1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    2.663
    29-08-2013

    Citaat Geplaatst door Meid_ Bekijk reactie
    Be the better one and don’t let iT define you. Je moet niet willen vergeven voor hem, maar voor jezelf, als je niet vergeeft, maak je van je hart een duistere plek waar alleen jij last van zult hebben en de mensen die je lief hebt.

    Maak jezelf los van alles wat met hem te maken heeft, je familie gaat verder en dat moet jij ook doen. Ik wil echt niet als een bitch overkomen maar blijf niet hangen in de medelijden die je voor jezelf hebt gecreeerd en in de huilbuien waarin je jezelf verdrinkt.

    ——————————

    Een persoon kan zijn woede in bedwang houden, maar afschuw kan nog in zijn hart aanwezig zijn welke kan veranderen tot diep gewortelde haat. Een ware moslim wiens ziel gevuld is met Islam, koestert geen wrok; als hij zijn woede in bedwang houdt, gevolgd door vergiffenis zal hij behoren tot degene die het goede doen.

    Woede is zeer moeilijk in bedwang te houden, het is een zware last voor het hart. Als een persoon echter een ander vergeeft, wordt deze zware last opgeheven. Het zal hem bevrijden, kalmeren en rust geven. Dit zijn de gevoelens van Ihsaan (goedheid), welke de moslim voelt zodra hij zijn broeder of zuster vergeeft.

    De ware moslim is vergevingsgezind tegenover zijn broeder of zuster puur omwille van Allah (Geprezen en Verheven is Hij). Hij hoopt hiermee de gunst te verkrijgen waarnaar de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam in de volgende hadith verwees:

    " Allah (Geprezen en Verheven is Hij) vermeerdert Eer van degene die vergeeft. Iemand die zich nederig opstelt (ten opzichte van een ander persoon) omwille van Allah(Geprezen en Verheven is Hij), Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zal hem in status verheffen." (Overgeleverd door: Moslim).

    Het is de prachtige eer, die men krijgt van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) welke samen gaat met de goede karaktereigenschappen van de tolerante en vergevingsgezinde Moslim, zodat hij zal behoren tot degene die goed doen en van wie Allah (Geprezen en Verheven is Hij) houdt.

    Daarnaast zal hij tot diegene behoren waarvan de mensen zullen houden. Haat of wrok heeft geen plaats in het hart van de gevoelige moslim, die zijn religie werkelijk begrijpt. Hij kent de waarde van vergiffenis en puurheid van het hart. Hij begrijpt het belang van deze eigenschappen als hij Allah (Geprezen en Verheven is Hij) om vergiffenis vraagt. De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam legde uit:

    " Er zijn drie zonden, een ieder die overlijdt zonder schuldig te zijn aan deze zonden, zal vergeven worden voor al het andere, als Allah dat wilt: (De zonden zijn "Het toekennen van deelgenoten aan Allah (Geprezen en Verheven is Hij); het verrichten van magie of hekserij en het koesteren van wrok tegenover zijn broeder." (Overgeleverd door: Bukharie in Adab al-Mufraad.)
    Thanks for this one..
    Ragaa'ouni einaik El- ayam illi rahou.
    A'alamouni andam, a'ala El-madhi ou gerahou.

    Illi shouftouh abli ma'tshoufak a'ynaiyah.

    Omri dayah yehsibouh izay a'Alaya. <3

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Asalamu alaikum, ik vraag me af hoe het met je gaat?
    Alaikoum salaam, alhamdolilah. Lief dat je het vraagt. Ik doe mijn ding en probeer er het beste van te maken, ik moet orok echt doorgaan. Ik heb wel hulp nodig, dat is wel duidelijk. Ik zie allemaal mensen om mij heen dingen opbouwen en ik zie mezelf alleen maar op dezelfde plek blijven. Mislukt. Nooit gedacht dat ik ooit zo over mezelf zou denken. Maar het blijft een teleurstelling steeds weer. Elke keer als ik een stel zie met of zonder kinderen, dan denk ik; geluk is gewoon niet voor mij bestemd. En ik voel me dan een slecht mens, dat er niet mag zijn en ik hier op deze wereld niets meer te doen heb. Ik weet dat ik sabr moet hebben en dat ieder z’n geluk heeft en alles mektab is. Maar dit gevoel gaat maar niet weg. Ik had liever nooit liefde gekend. Eigenlijk heb ik ook nooit echt liefde gekend. Anders zat ik nu niet in deze situatie.

