en vooral onderdrukking erbij haalt.
    Daar hoor ik Blok niets over zeggen.

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    Wijze woorden van pascal vanenburg..
    Nederland,laat je niet uit elkaar spelen.
    De werkelijke scheidslijnen zijn niet cltureel bepaald,maar economisch.
    Dus Touz hier bijvoorbeeld zegt om economische redenen dat je maar beter niet met blanke Hollanders om kunt gaan?

    Maar hoewel ik een echte scheidslijn niet zie en dat dan maar metaforisch beschouw, is daar wel een beetje een probleem.
    Hoe zie jij die scheidslijn?
    In behandeling? Kansen? Wetmatig?

  3. #93
    ondertitel?

    Reacties
    19.145
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Suriname is een zeer geslaagde staat, nabij failliet, een moordenaar als president (iets met andere mening was goed voor de dood), actieve rechtsondermijning, en als je echt punten wilt scoren wijs je erop dat ze honden eten (hetgeen nog steeds waar is). Je land een succes noemen als 50% van de bevolking al van dag 1 niet meer in het land wil wonen is wel heel enthousiast, ik weet niet hoeveel andere landen net zo een droevige score hebben... waarschijnlijk geen een.

    Meeste landen met meerdere culturen (etniciteit is vaker niet dan wel het probleem) leeft iedereen op zijn eigen eilandje en komt men deze alleen op werk tegen waar het vaak geen punt is. In sommige landen komt men zelf dan elkaar niet tegen. Een paar incidenten, of de verkeerde leiders en de bom barst, met eindeloos veel voorbeelden.

    Dat het niet overal een burgeroorlog is was ook duidelijk, maar dat is vaak een kwestie van tijd als groepen niet assimileren. De Romeinen speelde lang het assimilatiespel, later deden de moslims dat fijntjes na, de mongolen deden het... nou eigenlijk ieder groot rijk dat een tijdje stand wist te houden. Hoe meer verschillende culturen, de groter het risico dat het boem zei. De truc was, neem land over, laat iedereen zijn cultuur en religie behouden (klinkt lekker strijdig), geef voordelen aan hen die meedoen, zorg voor handel naar overgenomen gebieden zodat ze zich niet achtergesteld voelen, en voor je het wist kende men de oude cultuur niet meer. Een hedendaags voorbeeld is de allochtonen quota, je kent het wel, zoveel procent allochtoon, want ze zijn minderwaardig dus moet je ze ongevraagd helpen, dat helpen is niet alleen de baan, iedereen kan die baan vervullen, dus dat interesseert ze niet, het gaat om het assimilatieproces. Dat het in de praktijk niet altijd werk was ook pijnlijk duidelijk.
    Ander assimilatieproces heet de EU, iets langzamer, maar het doel is economie, en daar passen al die volkeren die elkaar bevechten niet bij, vandaar dat EU ook steeds roept wij zorgen voor de vrede. En op eenzelfde wijze mag je wel je cultuur behouden... tot je niet meer beter weet anders dan dat je op een bepaalde dag een gek petje draagt.

    De opties waar cultuur grotendeels met rust werd gelaten kennen we omdat die periodes meestal vol met onderdrukking zitten van het ene volk dat technologisch superieur is aan het andere. Geen prettig beeld leek mij.

    In bepaalde discussie is generalisatie, overdrijving enz, inderdaad heel nuttig i.p,v. ieder detail en alles weg te redeneren. Is dat echt zo moeilijk te begrijpen? Brainstorm er maar even over.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  4. #94
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Ik ben het niet eens met blok maar laten we wel eerlijk zijn in Suriname is er ook verdeeldheid. De Hindoestaanse Surinamers (ze hebben betere functies/banen)voelen zich beter en slimmer dan creolen en creolen voelen zich beter dan bosnegers etc.
    Volgens mijn Hindoestaanse Surinaamse vriendin discrimineren ze onderling nog erger dan Hollanders.

  5. #95
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door Gigi7 Bekijk reactie
    Ik ben het niet eens met blok maar laten we wel eerlijk zijn in Suriname is er ook verdeeldheid. De Hindoestaanse Surinamers (ze hebben betere functies/banen)voelen zich beter en slimmer dan creolen en creolen voelen zich beter dan bosnegers etc.
    Volgens mijn Hindoestaanse Surinaamse vriendin discrimineren ze onderling nog erger dan Hollanders.
    klopt ze haten elkaar en zichzelf daarom mixen ze ze liever met hollanders dan met elkaar zien een hollander als superieur omdat die ook witter is

  6. #96
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat altijd verdedigd dient te worden, echter om fatsoenlijk een functie als deze te bekleden kun je dit niet zeggen, daarom is Blok niet (meer) geschikt voor deze functie.
    Ik zie alleen niet zo waarom je assimilatie en vooral onderdrukking erbij haalt.
    Daar hoor ik Blok niets over zeggen.


    Dus Touz hier bijvoorbeeld zegt om economische redenen dat je maar beter niet met blanke Hollanders om kunt gaan?

    Maar hoewel ik een echte scheidslijn niet zie en dat dan maar metaforisch beschouw, is daar wel een beetje een probleem.
    Hoe zie jij die scheidslijn?
    In behandeling? Kansen? Wetmatig?
    ik ben hem niet

  7. #97
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    ik ben hem niet
    Dat weet ik maar ik gaf jou als voorbeeld

  8. #98
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    klopt ze haten elkaar en zichzelf daarom mixen ze ze liever met hollanders dan met elkaar zien een hollander als superieur omdat die ook witter is


    Ik dacht altijd dat afrikanen juist de witte mensen uitlachten??? Ze vinden hun huidskleur raarrrr. Maar heb nog nooit een witte met een paraplu in de zon gezien. Alleen in films

  9. #99
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door merci-merci Bekijk reactie
    Ik dacht altijd dat afrikanen juist de witte mensen uitlachten??? Ze vinden hun huidskleur raarrrr. Maar heb nog nooit een witte met een paraplu in de zon gezien. Alleen in films
    Een Afrikaan die nooit witte mensen ziet zal het vast wat vreemd vinden ja.

  10. #100
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat altijd verdedigd dient te worden, echter om fatsoenlijk een functie als deze te bekleden kun je dit niet zeggen, daarom is Blok niet (meer) geschikt voor deze functie.
    Ik zie alleen niet zo waarom je assimilatie en vooral onderdrukking erbij haalt.
    Daar hoor ik Blok niets over zeggen.


    Dus Touz hier bijvoorbeeld zegt om economische redenen dat je maar beter niet met blanke Hollanders om kunt gaan?

    Maar hoewel ik een echte scheidslijn niet zie en dat dan maar metaforisch beschouw, is daar wel een beetje een probleem.
    Hoe zie jij die scheidslijn?
    In behandeling? Kansen? Wetmatig?
    Wie zegt dat je niet met de autochtone moet omgaan..
    Ik zie niets anders op scholen uitgaanscentra sportclubs etc etc..
    En zo hoort het ook te zijn.

    Scheidslijnen heb je overal zelfs in gezinnen de een is links en de ander is rechts..
    Persoonlijk kijk ik over die scheidslijnen heen heb geen enkel problemen mee..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  11. #101
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Een Afrikaan die nooit witte mensen ziet zal het vast wat vreemd vinden ja.


    Afrikanen vinden wit niet mooi hoor, je moet niet Michael jackson als voorbeeld nemen voor je natte droom.

  12. #102
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door merci-merci Bekijk reactie
    Afrikanen vinden wit niet mooi hoor, je moet niet Michael jackson als voorbeeld nemen voor je natte droom.
    Is er iets wat jou doet vermoeden dat MJ mijn natte droom is? Lol
    Ik zeg ook heus niet dat ze wit mooi moeten vinden, waar haal je dat toch vandaan?

    Ik zeg dat het normaal is wanneer je iets gewend bent en het andere niet kent, je dat vreemd vindt.

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    Wie zegt dat je niet met de autochtone moet omgaan..
    Ik zie niets anders op scholen uitgaanscentra sportclubs etc etc..
    En zo hoort het ook te zijn.

    Scheidslijnen heb je overal zelfs in gezinnen de een is links en de ander is rechts..
    Persoonlijk kijk ik over die scheidslijnen heen heb geen enkel problemen mee..
    Niet jij, ik meende te zeggen dat er meer redenen zijn voor mensen om een scheidslijn te creëren dan economische, zoals een aantal mensen hier zegt dat je maar beter niet met blanke hollanders om kunt gaan.
    Alsof ze besmettelijk zijn.

    Maar nee ik vind het geen scheidslijnen als zodanig, enkel verschillen en zie ook geen enkele reden om om die reden niet met iemand m te gaan.

  13. #103
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door merci-merci Bekijk reactie
    Ik dacht altijd dat afrikanen juist de witte mensen uitlachten??? Ze vinden hun huidskleur raarrrr. Maar heb nog nooit een witte met een paraplu in de zon gezien. Alleen in films
    nee de negers haten hun kleur meer dan je denkt hoe witter hoe mooier zo denken velen o der hun maar omgekeerd vinden sommige witten zichzelf ook lelijk

    Die paraplu droegen ze vroeger omdat ze niet bruin wilden worden hoe witter hoe hoger de sociale klasse

  14. #104
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    nee de negers haten hun kleur meer dan je denkt hoe witter hoe mooier zo denken velen o der hun maar omgekeerd vinden sommige witten zichzelf ook lelijk

    Die paraplu droegen ze vroeger omdat ze niet bruin wilden worden hoe witter hoe hoger de sociale klasse
    "Die paraplu droegen ze vroeger omdat ze niet bruin wilden worden hoe witter hoe hoger de sociale klasse"

    Dat is in veel landen nog steeds zo.
    Ga maar eens kijken in Azie.

  15. #105
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    "Die paraplu droegen ze vroeger omdat ze niet bruin wilden worden hoe witter hoe hoger de sociale klasse"

    Dat is in veel landen nog steeds zo.
    Ga maar eens kijken in Azie.
    kan weet ik niet mijn opa lahjerhem droeg ook een paraplu als hij reisde met zijn paarddat deed hij niet omdat hij bang was bruin te worden maar omdat dezon je huid helemaal wegbrand in marokko