1. #121
    Verbannen

    Reacties
    1.118
    23-05-2018

    Wat een gefrustreerde farizeeër zeg.... met zijn oneindige EVRM interpretatie die helemaal verbasterd is. Hij weet niet eens 0,1% ....

    Pffff.. hoef ik zijn geweeklaag niet meer te zien... negatieve mensen zijn vermoeiend.





    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #122
    Verbannen

    Reacties
    1.118
    23-05-2018

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Ik ben er heel snel volwassen door geworden. Ergens wel goed, door dat ben ik bewust selectief ben gaan nadenken over bepaalde zaken, personen.
    Om eerlijk te zijn, in het begin vond ik je echt een snert, je h a u t a i n gedrag, je overheersendheid als alles weter, als..ik ben beter, stond me echt niet aan. Toch ga je dieper op onderwerpen in dan menigeen, je inhoud is er wel, dit weet ik wel te apprecieren.
    Dus ga zo door en verval niet in je oude nick, niet ieder hoeft in ieder zijn mening mee te gaan.
    Gewoon een mening profileren zonder plak en copy-past lijk sommigen hier doen geeft zoveel meer inhoud.
    Dus dit was even mijn mening
    Durfde jij zoiets niet destijds tegen je ouders te vertellen...? Wel echt heel gemeen om een onschuldig kind zo te terroriseren zeg .....

    Haha... baraka Allahu feeki, waardeer jouw feedback.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #123
    HoBBiT123

    Reacties
    289
    24-05-2018

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Het is aanzienlijk eenvoudiger. Ook dit mensenrecht is niet absoluut, mag bij wet worden ingeperkt. O.a. omde belangen en rechten van anderen te beschermen.
    Scholen, werkgevers mogen sinds jaar en dag bepaalde eisen stellen waaraan, leerlingen, werknemers zich aan moeten houden.
    Tot de EHRM is dit vastgelegd. Zijn moslim/a's in het ongelijk gesteld.
    Zelfs een klacht uit Turkije van leerlingen van een universiteit dat zij geen hoofddoek werd afgewezen door dit Hof!
    Het is toegestan, onder eerder al genoemde voorwaarden.

    Jij behoort tot dat deel van de bevolking, links, die dat afwijzen. Zelfs nu het gewoon conform de (grond)wet mogelijk is.
    Er ook voldoende arresten zijn. Volgens die groep is het belachelijk dat wetten en de daaraan ontleende regels die voor iedereen in het land geld, niet zo mogen gelden voor de moslims.
    Veel mensen denken daar heel anders over.
    Het gaat niet over Turkije, niet over Nederland, maar over een Belgische zaak.

    Het gaat ook niet over werknemers in een professionele context maar over studentes, vrije burgers, die een zekere dienstverlening verwachten van een met publiek geld gesubsidieerde privé instelling of overheidsinstelling.

    Het algemene hoofddoekenverbod in het onderwijsnet dat deze dames op de korrel nemen werd in 2014 door de Raad van State als in strijd met de mensenrechten bevonden omdat aan de voorwaarden onder hetwelk het opheffen van de vrijheid van levensbeschouwelijke expressie kan worden bedongen niet is voldaan. Sinds die tijd verkiest het Belgische onderwijsnet deze uitspraak te negeren.


    Maw, een reglementering die een zekere dresscode bedingt is mogelijk op voorwaarde dat daar goede redenen voor zijn. Die situeren zich op de niveaus (1) en (2), zoals ik aangaf. Dit is in dit geval niet zo , aldus de Raad van State.* Het net in kwestie moet aantonen dat het project waar zij als scholengroep voor staan in het gedrang wordt gebracht door dames met de hoofddoek op, of studenten met een specifieke religieus symbolische kledij.


    De 'niet absolute' status en het overrulen van artikels kan dus niet met eender dewelke argumenten.

    Ik behoor tot dat deel van de bevolking dat de liberale gedachte en de volledige implicaties van vrijheden voor elke burger belangrijker vindt dan mijn persoonlijke levensbeschouwelijke overtuiging.

  4. #124
    HoBBiT123

    Reacties
    289
    24-05-2018

    De opdracht van een school zou er oa in moeten bestaan jongvolwassenen klaar te maken voor een heel diverse samenleving.
    Het blijft mij nog steeds als bizar overkomen dat een steriele vormende omgeving daartoe het beste middel zou zijn.

  5. #125
    HoBBiT123

    Reacties
    289
    24-05-2018

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Ik heb slechts dat bekende verhaal weerlegd dat atheisme ook een godsdienst zou zijn die andere godsdiensten wil onderdrukken.

    EVRM geeft, voor zover ik het heb begrepen, niets anders dan alle mensen bepaalde, onvervreemdbare rechten.
    Alle mensen, dus niet specifiek moslims die in westelijke landen moeilijk hun weg vinden vanwege de botsing van hun religieuze wetten met de wetten opgesteld in onze tijd.
    Althans groepen, niet alle moslims.

    Begrijp ik je goed, dat de grote meerderheid van de westelijke bevolkingen moeten faciliteren wat een hele kleine groep wil, ook waar het volkomen tegen de eigen mores ingaat.
    Zelfs in strijd is met de gedachte, het gegroeide besef in onze grondwet dat alle mensen gelijke rechten en plichten heeft, mannen en vrouwen gelijk zijn, gelijke rechten hebben?
    Zie dat na zolang onverdiend respect aan gelovigen, gedraal van de regering, eindelijk ook een einde is gemaakt aan een inbreuk op dit zo belangrijke beginsel, verdere discriminatie van vrouwen verboden door de SGP.

