1. #31
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    De leider van Marokko heeft de Shari3ah niet veranderd maar trof de wetgeving zo aan.
    Goed punt je erft een bestaand systeem dat is inderdaad waar. Dan ontstaat er punt waarin de macht aan je wordt overgedragen en jij bepaalt hoe je land eruit komt te zien.

    Natuurlijk hoeft dit niet in 1 dag te veranderen dat is onmogelijk. Maar je kan er vanuit gaan dat een leider die zichzelf als Moslim beschouwt. Vanaf het moment van leiderschap stappen maakt richting Islam en niet op hetzelfde weg blijft doorgaan of nog erger maakt.

  2. #32
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Punt is dat jij gelijk als de kippen zonder kop erbij bent als het over leiders gaat, je wilt altijd je gelijk halen dat we onrechtvaardige, hypocriete en corrupte leiders moeten gehoorzamen en daar ga jij altijd zwaar de mist in.
    Jij komt zelfs op voor tiran kafir taghut basher assadist in Syrië en legitimeert zijn leiderschap en eet het vlees van de moslims die tegen hem strijden.
    Jij bent hypocriet als de pest en je doet aan nifaaq akbar wat jou buiten het geloof doet treden.
    Wist je dat jij zelfs erger dan een kafir bent of een atheïst die helemaal niet in Allah gelooft?
    Jij bent ziek in jouw hoofd, ik ben hier zeker van.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #33
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Goed punt je erft een bestaand systeem dat is inderdaad waar. Dan ontstaat er punt waarin de macht aan je wordt overgedragen en jij bepaalt hoe je land eruit komt te zien.

    Natuurlijk hoeft dit niet in 1 dag te veranderen dat is onmogelijk. Maar je kan er vanuit gaan dat een leider die zichzelf als Moslim beschouwt. Vanaf het moment van leiderschap stappen maakt richting Islam en niet op hetzelfde weg blijft doorgaan of nog erger maakt.
    Dus jij denkt dat als Mohammed 6 morgen de volledige shari3ah invoert dat het volk hem niet zal bestrijden? Al die bedrijven van bars en disco’s en viezigheden en tig banken van rente en ga maar door, wat zal het volk doen denk je in het land en met de koning als hij de shari3ah invoert en dus alles sluit en straft en stopt wat haram is.

    Is dit wijs? Hiernaast heeft hij dwalende geleerden aan zijn zij die hem de dien leren zoals de sufis. Het is geen simpele taak even shari3ah invoeren terwijl het volk dwalend is en zonder twijfel in opstand zullen komen

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #34
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dus jij denkt dat als Mohammed 6 morgen de volledige shari3ah invoert dat het volk hem niet zal bestrijden? Al die bedrijven van bars en disco’s en viezigheden en tig banken van rente en ga maar door, wat zal het volk doen denk je in het land en met de koning als hij de shari3ah invoert en dus alles sluit en straft en stopt wat haram is.

    Is dit wijs?
    Je moet wel lezen wat ik schrijf.

    Jij verdraait me woorden en zegt dat ik denk als morgen shariah wordt ingevoerd.

    Ik heb dat niet gezegd dit is wat ik zei.

    Natuurlijk hoeft dit niet in 1 dag te veranderen dat is onmogelijk. Maar je kan er vanuit gaan dat een leider die zichzelf als Moslim beschouwt. Vanaf het moment van leiderschap stappen maakt richting Islam en niet op hetzelfde weg blijft doorgaan of nog erger maakt.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    455
    30-10-2017

    gtverdamme man echt gewoon alles verdraaien om onrechtvaardige kufr leiders te pleasen tfoe !

  6. #36
    .

    Reacties
    2.124
    25-05-2017

    SHAYKH UTHAYMEEN heeft gesproken .luister naar de grote geleerden !

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Shaykh Albani over bay'ah en de leiders

    https://youtu.be/7xgSri7BCFU

  8. #38
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Niet mee bemoeien en niet voor hem spreken huichelaar.
    Hou je emoties in bedwang want je kraamt veel onzin uit en als ramadan al karim je echt geliefd is dan had je niet eens op me gereageerd hypocrietje en zou je geen discussies uitlokken wetend dat het naar fitan zal leiden
    Ben je vergeten wat voor een bijnaam ik je had gegeven Buhayla?
    Tuurlijk kunnen moslims hypocrieten herkennen. Allah heeft ons daarmee gezegend alhamdulillah en ons over de hypocrieten geïnformeerd in de Qur'an hoe hen te herkennen
    En we zien en herkennen jouw zionistische ksa leiders als puppets in string gecontroleerd door de zionisten

    https://youtu.be/q4nyQA6A85A

    Het goede aanbevelen en het verwerpelijke verbieden gaat ook tijdens de ramadan door. Is ook mijn doel hier. En wanneer ik het nodig vind spreek ik jou daar ook over. Jij bent geen profeet en je moet goed advies accepteren en niet overal het kwaad in zien.

