1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Dus laten we zeggen de koning van Marokko die rente wetten toelaat in zijn land is een Kaffir?

    Alsjeblieft laat mensen, personen en namen langszij.

    Laten we spreken over het oordeel van de daad namelijk: het wettelijk vastleggen en implementeren dat het betalen en nuttigen van rente niet strafbaar en er daarnaast een wetgeving eromheen wordt gemaakt en instituten worden gebouwd en dit ook word onderwezen en dat degene die deze wetgeving afkeurt wordt bestraft...

    Is dit إستحلال???

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Dus laten we zeggen de koning van Marokko die rente wetten toelaat in zijn land is een Kaffir?

    Hoezo deze vraag? Je werkt toch niet voor de Marokkaanse regering. Vreemd

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Degenen onder hen die shirk in hun land toestaat is nog veel erger dan degene die rente toestaat.

  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Hoezo deze vraag? Je werkt toch niet voor de Marokkaanse regering. Vreemd
    Werken voor de regering? Wow rustig aan waar ga jij naartoe. Ik persoonlijk beschouw de koning niet als een slecht leider maar ook geen goed leider.

    Ik leg gewoon slechts een scenario voor aangezien jij net een fatwa neerlegt betreft leiders en ongelovig zijn.

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Degenen onder hen die shirk in hun land toestaat is nog veel erger dan degene die rente toestaat.
    Ja oke het is wel duidelijk dat Shirk ergste is maar rente is ook erg dus laten we zondes niet kleiner proberen te maken.

  6. #21
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Alsjeblieft laat mensen, personen en namen langszij.

    Laten we spreken over het oordeel van de daad namelijk: het wettelijk vastleggen en implementeren dat het betalen en nuttigen van rente niet strafbaar en er daarnaast een wetgeving eromheen wordt gemaakt en instituten worden gebouwd en dit ook word onderwezen en dat degene die deze wetgeving afkeurt wordt bestraft...

    Is dit إستحلال???
    Waarom kunnen we het beestje niet gewoon bij zijn naam noemen? Dat doen we toch ook als we spreken over extremisten in Islam dan zijn we ook niet bang voor namen.

  7. #22
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Ja oke het is wel duidelijk dat Shirk ergste is maar rente is ook erg dus laten we zondes niet kleiner proberen te maken.
    Als iemand grote shirk pleegt wordt hij ongelovig degene die rente nuttigt niet. Het is dus een groot verschil. Een zonde die iemand uit het geloof zet staat niet gelijk aan andere zondes die geen kufr inhouden. Het is dus inderdaad veel kleiner in vergelijking met shirk. Maar het halal maken maakt de zonde gelijk aan shirk. Omdat het halal maken wat haram is kufr is.

    Stel vragen die jou aangaan en waar je iets aan hebt broeder.

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Werken voor de regering? Wow rustig aan waar ga jij naartoe. Ik persoonlijk beschouw de koning niet als een slecht leider maar ook geen goed leider.
    Aha op die manier

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Als iemand grote shirk pleegt wordt hij ongelovig degene die rente nuttigt niet. Het is dus een groot verschil. Een zonde die iemand uit het geloof zet staat niet gelijk aan andere zondes die geen kufr inhouden. Het is dus inderdaad veel kleiner in vergelijking met shirk. Maar het halal maken maakt de zonde gelijk aan shirk. Omdat het halal maken wat haram is kufr is.

    Stel vragen die jou aangaan en waar je iets aan hebt broeder.
    Ik vind dit best belangrijke vragen het is immers een bestuurssysteem die je als goed of slecht acht.

    Ik heb hier Moslims gezien die zeggen dat seculariteit toegestaan is in Islam om als Moslim te implementeren binnen een land.

    Vandaar dat ik vraag wat als een Moslim leider toestaan dat zijn volk Rente gebruikt en ook alchohol nuttigt, gokken enzovoort. Het is van zichzelf geen shirk zonde maar als je regelgevingen implemteneert die Allah verboden heeft dan ben je wel op glad ijs of niet?

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Nou als een man dat toestaat voor zijn gezin dan is hij een hypocriet. Maar goed, iedereen moet zelf weten


    Fijne dag nog
    Wa salaamu alaikum

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Nou als een man dat toestaat voor zijn gezin dan is hij een hypocriet. Maar goed, iedereen moet zelf weten


    Fijne dag nog
    Wa salaamu alaikum
    Gezin? Volg je niet echt lastig echt relevante info van jou te krijgen. wa alaikum salam.

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie


    Weet je wat me erg opvalt in dit hoekje, en vooral jij en jouw maatjes doen het. Iedere keer spreken jullie voor andere mensen en vooral doen alsof het belangrijk is wat mensen vinden. Snap niet wat jullie proberen duidelijk te maken? Want bij een gelovige draait het namelijk alleen om wat Allah van hem vind, ik vind dit soort uispraken juist erg hypocriet en vooral woorden verdraaien van de persoon met wie je in gesprek bent, schelden enz.. en dit allemaal tijdens het vasten? Zelfs de meeste pubers schelden en liegen niet tijdens het vasten.

    Ik zie hem hem nergens leiders prijzen, laat anders gewoon bewijzen zien.
    Niet mee bemoeien en niet voor hem spreken huichelaar.
    Hou je emoties in bedwang want je kraamt veel onzin uit en als ramadan al karim je echt geliefd is dan had je niet eens op me gereageerd hypocrietje en zou je geen discussies uitlokken wetend dat het naar fitan zal leiden
    Ben je vergeten wat voor een bijnaam ik je had gegeven Buhayla?
    Tuurlijk kunnen moslims hypocrieten herkennen. Allah heeft ons daarmee gezegend alhamdulillah en ons over de hypocrieten geïnformeerd in de Qur'an hoe hen te herkennen
    En we zien en herkennen jouw zionistische ksa leiders als puppets in string gecontroleerd door de zionisten

    https://youtu.be/q4nyQA6A85A

  13. #28
    .

    Reacties
    2.124
    25-05-2017

    Duidelijk.
    Respect voor shayky Uthaymeen

  14. #29
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door TheDudeMaster Bekijk reactie
    Dus laten we zeggen de koning van Marokko die rente wetten toelaat in zijn land is een Kaffir?
    De leider van Marokko heeft de Shari3ah niet veranderd maar trof de wetgeving zo aan.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #30
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Kun je mij die bewijs geven dat shayk utheymeen gelooft dat التشريع (het maken van wetten) behoort tot koefr asghar behalve als hij gelooft dat deze التشريع beter is dan de sharia van Allah
    Ik heb een audio van hem geplaatst waarin hij spreekt over deze zaken. Ik ga niet herhalen

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”