MVC Lid

Reacties
    27
    13-06-2018

Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Best gek, je zegt het ene en het andersom word het begrepen,typisch Mnl

Of is het internet
    het was maar een vraag he slimmerd .. "wil je hiermee zeggen ..? zo JA, dan kan je nooit iets aanvaarden omdat het onmogelijk is in alle wetenschappen en technologieën een professionele deskundige te worden".

Sysiphus

Reacties
    9.832
    23-10-2013

Citaat Geplaatst door khalif Bekijk reactie
    intuïtie, ik weet gewoon dat mijn ouders niet liegen over mijn geboorte. en ik zie niet waarom iemand mijn geboortedatum zou willen vervalsen. mijn tante zegt dat ik en haar zoon in dezelfde week waren geboren, ik eerst en na twee dagen mijn neef. mijn geloof in complottheorieën is niet heel sterk zeg maar.
    Natuurlijk niet.
    Maar hoe pas je dat toe op de ouderdom van Adam en dinosaurussen ? Ook intuïtie? Is dat bewijs?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

MVC Lid

Reacties
    27
    13-06-2018

Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Natuurlijk niet.
    Maar hoe pas je dat toe op de ouderdom van Adam en dinosaurussen ? Ook intuïtie? Is dat bewijs?
    als je wilt vragen of ik een interdisciplinaire natuurgeleerde ben om überhaupt iets over dinosaurussen te mogen zeggen, dan is het antwoord duidelijk nee,
    ik ben niet in staat op zoek te gaan naar fossielen, deze analyseren, en vervolgens reconstrueren en weer analyseren en zo verder met alle stappen van verschillende methoden uit verschillende disciplines tot ik een wetenschappelijke uitspraak over mijn onderzoek kan doen.

dus ook intuïtie.

is dat bewijs? zeker en vast.

Sysiphus

Reacties
    9.832
    23-10-2013

als je wilt vragen of ik een interdisciplinaire natuurgeleerde ben om überhaupt iets over dinosaurussen te mogen zeggen, dan is het antwoord duidelijk nee,
    ik ben niet in staat op zoek te gaan naar fossielen, deze analyseren, en vervolgens reconstrueren en weer analyseren en zo verder met alle stappen van verschillende methoden uit verschillende disciplines tot ik een wetenschappelijke uitspraak over mijn onderzoek kan doen.

dus ook intuïtie.

is dat bewijs? zeker en vast.
    Wellicht niet.
    De vraag is welke methodes wetenschappers en exegeten ter beschikking hebben? En hoe die methodes zich tot elkaar verhouden? En hoe het bewijs dat daar desgevallend uit voorkomt zich tot elkaar verhoudt?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

MVC Lid

Reacties
    27
    13-06-2018

Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Wellicht niet.
    De vraag is welke methodes wetenschappers en exegeten ter beschikking hebben? En hoe die methodes zich tot elkaar verhouden? En hoe het bewijs dat daar desgevallend uit voorkomt zich tot elkaar verhoudt?
    het staat allemaal in een boek.
    wat is methode? staat in een boek.
    welke methodes hebben de natuurgeleerden en juristen ter beschikking? staat in een boek.
    waar ligt het verschil tussen methodes van musicologie en fysica? staat in een boek.
    is er een verschil dan? staat in een boek.

artefactstudie
    wat is artefac? staat in een boek.
    wat is studie? staat in een boek en mijn persoonlijke ervaring.
    wat is artefacstudie? staat in een boek.
    hoe bedrijft een archeoloog deze studie? staat in een boek.
    welke methoden en welke stappen? staat in een boek.
    hoe nauwkeurig zijn deze stappen? staat in een boek.
    welke berekening en tech worden er gebruikt? staat in een boek.
    hoe functioneert deze tech? staat in een boek.
    hoe accuraat is deze tech? staat in een boek.

ik ben een archeoloog
    mijn onderzoek is persoonlijk want ik doe het, en omdat ik niet alles van wetenschappen en technologieën ken, moet ik gebruik maken van wat er in een boek staat.
    ik vertel schriftelijk of mondeling iets over mijn onderzoek en daardoor is alles een boek.

wat is mijn naam? staat in een boek.
    wat is mijn geboortedatum? staat in een boek.

wat ben ik aan het doen?
    het antwoord is: ik ben een reactie aan het schrijven.
    dit antwoord voor mij is persoonlijk.
    dit antwoord voor jou is een boek, ik vertel iets.
    dit antwoord voor iemand hier en nu naast mij is een feit, zij ziet het, maar wat ziet zij eigenlijk? dat dit ding een computer, een muis en een toetsenbord is? wat forum, onderwerp en reactie is? wat internet en website is?
    zij kijkt naar iets maar wat het allemaal is? het staat in een boek. vertel ik het zelf, of heeft zij een computerles gehad? het maakt niet uit.

het gaat erom dat het in een boek staat en wat niet in een boek staat is iets persoonlijk, en iets dat persoonlijk is komt grotendeels uit een boek, het oog en het verstand werken samen met wat er uit boeken is gekomen.

And Allah has extracted you from the wombs of your mothers not knowing a thing, and He made for you hearing and vision and intellect that perhaps you would be grateful.
    (Saheeh International, Quran 16:78)

je moet geen Arabische taalstudie hebben gehad om te begrijpen waarom in dat vers eerst gehoor komt, gevolgd door gezichtsvermogen, daarna het hart.

het staat allemaal in een boek, dan de vraag is: dit boek geloven of niet? geldige redenen was mijn antwoord, en ik heb een voorbeeld gegeven aan de hand van mijn geboortedatum. heb je nog vragen? alle antwoorden zullen uit een boek komen, en wat persoonlijk blijkt te zijn is alsnog een boek voor jou.

prrrt.

Reacties
    794
    05-12-2014

dino's zijn ge evolueert naar nu bestaande dieren zoals de krok

HoBBiT123

Reacties
    174
    24-05-2018

het staat allemaal in een boek.
    wat is methode? staat in een boek.
    welke methodes hebben de natuurgeleerden en juristen ter beschikking? staat in een boek.
    waar ligt het verschil tussen methodes van musicologie en fysica? staat in een boek.
    is er een verschil dan? staat in een boek.

artefactstudie
    wat is artefac? staat in een boek.
    wat is studie? staat in een boek en mijn persoonlijke ervaring.
    wat is artefacstudie? staat in een boek.
    hoe bedrijft een archeoloog deze studie? staat in een boek.
    welke methoden en welke stappen? staat in een boek.
    hoe nauwkeurig zijn deze stappen? staat in een boek.
    welke berekening en tech worden er gebruikt? staat in een boek.
    hoe functioneert deze tech? staat in een boek.
    hoe accuraat is deze tech? staat in een boek.

ik ben een archeoloog
    mijn onderzoek is persoonlijk want ik doe het, en omdat ik niet alles van wetenschappen en technologieën ken, moet ik gebruik maken van wat er in een boek staat.
    ik vertel schriftelijk of mondeling iets over mijn onderzoek en daardoor is alles een boek.

wat is mijn naam? staat in een boek.
    wat is mijn geboortedatum? staat in een boek.

wat ben ik aan het doen?
    het antwoord is: ik ben een reactie aan het schrijven.
    dit antwoord voor mij is persoonlijk.
    dit antwoord voor jou is een boek, ik vertel iets.
    dit antwoord voor iemand hier en nu naast mij is een feit, zij ziet het, maar wat ziet zij eigenlijk? dat dit ding een computer, een muis en een toetsenbord is? wat forum, onderwerp en reactie is? wat internet en website is?
    zij kijkt naar iets maar wat het allemaal is? het staat in een boek. vertel ik het zelf, of heeft zij een computerles gehad? het maakt niet uit.

het gaat erom dat het in een boek staat en wat niet in een boek staat is iets persoonlijk, en iets dat persoonlijk is komt grotendeels uit een boek, het oog en het verstand werken samen met wat er uit boeken is gekomen.

And Allah has extracted you from the wombs of your mothers not knowing a thing, and He made for you hearing and vision and intellect that perhaps you would be grateful.
    (Saheeh International, Quran 16:78)

je moet geen Arabische taalstudie hebben gehad om te begrijpen waarom in dat vers eerst gehoor komt, gevolgd door gezichtsvermogen, daarna het hart.

het staat allemaal in een boek, dan de vraag is: dit boek geloven of niet? geldige redenen was mijn antwoord, en ik heb een voorbeeld gegeven aan de hand van mijn geboortedatum. heb je nog vragen? alle antwoorden zullen uit een boek komen, en wat persoonlijk blijkt te zijn is alsnog een boek voor jou.
    Het medium is niet bepalend voor de waarschijnlijkheid van de boodschap/claim.
    Broncontrole en falsifieerbaarheid als onderdeel van de methode zijn bepalend voor de plausibiliteit van de hypothese.