    Ik hoop dat het met jou ook goed gaat.
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door JAGUARMOCRO1 Bekijk reactie
    Wie goed doet goed ontmoet!! Sommige mensen zijn gewoon door en door slecht en krijgen ze wat ze verdienen hahaha. Allah swt jou nooit een slechte mislukte leven laten lijden als je een goed persoon bent!! Ik vind je echt niet zielig hoor!!
    .

    Ik hoop dat er mensen zijn die mij eventueel kunnen helpen of adviseren om uit deze dal te komen.

    Alle profeten hadden hun beproevingen, de een erger dan de ander, waren dat niet de beste mensen op aarde? Beter dan jij en ik?

    Maar bedankt voor je bijdrage
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door JAGUARMOCRO1 Bekijk reactie
    Alleen jij kunt jezelf uit deze dal helpen!! Verander jezelf, ga bij jezelf na wat je verkeerd doet/deed!! Laat die zelfmedelijden links liggen!! Allah zal je leven pas positief veranderen als jij jezelf verandert!! Word een beter mens zowel tegenover allah swt als de mensen om je heen!!
    Zelfmedelijden is niet het probleem.
    Weinig mensen die mij hebben zien huilen of mij om medelijden hebben zien vragen. Dierbaren zeggen juist tegen mij, uit je gevoelens. Maar dat kan ik alleen doen, wanneer ik alleen ben.

    Ik gebruik mijn situatie nooit als excuus om iets niet te doen.

    Geloof me ik zit niet stil en ben echt dagelijks bezig om een beter mens te worden en anderen te helpen. Maar weet je wie ik hierin vergeet? Mezelf. Dit is mijn eigen schuld. Ik moet mezelf meer waarde geven en tijd en meer moeite in mezelf stoppen. Ik heb er echt alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat die slechte ervaring geen invloed zal hebben op mijn leven. Dat is op papier gelukt. Maar psychisch ben ik nog enorm beschadigd. Het zijn kleine dingen zoals; “als ik de was niet heb gedraaid ben ik een mislukkeling” of “als het eten niet lekker is dan ben ik niks waard” dit slaat natuurlijk nergens op! Dat weet ik wanneer ik relativeer. Daarom heb ik er zo’n moeite mee om toe te geven dat ik hulp nodig heb. Niemand om mij heen weet dit. Behalve 1 vriendin.

    Weet dat ik een persoon ben die altijd succesvol is geweest en altijd een doorzetter.
    Dit is mij allemaal niks waarde. Al krijg ik nu de beste man op aarde en een groot huis en weet ik veel wat allemaal, dan nog ben ik niet in orde. Ik zal niet tevreden zijn omdat ik eerst aan mezelf moet werken. Mijn gedachtes zijn dan namelijk; “ en dan? Uiteindelijk ga je dood”. Je neemt niks mee. Dus waarom moeite doen?

    Dit leven kan mij aan de ene kant gestolen worden, maar tegelijkertijd snak ik er ook weer naar. Daarom heb ik hulp nodig.
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    .
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door JAGUARMOCRO1 Bekijk reactie
    Mijn oprechte advies!! Ga niet met de pshychopaten van deze fucking GGZ INSTELLING ( mnl) lopen pmen ( zowel mannen als vrouwen omdat je denkt dat ze je kunnen helpen ( hoe mooi hun woorden via Pm ook mogen zijn)!! Ze zullen je alleen nog dieper in de shit gaan helpen!! Log uit en ga jezelf proberen terug te vinden!!
    Gair Insha Allah, dank voor je advies.
    Ik ga mezelf zoeken, slaap lekker
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Salaam, het schijnt dus best iets te zijn wat in mijn onderbewustzijn tegenstrijdig is of onderontwikkeld. Hierdoor raak ik mijn rust kwijt. En door “mislukte liefdes” raak ik depressief en dan komt het gevoel van “wat doe ik hier nou eigenlijk?”

