1. #16
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door Priemgetal Bekijk reactie
    aah ok, wist wel dat ik het al die tijd fout deed. bedankt, dat je mijn ogen hebt geopend. Kun je mij even youtubefilmpje sturen waarin staat hoe ik volgens jou moet bidden want het is me nu niet helemaal duidelijk wat ik moet zeggen tijdens het staanbuigenstaanknielen.



    maar toch ff vraagje, hoe weet je nou wat de volgorde is? Je zou hetzelfde ook andersom kunnen doen en knielend beginnen en staand eindigen, is dat ook goed? zo nee, waarom niet? met andere woorden, waarom is jouw interpretatie goed ?

    In het gebed mag ALLEEN GOD worden aanbeden. De gehele godsdienst, en dus ook het gebed, dient ALLEEN AAN GOD te worden toegewijd. In het gebed, mag dus ALLEEN GOD worden aangeroepen. Hiervan afwijken, is haram.

    Niemand aanroepen behalve God:

    72:18 “En: 'De gebedsplaatsen behoren God toe; roept dus niemand behalve God aan.”

    Het bidden dient om God te dienen en gedenken:

    20:14 “Ik ben God, er is geen god dan Ik. Dien Mij dus en verricht het gebed om Mij te gedenken.”

    Het gebed en de gehele godsdienstoefening behoren tot God (niet tot profeten of engelen, enz):

    6:162 “Zeg: Mijn gebed en mijn godsdienstoefening, mijn leven en mijn sterven behoren God toe, de Heer van de wereldbewoners.”

    De godsdienst is geheel aan God gewijd:

    40:14 “Roept dus God aan waarbij jullie de godsdienst geheel aan Hem moeten wijden, ook al verafschuwen de ongelovigen het.”

    In de context van de godsdienst die alleen aan God is gewijd, dient God te worden aangeroepen. Niet in andere contexten met bijvoorbeeld profeten, hun familie, vrienden en engelen erbij:

    40:65 “Hij is de levende, er is geen god dan Hij. Roept Hem dus aan terwijl jullie de godsdienst geheel aan Hem wijden. Lof zij God, de Heer van de wereldbewoners.”"

    Wederom; meerdere bevestigingen dat de godsdienst alleen aan God moet worden gewijd:

    39:2 “Wij hebben het boek met de waarheid naar jou neergezonden. Dien God dus en wijd de godsdienst geheel aan Hem.”

    39:11 “Zeg: "Mij is bevolen God te dienen door de godsdienst geheel aan Hem te wijden.”

    39:14 “Zeg: "God dien ik door mijn godsdienstgeheel aan Hem te wijden.”

    98:5 “Hun werd slechts bevolen God te dienen en daarbij als aanhangers van het zuivere geloof de godsdienst geheel aan Hem te wijden en het gebed te verrichten en de aalmoezen te geven. Dat is de juiste godsdienst.”

    11:2 “Jullie moeten alleen God dienen. Ik ben voor jullie van Zijn kant een waarschuwer en een verkondiger van goed nieuws.”

    Dus kortom, tijdens het gebed Koran verzen oplezen die ALLEEN over Allah spreken. De soennieten noemen bijvoorbeeld de naam van Mohammed en Ibrahim op tijdens het gebed en groeten de engelen op het einde van hun gebed. Dit is dus volgens de Koran incorrect.

  2. #17
    Bijna Lid

    Reacties
    396
    24-08-2017

    In de context van de godsdienst die alleen aan God is gewijd, dient God te worden aangeroepen. Niet in andere contexten met bijvoorbeeld profeten, hun familie, vrienden en
    Dus kortom, tijdens het gebed Koran verzen oplezen die ALLEEN over Allah spreken. De soennieten noemen bijvoorbeeld de naam van Mohammed en Ibrahim op tijdens het gebed en groeten de engelen op het einde van hun gebed. Dit is dus volgens de Koran incorrect.[/QUOTE]

    Dus de koranverzen waarin de naam Mohammed saw vermeld staan, mogen we niet mee bidden .
    Welke soera staat dan ?

