1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.715
    09-09-2009

    tussen de riffijnen zaten vele verraders , heb je nooit de biografie van el Khattabi gelezen?

    heelveel strijders waren verkocht aan de spanjaarden ,met als dood tot gevolg...

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    is er een nog ergere verraad dan die door de Spanjaarden die ons met gifaanvallen wilde uitroeien?

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    20
    16-05-2018

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    is er een nog ergere verraad dan die door de Spanjaarden die ons met gifaanvallen wilde uitroeien?
    dat is en was de vijand. En ergste vind ik dat Marokko onze sebta en melilia cadeau heeft gedaan aan de spanjaarden voor onafhankelijkheid. Waar onze voorouders voor hebben gevochten heeft deze flikker het gratis weggegeven.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door PowerandBrains Bekijk reactie
    dat is en was de vijand. En ergste vind ik dat Marokko onze sebta en melilia cadeau heeft gedaan aan de spanjaarden voor onafhankelijkheid. Waar onze voorouders voor hebben gevochten heeft deze flikker het gratis weggegeven.
    niets gratis en voor niets....dat laat juist blijken dat de Spanjaarden niet met lege handen wilden vertrekken met hun koloniale waanzin.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    20
    16-05-2018

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    niets gratis en voor niets....dat laat juist blijken dat de Spanjaarden niet met lege handen wilden vertrekken met hun koloniale waanzin.
    ja precies ja. Maar dat is dan toch geen verraad van de spanjaarden? Een vijand kan jouw niet verraden omdat hij daar simpel weg een vijand voor is. Verraders zijn je naastten en dus jouw mede “moslim” broeders, waaronder koningshuis Maroc die de rwaffa veraden hebben.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door PowerandBrains Bekijk reactie
    ja precies ja. Maar dat is dan toch geen verraad van de spanjaarden? Een vijand kan jouw niet verraden omdat hij daar simpel weg een vijand voor is. Verraders zijn je naastten en dus jouw mede “moslim” broeders, waaronder koningshuis Maroc die de rwaffa veraden hebben.
    Dat hoeft ook niet. verraad van de mensheid.

    het koningshuis is niet representatief voor alle arabieren.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    20
    16-05-2018

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    Dat hoeft ook niet. verraad van de mensheid.

    het koningshuis is niet representatief voor alle arabieren.
    waar lees jij dat ik dat zeg dan? Als je op niveau wilt praten marhbabik maar anders aub even stil. Geen tijd voor basisschool geschiedenis, tering

  8. #23
    mohaal

    Reacties
    14
    08-08-2018

    en ben je al wat wijzer geworden ?

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    113
    28-05-2018

    Citaat Geplaatst door Rwina_Koning Bekijk reactie
    Heeft iemand goeie bronnen?
    Ik wil weten of de Arabische elite de rweffa echt hebben verraden en hoe onze vroegere geschiedenis eruit zag.
    ga naar de dichtstbijzijnde koffiehuis

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Rwina_Koning Bekijk reactie
    Heeft iemand goeie bronnen?
    Ik wil weten of de Arabische elite de rweffa echt hebben verraden en hoe onze vroegere geschiedenis eruit zag.
    De rweffa zijn niet enkel door hun verraden maar ook door hun eigen soortgenoten.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door PowerandBrains Bekijk reactie
    waar lees jij dat ik dat zeg dan? Als je op niveau wilt praten marhbabik maar anders aub even stil. Geen tijd voor basisschool geschiedenis, tering
    Waar lees jij dat ik dat jou verwijt?? Ik reageer op de titel van TS.

    ps:

    Welk ramp zich dan ook momenteel in je leven afspeelt reageer dat niet af op anderen...fix je problemen!

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    20
    16-05-2018

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    Waar lees jij dat ik dat jou verwijt?? Ik reageer op de titel van TS.

    ps:

    Welk ramp zich dan ook momenteel in je leven afspeelt reageer dat niet af op anderen...fix je problemen!
    wij zijn toch in discussie? Dus moet je voortaan duidelijker zijn.

    Uh moet ik nu lachen wela? Wel inhoudelijk blijven ipv om op de persoon in te gaan waar je overigens totaal in in faalt.

  13. #28
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Het verbaast mij hoe weinig marokkanen werkelijk weten van hun geschiedenis.
    Er is genoeg info met authentieke bronnen hierover te vinden.

    Iqra.

    Ps voor degenen die willen weten hoe de rif vs arab haatkwestie begonnen is.
    Er was een tijd dat de Koning enkel rwaffa om zich heen had, zij waren zijn adviseurs, zijn broeders en zaten op de hoogste posities binnen de regering.

    Totdat 1 van zijn maten (die hij blind vertrouwde) een aanslag op hem probeerde te plegen om zo de macht over te nemen.
    Daarmee verloor Hassan II zijn vertrouwen en stond hij meteen op scherp. Sommigen zeggen dat hij toen is doorgeslagen in zijn beleid, anderen zeggen dat hij hetgeen deed wat hij moest doen om zijn land te behoeden van totale ondergang en chaos.

    Dit hoef je uiteraard niet van mij aan te nemen, hier zijn tal van bronnen over te vinden. Lees en ondervind zelf.

    Nog een ps, 1 van de hoogste aanvoerders van het leger was een riffi.
    Willen jullie weten wat hij oa deed?