    Eerlijkgezegd geeft dit mij meer rust nu ik beetje begin te begrijpen wat ik nou heb.
    Het duurt nog wel even natuurlijk voordat ik genezen ben
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  8. #53
    *Mocro schrijver*

    Reacties
    7.472
    05-03-2006

    Ik was een paar jaar geleden bezig met mijn scriptie. Ik werkte fulltime. Was op zoek naar een huisje. Had echt veel shit aan mn hoofd. Gebeurde veel dingen. Toen kwam ik een oudklasgenoot tegen. Had hem mijn verhaal verteld. Hij keek me aan. Heel droog. Hij zei "je moet die touw die je vasthoudt knagen bhael shi kk rat".

    Ik moet niet liegen, maar dit was de beste eyeopener en advies ever. Ineens begreep ik het.

    Gewoon tering hard bikkelen. Zodra je die tering touw los hebt, ga je varen naar je doel.

    Knaag, knabbel, trek, snijd, scheur die shit. Niet klagen hiero. Ga lekker aan de slag!

    Citaat Geplaatst door Teglelet Bekijk reactie
    Jij bent ontspoord.

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door Mocro_tram Bekijk reactie
    Ik was een paar jaar geleden bezig met mijn scriptie. Ik werkte fulltime. Was op zoek naar een huisje. Had echt veel shit aan mn hoofd. Gebeurde veel dingen. Toen kwam ik een oudklasgenoot tegen. Had hem mijn verhaal verteld. Hij keek me aan. Heel droog. Hij zei "je moet die touw die je vasthoudt knagen bhael shi kk rat".

    Ik moet niet liegen, maar dit was de beste eyeopener en advies ever. Ineens begreep ik het.

    Gewoon tering hard bikkelen. Zodra je die tering touw los hebt, ga je varen naar je doel.

    Knaag, knabbel, trek, snijd, scheur die shit. Niet klagen hiero. Ga lekker aan de slag!
    Bikkelen alleen is niet genoeg. Ik blijf in herhaling vallen en lijk maar niks te leren. Daarbij ben ik soort van doelloos. Ik weet niet wat ik wil

    Gair Insha allah
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    79
    28-09-2015

    Heb niet alles gelezen, maar het is wel herkenbaar. Ik zit namelijk ook in zo een situatie

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door Mooiejongen Bekijk reactie
    Moeilijke situatie voor ts.
    Gair Insha allah

    Citaat Geplaatst door _Adil Bekijk reactie
    Heb niet alles gelezen, maar het is wel herkenbaar. Ik zit namelijk ook in zo een situatie
    Hoe lang heb je dit al? Insha Allah kom je er snel uit!
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    79
    28-09-2015

    Het is nu 4 jaar uit, maar had aan t begin niet zoveel last van zegmaar. Werd met de tijd erger, waarschijnlijk ook door andere gebeurtenissen die ik heb meegemaakt de afgelopen jaren. Merk wel dat ik de laatste jaar ofzo wel (veel) last van heb, niet elke dag maar wel regelmatig.

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    299
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door _Adil Bekijk reactie
    Het is nu 4 jaar uit, maar had aan t begin niet zoveel last van zegmaar. Werd met de tijd erger, waarschijnlijk ook door andere gebeurtenissen die ik heb meegemaakt de afgelopen jaren. Merk wel dat ik de laatste jaar ofzo wel (veel) last van heb, niet elke dag maar wel regelmatig.
    Als ze nog single is, maak het dan goed.
    Blessed.

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    79
    28-09-2015

    Heb geprobeerd, maar was niet echt gelukt. Als t goed is ze nu ongeveer 6 maande getrouwd, maar niet bepaald gelukkig. Tenminste dat zei ze toen ik haar een aantal maanden geleden sprak

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door _Adil Bekijk reactie
    Heb geprobeerd, maar was niet echt gelukt. Als t goed is ze nu ongeveer 6 maande getrouwd, maar niet bepaald gelukkig. Tenminste dat zei ze toen ik haar een aantal maanden geleden sprak
    Hmm dan is het over en uit. Als ze getrouwd is, is ze van een ander. Probeer haar te vergeten en neem dit mee als les. Als
    je de volgende keer iemand oprecht mag, vecht dan voor elkaar.

    Moge Allah jou geven wat je hart begeert, ameen.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.