1. #1
    Verbannen

    Reacties
    2.658
    24-04-2014

    Aids-epidemie in Nederland: Kabinet verstrekt preventieve HIV-remmers aan flikkers

    Preventieve hiv-remmers voor homo's



    Het kabinet verstrekt de komende vijf jaar preventieve hiv-remmers (PrEP). De medicijnen zijn bestemd voor de naar schatting 6500 homoseksuele mannen met wisselende seksuele contacten. Minister Bruins denkt dat zo 250 hiv-infecties per jaar kunnen worden voorkomen.

    De gebruikers moeten een eigen bijdrage van ongeveer 12 euro per maand betalen. Ook wordt hun gevraagd mee te doen aan een driemaandelijkse medische begeleiding.

    Bruins wil op die manier de langetermijneffecten van PrEP in kaart brengen. Na vijf jaar wordt de balans opgemaakt. Duidelijk moet dan zijn of de risicogroepen daadwerkelijk gebruik hebben gemaakt van de remmers en of het aantal hiv-infecties dankzij PrEP is gedaald.

    Het project kost ongeveer 22 miljoen. Door de verwachte daling van het aantal hiv-infecties staat daar mogelijk een besparing van 33 miljoen aan zorgkosten tegenover.

    https://nos.nl/artikel/2240809-preve...contacten.html

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Discriminatie, heteros krijgen ook geen remmers - staat morgen in de fabeltjeskranten

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Epidemie.
    Zucht en lol tegelijk.

    Weet niet zo goed wat een epidemie is denk ik.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    938
    12-06-2014

    En tegelijkertijd blijven ze doen alsof kontrammen normaal is

    Citaat Geplaatst door fruna Bekijk reactie
    Ik geloof in een god maar door de mensen me heen heb ik mijn relegie nog gen naam gegeven.
    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    Ik zal het een naam geven hoop dat je het accepteert Kowm loeth

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Kadem_el_Saher Bekijk reactie
    En tegelijkertijd blijven ze doen alsof kontrammen normaal is
    Wie zijn ze?
    En wat is jouw definitie van normaal?
    Het is niet de norm want het is een minderheid, maar bijna iedereen is in een vorm een minderheid dus dan zou niemand normaal zijn.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.118
    27-01-2005

    Ik had het nog niet gehoord maar ik verkeer wellicht niet in de juiste kring(spier)en en Karam waarschijnlijk wel...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk