1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Marhaba 2018: Meer dan 531.000 MRE's zijn op vakantie in Marokko

    Het grootste deel van de Marokkanen woonachtig in het buitenland (MRE's) is per vliegtuig naar Marokko gekomen.



    Ongeveer 531.146 Marokkanen die in het buitenland wonen, zijn sinds het begin van Operatie Marhaba 2018 via de verschillende grensovergangen van het Koninkrijk teruggekeerd naar Marokko.

    Maandag 9 juli zei Abdelkrim Benatiq, de minister-gedelegeerde verantwoordelijk voor MRE's, in het parlement dat 60% van de Marokkanen aankwamen via het vliegtuig en 40% met de auto en boot.

    Als onderdeel van Operatie Marhaba 2018, die begon op 5 juni, werden bijna 24 boten gemobiliseerd, waaronder 11 in Tanger Med, 4 tussen de haven van Tanger City en Tarifa, drie tussen Almeria en Nador en één tussen Nador en Martil, bericht Medias24.

    Benatiq herinnerde er ook aan dat de gezamenlijke Marokkaans-Spaanse commissie in mei van dit jaar in M'diq bijeenkwam om de samenwerking te versterken. Alsmede om de goede werking van de doorvoer te verzekeren, vooral omdat een groot aantal Marokkanen via Spanje naar Marokko terugkeert.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    735
    13-03-2013

    Leuk en spanje verwelkomd mensen met hoger bootticket die 2x verdubeld zijn dan vorig jaar

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    735
    13-03-2013

    Als het zo door gaat kan je beter vanuit frankerijk met de boot of gewoon weg met de vliegtuig

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Het is nog altijd thuis komen en geen vakantie. Hier in dit land zijn we juist op werk vakantie

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door geurkaars Bekijk reactie
    Het is nog altijd thuis komen en geen vakantie. Hier in dit land zijn we juist op werk vakantie
    We??? thuis komen???? Praat voor uwzelf.

    Marokko is voor mij het mooiste vakantie land. Ik woon en werk in Nederland. Ben hier geboren en getogen.

    Voor mijn ouders is Marokko thuiskomen. Voor mij is het enkel vakantie vieren. En ja, ik probeer elk jaar te gaan!!! Vorig jaar 4 weken. Dit jaar 5 verdeeld over 2 periodes.

    Heerlijk, ben eind juni 12 dagen op vakantie geweest in Agadir en ga eind juli voor 3 weken naar rif.

    Ik heb er hele mooie herinneringen aan maar thuis komen doe ik als ik in Nederland aankom.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Naar nador zijn het vieze boten en hiermee worden wij ermee verwelkomt..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door goodbet Bekijk reactie
    We??? thuis komen???? Praat voor uwzelf.

    Marokko is voor mij het mooiste vakantie land. Ik woon en werk in Nederland. Ben hier geboren en getogen.

    Voor mijn ouders is Marokko thuiskomen. Voor mij is het enkel vakantie vieren. En ja, ik probeer elk jaar te gaan!!! Vorig jaar 4 weken. Dit jaar 5 verdeeld over 2 periodes.

    Heerlijk, ben eind juni 12 dagen op vakantie geweest in Agadir en ga eind juli voor 3 weken naar rif.

    Ik heb er hele mooie herinneringen aan maar thuis komen doe ik als ik in Nederland aankom.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk


    Whaha oke rustig. Ik ben hier ook geboren etc en ben zelfs van de derde generatie, maar als ik in nl aankom ben ik paar dagen eerst helemaal depressief.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    Naar nador zijn het vieze boten en hiermee worden wij ermee verwelkomt..
    dat is niet waar je wordt met open armen een glimlach en marhaba ontvangen. Hier in nl gelijk een shagarijnige rooie kop die amper goedemiddag goedeavond zegt. Gelijk regen etc etc

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    Naar nador zijn het vieze boten en hiermee worden wij ermee verwelkomt..
    Vorig jaar boor van almeria gepakt naar nador. Tijdens de vaart kon ik gewoon bij mijn auto op de onderdek. Ipad pakken, terug leggen, geld pakken, omkleden etc. etc. Dit was een boot met Marokkaanse bemanning. Volgens mij ook Marokkaanse boot. Ik kon gewoon naar de onderdek omdat een deur kapot was.

    Op de terugweg had ik een Spaanse boot en wilde mijn creditcard uit de auto naar pakken tijdens de vaart. De deur die naar de onderdek ging kon niet open. Kwam er een Spanjaard (bemanningslid) naar me toe en zei dat het levensgevaarlijk was om tijdens de vaart naar de onderdek te gaan. Tijdens de vaart is onderdek vacuüm en haast geen zuurstof. Dit voor de veiligheid etc.

    In Marokkaanse boot heb je geen regels die ket veiligheid te makeb hebben en daar wilde je ook niet eerlijk gezegd maar de wc. Hoe komt het dat een Marokkaanse boot vaart met een kapotte deur naar onderdek?

