1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.280
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Rabat: eerlijke taxichauffeur brengt 100.000 dirham terug naar rechtmatige eigenaar

    De eerlijke daad van de taxichauffeur wordt alom geprezen op social media.



    De taxichauffeur Mohamed Salim uit Rabat bracht 100.000 dirham terug naar een passagier die het bedrag op de achterbank van de taxi was vergeten.

    In een video die al snel viraal ging, zien we de taxichauffeur met de betreffende passagier. De passagier, genaamd Bilal, lijkt zowel geschokt als verbaasd over de vriendelijkheid van de chauffeur die bovendien besluit hem thuis te brengen.

    En wie zegt dat eerlijkheid niet loont? Om Mohamed Salim te bedanken voor zijn gebaar, gaf Bilal hem 1000 dirham. "Dankzij mijn gebaar, won ik 1000 dirham op een halal en eervolle manier", zegt de taxichauffeur.

    In dezelfde video is Mohamed Salim er trots op de passagier te hebben gered van een tragisch lot. Bilal was bang gevangen gezet te worden omdat het geld van zijn baas was. "Trouwens, toen ik terugging naar de plek waar ik hem had achtergelaten, zag ik Bilal zitten, zijn huid bleek, hij was zo verdwaald in zijn gedachten dat hij niet direct herstelde toen ik hem de hoeveelheid geld liet zien", herinnert de taxichauffeur zich.

    Op het web hebben veel mensen het onbaatzuchtige gebaar van de taxichauffeur en de vrijgevigheid van de passagier geprezen.

    De betreffende video is hier terug te zien: Klik!

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    4.052
    01-01-2018

    het ziet er fake uit

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.238
    03-01-2011

    dit is al de tweede keer dit jaar dat een taxichauffeur iets in zn taxi vind... Ik geloof er eerlijk gezged ook niks van.. Je moet wel gek zijn als je zoiets doet en dan nog lopen showen op social media van kijk ik ben een eerlijke vinder!

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.238
    03-01-2011

    Ik zou het wel terug hebben gegeven

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    1.238
    03-01-2011

    maar ik ga niet op socialmedia mee lopen opscheppen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Fake of niet. Waarom zou je überhaupt mensen laten zien dat je eerlijk bent? Ik heb ook spullen van mensen gevonden en teruggegeven met immense waarde, maar pleur dit toch ook niet op FB...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Abdellatif, precies. Houd zo’n gebeurtenis lekker voor je.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Kijk het teruggeven van dat geld is echt een prachtige gebeurtenis, vooral als je het niet zo breed hebt qua financiën. Filmen vind ik ook prima, als je dat zo nodig wilt. Maar het publiceren daar ben ik op tegen, want wie weet heeft de baas van die jongeman deze video ook gezien en is die jongeman ontslagen.

    Als ik iemand op pad stuur met €10.000 en ik krijg zo’n filmpje te zien, dan moet ik echt in een hele goede bui zijn, wil ik die jongeman niet ontslaan. €10.000 is niet niks!

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Daar kunnen hollanders nog van leren

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.858
    12-06-2016

    Moge Allah swt hem belonen!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.487
    26-05-2018

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    Daar kunnen hollanders nog van leren
    https://youtu.be/681GkWPV7QY
    God is an ever receding pocket of scientific ignorance

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Blankaantje was dus best toepasselijk.
    If you 'don't know', Allah knows.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Zal je hier in europa nooit zien