1. #1
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Internet relaties en huwelijken

    Salaam allemaal,

    Ik vraag me oprecht of jij zelf of iemand kent in je omgeving die via internet elkaar hebben leren kennen en die gelukkig leven?

    Is dit de nieuwe manier om elkaar te leren kennen? Of is de ouderwetse aanpak beter?

    Deel jullie ervaringen.

    Moge Allah swt jullie voorzien van een goede partner.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    103
    30-01-2015

    Wa alaikoem salaam,

    Ouderwetse manier is persoonlijk mijn voorkeur.
    Alleen is die mogelijkheid er niet altijd. Dan kan virtueel een uitweg bieden, maar hoe dan ook. Uiteindelijk is alles qadr Allah.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door Lostandseeking Bekijk reactie
    Wa alaikoem salaam,

    Ouderwetse manier is persoonlijk mijn voorkeur.
    Alleen is die mogelijkheid er niet altijd. Dan kan virtueel een uitweg bieden, maar hoe dan ook. Uiteindelijk is alles qadr Allah.
    Bedankt voor jouw reactie. Zo denk ik er ook over.

    Moge Allah swt jouw een goede echtgenoot schenken inshaAllah

    Moge Allah swt alles voor jou gemakkelijke
    Talbaki toefik

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    103
    30-01-2015

    Citaat Geplaatst door Sabirnador Bekijk reactie
    Bedankt voor jouw reactie. Zo denk ik er ook over.

    Moge Allah swt jouw een goede echtgenoot schenken inshaAllah

    Moge Allah swt alles voor jou gemakkelijke
    Talbaki toefik
    Ameen. Voor jou hetzelfde in'sha-Allah

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door Lostandseeking Bekijk reactie
    Ameen. Voor jou hetzelfde in'sha-Allah
    Dankjewel lieve schat ameen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    28
    09-05-2015

    Citaat Geplaatst door Sabirnador Bekijk reactie
    Salaam allemaal,

    Ik vraag me oprecht of jij zelf of iemand kent in je omgeving die via internet elkaar hebben leren kennen en die gelukkig leven?

    Is dit de nieuwe manier om elkaar te leren kennen? Of is de ouderwetse aanpak beter?

    Deel jullie ervaringen.

    Moge Allah swt jullie voorzien van een goede partner.
    Ik zou hier niet aan beginnen broeder.. Op internet ga je niet vinden waar jij naar opzoek bent.

    Allah je zewjek

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door Chebakiya Bekijk reactie
    Ik zou hier niet aan beginnen broeder.. Op internet ga je niet vinden waar jij naar opzoek bent.

    Allah je zewjek
    Bedankt broeder

    Wa Allah i zewjzek tenta insha Allah

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.176
    16-04-2009

    Genoeg die er via het internet elkaar ontmoeten hoor. Het is maar net wie je treft.
    Hoe vaak zie je dat de 2 uit verschillende steden komen? Vaak. En de meeste daarvan zijn elkaar niet toevallig ergens in een trein tegengekomen.

    Je moet je hier gewoon niet op focussen.

    En wat is de ouderwetse manier eigenlijk. 10 jaar geleden is ook lang geleden voor mij. En toen zijn er via m.nl ook heel veel getrouwd.

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    ".. La Takoen 3aaliman 7ata Takoen Bi 3ilmika 3aamilan.."


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Sabirnador Bekijk reactie
    Salaam allemaal,

    Ik vraag me oprecht of jij zelf of iemand kent in je omgeving die via internet elkaar hebben leren kennen en die gelukkig leven?

    Is dit de nieuwe manier om elkaar te leren kennen? Of is de ouderwetse aanpak beter?

    Deel jullie ervaringen.

    Moge Allah swt jullie voorzien van een goede partner.
    Ja genoeg. Als ze elkaar niet op werk of school hebben leren kennen of via familie dan is het op internet (Facebook, Marokko.nl). En hoe je weet is als zij bv uit het Noorden komt en hij uit het Zuiden en als ze antwoorden met via-via op de vraag hoe kennen jullie elkaar.

    Ik vind internet beter dan op straat. Op straat word je aangesproken omwille van je uiterlijk.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    67
    24-12-2009

    Citaat Geplaatst door Sabirnador Bekijk reactie
    Salaam allemaal,

    Ik vraag me oprecht of jij zelf of iemand kent in je omgeving die via internet elkaar hebben leren kennen en die gelukkig leven?

    Is dit de nieuwe manier om elkaar te leren kennen? Of is de ouderwetse aanpak beter?

    Deel jullie ervaringen.

    Moge Allah swt jullie voorzien van een goede partner.

    Wollah had iemand die direct relatie wou zonder me gezien te hebben online... ineens kreeg ik fottos en videos van haar en na kort praten ineens verliefd en vertellen me via snap dat ze me leuk vond en verliefd was. ik dacht wtf kifesh??? Daarna zei ze van als het goed gaat vertel ik me moeder over je,.... Ik dacht wtf toen geblokt gaat me te snel... wanhopige mensen yehh

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    8
    15-07-2018

    Het kan, maar ik heb liever toch de ouderwetse aanpak. Internet kan een handje bij helpen maar of het een slim idee is ligt eerlijk aan de gedachte of je de persoon volledig vertrouwt en weet of oprecht is of niet. Als dat niet het geval is zit het geluk dan even niet mee.
    Maar goed, alles kan, Qadr Allah.

    Ameen. In Sha Allah voor u ook.

  12. #12
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    jazeker iemand hier van marokko.nl getrouwd en ze zijn samen umrah gaan doen.
    En ze zijn heel gelukkig.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3
    17-07-2018

    De ouderwetse manier is 10x beter. De meeste zijn online niet srs en je weet ook niet wat de intenties zijn van de ander, wie ze zijn etc...Ook komt er veel meer bij kijken. Als je met de persoon in kwestie zou willen afspreken, kan zware catfish zijn, nerveusiteit omdat je niet weet wat je te wachten staat enzovoort... Ik zou veel liever aangesproken worden op straat met mag ik je vaders nmmr, dan heeft die me al gezien en ik hem ook, is er al een soort van connectie. Ik persoonlijk zou nooit met een "onbekende" die ik via het internet heb leren kennen kunnen afspreken.

  14. #14
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Waar je iemand ontmoet bepaald niet hoe je met elkaar omgaat, het verteld je wel dat je tenminste een ding al gemeen hebt, namelijk de ontmoetingsplaats.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Het is nog niemand gelukt om via het internet mijn hart te stelen.