    Je hebt nog niet vermeld waar in de koran details staan omtrent het gebed .

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door diversen Bekijk reactie
    In de context van de godsdienst die alleen aan God is gewijd, dient God te worden aangeroepen. Niet in andere contexten met bijvoorbeeld profeten, hun familie, vrienden en
    Dus kortom, tijdens het gebed Koran verzen oplezen die ALLEEN over Allah spreken. De soennieten noemen bijvoorbeeld de naam van Mohammed en Ibrahim op tijdens het gebed en groeten de engelen op het einde van hun gebed. Dit is dus volgens de Koran incorrect.
    Dus de koranverzen waarin de naam Mohammed saw vermeld staan, mogen we niet mee bidden .
    Welke soera staat dan ?

    Je hebt nog niet vermeld waar in de koran details staan omtrent het gebed .[/QUOTE]

    Al die verzen zijn onderdeel van de detail. Ik haal mijn gebed uit de Koran.

    Klopt , je moet Allah aanroepen. Mohammed is geen Allah.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Jij komt niet in Koran voor. Je bent mushrik.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    735
    25-04-2016

    eid el suiker
    pride, greed, lust, envy, gluttony, wrath, sloth

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    575
    25-09-2011

    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    In het gebed mag ALLEEN GOD worden aanbeden. De gehele godsdienst, en dus ook het gebed, dient ALLEEN AAN GOD te worden toegewijd. In het gebed, mag dus ALLEEN GOD worden aangeroepen. Hiervan afwijken, is haram.

    Niemand aanroepen behalve God:

    72:18 “En: 'De gebedsplaatsen behoren God toe; roept dus niemand behalve God aan.”

    Het bidden dient om God te dienen en gedenken:

    20:14 “Ik ben God, er is geen god dan Ik. Dien Mij dus en verricht het gebed om Mij te gedenken.”

    Het gebed en de gehele godsdienstoefening behoren tot God (niet tot profeten of engelen, enz):

    6:162 “Zeg: Mijn gebed en mijn godsdienstoefening, mijn leven en mijn sterven behoren God toe, de Heer van de wereldbewoners.”

    De godsdienst is geheel aan God gewijd:

    40:14 “Roept dus God aan waarbij jullie de godsdienst geheel aan Hem moeten wijden, ook al verafschuwen de ongelovigen het.”

    In de context van de godsdienst die alleen aan God is gewijd, dient God te worden aangeroepen. Niet in andere contexten met bijvoorbeeld profeten, hun familie, vrienden en engelen erbij:

    40:65 “Hij is de levende, er is geen god dan Hij. Roept Hem dus aan terwijl jullie de godsdienst geheel aan Hem wijden. Lof zij God, de Heer van de wereldbewoners.”"

    Wederom; meerdere bevestigingen dat de godsdienst alleen aan God moet worden gewijd:

    39:2 “Wij hebben het boek met de waarheid naar jou neergezonden. Dien God dus en wijd de godsdienst geheel aan Hem.”

    39:11 “Zeg: "Mij is bevolen God te dienen door de godsdienst geheel aan Hem te wijden.”

    39:14 “Zeg: "God dien ik door mijn godsdienstgeheel aan Hem te wijden.”

    98:5 “Hun werd slechts bevolen God te dienen en daarbij als aanhangers van het zuivere geloof de godsdienst geheel aan Hem te wijden en het gebed te verrichten en de aalmoezen te geven. Dat is de juiste godsdienst.”

    11:2 “Jullie moeten alleen God dienen. Ik ben voor jullie van Zijn kant een waarschuwer en een verkondiger van goed nieuws.”

    Dus kortom, tijdens het gebed Koran verzen oplezen die ALLEEN over Allah spreken. De soennieten noemen bijvoorbeeld de naam van Mohammed en Ibrahim op tijdens het gebed en groeten de engelen op het einde van hun gebed. Dit is dus volgens de Koran incorrect.

    ok, kun je mij een youtube filmpje sturen met een voorbeeld. Alvast bedankt.