HoBBiT123

Reacties
    174
    24-05-2018

Citaat Geplaatst door -Versace. Bekijk reactie

dino's zijn ge evolueert naar nu bestaande dieren zoals de krok
    Niet helemaal.
    Krokodillen stammen af van een voorouderlijke lijn die al afgesplitst was van de voorouderlijke lijn van de dinosauriërs noch voor die ten tonele kwamen.
    Moderne vogels daarentegen stammen wel af van een voorouderlijke lijn van de dinosauriërs. Moderne vogels zijn nauwer verwant met dino's dan de moderne krok.

MVC Lid

Reacties
    27
    13-06-2018

Citaat Geplaatst door Sysiphus Bekijk reactie
    Het medium is niet bepalend voor de waarschijnlijkheid van de boodschap/claim.
    Broncontrole en falsifieerbaarheid als onderdeel van de methode zijn bepalend voor de plausibiliteit van de hypothese.
    het belang van een medium en wat het is, staat ook in een boek.

Sysiphus

Reacties
    9.832
    23-10-2013

het belang van een medium en wat het is, staat ook in een boek.
    Assepoester staat ook in een boek.
    ― Albert Einstein

MVC Lid

Reacties
    165
    24-08-2017

Wat ik vreemd en niet begrijp is hoe het kan dat ; men dinosaurus skeletten vind op of net onder de aardoppervlakte, en dat we op aarde fossiele brandstoffen hebben tot wel 1 km onder de aardoppervlakte . Als ik me niet vergis moeten beiden tussen de 200 en 300 miljoen jaar oud .

HoBBiT123

Reacties
    174
    24-05-2018

Citaat Geplaatst door diversen Bekijk reactie
    Wat ik vreemd en niet begrijp is hoe het kan dat ; men dinosaurus skeletten vind op of net onder de aardoppervlakte, en dat we op aarde fossiele brandstoffen hebben tot wel 1 km onder de aardoppervlakte . Als ik me niet vergis moeten beiden tussen de 200 en 300 miljoen jaar oud .
    Fossiele brandstoffen zijn ontstaan uit afzettingslagen in zeeën en meren 300 tot 360 miljoen jaar geleden. De sauriërs zijn pas 250 miljoen jaar geleden verschenen.

MVC Lid

Reacties
    165
    24-08-2017

Citaat Geplaatst door Sysiphus Bekijk reactie
    Fossiele brandstoffen zijn ontstaan uit afzettingslagen in zeeën en meren 300 tot 360 miljoen jaar geleden. De sauriërs zijn pas 250 miljoen jaar geleden verschenen.
    Afzettingslagen ? Is dat een proces waarbij stoffen vanaf de aardoppervlakte naar de beneden worden getransporteerd ?

Is het niet raar dat fossiele brandstof afkomstig van dode dieren en planten zich voor een groot deel bevinden in het relatief kleine Midden-Oosten .

.

Reacties
    7.363
    18-12-2015

Is het niet raar dat fossiele brandstof afkomstig van dode dieren en planten zich voor een groot deel bevinden in het relatief kleine Midden-Oosten .
    Dat zal wel WEER toeval zijn.
    .

HoBBiT123

Reacties
    174
    24-05-2018

Afzettingslagen ? Is dat een proces waarbij stoffen vanaf de aardoppervlakte naar de beneden worden getransporteerd ?

Over een periode van miljoenen jaren komen organische deeltjes op de bodem van zeeën terecht, vormen een laag. Als die afzettingslaag organisch materiaal vervolgens afgedekt worden door andere sedimenten zoals zand en afgesloten wordt door bvb een ondoordringbare kleilaag dan kan zich onder druk en aardwarmte olie en gas vormen.
    Op breuklijnen worden die aardlagen en olielaag verstoord waarbij olie zich gaat ophopen.

Het Arabisch schiereiland is onderdeel van zo'n breuklijnen gebied.

Wat bedoel je met 'raar'?
    Fossiele brandstoffen zijn quasi overal te vinden waar ooit prehistorische fauna was of oerzeeën met plankton en ander organisch leven waren. De wereldwijde steenkoolreserve is groter dan de oliereserves. De productie is echter minder rendabel ivgl met olie, toepassingsgebied minder veelzijdig.
    De Russisch gasvoorraad is groter dan die in het MO.

Wat je waar vindt is afhankelijk van wat daarvoor was en hoe de bewegingen in de aardmantel daar wel of geen gunstig effect op hebben gehad.