1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3
    28-12-2017

    Citaat Geplaatst door Meid_ Bekijk reactie
    Surah al ma idah is een redelijk grote surah maar ik heb de tekst van onder mijn reactie dus onder die streep van rissalah.nl je kunt gewoon kopiëren en plakken op Google dan kom je op de website.
    mijn reactie was naar aanleiding van jou reactie op die van de ts...meid

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    As a Muslim you’re either afflicted or waiting for affliction
    Out of suffering have emerged the strongest souls

    Aan de andere kant vragen wij er vaak zelf om
    Keuzes die we maken waardoor we uiteindelijk gestraft worden door wat onze handen hebben verricht
    8/10 op dit forum is zo
    Soortgelijke topics
    En dan nog Allaah bij betrekken terwijl haram relaties zijn bijv

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door Meid_ Bekijk reactie
    Surah al ma idah is een redelijk grote surah maar ik heb de tekst van onder mijn reactie dus onder die streep van rissalah.nl je kunt gewoon kopiëren en plakken op Google dan kom je op de website.
    Chokran! <3
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door Brook. Bekijk reactie
    As a Muslim you’re either afflicted or waiting for affliction
    Out of suffering have emerged the strongest souls

    Aan de andere kant vragen wij er vaak zelf om
    Keuzes die we maken waardoor we uiteindelijk gestraft worden door wat onze handen hebben verricht
    8/10 op dit forum is zo
    Soortgelijke topics
    En dan nog Allaah bij betrekken terwijl haram relaties zijn bijv
    Gair Insha allah
    Tuurlijk alles wat je doet in je leven is een keuze, waarom denk je dat ik nu om elke kleine keuze al twijfel, de hele dag... omdat 1 slechte keuze je leven kan verpesten. Je hebt het deels zelf in de hand.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door Nopainnogain Bekijk reactie
    Sterk !!! Petje af... Ik zeg altijd dat de buurman 1 deur van pijn succes is!! Soms gebeuren dingen gewoon en doet het iets met ons dat we op een niv. Komen waar we nooit zouden kunnen komen zonder geleden pijn, verdriet of teleurstelling.
    Wie weet...
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  6. #21
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Citaat Geplaatst door Nopainnogain Bekijk reactie
    mijn reactie was naar aanleiding van jou reactie op die van de ts...meid
    Ah oke zo had ik het niet begrepen, klopt wat je zegt. Alles gebeurd met een reden, hoe je er mee omgaat is aan jou dus laat je het een les zijn dan kom je er sterker uit.. maar laat je het knagen aan je en je jarenlang afvragen waarom? I dont know how you’ll get! Je moet niet eens willen weten waarom iemand jou iets aandoet, tenminste voor mezelf denk ik altijd oké, heb ik hier enige schuld aan? Heb ik ooit iets gezegd, bewust of onbewust ik ben niet iemand die zich te trots voelt om excuses te maken en dat doe ik ook zeker. Maar als ik merk dat iemand mij bewust kwetst of whatever dan hoef ik diegene gewoon niet meer in mijn leven, ik ben daar heel makkelijk in geworden en mijn circel is klein!
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    9.178
    26-03-2016

    Wie is jou ex... Topic is zo veralgemeend dat die persoon niet gaat weten over wie je het hebt haha

  8. #23
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Citaat Geplaatst door Love-happiness Bekijk reactie
    Gair Insha allah
    Tuurlijk alles wat je doet in je leven is een keuze, waarom denk je dat ik nu om elke kleine keuze al twijfel, de hele dag... omdat 1 slechte keuze je leven kan verpesten. Je hebt het deels zelf in de hand.
    Dat is niet waar, 1 keuze kan je leven niet verpesten, je leven bestaat inderdaad uit keuzes maken maar het is haast onmogelijk om altijd de juiste te maken! De mens is niet volmaakt, accepteer dat!

