1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    53
    20-11-2015

    Bruiloften van familie. Hard werken.

    Wie herkent dit?

    Ben je uitgenodigd voor familie bruiloft, denk je heerlijk chillen lachen en lekker eten. Krijg je bij binnenkomst meteen taak toebedeeld. Heren de mannen bedienen; dames naar de keuken, en de rest bediening. Daar sta je dan in je mooiste outfit die avond en je kan niet nee zeggen. Familie hard werken en kennissen en buren lekker chillen heel de avond. Hoe krom is dat?

  2. #2
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    [emoji38][emoji38]

    Gratis personeel.

    Ze hebben lef en jullie laten toe.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  3. #3
    G O N E

    Reacties
    2.303
    06-11-2009

    Nooit meegemaakt dit op een bruiloft.

    'If you wait too long for the perfect moment, The perfect moment will pass you by'


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Nooit voorgehad. Wel dat we meehielpen voor de trouw. Maar de dag zelf...hak al halawa hak chocola...en maar showen hihi.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    53
    20-11-2015

    De 30 plussers onder ons herkennen het wel van vroeger toen je nog heel weinig cateringsbedrijven had.

  6. #6
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    Standaaaaaard.

    Ik hielp altijd mee.
    Mn zussen zaten altijd op hun reet. Zij hadden schijt haha

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...


  7. #7

    Reacties
    186
    07-05-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Dit is zo herkenbaar. Als familiezijnde is het natuurlijk gebruikelijk om elkaar te helpen, maar op het moment dat je ervoor kiest om een feest in een zaal te geven vind ik het niet netjes om je familie in de keuken en bediening te plaatsen.

  8. #8
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Dr.Oetker Bekijk reactie
    De 30 plussers onder ons herkennen het wel van vroeger toen je nog heel weinig cateringsbedrijven had.
    Ja maar dan wist je het en bood je het al aan of werd je gevraagd.
    Maar uitgenodigd worden...haar make up mooie jurk en vervolgens onder de mrika spetters?
    Kan ja niet.
    Heb zelf ook wel eens achteraf geweigerd mee te helpen schoonmaken. Mn kinderen gaan voor. Had je er maar rekening mee moeten houden. Was in zala met catering en alles.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  9. #9
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Dalilaah Bekijk reactie
    Standaaaaaard.

    Ik hielp altijd mee.
    Mn zussen zaten altijd op hun reet. Zij hadden schijt haha
    Hier ook vaak meegeholpen. Maar sinds mn gezondheid minder is zwg ik bij voorbaat ik kom als gast, ben niet in staat om te helpen.
    Bij degene waarvan ik weet die regelt niks ga ik niet. Weet dat ik dan toch help en vervolgens week ziek. Kan hun het schelen. [emoji18]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Nooit meegemaakt eigenlijk?

    De henna meestal wel, omdat het vaak ook thuis gehouden wordt. Je bent dan zelf al snel geneigd om te willen helpen. En zelfs dan niet verstopt in de kouzina hoor hooguit thee inschenken, met koekjes langs dat soort dingetjes
    Happiness is an inside job


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Als ik help dan met mijn hart maar anders ook niet ajuus verplicht sowieso niet me rug bewaar ik voor me eigen shit en visite en sores niet voor die van een ander


    Die tijd van hshouma dit dat is allang voorbij regel je zaken of vraag het van tevoren dat mensen kunnen rekenen op meehelpen niet als gast gaan en eindigen als serveerster ajuuuuuus
    Shaloom

  12. #12
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    ik heb dat ook weleens gedaan bij een nicht en die was zo chagrijnig op iedereen. En alles wat we deden was verkeerd.

  13. #13
    Foolish.

    Reacties
    13.619
    14-09-2010

    Nee, dankjewel.
    M Till death do us part.

  14. #14
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Hier ook vaak meegeholpen. Maar sinds mn gezondheid minder is zwg ik bij voorbaat ik kom als gast, ben niet in staat om te helpen.
    Bij degene waarvan ik weet die regelt niks ga ik niet. Weet dat ik dan toch help en vervolgens week ziek. Kan hun het schelen. [emoji18]
    Ja vroeger was het heel normaal.

    Ik wist niet beter, vond het ook hashouma om niet te helpen. Nu nog doe ik t zelf als catering serveert. Ga ik de tafel opruimen zodat catering t alleen hoeft op te halen. T blijft er in zitten bij mij. Maar de rest van t gezin heeft echt dikke schijt haha. Was ik maar zoals hen.

    Van jou is het absoluut te begrijpen hoor.
    Als ze dat niet doen, dan mogen ze de pot op. Jouw gezondheid gaat voor. En indd zij gaat vrolijk verder, maar jij zit met de gebakken peren. Hoe gaat t nu met je gezondheid?

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...


  15. #15
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Dalilaah Bekijk reactie
    Ja vroeger was het heel normaal.

    Ik wist niet beter, vond het ook hashouma om niet te helpen. Nu nog doe ik t zelf als catering serveert. Ga ik de tafel opruimen zodat catering t alleen hoeft op te halen. T blijft er in zitten bij mij. Maar de rest van t gezin heeft echt dikke schijt haha. Was ik maar zoals hen.

    Van jou is het absoluut te begrijpen hoor.
    Als ze dat niet doen, dan mogen ze de pot op. Jouw gezondheid gaat voor. En indd zij gaat vrolijk verder, maar jij zit met de gebakken peren. Hoe gaat t nu met je gezondheid?
    Lhamdoelilah. Afgezien van ijzertekort, krijg woensdag infuus, is het stabiel.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran