1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    38
    26-02-2015

    De betrouwbaarheid en de echtheid van de Koran

    Topic verwijderen
    Laatst gewijzigd door yveslaurent: 03-08-2018 om 00:47 Reden: verwijderen

  2. #2
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Interessant


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    38
    26-02-2015

    ....
    Laatst gewijzigd door yveslaurent: 03-08-2018 om 00:48 Reden: Verwijderd

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    38
    26-02-2015

    ......
    Laatst gewijzigd door yveslaurent: 03-08-2018 om 00:49 Reden: Verwijderd

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    866
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door yveslaurent Bekijk reactie
    Jammer dat er geen reacties worden geplaatst. Is er dan toch een kern van waarheid of mogen wij niet erover nadenken hoe en wat de Islam bedoelt?
    Ook ik heb mij in de islam en andere religies verdiept. Mijn conclusie is dat alle religies in principe mensenwerk is. Het geloof dat iemand meekrijgt wordt grotendeels bepaald door de geografische ligging en het gezin waarin men opgroeit. Als je het zo bekijkt dan is er geen ware religie of een absolute waarheid.
    Zoals in vrijwel alle religies vinden we ook in de islam verschillende stromingen en meningsverschillen wat interpretaties betreft. Ook zul je tal van tegenstrijdigheden aantreffen als je verder gaat dan het oppervlakkig belijden van dit geloof.
    Ik vermeld dit niet om onrust te stoken of om twijfel te zaaien. Ik heb zelf niets verzonnen. Je kunt het allemaal zelf opzoeken als je oprecht hierin geïnteresseerd bent.
    Verheug je op het goede maar wees vooral voorbereid op het slechte

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Wa alaikoum asalam,

    Ik lees dat je wel intelligent bent. Het enige wat je als moslim zult moeten geloven is dat Allah de enige God is en dat Mohammed sallahou 3layhi wa salam zijn boodschapper is. Verder dien je goede daden te verrichten en zover mogelijk weg te blijven van de slechte daden.

    Met de wil van Allah zul je dan het paradijs betreden. Over de joden en de Christenen kan ik je zeggen dat de Joden ondankbaar zijn (het verhaal van de koe, welke kleur dan etc., en willen dat de profeet Mohammed van hen komt) en de Christenen die namen Isa alayhi salam als de zoon van God en gingen hem aanbidden, zoals je terecht stelt dat wij Mohammed saws niet dienen te aanbidden. Maak het jezelf niet te moeilijk.
    Citaat Geplaatst door yveslaurent Bekijk reactie
    Salaam aleikoum,

    Ik zit met een aantal zaken mee, waarvan ik hoop dat er hier duidelijkheid wordt gegeven en mijn twijfels worden weggenomen. Laat ik even voorop stellen dat ik geen onrust wil zaaien of wil stoken. Ik hoop ook dat ik serieuze antwoorden op mijn vragen kan krijgen zonder ,,Allah weet het best''. Dank alvast.

    Ik heb veel over de Islam gelezen. Ik doe mee aan de Ramadan en bid ook.
    In het nieuws wordt de Islam weleens afgeschilderd als een ideologie en geen geloof en dat profeet Mohammed de stichter was van het laatste geloof in de mensheid.

    Als ik de Koran erbij pak staan er ayeti in dat er geen vrienden met Joden en Christenen mag worden. In andere verzen staat weer vermeld dat het geloof van de Joden en Christenen goed is. Christenen, maar vooral Joden worden neergehaald in de Koran en ik vraag mij af waarom. Het is toch zo dat een moslim de Bijbel en de Thora ook moet accepteren als het woord van God? Maar aan de andere kant worden duidelijk korte metten mee gemaakt. Waarom werd Islam niet eerder geïntroduceerd als het de geloof is. Dat de profeet Mohammed al genoemd was in de Bijbel, lijkt mij zo onwaarschijnlijk. Dit is alleen helaas tegen de mensen door mensen verteld om nog meer zich vast te klampen aan t geloof.
    De Vedas (in het Sanskriet) zijn nog duizenden jaren eerder geopenbaard; waarom werd er toen niets gegeven over de Islam? Een bekend vers over Mozes die de zee opende met z'n handen werd in de Vedas hetzelfde gegeven, alleen met andere context en naam. Dit is dan letterlijk overgenomen.


