1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    207
    13-09-2017

    Citaat Geplaatst door bEWONERuTRECHT Bekijk reactie
    Wij importeren onze rotzooi wel uit Azië of maken ze zelf.
    wie is wij daar in Kanaleneiland joh?

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    2.715
    09-09-2009

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    hhmmm..dan wel netjes in een envelop..
    andrrs zijn de volgende dag zo'n een % kwijt .
    het is helemaal niet erg , wanneer een munteenheid devalueerd...sterker nog het heeft eigenlijk een positieve werking. Dan moet je denken aan de binnenlandse productie dat omhoog wordt geschroefd, wakkert export aan, trek buitenlandse investeringen en toerisme aan....het hoeft helemaal niet verkeer te zijn

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    2.715
    09-09-2009

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Wat is daar zielig aan? Hij maakt een argument dat de Turken hier in Europa hun geld moeten sturen naar Turkije om de Lira te stutte. Daar stel ik tegenover dat er blijkbaar minder animo bestaat om dat te doen omdat je ziet dat minder Turken zich verbonden voelen aan het oorspronkelijke moederland. Dat constateer ik. Verder hoop ik dat het goed gaat in Turkije, dat de economie bloeit en dat het de mensen daar voorspoedig gaat. Dat dat onwaarschijnlijk is onder Erdogan, dat is mijn politieke inschatting.

    Kijk even voor de lol naar hoe het gaat met de Lira onder Erdogan's directe controle. Zoals je weet wellicht is hij aan de knoppen van de financiële instrumenten gaan zitten ipv de Turkse Bank dit zelf te laten doen. Erdogan meent het beter te weten dan de experts, denkt Erdogan zelf. Sindsdien is de Lira in waarde gedaald, en is aan het instorten.


    Dat is zielig voor de Turken. Niet voor mij.

    Maar goed, je zult dit weer als islamhaat of racisme afschilderen. Welnu ga je gang. Ik wens de Turken meer wijsheid en voorspoed dan telkens maar weer dom te doen uit koppigheid, en vermeend opkomen voor natie en geloof. Dat is waarop 'domme' Erdogan gekozen is.


    Trap er niet in!
    Volgens mij zit jij er naast , althans als ik de Turken hier in NL moet geloven. Hebben zij juist ervoor gezorgd , dat er geen tweede verkiezingsronde meer nodig was en Erdogan met overmaat de verkiezingen heeft gewonnen. Waar haal jij die 30% vandaan? onderzoek van 1 vandaag ofzo

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Achrafe97 Bekijk reactie
    het is helemaal niet erg , wanneer een munteenheid devalueerd...sterker nog het heeft eigenlijk een positieve werking. Dan moet je denken aan de binnenlandse productie dat omhoog wordt geschroefd, wakkert export aan, trek buitenlandse investeringen en toerisme aan....het hoeft helemaal niet verkeer te zijn
    je kunt ook je economie oververhitten..wat nu gebeurd..
    inversteerders zoeken geen investeringen haast in oververhitte economieën.
    zeker niet in economieen die daarnaast zijn opgebouwd uit credit.

    renteverhoging is de enige oplossing buj deze downfall van de lira..maar we wachten rustig af als papa daar toestemming voorgeeft.
    In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act..

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Achrafe97 Bekijk reactie
    Volgens mij zit jij er naast , althans als ik de Turken hier in NL moet geloven. Hebben zij juist ervoor gezorgd , dat er geen tweede verkiezingsronde meer nodig was en Erdogan met overmaat de verkiezingen heeft gewonnen. Waar haal jij die 30% vandaan? onderzoek van 1 vandaag ofzo
    gewoon te vinden in de openbare cijfers van de verschillende stembureaus
    In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act..

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Om te stemmen moet je paspoort mee en je stembrief. Die gegevens worden gewoon geregistreerd door de Turkse overheid hoor. Daaruit blijkt dat 30% van de Truks-Nederlandse stemgerechtigden is gaan stemmen bij de laatste verkiezingen. Maar goed, als je Turkije niet gelooft...


    snap ik ook wel een beetje

    Citaat Geplaatst door Achrafe97 Bekijk reactie
    Volgens mij zit jij er naast , althans als ik de Turken hier in NL moet geloven. Hebben zij juist ervoor gezorgd , dat er geen tweede verkiezingsronde meer nodig was en Erdogan met overmaat de verkiezingen heeft gewonnen. Waar haal jij die 30% vandaan? onderzoek van 1 vandaag ofzo

  7. #52
    Verbannen

    Reacties
    213
    27-03-2018

    En terecht. Erdogan heeft altijd gelijk en is heel goed bezig.