  9. #39
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Je moet wel lezen wat ik schrijf.

    Jij verdraait me woorden en zegt dat ik denk als morgen shariah wordt ingevoerd.

    Ik heb dat niet gezegd dit is wat ik zei.

    Natuurlijk hoeft dit niet in 1 dag te veranderen dat is onmogelijk. Maar je kan er vanuit gaan dat een leider die zichzelf als Moslim beschouwt. Vanaf het moment van leiderschap stappen maakt richting Islam en niet op hetzelfde weg blijft doorgaan of nog erger maakt.
    Ookal kondig hij aan dat het over een jaar gebeurd bv. Ik begrijp je punt en ik ben het er mee eens dat een leider zich in moet spannen de Kitab en Sunnah te vestigen op zichzelf en het land.

    Maar het is een in mijn ogen een bijna onmogelijke taak op dit moment. Dit komt vanwege vele punten waarvan: het volk is meerderheid dwalend en hebben een cultuur die tegenstrijdig is aan de Islam. Het land staat vol met rente banken en bars en discotheken en shisha plaatsen enz. Staat vol met winkels van muziek en gedans, staat vol met films, de leider zelf is omringt met sufi geleerden en vrijwel alle begraafplaatsen is op gebouwd enz enz.

    Moet veel gebeuren als het land wil vestigen op de Sunnah. Want anders valt het land in de handen van iemand die het erger maakt dan het al is.

    Wij weten het is verlicht om te heersen met de Kitab en Sunnah. La chek. Maar ik denk niet dat het makkelijk zal gaan in Marokko, want het volk.. en de cultuur en hoe geld wordt verdient voor het land.. wordt moeilijk, maar het is mijn grootste droom leven waar strikt Kitab en Sunnah wordt gevestigd in alle zaken. Dat is rechtvaardigheid.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    455
    30-10-2017

    ik hou van deze shayk omwille van Allah.na al die jaren wordt eindelijk de waarheid gesproken door hem
    moet wel in deze tijd!

  11. #41
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ookal kondig hij aan dat het over een jaar gebeurd bv. Ik begrijp je punt en ik ben het er mee eens dat een leider zich in moet spannen de Kitab en Sunnah te vestigen op zichzelf en het land.

    Maar het is een in mijn ogen een bijna onmogelijke taak op dit moment. Dit komt vanwege vele punten waarvan: het volk is meerderheid dwalend en hebben een cultuur die tegenstrijdig is aan de Islam. Het land staat vol met rente banken en bars en discotheken en shisha plaatsen enz. Staat vol met winkels van muziek en gedans, staat vol met films, de leider zelf is omringt met sufi geleerden en vrijwel alle begraafplaatsen is op gebouwd enz enz.

    Moet veel gebeuren als het land wil vestigen op de Sunnah. Want anders valt het land in de handen van iemand die het erger maakt dan het al is.

    Wij weten het is verlicht om te heersen met de Kitab en Sunnah. La chek. Maar ik denk niet dat het makkelijk zal gaan in Marokko, want het volk.. en de cultuur en hoe geld wordt verdient voor het land.. wordt moeilijk, maar het is mijn grootste droom leven waar strikt Kitab en Sunnah wordt gevestigd in alle zaken. Dat is rechtvaardigheid.
    Ik heb nooit gezegd dat het makkelijk zou zijn maar de wereld kent geschiedenis lang een traditie van maatschappijen die als verdoemd kunnen zien met een volk dat dwaalt in haram.

    Ik zeg dit als de koning zijn verantwoordelijkheid niet aankan en het net zo bijna onmogelijk beschouwt als jij nu doet.