    Het verhaal over ''boezem bedekken'' of te wel zoals dat wordt geïmporteerd hoofddoek dragen. Het woord hoofddoek staat nergens genoemd in de Koran. Boezem bedekken houdt in dat een vrouw dus niet schaars gekleed hoort te lopen, maar de imams en andere geestelijke leiders interpreteren dit als ''hoofddoek''. Ik ben van mening dat het hoofddoek verplichting uit cultuur komt en los staat van het geloof. Dit werd de vrouwen ingeboord om te dragen en daar kan je tegenwoordig niet om heen met een discussie. Dat vind ik jammer.
    Vroeger was water schaars, de vrouwen en mannen droegen hoofddoeken tegen de zon en om hun haar langer schoon te houden. Als het eenmaal vies werd, moest het gewassen worden. Dit is wat ik vaak heb gehoord, en zo dus honderden jaren later, zoals nu overgenomen is. In mijn ogen is een vrouw met hoofddoek niet geloviger, vroomser of beter dan een vrouw zonder. Ik heb laatst een artikel gelezen met stevige bewijzen uit de Koran dat hoofddoek niet verplicht is. De persoon heeft het op een forum geplaatst in de hoop van reacties maar geen enkele reactie gekregen. Dat wil in mijn ogen toch wat zeggen dat er een kern van waarheid in zit. Tegenwoordig, als je dit zegt of publiekelijk maakt wordt je voor gek verklaard in de Islamitische gemeenschap en dat is jammer. Het lijkt wel alsof wij moslims (beste vergelijking die mij opkomt is) als paarden met die oogkleppen zijn. Je mag niet links, je mag niet rechts kijken maar alleen rechtdoor en je hebt niets te zeggen behalve volgen wat in de Koran staat.


    Van de een hoor ik, die volgt het Koranisme want dat is het woord van God. De ander gebruikt ook de Hadith bij, want blijkbaar zijn ze onafscheidelijk van elkaar. De Hadith is mensenwerk. Ik geloof niet dat wij profeet Mohammed moeten nadoen wast hij deed in zijn levens jaren. Bijna iedereen is hier zeer stellig over; en dan wordt er gezegd jij weet niets van de Islam, Allah weet beter. Maar dat zijn niet de overtuigingen en antwoorden (lees bewijzen) om te laten zien dat het wel zo is. De soena zou nageleefd moeten worden, maar dan kom je op hetzelfde neer; de doet exact hetzelfde wat profeet Mohammed heeft gedaan. Dit komt neer als een aanbidding op de profeet zelf, terwijl dat niet de bedoeling is. Waarom mocht de profeet ook niet afgebeeld worden? Mohammed zei zelf: jullie moeten mij niet aanbidden maar Allah, en toch wordt het beide gedaan heb ik het idee want elke ritueel die hij deed horen wij ook te doen. Ik kan daar geen touw op vastknopen.


    Het klinkt alsof ik de Islam nu neerhaal, maar dat is absoluut mijn intentie niet. Ik wil gewoon dat wij als mensen objectief even bij stilstaan of het inderdaad klopt en moeten aannemen.
    Bij kinderen waarvan beide ouders of een van de ouders moslim is wordt de islam meegegeven. Het wordt in het hoofd geprent, waardoor het kind later niet beter weet en zo ook door het leven gaat.


    Ik ben vrij opgevoed, en paar jaar geleden heb ik besloten om Islam tot mijn religie te nemen, maar ik zit met deze vragen. Moge Allah mij vergeven dat ik ze heb gesteld.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    Neem geen helpers onder de joden of christenen slaat niet op je buurman of buurvrouw , maar de leiders .

    En lees aub geen boeken en artikelen geschreven door ongelovigen .

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    38
    26-02-2015

    .....
    Laatst gewijzigd door yveslaurent: 03-08-2018 om 00:49 Reden: Verwijderd

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    Goede daden zijn afhankelijk van de intentie .

    Je kan een goede daad verrichten met de hoop in iemand zn testament te komen .
    Je kan naar de moskee gaan om gezien te worden etc etc .

    Beste daden die verricht worden zijn de daden omwille van je schepper verricht met zuivere toewijding . En dat zijn de daden die het best beloond worden .

    Je kan ook bijv een slechte daad laten omdat je bang ben betrapt te worden door de politie .
    Je kan ook een slechte daad laten omdat je je schepper vreest .

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    38
    26-02-2015

    @diversen

    Bedankt voor je antwoord maar je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag. Je draait er om heen terwijl er een heel simpele vraag wordt gesteld.
    Laatst gewijzigd door yveslaurent: 19-07-2018 om 16:03 Reden: Foute spelling

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    Vraag: Iemand die een goed persoon is (geloof of geen geloof) op aarde en die geen slechte dingen doet (bedriegen, stelen, moorden etc) ; gaat deze persoon volgens jou naar de Hel of Hemel?


    Deze vraag ?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    38
    26-02-2015

    Ja.

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    Dat was zonder er om heen te draaien een antwoord op jouw vraag .


    Ik weet vanzelf niet eens of ik naar hel of hemel ga .

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    38
    26-02-2015

    Nog steeds een vaag antwoord. Je kon simpelweg antwoorden met ja of nee op mijn vraag.
    Ik heb t niet over of dat jij naar de hemel of hel gaat, dat staat los van mijn vraag.

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    Citaat Geplaatst door yveslaurent Bekijk reactie
    Nog steeds een vaag antwoord. Je kon simpelweg antwoorden met ja of nee op mijn vraag.
    Ik heb t niet over of dat jij naar de hemel of hel gaat, dat staat los van mijn vraag.
    Geen levend persoon op aarde kan zeggen wie wie naar hemel of paradijs gaat .

    De mens zal enkel het paradijs binnentreden dankzij de barmhartigheid van zijn schepper .
    Het is dus niet zo dat je goede daden verricht en daarom RECHT hebt op het paradijs .