1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    12
    15-04-2018

    UP voor deze Topic!

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    5
    25-01-2018

    Ik voel niet zo zeer de behoefte om mijn gelijk te halen, maar het informeren is in dit geval wel interessant.


    Van nature zijn de Engelen gehoorzaam aan Allah. Allah zegt in de Koran (interpretatie van de betekenis):

    “Zij zijn Allah niet ongehoorzaam betreffende datgene wat Hij hen opdraagt en (zij) doen wat hen wordt bevolen.”
    (Soerat at-Tahriem: 6)

    Bron al-Yaqeen


    Misschien had je zelf eerst even info op kunnen zoeken. Zoek even naar de verschillen tussen mens, jinn en engel. Heel interessant.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    12
    15-04-2018

    Citaat Geplaatst door Slaafvan Bekijk reactie
    Ik voel niet zo zeer de behoefte om mijn gelijk te halen, maar het informeren is in dit geval wel interessant.


    Van nature zijn de Engelen gehoorzaam aan Allah. Allah zegt in de Koran (interpretatie van de betekenis):

    “Zij zijn Allah niet ongehoorzaam betreffende datgene wat Hij hen opdraagt en (zij) doen wat hen wordt bevolen.”
    (Soerat at-Tahriem: 6)

    Bron al-Yaqeen


    Misschien had je zelf eerst even info op kunnen zoeken. Zoek even naar de verschillen tussen mens, jinn en engel. Heel interessant.
    Ik weet dat je dit bedoelt.
    Maar volgens jullie theorie kan je niets van de Quran nemen omdat het niet zeker is dat het van Allah komt. Dus, alles wat erin staat dienen jullie ook niet te geloven omdat jullie niet direct contact hebben gehad met Allah. Dus, net als de Ahadith die jullie niet nemen vanwege het feit dat het niet zeker is dat het van Muhammed SAW komt, dienen jullie ook niet de Quran te nemen volgens jullie theorie.
    Dat is wat ik bedoelde met mn reactie.

    Dus, die Ayah is niet direct naar jullie geopenbaard en drm kan je dat niet geloven volgens jullie theorie.
    Ik weet dat de Engelen alleen Allah gehoorzaam zijn en ik geloof dat.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    5
    25-01-2018

    Wie heeft gezegd dat ik de ahadith niet volg?

    Ik zeg dat de topicstarter niet capabel is om theologische discussies te voeren omdat het argument dat hij voordraagt in 1 seconde is te weerleggen. En dat heb ik gedaan.

    Ik verdedig de sekte niet, want ik ben tegen sektes.

    Mijn punt: stop met beoordelen, stop met veroordelen. Hou je met jezelf bezig. Dit soort gesprekken leveren helemaal niks op. Verdiep je in je geloof. En laat iedereen geloven wat hij/zei wil. Allah swt weet het beste. Iedereen zal beoordeeld worden op basis van zijn eigen daden.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    12
    15-04-2018

    Citaat Geplaatst door Slaafvan Bekijk reactie
    Wie heeft gezegd dat ik de ahadith niet volg?

    Ik zeg dat de topicstarter niet capabel is om theologische discussies te voeren omdat het argument dat hij voordraagt in 1 seconde is te weerleggen. En dat heb ik gedaan.

    Ik verdedig de sekte niet, want ik ben tegen sektes.

    Mijn punt: stop met beoordelen, stop met veroordelen. Hou je met jezelf bezig. Dit soort gesprekken leveren helemaal niks op. Verdiep je in je geloof. En laat iedereen geloven wat hij/zei wil. Allah swt weet het beste. Iedereen zal beoordeeld worden op basis van zijn eigen daden.
    Jouw weerlegging klopt niet aangezien ik jou heb weerlegd.
    Dus, je hebt niet of niemand weerlegd.

    Umar RA heeft gezegd: toen Muhammed SAW nog leefde, oorde3lden wij via hem
    Maar nu hii er niet meer is, oordelen wij op wat wij zien. Dus, wij oordelen op wat wij zien.

    En Allah zegt in de Quran dat we op moeten roepen naar het goede en munkar moeten verbieden.

    Dus, deze topicstarter is zeer goed bezig en is Allah gehoorzaam met wat hij doet. Degene die weerlegt doormiddel van de Sunnah is een Mujahid.

    Nogmaals wil ik zeggen dat je niemand hebt weerlegt, want wat je zei klopt niet. De topicstarter heeft hen zwaar weerlegd.

    Als jij de Ahadith daadwerkelijk neemt, dan doe jij hier nu het slechte. Dat omdat je een broeder van Ahlu Sunnah wilt neerhalen en zogenaamd wilt weerleggen wat je absoluut niet hebt gedaan..
    Je dient samen met de mensen van de Sunnah de Munkar weg te halen en niet zijn status omlaag proberen te halen wat je niet gelukt is.

    De Quraniyyoen zijn kuffar. Diegene die geen Ahadith neemt is ongelovig.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    12
    15-04-2018

    Abdullah ibn Utbah reported: I heard Umar ibn Al-Khattab, may Allah be pleased with him, say, “Verily, in the time of the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, the people would be judged by revelation, but the revelation has ended. Now we judge you according to your outward deeds. Whoever shows us good, we will trust him and favor him and it is not for us to judge his inner secrets, for Allah will hold him accountable for those. Whoever shows us evil, then we will not trust him or believe in him even if he claims his intention is good.”

