1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5
    17-02-2018

    Auto exporteren naar Marokko

    Salam!

    Weet iemand of diegene op wiens naam je de auto exporteert (60+'er) erbij moet zijn bij oversteek?

    Dus bij aankomst in Marokko?
    We zijn bij consulaat geweest maar niemand kan dit met zekerheid bevestigen dat het niet hoeft

    We hebben btw een wakala geregeld via consulaat (toestemming van 60+'er)

    Graag mensen met recente ervaring

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    wakala betekent toestemming om Marokko met andermans auto in te rijden en eruit te rijden.

    Om auto in te voeren moet je de juiste papieren hebben. Via de consulaat haal je eerste gedeelte. In marokko de rest. BTW, de eigenaar moet erbij zijn. Tenzij je ingangen hebt die corruptie accepteren en je ze grof betaald. Dan krijg je soms zelfs de dochter van deze corrupte honden erbij.
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5
    17-02-2018

    Dankjewel!!

    Een vraagje
    We hebben nu alleen de wakala gehaald moeten we terug naar het consulaat voor de invoerpapieren?

    Helaas geen bekenden die ons kunnen matsen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door Aicha Bekijk reactie
    Dankjewel!!

    Een vraagje
    We hebben nu alleen de wakala gehaald moeten we terug naar het consulaat voor de invoerpapieren?

    Helaas geen bekenden die ons kunnen matsen
    Wakala is alleen de toestemming dat je met andermans auto Marokko in mag en weer uit.

    Voor auto invoeren kan je in Marokko ook fixen maar als je wat tijd wil besparen kan je het beste vooraf melden bij consulaat. Hier regelen ze wat administratie voor je. Hoeft dus niet perse.

    Tenminste, ik heb maar 1 ervaring met invoeren auto en daarbij zijn we naar consulaat in R'dam geweest.
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5
    17-02-2018

    Okee thanks.
    Ja ik was daar ook vandaag, chaos

    Maar misschien ga ik toch wel langs.. nog steeds beter hier dan in Marokko

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door Aicha Bekijk reactie
    Okee thanks.
    Ja ik was daar ook vandaag, chaos

    Maar misschien ga ik toch wel langs.. nog steeds beter hier dan in Marokko
    Als jij een auto in wil voeren op de naam van je pa, dan kan je het beste de auto ook op de paspoort van je pa het land in meenemen.

    om gezeik te voorkomen. Ik zie het namelijk al aankomen.

    Als je pa te oud is voor deze reis, kan je vooralsnog het beste de auto naar cueta of melilla rijden en alsnog de auto op de paspoort van je pa Marokko in laten rijden.

    Dan de auto in laten voeren op paspoort van je pa, daarna daar in laten voeren en uit zijn paspoort halen.

    Jij doet het wel via een hele spannende omweg.
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.726
    24-07-2015

    Wakala is genoeg en die moet afgestempeld worden bij de consulaat.

    Ik heb het 1x gedaan. Auto is zogenaamd van vriend en dat was 15 jaar geleden.

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Aicha Bekijk reactie
    Salam!

    Weet iemand of diegene op wiens naam je de auto exporteert (60+'er) erbij moet zijn bij oversteek?

    Dus bij aankomst in Marokko?
    We zijn bij consulaat geweest maar niemand kan dit met zekerheid bevestigen dat het niet hoeft

    We hebben btw een wakala geregeld via consulaat (toestemming van 60+'er)

    Graag mensen met recente ervaring
    Met deze wakala laat je de auto naar melila of seuta brengen en van daar uit laaten uitrijden naar marokko op de naam van de eigenaar..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.715
    09-09-2009

    Auto mag niet ouder dan 10 jaar zijn. Hij moet op naam staan van degenen die 60 jaar is en nog een tip, zorg dat je motor inhoud niet groter is da 2500 cc, anders kom je in hogere schaal van de wegenbelasting.
    ohja last but not least, als jij met die auto alleen het land binnen treedt dan moet je ook een volmacht van het consulaat bij je hebben..

  10. #10
    888888

    Reacties
    28.392
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Hij moet erbij zijn, de rest is de moeit niet waard

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.715
    09-09-2009

    Citaat Geplaatst door 33875 Bekijk reactie
    Hij moet erbij zijn, de rest is de moeit niet waard
    nee met volmacht hoeft de gepensioneerde niet bij te zijn

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door Achrafe97 Bekijk reactie
    nee met volmacht hoeft de gepensioneerde niet bij te zijn
    Voor auto invoeren wel.

    Jij zegt net dat wanneer je onder de 2500cc zit je dan een lagere tarief belasting betaald.

    Dus wanneer je 1600cc of 2500cc hebt, betaal je dan even veel?

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.715
    09-09-2009

    Citaat Geplaatst door goodbet Bekijk reactie
    Voor auto invoeren wel.

    Jij zegt net dat wanneer je onder de 2500cc zit je dan een lagere tarief belasting betaald.

    Dus wanneer je 1600cc of 2500cc hebt, betaal je dan even veel?

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
    om in te reden dus niet invoeren hoeft de gepensioneerde niet bij te zijn....invoerrechten en betaal je na het intreden

    ja zoiets heb ik begrepen, hoe het precies wordt uitgerekend dat moet je zien uit te zoeken....bij wegenbelasting weet ik bv dat ze dat hanteren aan de aantal PK

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door Achrafe97 Bekijk reactie
    om in te reden dus niet invoeren hoeft de gepensioneerde niet bij te zijn....invoerrechten en betaal je na het intreden

    ja zoiets heb ik begrepen, hoe het precies wordt uitgerekend dat moet je zien uit te zoeken....bij wegenbelasting weet ik bv dat ze dat hanteren aan de aantal PK
    Met wakala (toestemming) mag je andermans auto Marokko in en uitrijden. Daar hoeft de eigenaar niet bij te zijn.

    Om de auto in te voeren, marokkaans kenteken aanvragen moet de auto op naam staan van de eigenaar en daar moet de eigenaar bij zijn.

    Bovendien kent Marokko dezelfde belastingstelsel als in Nederland. 1900cc betaal je minder belasting dan 2000cc. 3200cc betaal je weer minder dan 6200cc.

    En invoerkosten worden weer berekend aan de hand van de cataloguswaarde van de auto. Een bepaald percentage. Dit betaal je eenmalig bij invoer en staat los van de jaarlijkse belasting.



    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.