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door geurkaars Bekijk reactie
    dat is niet waar je wordt met open armen een glimlach en marhaba ontvangen. Hier in nl gelijk een shagarijnige rooie kop die amper goedemiddag goedeavond zegt. Gelijk regen etc etc
    Eind juni ben ik naar Marokko geweest en ben geland in Marrakesh. Die douanier zat gewoon mij te helpen en tegelijkertijd met zijn headset op met iemand anders te praten aan de telefoon. Kijk mij viel het niet op maar de gast met wie ik was zei dat dit het welkomstplaatje is wat bezoekers van buiten af te zien krijgen. Een ongeïnteresseerde douanier.

    Maar aan de andere kant krijg ik nooit goede dag te horen als ik in NL aankom. Tegenwoordig scannen ze je paspoort maar er was een tijd dat die scan er niet was. Ik werd toen altijd nagetrokken in het systeem terwijl alle anderen met wie ik reisde niet werden nagetrokken. Waarschijnlijk heb ik een criminelen kop maar wel zonder antecedenten.




    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door goodbet Bekijk reactie
    Vorig jaar boor van almeria gepakt naar nador. Tijdens de vaart kon ik gewoon bij mijn auto op de onderdek. Ipad pakken, terug leggen, geld pakken, omkleden etc. etc. Dit was een boot met Marokkaanse bemanning. Volgens mij ook Marokkaanse boot. Ik kon gewoon naar de onderdek omdat een deur kapot was.

    Op de terugweg had ik een Spaanse boot en wilde mijn creditcard uit de auto naar pakken tijdens de vaart. De deur die naar de onderdek ging kon niet open. Kwam er een Spanjaard (bemanningslid) naar me toe en zei dat het levensgevaarlijk was om tijdens de vaart naar de onderdek te gaan. Tijdens de vaart is onderdek vacuüm en haast geen zuurstof. Dit voor de veiligheid etc.

    In Marokkaanse boot heb je geen regels die ket veiligheid te makeb hebben en daar wilde je ook niet eerlijk gezegd maar de wc. Hoe komt het dat een Marokkaanse boot vaart met een kapotte deur naar onderdek?

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    Marokkanen vertouwen op Allah swt

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door goodbet Bekijk reactie
    Eind juni ben ik naar Marokko geweest en ben geland in Marrakesh. Die douanier zat gewoon mij te helpen en tegelijkertijd met zijn headset op met iemand anders te praten aan de telefoon. Kijk mij viel het niet op maar de gast met wie ik was zei dat dit het welkomstplaatje is wat bezoekers van buiten af te zien krijgen. Een ongeïnteresseerde douanier.

    Maar aan de andere kant krijg ik nooit goede dag te horen als ik in NL aankom. Tegenwoordig scannen ze je paspoort maar er was een tijd dat die scan er niet was. Ik werd toen altijd nagetrokken in het systeem terwijl alle anderen met wie ik reisde niet werden nagetrokken. Waarschijnlijk heb ik een criminelen kop maar wel zonder antecedenten.




    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    Wij marokkaanse moslims hebben een vriendelijk hart bijv hollanders zeggen alleen gedag omdat het moet maar wij marokkanen kunnen onze emoties niet goed verbergen maar te alle tijde een goed hart

  13. #13
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door goodbet Bekijk reactie
    Vorig jaar boor van almeria gepakt naar nador. Tijdens de vaart kon ik gewoon bij mijn auto op de onderdek. Ipad pakken, terug leggen, geld pakken, omkleden etc. etc. Dit was een boot met Marokkaanse bemanning. Volgens mij ook Marokkaanse boot. Ik kon gewoon naar de onderdek omdat een deur kapot was.

    Op de terugweg had ik een Spaanse boot en wilde mijn creditcard uit de auto naar pakken tijdens de vaart. De deur die naar de onderdek ging kon niet open. Kwam er een Spanjaard (bemanningslid) naar me toe en zei dat het levensgevaarlijk was om tijdens de vaart naar de onderdek te gaan. Tijdens de vaart is onderdek vacuüm en haast geen zuurstof. Dit voor de veiligheid etc.

    In Marokkaanse boot heb je geen regels die ket veiligheid te makeb hebben en daar wilde je ook niet eerlijk gezegd maar de wc. Hoe komt het dat een Marokkaanse boot vaart met een kapotte deur naar onderdek?

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
    Bij deze boot was de bemaning zowel spaans als marokkaanse.
    Op de hele boot was er maar een wc en die zag er niet uit.
    Te vies om daarvan gebruik te maken.
    Internet was wel een pluspuntje je kon voor 2,9 euro de hele reis (9 uur) internetten..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door geurkaars Bekijk reactie
    Marokkanen vertouwen op Allah swt
    Allah ihefdek

    Niet alleen Marokkanen maar moslims

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door geurkaars Bekijk reactie
    dat is niet waar je wordt met open armen een glimlach en marhaba ontvangen. Hier in nl gelijk een shagarijnige rooie kop die amper goedemiddag goedeavond zegt. Gelijk regen etc etc
    If you 'don't know', Allah knows.