1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    81
    17-02-2018

    Zelfanalyse

    Het moment van een zelfanalyse is aangebroken. Hoe heb ik tot nu toe de Ramadan doorgebracht. Heb ik er alles uit gehaald wat er te halen valt? Heb ik de deze maand gebruikt om mijzelf volledig te veranderen, heb ik de Koran gelezen zoals nooit tevoren?, heb ik de gebeden verricht en onderhouden zoals nooit tevoren?, Heb ik goede daden verricht zoals nooit tevoren? Kan ik van mezelf zeggen dat ik mijn best heb gedaan om de tevredenheid van Allah swt te verdienen?

    Of kijk ik terug op dagen waarin ik mijn tijd heb verspild, lui ben geweest, mij beziggehouden met nutteloze zaken en was de Ramadan tot vandaag enkel honger, dorst en vermoeidheid. Als het laatste het geval is, dan is dit het moment en je kans om er alsnog een succesvolle Ramadan van te maken.

    Allah swt zegt: O jullie die geloven, vreest Allah en laat iedere ziel toezien op wat zij heeft vooruitgezonden voor de Volgende Dag. En vreest Allah. Voorwaar Allah is Alziend over wat jullie doen. En weest niet zoals degenen die Allah vergaten, waarop Hij hen zichzelf deed vergeten. Zij zijn degenen die de zwaar zondigen zijn. De bewoners van de hel en de bewoners van het Paradijs zijn niet gelijk. De bewoners van het Paradijs zijn de winnaars. [59:18, 19, 20]

    Van alle maanden heeft Allah swt de maand Ramadan als meest verheven maand gemaakt, en heeft daarin de laatste 10 dagen als meest verheven dagen gemaakt, en in die tien dagen is er een nacht dat de meest waardevolle nacht is.
    Dit geeft aan dat Allah swt het beste met ons voor heeft door ons keer op keer een herkansing te gunnen om Zijn tevredenheid te verdienen. Laten we daarom deze herkansingen met beide handen grijpen opdat we de verloren dagen kunnen herstellen. Herstellen door bewuster te zijn van deze maand in deze maand. Gebruik deze laatste fase om je aanbiddingen te verbeteren om dichter tot Allah te komen. Deze tien nachten hebben een grote verdienste bij Allah de meest Verhevene.
    Het was de gewoonte van onze nobele profeet saw om de laatste tien dagen en nachten van deze gezegende maand extra goed te benutten.

    ‘Aicha radia Allaho ‘anhaa overlevert dat de profeet saw zich in de laatste tien dagen van Ramadan meer inspande voor de aanbidding dan andere dagen. [Sahih Moslim]

    Hij SAW was gewoon om als de laatste tien nachten aanbraken, zijn vrouwen wakker te maken zodat ook zij deze gezegende nachten in aanbidding door brachten. Dit geeft des te meer aan hoe groot de verdienste van deze nachten is.Het is des te meer van groot belang dat wij de taraweeh gebeden afmaken met de imam zodat wij deze op onze weegschaal terug zullen vinden. Het beste gebed naast de verplichte gebeden, zijn de gebeden in de nacht.

    Al-Hasan al-Basrie heeft gezegd: “Degene die de nachtelijke gebeden verlaat is alsof hij gestraft wordt voor een zonde die hij gepleegd heeft.

    Its your choice, so make the best decision!!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    94
    11-05-2009

    ik bid niet want ik ben koraniet, ik heb alhamdullilah alle dagen gevast en ik werk nog.
    mijn doel is minder eten dan normaal en lukt me aardig

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.323
    30-05-2005

    Citaat Geplaatst door verkaast Bekijk reactie
    ik bid niet want ik ben koraniet, ik heb alhamdullilah alle dagen gevast en ik werk nog.
    mijn doel is minder eten dan normaal en lukt me aardig
    Korantiet? Ben je moslim dan volg je de profeet. Dan zou je dus ook moeten gaan bidden vriend. Allah is Barmhartig. Dus je kan altijd berouw tonen. Ghair.

  4. #4
    Solum

    Reacties
    218
    26-09-2013

    Citaat Geplaatst door verkaast Bekijk reactie
    ik bid niet want ik ben koraniet, ik heb alhamdullilah alle dagen gevast en ik werk nog.
    mijn doel is minder eten dan normaal en lukt me aardig
    Grappige koraniet ben je dan, want in de koran staat degelijk dat je moet bidden!
    Los van dat, je bent ongelovig in mijn ogen. Je dient ook de sunnah van de profeet Mohammed te volgen als moslim.
    Moge Allah je leiden naar het juiste pad, Ameen!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    94
    11-05-2009

    Citaat Geplaatst door Mohammed1986 Bekijk reactie
    Korantiet? Ben je moslim dan volg je de profeet. Dan zou je dus ook moeten gaan bidden vriend. Allah is Barmhartig. Dus je kan altijd berouw tonen. Ghair.

    In de koran staan alleen 3 salats per dag ipv 5.
    Maar hoe moet ik bidden als de salat niet wordt beschrijven in de koran?
    Allle sunnah alhadith zijn 200jaar na de dood van de profeet geschreven. het zijn shirk boeken, want allah zegt, de koran is voltooit.
    De profeet vzmh is niet Barmhartig, dus volg allah de barmhatige en toon berouw 😊

  6. #6
    Solum

    Reacties
    218
    26-09-2013

    Citaat Geplaatst door verkaast Bekijk reactie
    In de koran staan alleen 3 salats per dag ipv 5.
    Maar hoe moet ik bidden als de salat niet wordt beschrijven in de koran?
    Allle sunnah alhadith zijn 200jaar na de dood van de profeet geschreven. het zijn shirk boeken, want allah zegt, de koran is voltooit.
    De profeet vzmh is niet Barmhartig, dus volg allah de barmhatige en toon berouw ������
    Dit ook he, daarvoor is dus de profeet Mohammed gezonden door Allah om ons te onderwijzen en te leren hoe we het gebed moeten verrichten.
    In de koran staan de posities van een gebed zoals rakaa, roekoe3 en soejoed.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    94
    11-05-2009

    Citaat Geplaatst door handjevolliefde Bekijk reactie
    Dit ook he, daarvoor is dus de profeet Mohammed gezonden door Allah om ons te onderwijzen en te leren hoe we het gebed moeten verrichten.
    In de koran staan de posities van een gebed zoals rakaa, roekoe3 en soejoed.
    wat betreft rakaa, roekoe3 en soejoed. klopt indd. bij verschillende soeras,
    Maar in de hele koran staan alleen 3 salats, hoe komen soennieten aan 5?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.323
    30-05-2005

    Citaat Geplaatst door verkaast Bekijk reactie
    wat betreft rakaa, roekoe3 en soejoed. klopt indd. bij verschillende soeras,
    Maar in de hele koran staan alleen 3 salats, hoe komen soennieten aan 5?
    Waar lees jij 3?

    De 5 gebeden zijn op basis van de sunna van de profeet vzmh. Je volgt als koraniet niet alleen de sunna niet. Maar ook de Koran heb jij duidelijk niet begrepen. Je bent verplicht de profeet te volgen.



    «( En al wie zich verzet tegen de boodschapper en hem tegenspreekt nadat het recht pad duidelijk aan hem is getoond, en een andere weg volgt dan die van de gelovigen, zullen Wij op het pad houden dat hij heeft gekozen, en hem in de Hel branden – wat een afschuwelijke bestemming )»
    (Soerah An-Nisa; Ayah 115)