1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.813
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    'Wees Een Man'-campagne zorgt voor online opschudding in Marokko

    Een nieuwe social media campagne in Marokko, gericht op de kleding van vrouwen, zorgt voor de nodige opschudding.



    Met de komst van het zomerse weer, is er de laatste dagen een nieuwe campagne gelanceerd op social media onder de hashtag كن_رجلا# ("SoisUnHomme"/"BeAMan"/"WeesEenMan"). De hashtag nodigt Marokkanen uit om ervoor te zorgen dat hun vrouwen, dochters en zussen "fatsoenlijke" outfits dragen.

    De online campagne begon op 9 juli op een Facebook-pagina, genaamd "De nationale campagne voor de implementatie van de islamitische bank in Marokko". De post luidde: "Je bent verantwoordelijk voor wat je dochter en vrouw dragen ... dus wees geen dayouth (red. eerloos)."

    Hierna ging de hashtag al snel ook viraal op andere sociale netwerken en leidde tot gemengde reacties op het web. Sommigen ondersteunden de campagne, terwijl anderen het sterk bekritiseerden als seksistisch en denigrerend voor vrouwen. Verschillende vrouwen reageerden met "Wees Een Vrouw" en nodigden Marokkaanse vrouwen uit om hun kleding zelf te kiezen.

    Op Twitter hebben veel gebruikers dezelfde opvattingen geuit als: "Wees een man en beperk je verlangen om vrouwen te beheersen en wat ze willen dragen" en "Wees een man en stop in plaats daarvan geweld tegen vrouwen".

    De nieuwe controversiële campagne heeft ertoe geleid dat gebruikers van sociale media zich afvragen: "Wat betekent het eigenlijk om een man te zijn?"

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    977
    20-07-2017

    indirect gaan bepalen wat de vrouwen moeten dragen. achterlijk vind ik dit

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door fruna Bekijk reactie
    indirect gaan bepalen wat de vrouwen moeten dragen. achterlijk vind ik dit
    Vind ik ook. Eigenlijk zouden mensen gewoon naakt moeten kunnen lopen. Waarom wilt men altijd beslissen voor anderen.
    If you 'don't know', Allah knows.

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door fruna Bekijk reactie
    indirect gaan bepalen wat de vrouwen moeten dragen. achterlijk vind ik dit
    Hypocriete atheist in europa willen islamitische vrouwen een hoofddoek niqaab of boerka dragen en dat vond jij niet kunnen en belachelijk en nu vind je dit belachelijk..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Mooi iniatief.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Prachtige campagne.

    Mijn steun hebben ze.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    Hypocriete atheist in europa willen islamitische vrouwen een hoofddoek niqaab of boerka dragen en dat vond jij niet kunnen en belachelijk en nu vind je dit belachelijk..
    Jij hebt het westen kort samengevat.

    Regels gelden er alleen op de ander als het in hun voordeel is.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Ik ben voor deze campagne. Als er nergens grenzen of tegengas wordt gezet dan zullen de grenzen maar blijven uitbreiden.
    If you 'don't know', Allah knows.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    977
    20-07-2017

    Dat jullie je graag bemoeien met hoe jullie vrouwen gekleed gaan is algemeen bekend en daarom gelukkig die boerka verbod. en met deze campagne bevestigen jullie het.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Jij hebt het westen kort samengevat.

    Regels gelden er alleen op de ander als het in hun voordeel is.


    Zelfs lange mouwen met 30 graden is vreemd voor hun.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    47
    21-06-2018

    Iedereen zijn eigen graf met zijn goede of slechte daden waarom druk maken om andere kijk naar jezelf zou ik zeggen de enige die oordeeld over anderen is Allah Subhannahou wata3ala

  12. #12
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door fruna Bekijk reactie
    Dat jullie je graag bemoeien met hoe jullie vrouwen gekleed gaan is algemeen bekend en daarom gelukkig die boerka verbod. en met deze campagne bevestigen jullie het.
    Ateisten en hun denkwijze hoe korter en hoe meer bloot hoe beter zodat er genoeg lichaamsdelen zijn die zij kunnen begluren..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Jeetje gelukkig woon ik niet in Marokko zelfs in Nederland krijg ik rare blikken van Marokkanen (misschien omdat ik getrouwd en een moeder ben)terwijl het niet eens zo bloot is.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Citaat Geplaatst door Gigi7 Bekijk reactie
    Jeetje gelukkig woon ik niet in Marokko zelfs in Nederland krijg ik rare blikken van Marokkanen (misschien omdat ik getrouwd en een moeder ben)terwijl het niet eens zo bloot is.



    Misschien ben je gewoon niet zo mooi als je denkt

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    Ateisten en hun denkwijze hoe korter en hoe meer bloot hoe beter zodat er genoeg lichaamsdelen zijn die zij kunnen begluren..
    De grootste gluurders zijn Marokkanen en die proberen je ook nog eens te versieren. ze zijn elke keer geil van elke meisje die blote benen of armen heeft. Wat zijn het toch vieze jongetjes...maar zelf lopen hun zussen of nichten met hun zogenaamde hijaab negers te pijpen, stiekem uit te gaan, zijn allang ontmaagd door jan en alleman dat is het typische schijnheiligheid van die achterlijke volk en jongens zijn net zo schijnheilig.