    Dan is die overduidelijk geen leider en kan die beter plaatsmaken voor iemand die wel kan werken richting kitab en sunnah ongeacht de problemen.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik heb een audio van hem geplaatst waarin hij spreekt over deze zaken. Ik ga niet herhalen
    BaarakAllahoe fiek als je oprecht bent, lees zijn Uitleg van oesoel thalaatha:

    ومن كلامه رحمه الله في هذه المسألة : ما جاء في "شرح الأصول الثلاثة" : " من لم يحكم بما أَنزل الله استخفافا به، أو احتقارا له، أو اعتقادا أن غيره أصلح منه، وأنفع للخلق أو مثله فهو كافر كفرا مخرجا عن الملة، ومن هؤلاء من يضعون للناس تشريعات تخالف التشريعات الإسلامية لتكون منهاجا يسير الناس عليه ، فإنهم لم يضعوا تلك التشريعات المخالفة للشريعة الإسلامية إلا وهم يعتقدون أنها أصلح وأنفع للخلق ، إذ من المعلوم بالضرورة العقلية ، والجبلة الفطرية أن الإنسان لا يعدل عن منهاج إلى منهاج يخالفه إلا وهو يعتقد فضل ما عدل إليه ونقص ما عدل عنه " انتهى من "مجمع فتاوى ورسائل الشيخ ابن عثيمين" (6/161).

  13. #43
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Het goede aanbevelen en het verwerpelijke verbieden gaat ook tijdens de ramadan door. Is ook mijn doel hier. En wanneer ik het nodig vind spreek ik jou daar ook over. Jij bent geen profeet en je moet goed advies accepteren en niet overal het kwaad in zien.
    Je weet mijn standpunt over jouw bedorven valse aqidah dus ik neem nooit iets van je aan maar hé ... als je zelfs in de maand ramadan mij niet kan negeren en alsmaar discussies en fitan uitlokt zet ik jou wel op negeer dus ga maar lekker tegen jezelf lopen praten vanaf nu!

  14. #44
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Dit is gewoon heerlijk

    Vandaag, 21:12

    Manhajsalaf2018

    MVC Lid

    Dit bericht is verborgen omdat Manhajsalaf2018 is opgenomen in je negeerlijst.

    Bekijk reactie

    Verwijder gebruiker van negeerlijst.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    1.661
    07-09-2011

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ookal kondig hij aan dat het over een jaar gebeurd bv. Ik begrijp je punt en ik ben het er mee eens dat een leider zich in moet spannen de Kitab en Sunnah te vestigen op zichzelf en het land.

    Maar het is een in mijn ogen een bijna onmogelijke taak op dit moment. Dit komt vanwege vele punten waarvan: het volk is meerderheid dwalend en hebben een cultuur die tegenstrijdig is aan de Islam. Het land staat vol met rente banken en bars en discotheken en shisha plaatsen enz. Staat vol met winkels van muziek en gedans, staat vol met films, de leider zelf is omringt met sufi geleerden en vrijwel alle begraafplaatsen is op gebouwd enz enz.

    Moet veel gebeuren als het land wil vestigen op de Sunnah. Want anders valt het land in de handen van iemand die het erger maakt dan het al is.

    Wij weten het is verlicht om te heersen met de Kitab en Sunnah. La chek. Maar ik denk niet dat het makkelijk zal gaan in Marokko, want het volk.. en de cultuur en hoe geld wordt verdient voor het land.. wordt moeilijk, maar het is mijn grootste droom leven waar strikt Kitab en Sunnah wordt gevestigd in alle zaken. Dat is rechtvaardigheid.
    Ik wil me niet in deze discussie mengen want de sheikh ra heeft duidelijk aangegeven wanneer iemand kafr is, geen voorwaarden aangegeven hieraan zoals wel of niet aantreffen van een niet sharia wetgeving zie uitleg hieronder
    Ik zou zeggen kijk naar het leven van recente Abdelkrim khatabi ra die notabene in marokko na zijn macht in zijn gebied de sharia WEL meteen heeft geinplementeerd!
    Ik kan talloze fatwas posten van geleerden maar de dwalende zullen hier weinig van volgen, want

    Allah the Exalted admonishes the Jews who were entrusted with the Tawrah and were ordered to abide by it. However, they did not abide by it, and this is why Allah resembled them to the donkey that carries volumes of books. Surely, when the donkey carries books, it will not understand what these books contain because it is only carrying these books using its strength. This is the example of those who were entrusted with the Tawrah; they read its letter but did not understand its meanings nor abided by them. Rather, they even corrupted and changed the Tawrah. Therefore, they are worse than the donkey, because the donkey cannot understand. They, on the other hand, could have understood using their minds, but their minds were of no benefit. This is why Allah the Exalted said in another Ayah,

    ﴿أُوْلَـئِكَ كَالأَنْعَـمِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْغَـفِلُونَ﴾

    (They are like cattle, nay even more astray; those! They are the heedless.) (7:179), and said,

    ﴿بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِـَايَـتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لاَ يَهْدِى الْقَوْمَ الظَّـلِمِينَ﴾

    (How bad is the example of people who deny the Ayat of Allah. And Allah does not guide the people who are wrongdoers.