1. #1
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    CDA-leider Buma wil niet dat kabinet geschiedeniscanon 'diverser' maakt

    Als het aan CDA-leider Sybrand Buma ligt, wordt er niet zomaar getornd aan de geschiedeniscanon, het spoorboekje voor leraren met daarin onderwerpen die in de klas besproken moeten worden.

    Coalitiegenoot D66 wil in de canon meer aandacht voor vrouwen en diversiteit. Maar dat is tegen het zere been van Buma: "Ik wil geen politieke discussie over de inhoud van onze geschiedenis", zegt hij in De Telegraaf.

    Als het om geschiedenis gaat, heeft volgens Buma iedereen de neiging om die eens in de zoveel jaar te gaan herschrijven. "Als een D66-minister zegt dat er meer aandacht voor 'diversiteit' moet zijn, dan komt er een volgende minister en die roept weer iets anders. Ik vind dat een kabinet dat dus niet moet doen."

    Volgens Buma kan de canon in de loop der tijd best veranderen. "Maar niet omdat er een nieuwe minister komt die zegt: ik ben van D66 en er moeten D66-prioriteiten in."

    Buma stelt dat de nationale historie kwetsbaar is als de politiek er haar stempel op gaat drukken. Hij vreest 'een slagveld', waar iedereen het zijne gaat vinden en wil aanpassen aan de geschiedenis.

    https://www.rtlnieuws.nl/nederland/c...diverser-maakt

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Diverser is tegenwoordig code taal van links voor, laten we de moslims er bij betrekken.

    Laat links a.u.b van de geschiedenis afblijven.

  3. #3
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    De hoofdpersoon in het beroemde boek "1984" van George Orwell
    werkte bij het Ministerie van Waarheid, dat er voor zorgde dat
    de geschiedenis steeds dusdanig werd aangepast
    dat deze het beste in het straatje van de overheid paste ...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    De hoofdpersoon in het beroemde boek "1984" van George Orwell
    werkte bij het Ministerie van Waarheid, dat er voor zorgde dat
    de geschiedenis steeds dusdanig werd aangepast
    dat deze het beste in het straatje van de overheid paste ...
    Winston Smith.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door V12 Bekijk reactie
    Hoe kan je geschiedenis wijzigen
    Geschiedenis kun je niet veranderen.

    Links en gelovigen hebben die neiging om de geschiedenis te manipuleren.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door V12 Bekijk reactie
    Hoe kan je geschiedenis wijzigen
    Wist je overigens dat gisteren nu ook al geschiedenis is?

    Wat kan jij daar aan veranderen? Niets, niemand niet!

  7. #7
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door V12 Bekijk reactie
    Hoe kan je geschiedenis wijzigen
    In de Sowjet-Unie van Stalin werd de rol van Trotski in de Russische revolutie weggepoetst.
    In de geschiedenisboekjes werd Trotski van foto's weg gefotoshopt.

    Wanneer "links Nederland met goede bedoelingen" gaat schrijven
    dat de gastarbeiders Nederland na 1945 weer hebben opgebouwd
    komt dat op een gegeven moment in de geschiedenisboekjes
    en leren de kinderen dat voortaan op de basisschool ...

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Wat een verrassing.
    Gelovigen lijken vaak moeite te hebben met diversiteit.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Diverser is tegenwoordig code taal van links voor, laten we de moslims er bij betrekken.

    Laat links a.u.b van de geschiedenis afblijven.
    Negers ,feminazis en flikkers

    Niet afschuiven op de Moslims

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    336
    24-02-2018

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Diverser is tegenwoordig code taal van links voor, laten we de moslims er bij betrekken.

    Laat links a.u.b van de geschiedenis afblijven.
    Ik vraag me af waarom jij en Buma druk maken om de Nederlandse geschiedenis....Oh ik weet wel waarom! De Nederlandse geschiedenis is een stinkende beerput die niet geopend mag worden maar wanneer deze geopend wordt dan blijft er heel weinig historie over om op trots te zijn....

    Een leuke feit voor je; Zonder moslims dronk je momenteel geen koffie en dat is wel een leuke feit die toegevoegd mag worden in de Nederlandse geschiedenis. '"Zonder kennis en wetenschap van moslims had VOC nooit zoveel koffieplantages kunnen realiseren en mede dankzij de islamitische kennis is Douwe Egberts ontstaan in 1753.''
    En daarmee kunnen we de zwarte bladzijdes van de Nederlandse geschiedenisboeken goed opvrolijken met etnische kleurtjes.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    313
    29-02-2016

    Citaat Geplaatst door Tigertank Bekijk reactie
    Ik vraag me af waarom jij en Buma druk maken om de Nederlandse geschiedenis....Oh ik weet wel waarom! De Nederlandse geschiedenis is een stinkende beerput die niet geopend mag worden maar wanneer deze geopend wordt dan blijft er heel weinig historie over om op trots te zijn....

    Een leuke feit voor je; Zonder moslims dronk je momenteel geen koffie en dat is wel een leuke feit die toegevoegd mag worden in de Nederlandse geschiedenis. '"Zonder kennis en wetenschap van moslims had VOC nooit zoveel koffieplantages kunnen realiseren en mede dankzij de islamitische kennis is Douwe Egberts ontstaan in 1753.''
    En daarmee kunnen we de zwarte bladzijdes van de Nederlandse geschiedenisboeken goed opvrolijken met etnische kleurtjes.
    Ik neem aan dat jij Nederlander bent? Dan is de 'stinkende beerput' toch ook jouw geschiedenis?

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    1.118
    23-05-2018

    Citaat Geplaatst door Tigertank Bekijk reactie
    Ik vraag me af waarom jij en Buma druk maken om de Nederlandse geschiedenis....Oh ik weet wel waarom! De Nederlandse geschiedenis is een stinkende beerput die niet geopend mag worden maar wanneer deze geopend wordt dan blijft er heel weinig historie over om op trots te zijn....

    Een leuke feit voor je; Zonder moslims dronk je momenteel geen koffie en dat is wel een leuke feit die toegevoegd mag worden in de Nederlandse geschiedenis. '"Zonder kennis en wetenschap van moslims had VOC nooit zoveel koffieplantages kunnen realiseren en mede dankzij de islamitische kennis is Douwe Egberts ontstaan in 1753.''
    En daarmee kunnen we de zwarte bladzijdes van de Nederlandse geschiedenisboeken goed opvrolijken met etnische kleurtjes.
    Je bent een meerwaarde op dit sub forum + 10

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Ik vind dat Buma wel gelijk heeft als hij zegt dat de politiek zich niet met die canon moet bemoeien.
    Laat dat aan historici over!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Wat een suftrut. Geschiedenis is altijd aan verandering en aan aanpassing aan nieuwe politiek inzichten onderhevig. De conservatief doet net alsof er iets als een scheiding bestaat en dat het 'vanzelf' moet gaan zonder politieke sturing. Maar wat ie bedoelt is dat de geschiedenis moet blijven zoals het CDA dat graag ziet. Hypocriet.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Onzinnige scheiding. Geschiedenis schrijven IS politiek.
    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Ik vind dat Buma wel gelijk heeft als hij zegt dat de politiek zich niet met die canon moet bemoeien.Laat dat aan historici over!