    Source: Sahih Bukhari 2498

    Grade: Sahih (authentic) according to Al-Bukhari

    عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عُتْبَةَ قَالَ سَمِعْتُ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَقُولُ إِنَّ أُنَاسًا كَانُوا يُؤْخَذُونَ بِالْوَحْيِ فِي عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَإِنَّ الْوَحْيَ قَدْ انْقَطَعَ وَإِنَّمَا نَأْخُذُكُمْ الْآنَ بِمَا ظَهَرَ لَنَا مِنْ أَعْمَالِكُمْ فَمَنْ أَظْهَرَ لَنَا خَيْرًا أَمِنَّاهُ وَقَرَّبْنَاهُ وَلَيْسَ إِلَيْنَا مِنْ سَرِيرَتِهِ شَيْءٌ اللَّهُ يُحَاسِبُهُ فِي سَرِيرَتِهِ وَمَنْ أَظْهَرَ لَنَا سُوءًا لَمْ نَأْمَنْهُ وَلَمْ نُصَدِّقْهُ وَإِنْ قَالَ إِنَّ سَرِيرَتَهُ حَسَنَةٌ

    2498 صحيح البخاري كِتَاب الشَّهَادَاتِ بَاب الشُّهَدَاءِ الْعُدُولِ

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door Abu-Qitaal Bekijk reactie
    Ik weet dat je dit bedoelt.
    Maar volgens jullie theorie kan je niets van de Quran nemen omdat het niet zeker is dat het van Allah komt. Dus, alles wat erin staat dienen jullie ook niet te geloven omdat jullie niet direct contact hebben gehad met Allah. Dus, net als de Ahadith die jullie niet nemen vanwege het feit dat het niet zeker is dat het van Muhammed SAW komt, dienen jullie ook niet de Quran te nemen volgens jullie theorie.
    Dat is wat ik bedoelde met mn reactie.

    Dus, die Ayah is niet direct naar jullie geopenbaard en drm kan je dat niet geloven volgens jullie theorie.
    Ik weet dat de Engelen alleen Allah gehoorzaam zijn en ik geloof dat.
    Ik hoef me er niet mee te bemoeien zie ik dus. Goed gezegd!!

    Allahu Akbar!

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    55
    08-07-2018

    Citaat Geplaatst door Abu-Qitaal Bekijk reactie
    Jouw weerlegging klopt niet aangezien ik jou heb weerlegd.
    Dus, je hebt niet of niemand weerlegd.

    Umar RA heeft gezegd: toen Muhammed SAW nog leefde, oorde3lden wij via hem
    Maar nu hii er niet meer is, oordelen wij op wat wij zien. Dus, wij oordelen op wat wij zien.

    En Allah zegt in de Quran dat we op moeten roepen naar het goede en munkar moeten verbieden.

    Dus, deze topicstarter is zeer goed bezig en is Allah gehoorzaam met wat hij doet. Degene die weerlegt doormiddel van de Sunnah is een Mujahid.

    Nogmaals wil ik zeggen dat je niemand hebt weerlegt, want wat je zei klopt niet. De topicstarter heeft hen zwaar weerlegd.

    Als jij de Ahadith daadwerkelijk neemt, dan doe jij hier nu het slechte. Dat omdat je een broeder van Ahlu Sunnah wilt neerhalen en zogenaamd wilt weerleggen wat je absoluut niet hebt gedaan..
    Je dient samen met de mensen van de Sunnah de Munkar weg te halen en niet zijn status omlaag proberen te halen wat je niet gelukt is.

    De Quraniyyoen zijn volgens Ijma3 kuffar. Diegene die geen Ahadith neemt is ongelovig.
    .

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    5
    25-01-2018

    Het argument van de topic starter is zo tenenkrommend zwak, dat ik niet meer ga reageren in dit topic. Zeker niet op mensen die anderen uitmaken voor ongelovigen.
    Je weet niet eens wat het woord 'ongelovige' betekent, want als je dat zou weten, zou je niemand daarvoor uit durven te maken.

    wat een laag niveau. Moge Allah jullie verlichten insha Allah.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    12
    15-04-2018

    Citaat Geplaatst door Slaafvan Bekijk reactie
    Het argument van de topic starter is zo tenenkrommend zwak, dat ik niet meer ga reageren in dit topic. Zeker niet op mensen die anderen uitmaken voor ongelovigen.
    Je weet niet eens wat het woord 'ongelovige' betekent, want als je dat zou weten, zou je niemand daarvoor uit durven te maken.

    wat een laag niveau. Moge Allah jullie verlichten insha Allah.
    Je bent weerlegd. Fijne dag.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Tegenwoordig doen ze ook Taqiyyah net zoals de shia dat doen

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    55
    08-07-2018

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Tegenwoordig doen ze ook Taqiyyah net zoals de shia dat doen
    .

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Laa Ilaaha IlaAllah