1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Angry To my ex

    Hi,

    Het is alweer een aantal jaar geleden, maar het lijkt nog als gisteren. Iets wat uit liefde is begonnen is als haat geëindigd. Iets wat mijn dromen had moeten doen uitkomen, heeft mij bang gemaakt om ooit nog te durven dromen. Van een goedgelovige jonge meid naar een bittere vrouw. Van een persoon wat altijd het positieve zag en altijd een lach op haar gezicht had naar een depressief persoon die nu de momenten kan tellen waarin er echt gelachen is. Je hebt mijn levenslust ontnomen, en zoveel meer. Niet alleen van mij, maar ook van mijn familie. Jaren die ik niet meer terugkrijg, littekens die nooit meer weggaan.
    Ik heb altijd gezegd, ik zal je vergeven. Maar als ik hieraan terugdenk, aan alle pijn die ik heb moeten doorstaan, kan ik niet anders dan Allah vragen je hiervoor te straffen.

    Van een meisje die in mogelijkheden dacht naar een persoon die uitkijkt naar de dood. Naar het moment dat dit hele leven voorbij is en terug kan kijken naar alles wat is geweest. Ik hoop dan dat Allah tevreden met mij zal zijn.
    Ik wil graag denken aan een mooie toekomst en de miljoenen mogelijkheden die er ook daadwerkelijk zijn, maar dat heb jij voor mij verpest. Je hebt op mijn hart getrapt terwijl ik zoveel liefde gaf, mij vernederd en mijn gezonde verstand van mijn afgenomen. Ik ben vergeten hoe het is om een eigen mening te hebben. Ik weet niet meer wat ik wil, wie ik ben, wat ik wil zijn of wil doen. Mijn hele dag bestaat uit twijfel. Allemaal dankzij jou.

    Voor ik jou ontmoette kon ik op een hand tellen hoevaak ik had gehuild. En nu? Ik ben de tel kwijt, maar laten we zeggen dat ik meer dan 1000 dagen heb gehuild dankzij jou.

    Je hebt mijn leven verpest, je hebt mij verpest.
    Ik had je mij alles geven, maar niks was genoeg.

    Moge Allah jou en jouw familie die erbij betrokken was straffen voor elke traan ik heb gelaten. Kama to din to dan
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    17-10-2016

    Alles zal verdwijnen, behalve je goeie daden en strijden naar de tevredenheid van Allah.
    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Alles zal verdwijnen, behalve je goeie daden en strijden naar de tevredenheid van Allah.
    Zeker. Moge Allah tevreden zijn met ons
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  4. #4
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Be the better one and don’t let iT define you. Je moet niet willen vergeven voor hem, maar voor jezelf, als je niet vergeeft, maak je van je hart een duistere plek waar alleen jij last van zult hebben en de mensen die je lief hebt.

    Maak jezelf los van alles wat met hem te maken heeft, je familie gaat verder en dat moet jij ook doen. Ik wil echt niet als een bitch overkomen maar blijf niet hangen in de medelijden die je voor jezelf hebt gecreeerd en in de huilbuien waarin je jezelf verdrinkt.

    ——————————

    Een persoon kan zijn woede in bedwang houden, maar afschuw kan nog in zijn hart aanwezig zijn welke kan veranderen tot diep gewortelde haat. Een ware moslim wiens ziel gevuld is met Islam, koestert geen wrok; als hij zijn woede in bedwang houdt, gevolgd door vergiffenis zal hij behoren tot degene die het goede doen.

    Woede is zeer moeilijk in bedwang te houden, het is een zware last voor het hart. Als een persoon echter een ander vergeeft, wordt deze zware last opgeheven. Het zal hem bevrijden, kalmeren en rust geven. Dit zijn de gevoelens van Ihsaan (goedheid), welke de moslim voelt zodra hij zijn broeder of zuster vergeeft.

    De ware moslim is vergevingsgezind tegenover zijn broeder of zuster puur omwille van Allah (Geprezen en Verheven is Hij). Hij hoopt hiermee de gunst te verkrijgen waarnaar de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam in de volgende hadith verwees:

    " Allah (Geprezen en Verheven is Hij) vermeerdert Eer van degene die vergeeft. Iemand die zich nederig opstelt (ten opzichte van een ander persoon) omwille van Allah(Geprezen en Verheven is Hij), Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zal hem in status verheffen." (Overgeleverd door: Moslim).

    Het is de prachtige eer, die men krijgt van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) welke samen gaat met de goede karaktereigenschappen van de tolerante en vergevingsgezinde Moslim, zodat hij zal behoren tot degene die goed doen en van wie Allah (Geprezen en Verheven is Hij) houdt.