  7. #22
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door Priemgetal Bekijk reactie
    ok, kun je mij een youtube filmpje sturen met een voorbeeld. Alvast bedankt.
    Jij gelooft in de gebed die (gedeeltelijk) in de hadith staat. Daar heb je toch ook geen youtube filmpje van?

    Het is simpel uitgelegd. Staan , buigen , staan , neerknielen en klaar.

    Terwijl je dit doet Koran verzen oplezen die alleen over Allah gaan.

    Hoe simpel wil je het hebben?

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    575
    25-09-2011

    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Jij gelooft in de gebed die (gedeeltelijk) in de hadith staat. Daar heb je toch ook geen youtube filmpje van?

    jawel hoor, hier een van de veeele youtube filmpjes: https://www.youtube.com/watch?v=W9kTd7q1zjE




    Het is simpel uitgelegd. Staan , buigen , staan , neerknielen en klaar.

    Terwijl je dit doet Koran verzen oplezen die alleen over Allah gaan.

    Hoe simpel wil je het hebben?
    gast is het nou zo moeilijk om een filmpje te plaatsen van hoe het volgens jou moet? en zijn er moskeeen waar ze zo bidden? hoe vaak moet ik dan zo bidden, welke tijden...vragen vragen vragen.


    nogmaals, plaats voorbeeld. zegt meer dan 1000 woorden. houding...enz. moet wel goed gedaan worden.

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door Priemgetal Bekijk reactie
    jawel hoor, hier een van de veeele youtube filmpjes: https://www.youtube.com/watch?v=W9kTd7q1zjE






    gast is het nou zo moeilijk om een filmpje te plaatsen van hoe het volgens jou moet? en zijn er moskeeen waar ze zo bidden? hoe vaak moet ik dan zo bidden, welke tijden...vragen vragen vragen.


    nogmaals, plaats voorbeeld. zegt meer dan 1000 woorden. houding...enz. moet wel goed gedaan worden.
    De meeste moslims volgen de Koran niet. Je hebt zulke video's niet. Heel misschien als je gaat zoeken op ''Praying according to the Quran'' of ''Quranist prayer'' etc dat je misschien wat vind op youtube.

    Tijden en hoevaak ? Zie Koran vers 11:114:

    Totaal aantal gebeden per dag zijn er 3 , ochtend avond en nacht, zoals weergegeven in 11:114.

    11:114 “En verricht het gebed op de beide uiteinden van de dag en in de vroege uren van de nacht."

    De beide uiteinden van de dag, komen neer op zonsopkomst en zonsondergang, ochtend en avond dus. De vroege uren van de nacht, komt neer op de uren na het moment dat de zon geheel onder is gegaan. De tijdstippen zijn astronomisch berekend en kunnen worden opgezocht. Wie er minder of meer dan 3 gebeden ziet, kan of niet tellen, of is vooringenomen, of heeft een talenhandicap.

    Het is trouwens ook verboden om zomaar meer of minder als drie keer per dag te bidden want de tijden zijn door Allah vastgesteld.

    4:103 .....De salaat is voor de gelovigen een voorschrift voor bepaalde tijden.

    Kortom, het kan niet zo zijn dat jij meer dan drie keer gaat bidden aangezien de tijden beschreven zijn in de koran en dat de gebed een voorschrift is voor bepaalde tijden, wat je dus kunt vinden in de vers 11:114

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    552
    25-07-2009

    Citaat Geplaatst door shentef Bekijk reactie
    Alhadith zijn gewoon mensen werk vol met tegenstrijdige onderwerpen met de koran.
    Geef is een voorbeeld van een sahieh Hadith die tegenstrijdig met de Koran is?
    Met de juiste uitleg van de Hadith ?

