1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Slechte buren - الجار قبل الدار

    Voordat je een besluit neemt om een huis wel of nie te nemen , het is belangrijk om te kijken naar de buren .

    Er is niets erger dan een slechte buur.

    Daarom luidt een gezegde : الجار قبل الدار - al-JAAR qabl al-DAAR (buur alvorens het huis).

    Ibn Kathir zegt over Aasia , de gelovige vrouw van de Farao , die in haar Du'a zei:


    فقولها : ( رب ابن لي عندك بيتا في الجنة ) قال العلماء : اختارت الجار قبل الدار

    "Zij zei: "O mijn Heer! Bouw voor mij , bij U , een huis in het Paradijs." (66:11), de geleerden zeiden:

    Zij koos haar JAAR (buur), voordat zij koos voor haar DAAR (huis)."

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    ik heb daar nooit bij stil gestaan maar subhanaAllah dit is waar! het kan zoveel verschil maken, sinds ik nu tussen de moslims woon is het duizend maal beter dan tussen de kufar omdat we mekaars gewoonten begrijpen alhamdulilah

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Mooie topic broer

    Up

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Mushrikin die Allah beledigen zijn de slechtste buren. Je kan beter ergens tussen de mushrikin je post gaan plaatsen. We hebben geen interesse in jullie misleiding door jezelf voor te doen als moslim. Doei doei

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    437
    04-12-2016

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Mushrikin die Allah beledigen zijn de slechtste buren. Je kan beter ergens tussen de mushrikin je post gaan plaatsen. We hebben geen interesse in jullie misleiding door jezelf voor te doen als moslim. Doei doei
    Kots!

    Moet van je kotsen omdat je steeds niet ontopic kan blijven en steeds slechts met emoties, begeerten en hypocrisie reageert!!!
    Ruim je shit op en veeg je stront bijelkaar!

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Waarheidop1 Bekijk reactie
    Kots!

    !

    Dat moet jij zeggen met je flikkergedrag onder je andere account MISTERMASTER








    .

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Mademoissele Bekijk reactie
    Heb je dit in t arabisch voor me? BarakaAllaahufeek.

    Keer terug naar de mensen van kennis als je gered wilt worden.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.404
    25-03-2018

    Hahahaha

    Imam met een randje
    Moving your way

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    437
    04-12-2016

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie

    Keer terug naar de mensen van kennis als je gered wilt worden.
    Je hebt dan een probleem, jouw mensen (zionistische telefi paleispriesters) verbergen wat er in de Qur'an geopenbaard staat - Waarheid en Rechtvaardigheid

    En je bent een charlatan
    Paleispriesters zijn geen redding
    Qur'an en Sunnah zijn onze redding

    Imams Hanafi, Maliki, Shafi3ie en Hanbali zeiden nooit dat moslims hen moeten volgen en naar hen moeten terugkeren maar volgen en nemen vanwaar zij namen namekijk de Qur'an en Sunnah

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Allah ta'ala zegt in de Koran ' vraag de mensen van kennis indien jullie niet weten'

    Ga je huiswerk beter doen espirite. De mensen van kennis en taqwa doen geen uitspraken vanuit onwetendheid en spreken niet met emoties zoals jij en Durani dat doen, zij zijn juist degenen die terugkeren naar de Koran en de Sunnah. Wat jullie doen , is terugkeren naar jullie emoties en geleerden volgen die alles toestaan wat Allah verboden heeft.

    Open je ogen voor het telaat is.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Mushrikin die Allah beledigen zijn de slechtste buren. Je kan beter ergens tussen de mushrikin je post gaan plaatsen. We hebben geen interesse in jullie misleiding door jezelf voor te doen als moslim. Doei doei
    Kap eens met telkens fitnah zaaien je komt kinderachtig over.
    Heavy

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Kap eens met telkens fitnah zaaien je komt kinderachtig over.

    Hou je mond tegen me dicht, goedkoop mannetje. Ik weet onderhand dat jij jezelf goedkoop probeerde te verkopen via privéberichten en dat zusters je als een goedkope flirter zien die zichzelf gratis probeert te verkopen. Ergste is dat jij iedere keer aan de kant van de mushrikin staat en hen probeert te helpen in hun leugens aan het adres van moslims en ons geloof.

    Val me niet lastig met je gejank en domme achterlijke praatjes. Zoek een ander hoekje waar je misschien wel aandacht krijgt, hier zijn geen zusters die interesse hebben.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Ze vallen me al maanden lastig met hun leugens en goedkoop flikkergedrag, ga nu maar met z'n allen verwijfd janken.

    Geen enkel fatsoenlijke vrouw heeft interesse in jullie, ga aub naar een ander hoekje en daar jezelf goedkoop en gratis aanbieden.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Hou je mond tegen me dicht, goedkoop mannetje. Ik weet onderhand dat jij jezelf goedkoop probeerde te verkopen via privéberichten en dat zusters je als een goedkope flirter zien die zichzelf gratis probeert te verkopen. Ergste is dat jij iedere keer aan de kant van de mushrikin staat en hen probeert te helpen in hun leugens aan het adres van moslims en ons geloof.

    Val me niet lastig met je gejank en domme achterlijke praatjes. Zoek een ander hoekje waar je misschien wel aandacht krijgt, hier zijn geen zusters die interesse hebben.
    Loop toch geen leugens te verspreiden stuk gedrocht dat je bent en maak mij beter geen vijand van je voordat ik jouw miezerige leven op dit forum een hel maak.

    Begin te oprotten voordat je mij irriteert ie wollah.
    Heavy

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Jij bent mijn vijand al vanaf de eerste dag toen ik je hier zag, daar heb jij zelf voor gekozen, je hebt me altijd lastiggevallen zoals espirite en andere trollen die me zelf lastigvallen. Niet gaan huilen nu goedkoop mannetje dat je bent, je kunt wel zeggen tegen andere dat ik lieg, maar dat maak jij mij echt niet wijs hoor, ik heb het hier zelf gelezen van zusters, die zeiden dat jij ze privé lastig valt en dat je een hypocrietje bent door je hier vroom voor te doen. Je bent erg goedkoop door zusters lastig te vallen, beter ga je opsodemieteren en een eigen leven zoeken. Ik wil niks met je te maken hebben, ik vind je erg goedkoop en je komt over als een goedkope sl't