1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    410
    06-10-2012

    Moslim mannen laten niet vaak hun emoties zien als vrouwelijke moslims

    Ik weet als Pakistaanse moslim vrouw dat moslim mannen minder hun emoties laten zien dan vrouwen. Ik weet dat in ons land of andere buurlanden mannen weer emoties voller zijn, vanuit Pakistan naar Azie gericht.
    Vrouwen de kans krijgen om te leren en studeren en die pakken dat aan. Veel Pakistaanse vrouwen ontzettend goed kunnen leren, worden doctor of arts, advocaat, ingenieur, hostess of model. We bereiken zelfs meer als onze mannen en moeten een stap terug nemen maar als er kansen zijn dan gaan we naar andere landen. Zodra in je hersenen komt ik kan meer geld verdienen op een goede en veilige manier ben je al een intelligent of modern denkende persoon.

    Ik merk zelf dat in je beroep hier of waar dan ook je eigen soort mannen kunnen jaloers op je worden op de vrouw want de wereld is eenmaal ook een vrouwen industrie en als de vrouw niet gelijke kansen krijgt dan ziet men het. Veel Pakistaanse vrouwen maken succes in het buitenland, internationaal of in buurlanden. Er word meer omhoog gekeken naar de Pakistaanse vrouw als de man, de Pakistaanse vrouw scoort in de banen of business carriere een 9/10 en de man een 6,5/10. Soms willen ze niet meer kijken van een internationaal perspectief naar de man maar wat de vrouw ook te zeggen heeft.

    Ik herinner eerst mijn nicab die ik kreeg aangeboden, ik paste hem en keek maar toen deed ik het hem af na een tijdje want ik wou meer geld verdienen, toen kon ik een goede baan kregen als ik presentatief eruit zag en een rokje droeg. Ik ga niet laster reclame maken voor mannen maar soms is die man jaloers als de vrouw meer bereikt. Als men geld krijgt voor beroepen is dat beter en zichtbaar voor vrouwen die omhoog willen komen.

    Ik liep als moslima in een rokje na mijn werk hier in Nederland en andere jonge getinte jongens maakte een opmerking, vind ik vrouw onvriendelijk. Als gekleurde mensen onder elkaar: Je laat als jonge moslim jongens of mannen niet je emoties zien en je staat in een groep en veel andere getinten of gekleurden kunnnen dat zien, hey dat kan niet. Ik moet als Pakistaanse jonge vrouw mee maken na mijn
    werken dat jongeren je kunnen uit lachen in een rokje. Veel mensen kunnen zien dat als jongeren bij elkaar staan hun emoties niet laten zien maar je bent een levend wezen en je leeft in Nederland of in een modern denkende samenleving waar dan ook. Gekleurde mensen houden nog steeds rekening man en vrouw en denken het zijn jongens tot 18 jaar maar slechte reputatie krijgen ze genoeg maar arabische jongetjes/jongens niet demotiveren, tot en met 18 jaar kind is men nog kind in hersenen, gewoon kind. Komen ze terug hebben ze oudere vader en moeder in hoofddoek en daar worden zij weer op uitgelachen niet dat ze met hun ouders willen lopen traditioneel.

    Niemand gaat je met open armen ontvangen daar moet je veel moeite voor doen om in de smaak van het Westerse publiek te vallen. Het is zwaar maar omdat ik mooi en vrouwelijk loop wat ik wil, zie ik toch verschil en mensen zien dat ik Westers ben door mijn kleding en krijg daardoor respect. Dat helpt wel, de extra opmerkingen want zie je er vrouwelijk eruit, zeggen ze wat zie je er leuk uit. Ik weet als moslima dat vrouwelijke moslims meer hun emoties laten als de moslim man in iedergeval.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Over welke mannen praat jij eigenlijk? Mannen die met vrouwen trouwen die er naakt bij lopen zijn geen jaloerze mannen, ze vinden het prima en kijkt graag ook naar vrouwen van zijn vrienden dus daarom mag zijn vrouw gezien worden. Blijft meestal ook niet alleen bij kijken. Dus ja.. Niet alle mannen en of vrouwen zijn hetzelfde.