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Weerlegging op de qurani sekte

    Jullie nemen geen Ahadith vanwege het feit t niet kan bewezen worden dat Muhammed صلى الله عليه و سلم daadwerkelijk die dingen heeft gezegd en gedaan toch?
    (Ik weet dat er sws mensen zijn die dit gaan ontkennen na deze weerlegging)

    Maar dan heb ik een vraag..

    De Quran is geopenbaard door Jibril AS aan Muhammed صلى الله عليه و سلم.
    Elke Ayah is via Jibril naar Muhammed geopenbaard.
    Maar wie zegt dat dat dan daadwerkelijk de woorden van Allah zijn? Want het komt van Jibril AS naar Muhammed صلى الله عليه و سلم.

    En volgens jullie theorie (de qurani sekte) hoor je dan eigenlijk ook niets van de Quran te nemen, omdat het geopenbaard is via Jibril AS.

    Dan hier nog een hele kleine voorbeeld:

    Je zegt tegen 1 van je 2 kinderen:
    Zeg tegen je broertje dat hij zijn kamer moet opruimen. Even later ga je kijken en zie je dat de kamer nog vies is en dan vraag ik je aan diegene:
    Waarom heb je je kamer niet opgeruimd?
    Antwoord: het kon niet bewezen worden dat jij het echt zei en dus, heb ik het niet gedaan.

    Beseffen jullie niet waarin jullie beland zijn? Is toch ziek.


    Hoe weten jullie hoe jullie moeten bidden?
    Dan krijg ik vaak als antwoord: mijn vader bidt zo of ik heb het zo geleerd van mijn leraar. Oke, waar hebben zij het van? Van die en die! En waar hebben zij het van?
    En zo gaat het door tot Muhammed صلى الله عليه و سلم. Maar jullie weten niet eens van wie jullie het hebben. Wij wel en wij hebben zekerheid, want wij hebben, imam Hanafi, shafi'i, Maliki en Hanbali!!

    Jullie kunnen wel zeggen: ja, wie is bukhari? Hij kwam veel later dan Muhammed صلى الله عليه و سلم.
    Oke, nu gaan we kijken hoe t is gegaan.
    Imam Bukhari RahimahuAllah overleed op 256 na Hijri. Jullie claimen altijd dat hij er pas 400 na Hijri was. Dat bewijst dat jullie of leugenaars zijn of dat jullie gewoon letterlijk geen flauw idee hebben waar jullie het over hebben.
    Begon hij pas met Ahadith op zijn sterfbed? NEE!
    Dus, dat brengt zijn woorden dichter bij de tijd van Muhammed صلى الله عليه و سلم.

    Zijn leraren waren Muhaditheen en 1 daarvan was Imam Ahmad. De leraar van Imam Ahmad was Imam aShafi'i.
    Nu zijn we al 2 GENERATIES verder terug in de tijd. Wie was de leraar van Imam aShafi'i ? Imam Malik!
    Imam Malik was er al 2 generaties na Muhammed صلى الله عليه و سلم. Voor degene die de wetenschap van Ahadith kennen: Imam Malik was student van een student van de Sahaba.
    En in deze tijd waren ze AL bezig met Ahadith verzamelen. Dus, toen waren ze al bezig met onderzoek welke geaccepteerd werd en welke niet.
    Dus, toen al en dat is maar twee generaties na Muhammed صلى الله عليه و سلم. En nog hier bovenop: de Sahaba waren al begonnen met het schrijven van Ahadith, omdat ze bang waren om dingen te vergeten.

    Al jullie claims over bukhari enzo etc etc zijn leugens en jullie willen enkel fasaad verspreiden.
    Maar jullie zijn vervloekt! Doof, stom en blind!
    Moge Allah jullie vernietigen!
    Ameen!


    Alhamdoulillah!
    De Isnad is beschermd en jullie kunnen dit niet veranderen.

    https://m.youtube.com/watch?v=5IP9pwgTrx4
    (Weerlegging op de qurani sekte)