    Daarnaast zal hij tot diegene behoren waarvan de mensen zullen houden. Haat of wrok heeft geen plaats in het hart van de gevoelige moslim, die zijn religie werkelijk begrijpt. Hij kent de waarde van vergiffenis en puurheid van het hart. Hij begrijpt het belang van deze eigenschappen als hij Allah (Geprezen en Verheven is Hij) om vergiffenis vraagt. De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam legde uit:

    " Er zijn drie zonden, een ieder die overlijdt zonder schuldig te zijn aan deze zonden, zal vergeven worden voor al het andere, als Allah dat wilt: (De zonden zijn "Het toekennen van deelgenoten aan Allah (Geprezen en Verheven is Hij); het verrichten van magie of hekserij en het koesteren van wrok tegenover zijn broeder." (Overgeleverd door: Bukharie in Adab al-Mufraad.)
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Lieve meid,

    Ik heb altijd gezegd, ik heb hem vergeven. Maar ik lieg tegen mezelf. Ik heb het hem niet vergeven. Ik hoop dat ik dat ooit kan doen. Het is alleen dat ik dagelijks er nog last van heb.

    Zelfmedelijden heb ik niet eens meer. Ik denk niet eens meer waarom ik? Ik wil alleen mezelf weer terug. Ik wil weer normaal leven zonder dat ik eraan terugdenk of denk dat de dood beter is. Ik wil juist weer leven en genieten, ik mis dat enorm.

    Ik heb een heel sociaal leven en doe mijn best, maar ik kan er niet van genieten. Nog niet. Ik ben nog steeds in de overlevingsmodus.


    Ik ben gewoonweg op, en ik kan mezelf niet meer voor de gek houden.
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  6. #6
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Citaat Geplaatst door Love-happiness Bekijk reactie
    Lieve meid,

    Ik heb altijd gezegd, ik heb hem vergeven. Maar ik lieg tegen mezelf. Ik heb het hem niet vergeven. Ik hoop dat ik dat ooit kan doen. Het is alleen dat ik dagelijks er nog last van heb.

    Zelfmedelijden heb ik niet eens meer. Ik denk niet eens meer waarom ik? Ik wil alleen mezelf weer terug. Ik wil weer normaal leven zonder dat ik eraan terugdenk of denk dat de dood beter is. Ik wil juist weer leven en genieten, ik mis dat enorm.

    Ik heb een heel sociaal leven en doe mijn best, maar ik kan er niet van genieten. Nog niet. Ik ben nog steeds in de overlevingsmodus.


    Ik ben gewoonweg op, en ik kan mezelf niet meer voor de gek houden.
    Alleen jij kan jezelf helpen daarvan los te komen, je moet jezelf ook niet voor de gek houden! Je moet jezelf juist recht in de ogen aan kunnen kijken en de waarheid tegen jezelf durven zeggen, maybe you fucked up..

    Je zal niet de eerste noch de laatste zijn, take notes let it be a lesson and move ON. Ik weet klinkt makkelijker dan het is.. maar als je echt zoveel mee zit moet je misschien gaan praten met iemand als het helpt die je kan leren dingen echt los te laten.

    Ga opzoek naar de dingen die je leuk vind of vond probeer er niet teveel aan terug te denken want telkens als je dat doet brengt jou dat terug naar toen en sta je stil. Je leven dendert gewoon door hoor.. met tranen.. zonder tranen voor je het weet kijk je jezelf in de spiegel aan en denk je wat heb ik de afgelopen jaren gedaan?
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  7. #7
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    I feel you. Ik wou dat ik je tips en advies kon geven maar ik zit zelf in een soortgelijke overlevingsmodus. Geen besef van tijd, geen besef van dit bestaan. Ik neem aan dat dit de verwerkingsperiode is die optreedt.
    De mens is gemaakt om te overleven. Je bent sterker dan je zelf denkt en op een dag zal be terugkijken en denken “waarom heb ik mij zo ingelaten met hem”. Inshallah breekt die dag snel aan.
    Don't fall in love with words.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    295
    01-01-2015

    Inderdaad , verleden loslaten en weggooien en denk voorUIT! Want dit leven is al te kort.
    GETROUWD! Dus geen berichten van mannen!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Insha allah meid. Ik kan nu al terugkijken naar wat ik allemaal heb bereikt afgelopen jaren alhamdolilah, maar mijn hoofd is nog niet zover. Op papier gaat alles goed. Ik heb alles voor mezelf van 0 weer opgebouwd en altijd maar doorgegaan (ik heb bijna geen dag stilgezeten). Maar ik ben gestopt met leven. Insha Allah komt dat gevoel terug. Ik ben Allah echt dankbaar dat ik uit die situatie ben, ik hoop dat ik mezelf terugvind en weetje wanhoop slaat toe.
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    295
    01-01-2015