    Als je twijfelt bij een keuze, verricht het gebed istakhara en vraag Allah swt je te leiden naar de juiste keuze, vertrouw ook op Allah en als je veel met je Deen bezig bent moet je ook weten dat alles met een reden gebeurd en als je denkt de verkeerde keuze te hebben gemaakt, is dat het “pad” wat jij hebt moeten bewandelen! Allemaal om te komen waar je straks in sha Allah bent, wees optimistisch, aan het einde van de tunnel zul je licht zien het zal niet altijd donker zijn!
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    3
    28-12-2017

    Citaat Geplaatst door Meid_ Bekijk reactie
    Ah oke zo had ik het niet begrepen, klopt wat je zegt. Alles gebeurd met een reden, hoe je er mee omgaat is aan jou dus laat je het een les zijn dan kom je er sterker uit.. maar laat je het knagen aan je en je jarenlang afvragen waarom? I dont know how you’ll get! Je moet niet eens willen weten waarom iemand jou iets aandoet, tenminste voor mezelf denk ik altijd oké, heb ik hier enige schuld aan? Heb ik ooit iets gezegd, bewust of onbewust ik ben niet iemand die zich te trots voelt om excuses te maken en dat doe ik ook zeker. Maar als ik merk dat iemand mij bewust kwetst of whatever dan hoef ik diegene gewoon niet meer in mijn leven, ik ben daar heel makkelijk in geworden en mijn circel is klein!
    Kom bijna nooit op m.nl volgens mij heb nu door hoe je iemand kunt citeren, maar je geeft goede adviezen. Hoop dat een iedere die ze leest en nodig heeft ze ten harte neemt. Uiteindelijk komt neer op de keuze maken om verder te gaan. Het verleden achter je te laten en met volle hoop en grote moet doelen te stellen voor de toekomst. Wat je denkt trek je aan! T.s denk echt dat een goede onderzoek naar je zelf moet gaan doen, dat niet los kan laten is denk omdat je het geen plek kan geven. Vaak bouwen door de omgeving waarin we zijn opgegroeid dit kan zelfs terug gaan naar de periode in onze moeders de buik, blokkades op ( denk aan angst en schaamte ). Deze blokkades hebben een blijvend negatief effect op onze emotionele groei. Zonder die persoonlijk komen we op gegeven moment in telkens terugkerende negatieve situaties. Heb vertrouwen in Allah en heb de hoop dat je het kan bidni Allah. Moge Allah ons allemaal bijstaan. Ameen

  10. #25
    Twee niffos

    Reacties
    67
    31-03-2018

    Citaat Geplaatst door Meid_ Bekijk reactie
    Dat is niet waar, 1 keuze kan je leven niet verpesten, je leven bestaat inderdaad uit keuzes maken maar het is haast onmogelijk om altijd de juiste te maken! De mens is niet volmaakt, accepteer dat!

    Als je twijfelt bij een keuze, verricht het gebed istakhara en vraag Allah swt je te leiden naar de juiste keuze, vertrouw ook op Allah en als je veel met je Deen bezig bent moet je ook weten dat alles met een reden gebeurd en als je denkt de verkeerde keuze te hebben gemaakt, is dat het “pad” wat jij hebt moeten bewandelen! Allemaal om te komen waar je straks in sha Allah bent, wees optimistisch, aan het einde van de tunnel zul je licht zien het zal niet altijd donker zijn!
    ma sha Allah je spreekt alleen maar goude woorden. heb je veel levenservaring of is dit je werk?
    Wees net als de bloem die zijn geur af geeft, zelfs aan de hand die hem verplettert!

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Moge Allah aza wa jall je hart verzachten zuster.

    Dit zijn kenmerken van depressiviteit, zoek zo snel mogelijk professionele hulp en ga hierover praten, laat het niet erger worden.

    Moge Allah aza wa jall je bijstaan en goede tijden schenken ameen.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Love-happiness Bekijk reactie
    Hi,

    Het is alweer een aantal jaar geleden, maar het lijkt nog als gisteren. Iets wat uit liefde is begonnen is als haat geëindigd. Iets wat mijn dromen had moeten doen uitkomen, heeft mij bang gemaakt om ooit nog te durven dromen. Van een goedgelovige jonge meid naar een bittere vrouw. Van een persoon wat altijd het positieve zag en altijd een lach op haar gezicht had naar een depressief persoon die nu de momenten kan tellen waarin er echt gelachen is. Je hebt mijn levenslust ontnomen, en zoveel meer. Niet alleen van mij, maar ook van mijn familie. Jaren die ik niet meer terugkrijg, littekens die nooit meer weggaan.
    Ik heb altijd gezegd, ik zal je vergeven. Maar als ik hieraan terugdenk, aan alle pijn die ik heb moeten doorstaan, kan ik niet anders dan Allah vragen je hiervoor te straffen.

    Van een meisje die in mogelijkheden dacht naar een persoon die uitkijkt naar de dood. Naar het moment dat dit hele leven voorbij is en terug kan kijken naar alles wat is geweest. Ik hoop dan dat Allah tevreden met mij zal zijn.
    Ik wil graag denken aan een mooie toekomst en de miljoenen mogelijkheden die er ook daadwerkelijk zijn, maar dat heb jij voor mij verpest. Je hebt op mijn hart getrapt terwijl ik zoveel liefde gaf, mij vernederd en mijn gezond verstand van mijn afgenomen. Ik ben vergeten hoe het is om een eigen mening te hebben. Ik weet niet meer wat ik wil, wie ik ben, wat ik wil zijn of wil doen. Mijn hele dag bestaat uit twijfel. Allemaal dankzij jou.

    Voor ik jou ontmoette kon ik op een hand tellen hoevaak ik had gehuild. En nu? Ik ben de tel kwijt, maar laten we zeggen dat ik meer dan 1000 dagen heb gehuild dankzij jou.

    Je hebt mijn leven verpest, je hebt mij verpest.
    Ik had je mij alles geven, maar niks was genoeg.

    Moge Allah jou en jouw familie die erbij betrokken was straffen voor elke traan ik heb gelaten. Kama to din to dan
    Lieve meid, waarom kijk je uit naar de dood? Why in godsnaam. Ik heb een echtscheiding meegemaakt die uit het niets kwam, een verloofde die kanker kreeg, van wie ik echt hield en ik heb nooit aan doodgaan gedacht maar altijd alhamdoulillah gezegd. Alhamdoulillah voor alles wat ik wel heb en meid weet dat als iets verdwijnt uit je leven het met jouw positiviteit terugkeerde in tienvoud. Hij zal beter, liever, oprechter en eerlijker zijn dan de persoon die jou niet verdiende. Geloof me
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    422
    28-11-2015

    Is hij je ex man?

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Was een huwelijk, ondanks dat... iemand onrecht aandoen, is in geen enkele wijze geaccepteerd.
    @Lente_bloesem, hoe kun je zo harteloos zijn?
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    422
    28-11-2015

    Citaat Geplaatst door Love-happiness Bekijk reactie
    Was een huwelijk, ondanks dat... iemand onrecht aandoen, is in geen enkele wijze geaccepteerd.
    @Lente_bloesem, hoe kun je zo harteloos zijn?
    Het behoort tot het verleden het is begraven. Nu aan jou om het te begraven en verder te gaan met je leven..

    Laat het los...
    Je hebt 2 keuzes...

    Er telkens terug aan denken en jezelf vernielen door haat etc..

    Of

    Het begraven en vergeten voor je welzijn.

    Ieders wordt gestraft om zijn daden. Is dit niet genoeg voor je??

    Waarom jezelf vernielen aan zelfmedelijden..

    Het leven is veels te kort om te treuren.

    Laad je op met positieve energie..

    Kijk naar de positieve zaken die je hebt in je leven bv je ouders zussen of broers.

    Je kunt gebruik maken van je ledematen.. Het zijn allemaal gunsten..