1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    345
    05-05-2008

    Held Omar hielp zwaargewonde agent in Kanaleneiland na grote drama!

    Omar hielp agent Utrecht: ’Ik deed wat ik moest doen’ | Binnenland | Telegraaf.nl

    Updated 8 min geleden
    Een ruzie tussen een ouder echtpaar in een flat aan de Marshalllaan loopt donderdagavond volledig uit de hand. Verdachte Mimoun H. (70) brengt zijn vrouw met een mes om het leven. Daarna steekt hij de woning met diesel in brand. De brandstof haalde hij eerder bij het nabijgelegen tankstation.

    El Azzouzi zit op dat moment niets vermoedend in zijn auto als hij een enorme knal hoort. Vrijwel direct ziet hij hoe vlammen uit de flatwoning slaan. De straat ligt dan al bezaaid met glas. „Ik rende er naartoe om te helpen”, zegt de jonge dertiger terwijl hij vanuit zijn auto richting de flat staart. Twee andere wijkbewoners volgen hem de flat in. Overal beuken ze op deuren om mensen te waarschuwen. Een jong gezin met baby wordt ternauwernood in veiligheid gebracht. „Pas toen ik wist dat niemand meer in huis was, ben ik naar buiten gegaan.”

    Midden in El Azzouzi’s verhaal worden we door een voorbijganger onderbroken. Hij zoekt door het open autoraam een hand. „Je bent een held”, lacht hij. „Zo was hij vroeger al. Altijd delen. Vechtpartijen stoppen op straat”, klinkt het trots. „Ik ken hem al van kleins af aan en ook toen we jong waren kwam hij al voor minder sterke jongens op. Het zit in hem.”

    De Utrechtse Marokkaan hoort het glimlachend aan. Hij hoeft geen held genoemd te worden. „Ik zou dit voor iedereen doen. Je doet wat je moet doen.” El Azzouzi is nog in de flat als een agent ter plaatse komt. Ook hij snelt naar binnen. Twee andere agenten blijven beneden. „Hij deed het werk dat wij al gedaan hadden en begon ook op deuren te kloppen. Toen trok hij de deur waar brand was open…”

    Dat lijkt een fout, want binnen mum van tijd vult het trappenhuis zich met rook. El Azzouzi hoort de agent al snel gillen en om hulp roepen. „Ik werd bang, raakte in paniek en dacht: hij mag niet sterven. Ik heb alles gedaan wat ik kon, maar kon het niet meer volhouden binnen. Er was te veel rook.” Hij hoort hoe de agent een raam kapot maakt en snelt zelf naar buiten.

    Eenmaal buiten hoort hij gas en ziet hij de vlammen om zich heen grijpen. De agent is dan inmiddels al enkele meters naar beneden gevallen en ligt zwaargewond op de rand van een afdak. De redder klimt het dak op om de agent te helpen. „Hij was er slecht aan toe, had veel pijn. Zijn benen hingen helemaal slap”, omschrijft hij de toestand van de zwaar gewonde politieman. „Ik was bang voor een tweede explosie.”

    El Azzouzi grijpt de man onder de oksels en helpt hem het dak af waar agenten zich over hun collega ontfermen. „Toen ben ik weggelopen, ik kon niks meer voor hem betekenen”, klinkt het bescheiden. De agent blijkt later rook te hebben ingeademd en onder andere twee hielbenen te hebben gebroken.

    Het is niet voor het eerst dat Omar El Azzouzi een leven redt. Op vakantie in Marokko sleepte hij al eens een jong gezin uit een autowrak. Met trillende benen reed hij hen naar een ziekenhuis. „Het is menselijk om zoiets te doen. Nadenken heeft geen zin. Je moet gaan”, zegt hij terwijl hij met zijn hand golfbeweginkjes maakt. „Zoef, zoef, weet je. In actie komen.”

    Hij hoopt dat de agent het goed maakt en dat hem nog mag ontmoeten voordat hij komende week met vakantie gaat. „Ik wil hem zien glimlachen, dat zou mooi zijn. Ja toch?”


    https://www.telegraaf.nl/nieuws/2206...-ik-moest-doen

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.118
    27-01-2005

    Deze jongens verdienen een lintje!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Ik was daar gister letterlijk bij al die jongens daar hebben goed hun best gedaan. Er gebeurde veel meer de beelden van de agent die viel was pas op het laatste moment. Daarvoor hadden we met ze alle die mensen geëvacueerd. Spijtig genoeg is er wel een vrouw overleden in dat huis.