  8. #53
    MVC Premium

    Reacties
    3.724
    19-05-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Gaat wel lekker daar in turkije. Hoe doen ze het

    FREE PALESTINE


  9. #54
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door weet_nie_meer Bekijk reactie
    Gaat wel lekker daar in turkije. Hoe doen ze het
    De waarde van de Turkse lira is naar een nieuw dieptepunt gedaald. Voor 1 euro moet nu 5,60 lira worden neergelegd. Begin deze week kostte 1 euro nog maar 5,32 lira. Sinds het begin van het jaar is de Turkse munt een kwart in waarde gedaald.

    De daling werd deze week ingezet na het nieuws dat de Turkse president Recep Tayyip Erdogan zijn schoonzoon tot nieuwe minister van Financiën heeft benoemd.

    Op woensdag werd verder bekend dat het tekort van Turkije op de lopende rekening (de handelsbalans verrekend met de inkomensstromen) is toegenomen tot omgerekend 5 miljard euro in mei. Hoe hoger dit tekort, hoe meer een land afhankelijk is van het buitenland.

    https://www.nu.nl/economie/5358920/t...ieptepunt.html

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    7.118
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    De waarde van de Turkse lira is naar een nieuw dieptepunt gedaald. Voor 1 euro moet nu 5,60 lira worden neergelegd. Begin deze week kostte 1 euro nog maar 5,32 lira. Sinds het begin van het jaar is de Turkse munt een kwart in waarde gedaald.

    De daling werd deze week ingezet na het nieuws dat de Turkse president Recep Tayyip Erdogan zijn schoonzoon tot nieuwe minister van Financiën heeft benoemd.

    Op woensdag werd verder bekend dat het tekort van Turkije op de lopende rekening (de handelsbalans verrekend met de inkomensstromen) is toegenomen tot omgerekend 5 miljard euro in mei. Hoe hoger dit tekort, hoe meer een land afhankelijk is van het buitenland.

    https://www.nu.nl/economie/5358920/t...ieptepunt.html
    Kan nooit lang duren voordat iemand dit westerse leugens gaat noemen... of propaganda... niet te vergeten nog iets met Zion en witte meesters.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Dutchman98 Bekijk reactie
    Kan nooit lang duren voordat iemand dit westerse leugens gaat noemen... of propaganda... niet te vergeten nog iets met Zion en witte meesters.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Je vergeet bilderberg.

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    je kunt ook je economie oververhitten..wat nu gebeurd..
    inversteerders zoeken geen investeringen haast in oververhitte economieën.
    zeker niet in economieen die daarnaast zijn opgebouwd uit credit.

    renteverhoging is de enige oplossing buj deze downfall van de lira..maar we wachten rustig af als papa daar toestemming voorgeeft.
    De economie is helemaal niet oververhit.
    Er zijn nog meer dan genoeg werklozen.

    Citaat Geplaatst door Achrafe97 Bekijk reactie
    het is helemaal niet erg , wanneer een munteenheid devalueerd...sterker nog het heeft eigenlijk een positieve werking. Dan moet je denken aan de binnenlandse productie dat omhoog wordt geschroefd, wakkert export aan, trek buitenlandse investeringen en toerisme aan....het hoeft helemaal niet verkeer te zijn
    Dat geldt alleen deels voor gezonde economieën en dat is Turkije niet.
    Dat moet vooral importeren en dan kom je in de problemen.

  12. #57
    Verbannen

    Reacties
    854
    03-03-2018

    een zeer goede ontwikkeling

    plaats alleen mensen die je vertrouwt naast je.. blank/joodse spionnen infiltreren overal als kakkerlakken..

    Erdogan goed bezig

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    2.305
    24-07-2014

    Citaat Geplaatst door Achrafe97 Bekijk reactie
    het is helemaal niet erg , wanneer een munteenheid devalueerd...sterker nog het heeft eigenlijk een positieve werking. Dan moet je denken aan de binnenlandse productie dat omhoog wordt geschroefd, wakkert export aan, trek buitenlandse investeringen en toerisme aan....het hoeft helemaal niet verkeer te zijn
    Je noemt een aantal positieve effecten. Daar tegenover staan echter ook een aantal heel nadelige effecten. Buitenlandse investeerders schrikt het af. Goederen uit het buitenland worden duurder. De facto worden inwoners van het land armer tov de rest van de wereld. Inwoners van het land zullen vluchten in buitenlandse valuta. Dat versterkt het effect van verarming. Dus of het per saldo zo gunstig is? Devaluatie is vaak teken van economische zwakte.