    Citaat Geplaatst door Love-happiness Bekijk reactie
    Insha allah meid. Ik kan nu al terugkijken naar wat ik allemaal heb bereikt afgelopen jaren alhamdolilah, maar mijn hoofd is nog niet zover. Op papier gaat alles goed. Ik heb alles voor mezelf van 0 weer opgebouwd en altijd maar doorgegaan (ik heb bijna geen dag stilgezeten). Maar ik ben gestopt met leven. Insha Allah komt dat gevoel terug. Ik ben Allah echt dankbaar dat ik uit die situatie ben, ik hoop dat ik mezelf terugvind en weetje wanhoop slaat toe.
    Heb vertrouwen in jezelf en in Allah. Zie het als een beproeving van Allah! Geloof me het komt goed beetje geduld hebben. Inschallah.
    GETROUWD! Dus geen berichten van mannen!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door Kickboxer061 Bekijk reactie
    Laat het verleden voor wat het is...en werk aan je toekomst...het leven is mooi...en je kan het net zo mooi maken als je wil...Lol..
    Me: “Can my life get any worse?”
    Life:”Challenge accepted”
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  12. #12
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Citaat Geplaatst door Love-happiness Bekijk reactie
    Insha allah meid. Ik kan nu al terugkijken naar wat ik allemaal heb bereikt afgelopen jaren alhamdolilah, maar mijn hoofd is nog niet zover. Op papier gaat alles goed. Ik heb alles voor mezelf van 0 weer opgebouwd en altijd maar doorgegaan (ik heb bijna geen dag stilgezeten). Maar ik ben gestopt met leven. Insha Allah komt dat gevoel terug. Ik ben Allah echt dankbaar dat ik uit die situatie ben, ik hoop dat ik mezelf terugvind en weetje wanhoop slaat toe.
    Je mag trots op jezelf zijn! Je hoeft niet helemaal niet stil te zitten, je moet ook je momenten nemen. Kijk waar jij ontspanning in vind en vergeet ook dat njet te doen want het is ook een uitlaatklep.

    ———

    "Waarlijk, met de moeilijke tijden komen er gemakkelijke tijden"
    "Waarlijk, met de moeilijke tijden
    komen er gemakkelijke tijden"
    (Qoraan, soera Ash-Sharh 94:6)


    "Eten volgt op honger,
    drinken volg op dorst,
    slaap komt na rusteloosheid en
    gezondheid neemt de plaats van ziekte in.
    De verdwaalden zullen hun weg vinden,
    degene die moeilijkheden verkeert,
    zal een oplossing vinden,
    en de dag volgt op de nacht".
    (Qoraan, soera Al-Maida 5:52)

    Tranen worden gevolgd door een glimlach, angst wordt vervangen door rust en onrust wordt door kalmte omvergegooid.

    Degenen die de slaven van het moment zijn, zien slechts de ellende en de hopeloosheid. Dit is omdat ze slechts naar de muur en de deur van de kamer kijken, maar zij zouden verder dan dit moeten kijken.

    Wees daarom niet wanhopig: het is onmogelijk dat alles bij hetzelfde blijft. De dagen en jaren gaan door, de toekomst is onzichtbaar en iedere dag laat Allah Ta'ala weer dingen gebeuren. U weet het niet, maar misschien laat Allah Ta'ala naderhand iets nieuws gebeuren. En waarlijk, na moeilijke tijden komen gemakkelijke tijden.

    Denk over deze punten na:

    Wees niet bedroefd, omdat u spijt van het verleden laat hebben, en een bang voorgevoel over de toekomst geeft en u het heden laat verspillen.
    Wees niet bedroefd, want dit zorgt ervoor dat het hart samentrekt, het gezicht fronst, de geest verzwakt en hoop verdwijnt.

    Wees niet bedroefd, want uw vijand heeft plezier aan uw droefheid, het maakt uw vriend boos en de jaloerse verheugd.






    Wees niet bedroefd, want door bedroefd te zijn klaagt u tegen de goddelijke voorbeschikking en laat u irritatie zien over datgene wat u geschreven is.
    Wees niet bedroefd, want verdriet laat niet terugkeren wat u verloren is. Het kan doden niet doen herleven, het kan het lot niet veranderen of wat voor voordeel dan ook brengen.
    Wees niet bedroefd, want droefheid komt vaak van de duivel en is een soort hopeloosheid.
    "Hebben wij je borst niet voor
    je geopend (O Mohammed)?
    En je lasten niet verlicht.
    Die jouw rug vermoeiden?
    En je roem hoog doen rijzen?
    Dus Waarlijk,
    met de moeilijke tijden komen er gemakkelijke tijden,
    met de moeilijke tijden komen er gemakkelijke tijden.
    Dus als je de moeilijkheden hebt overwonnen,
    streef dan verder.
    En verricht je streven naar jouw Heer".
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Salaam meid,

    Ik heb gekeken naar surah al Maida vers 5:52, maar ik vind een andere vers:https://quran.com/5/52-62?translations=20
    So you see those in whose hearts is disease hastening into [association with] them, saying, "We are afraid a misfortune may strike us." But perhaps Allah will bring conquest or a decision from Him, and they will become, over what they have been concealing within themselves, regretful.

    Heb jij een andere link? jazak Allah o gairan
    En chokran bezaf voor het delen <3
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  14. #14
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Surah al ma idah is een redelijk grote surah maar ik heb de tekst van onder mijn reactie dus onder die streep van rissalah.nl je kunt gewoon kopiëren en plakken op Google dan kom je op de website.
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3
    28-12-2017

    Sterk !!! Petje af... Ik zeg altijd dat de buurman 1 deur van pijn succes is!! Soms gebeuren dingen gewoon en doet het iets met ons dat we op een niv. Komen waar we nooit zouden kunnen komen zonder geleden pijn, verdriet of teleurstelling.