    Was echt een heftige gebeurtenis die hond is gelukkig opgepakt.
    Heavy

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Dat zijn helden!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    345
    05-05-2008

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik was daar gister letterlijk bij al die jongens daar hebben goed hun best gedaan. Er gebeurde veel meer de beelden van de agent die viel was pas op het laatste moment. Daarvoor hadden we met ze alle die mensen geëvacueerd. Spijtig genoeg is er wel een vrouw overleden in dat huis.

    Was echt een heftige gebeurtenis die hond is gelukkig opgepakt.
    Ontzettend veel respekt verdienen jullie

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Dat zijn helden!!
    Kowed jij smerige haatdrager opeens helden.
    Heavy

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door mocro-utrecht Bekijk reactie
    Ontzettend veel respekt verdienen jullie
    Shoukran alleen jammer dat die vrouw is overleden. Jongens zaten nog tegen die deur te trappen. Maar hij wou niet open uiteindelijk hebben we gewoon rest naar buiten geholpen. Dit had echt veel erger kunnen uitpakken. Mocht iemand horen wnr gebed is voor die vrouw laat me dan weten zou fijn zijn.
    Heavy

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    345
    05-05-2008

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Shoukran alleen jammer dat die vrouw is overleden. Jongens zaten nog tegen die deur te trappen. Maar hij wou niet open uiteindelijk hebben we gewoon rest naar buiten geholpen. Dit had echt veel erger kunnen uitpakken. Mocht iemand horen wnr gebed is voor die vrouw laat me dan weten zou fijn zijn.
    Zodra haar lichaam vrijgegeven zal worden ... verschrikkelijk dit gewoon

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door mocro-utrecht Bekijk reactie
    Zodra haar lichaam vrijgegeven zal worden ... verschrikkelijk dit gewoon
    Ja dat dacht ik al dat ze autopsie gaan verrichten.
    Ewa ja inna lilahi wa inna ilayhi raji3oen.
    Heavy

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    345
    05-05-2008

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ja dat dacht ik al dat ze autopsie gaan verrichten.
    Ewa ja inna lilahi wa inna ilayhi raji3oen.
    Is een zeer vriendelijke man .. snap dit niet

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door mocro-utrecht Bekijk reactie
    Is een zeer vriendelijke man .. snap dit niet
    Wie?
    Heavy

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    345
    05-05-2008

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wie?
    Die hadj Mimoun

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door mocro-utrecht Bekijk reactie
    Die hadj Mimoun
    Ik kende die man niet persoonlijk misschien van gezicht. Heb hem zelf niet gezien die dag zeg je eerlijk. Ziek in zijn hoofd of niet hij moet gestraft worden en zwaar. Vrouw dood, agent bijna dood en als bijna nog 2 kinderen, 3 meisjes en 2 vrouwen dood als ze niet werden geëvacueerd door de jongens Brandweer kwam pas op laatste moment.

    Dan hebben we het niet eens over de schade.
    Heavy

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    345
    05-05-2008

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik kende die man niet persoonlijk misschien van gezicht. Heb hem zelf niet gezien die dag zeg je eerlijk. Ziek in zijn hoofd of niet hij moet gestraft worden en zwaar. Vrouw dood, agent bijna dood en als bijna nog 2 kinderen, 3 meisjes en 2 vrouwen dood als ze niet werden geëvacueerd door de jongens Brandweer kwam pas op laatste moment.

    Dan hebben we het niet eens over de schade.
    Ja dat waren de buren .. deze man heeft echt veel kinderen heel veel dochters zijn allemaal getrouwd volgens mij .. kleinkinderen alles .. dit is echt zielig

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door mocro-utrecht Bekijk reactie
    Ja dat waren de buren .. deze man heeft echt veel kinderen heel veel dochters zijn allemaal getrouwd volgens mij .. kleinkinderen alles .. dit is echt zielig
    Ja dat heb ik gehoord dat die 10 kinderen heeft volgens mij. Allemaal inmiddels volwassen gewoon. Zwaar dat ze hun moeder verliezen, moge Allah hun bijstaan.
    Heavy