    Hij sneed openlijk kelen door van rwaffa om 'gezag' op te eisen, zonder enige aanleiding daarvoor. Later heeft ie geprobeerd de macht over te nemen.
    Hassan II heeft hem (hoogstwaarschijnlijk) levend in een vat vol zuur laten oplossen.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    20
    16-05-2018

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Het verbaast mij hoe weinig marokkanen werkelijk weten van hun geschiedenis.
    Er is genoeg info met authentieke bronnen hierover te vinden.

    Iqra.

    Ps voor degenen die willen weten hoe de rif vs arab haatkwestie begonnen is.
    Er was een tijd dat de Koning enkel rwaffa om zich heen had, zij waren zijn adviseurs, zijn broeders en zaten op de hoogste posities binnen de regering.

    Totdat 1 van zijn maten (die hij blind vertrouwde) een aanslag op hem probeerde te plegen om zo de macht over te nemen.
    Daarmee verloor Hassan II zijn vertrouwen en stond hij meteen op scherp. Sommigen zeggen dat hij toen is doorgeslagen in zijn beleid, anderen zeggen dat hij hetgeen deed wat hij moest doen om zijn land te behoeden van totale ondergang en chaos.

    Dit hoef je uiteraard niet van mij aan te nemen, hier zijn tal van bronnen over te vinden. Lees en ondervind zelf.

    Nog een ps, 1 van de hoogste aanvoerders van het leger was een riffi.
    Willen jullie weten wat hij oa deed?

    Hij sneed openlijk kelen door van rwaffa om 'gezag' op te eisen, zonder enige aanleiding daarvoor. Later heeft ie geprobeerd de macht over te nemen.
    Hassan II heeft hem (hoogstwaarschijnlijk) levend in een vat vol zuur laten oplossen.
    leuk jou weer tegen te komen. Ik weerleg bepaalde verhaaltjes van jou strakjes. Ff rijden van tetouan naar alhoceima

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Het verbaast mij hoe weinig marokkanen werkelijk weten van hun geschiedenis.
    Er is genoeg info met authentieke bronnen hierover te vinden.

    Iqra.

    Ps voor degenen die willen weten hoe de rif vs arab haatkwestie begonnen is.
    Er was een tijd dat de Koning enkel rwaffa om zich heen had, zij waren zijn adviseurs, zijn broeders en zaten op de hoogste posities binnen de regering.

    Totdat 1 van zijn maten (die hij blind vertrouwde) een aanslag op hem probeerde te plegen om zo de macht over te nemen.
    Daarmee verloor Hassan II zijn vertrouwen en stond hij meteen op scherp. Sommigen zeggen dat hij toen is doorgeslagen in zijn beleid, anderen zeggen dat hij hetgeen deed wat hij moest doen om zijn land te behoeden van totale ondergang en chaos.

    Dit hoef je uiteraard niet van mij aan te nemen, hier zijn tal van bronnen over te vinden. Lees en ondervind zelf.

    Nog een ps, 1 van de hoogste aanvoerders van het leger was een riffi.
    Willen jullie weten wat hij oa deed?

    Hij sneed openlijk kelen door van rwaffa om 'gezag' op te eisen, zonder enige aanleiding daarvoor. Later heeft ie geprobeerd de macht over te nemen.
    Hassan II heeft hem (hoogstwaarschijnlijk) levend in een vat vol zuur laten oplossen.
    Typisch geval van de klok horen luiden....

    Marokkaanse elite werkt uitsluitend met elite, in ieder ander land is dat altijd zo geweest en is dat nog steeds het geval.

    Wat bedoel je waren zijn broeders? De Koning heeft nooit een Riffijnse adviseur gehad. Deze positie werd toentertijd en nog steeds door joden bekleed. Marokko heeft een oude geschiedenis met joden inzetten als ambassadeurs en adviseurs en gaat tot zoveel eeuwen terug.
    De reden is dat deze joden meestal vermogend en een goed netwerk hebben. Niet omdat ze joods of niet-riffijns zijn. De eerste Marokkaanse ambassadeur in Nederland was ook joods.

    Naar alle waarschijnlijkheid bedoel je Oufkir. Dat was een een Chal7i uit de Atlas en zoals veel andere dienders in de luchtmacht waren dat ook Berbers uit de Atlas. Dat is in de meeste landen nog altijd de enige uitweg voor een goed bestaan voor ongeschoolde burgers uit het platte land of arme families om carrière te maken.
    Het bloedblad in de Rif is onder andere door deze rechterhand van Hassan II aangericht en de reden hiervoor was oa ontwapening na de onafhankelijkheid. Hij was geen hoge aanvoerder van het leger, zijn militaire achtergrond is dat hij is heengezonden naar Vietnam onder Frans gezag. Dit had verder weinig te maken met hun etniciteit, zelfde bloedbaden kwamen ook in Casablanca en andere streken voor.
    Nogmaals, er valt van alles te zeggen over de Makhzen maar zij discrimineren niet in handel en macht. Ben jij van toegevoegde waarde, dan ben je een waardevol bezit.
    Oufkir heeft verder na de mislukte aanslag een kogel door zijn kop gehad. Jij verward dat met de moord op Ben Barka, dat was overigens een rooie communist. Alles draait uiteindelijk om geld en macht en niet om Riffie of Arab. Een van de betere vrienden van MVI is ook een Riffi uit Al-Hoceima; Ilyas Omari en de hoogste vertegenwoordiger van de Koninklijke Garde is ook een Riffijn uit Nador.
    De voorzitter van het parlement en talloze andere parlementsleden zijn eveneens van Riffijnse afkomst. Stop deze bullshit.