    Moslims (ook hier natuurlijk niet allemaal!) onderschrijven dat helemaal niet
    Ja het eerste lid waarbij hen rechten wordt toegekend. Altijd weer roepen zij we hebben recht op dit en dat zie vrijheid van godsdienst.
    Maar dat lid 2 haten zij. Daar wordt het recht gegeven om dit recht - onder omstandigheden - te beperken.
    Daar zijn deze moslims het totaal niet mee eens.

    Ook is deze groep het totaal oneens met die arresten waar moslims ter zake in het ongelijk werden gesteld.
    Dit was een reactie op een post van Tigertank.
    Het doet er niet zoveel toe wat de definitie van atheïsme is. Het begrip wordt breder ingevuld dan aangegeven.

    Neen, je begrijpt me verkeerd. De mensenrechten zijn er voor elke burger.
    Dat betekent dat het onder de huidige omstandigheden, dwz met het algemeen verbod op religieuze symbolen in scholen, ook zonder het protest van moslima's, ook voor anders-religieuzen gerechtvaardigd zou zijn om een liberaler toepassing van de vrijheid van religie te vragen.
    Het verbod in schoolse context is een onverminderde verkorting van de mensenrechten van de schoollopende jeugd en jongvolwassenen die, mochten we het oprecht ernstig menen met de mensenrechten, ook zonder moslims bevochten zou moeten worden.

    Voorts reken ik op een repliek van Tigertank aangezien ik mij met de vraag tot moslims richt.
    Hoe consequent zijn moslims in het onderschrijven en instrumentaliseren van de mensenrechten?

  6. #126
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door ZCIUC Bekijk reactie
    Je mag alles vinden. Van mijn part schreeuw je het vd dam. Maar ga geen zaken opleggen wat voor jóu de norm is. Dat is gewoon neonazi handelen
    Maar aanspraak maken op mensenrechten is ook geen kersenplukken. Noch voor moslims noch voor anders en niet-gelovigen.

    Vandaar weerom de vraag, hoe consequent wil je de mensenrechten toegepast zien op jezelf én op een ander?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  7. #127
    Verbannen

    Reacties
    1.118
    23-05-2018

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Maar aanspraak maken op mensenrechten is ook geen kersenplukken. Noch voor moslims noch voor anders en niet-gelovigen.

    Vandaar weerom de vraag, hoe consequent wil je de mensenrechten toegepast zien op jezelf én op een ander?
    Hoe kom je tot deze conclusie? Dat moslims niet consequent zijn in het toepassen van mensenrechten?

  8. #128
    Verbannen

    Reacties
    1.118
    23-05-2018

    Citaat Geplaatst door Sysiphus Bekijk reactie
    Dit was een reactie op een post van Tigertank.
    Het doet er niet zoveel toe wat de definitie van atheïsme is. Het begrip wordt breder ingevuld dan aangegeven.

    Neen, je begrijpt me verkeerd. De mensenrechten zijn er voor elke burger.
    Dat betekent dat het onder de huidige omstandigheden, dwz met het algemeen verbod op religieuze symbolen in scholen, ook zonder het protest van moslima's, ook voor anders-religieuzen gerechtvaardigd zou zijn om een liberaler toepassing van de vrijheid van religie te vragen.
    Het verbod in schoolse context is een onverminderde verkorting van de mensenrechten van de schoollopende jeugd en jongvolwassenen die, mochten we het oprecht ernstig menen met de mensenrechten, ook zonder moslims bevochten zou moeten worden.

    Voorts reken ik op een repliek van Tigertank aangezien ik mij met de vraag tot moslims richt.
    Hoe consequent zijn moslims in het onderschrijven en instrumentaliseren van de mensenrechten?
    Ben jij hobbit123?

  9. #129
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door ZCIUC Bekijk reactie
    Hoe kom je tot deze conclusie? Dat moslims niet consequent zijn in het toepassen van mensenrechten?
    Het is een vraag ... dat zie je aan '?'.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  10. #130
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door ZCIUC Bekijk reactie
    Ben jij hobbit124?
    Ja. Ik had gisterenavond ineens problemen om aan te melden. Vandaar deze nieuwe account.
    Lijkt ondertussen weer ok.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #131
    Verbannen

    Reacties
    1.118
    23-05-2018

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Het is een vraag ... dat zie je aan '?'.
    En waar is deze vraag uit ontsproten? Kun je dit onderbouwen?

  12. #132
    Verbannen

    Reacties
    1.118
    23-05-2018

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ja. Ik had gisterenavond ineens problemen om aan te melden. Vandaar deze nieuwe account.
    Lijkt ondertussen weer ok.
    Ik wist meteen dat jij dat was. Net als Joosje die ik meteen linkte aan lid Requis.

    Ik heb een 6de zintuig.

  13. #133
    Verbannen

    Reacties
    1.118
    23-05-2018

    Een neppe jurist dus.

  14. #134
    Verbannen

    Reacties
    1.118
    23-05-2018

    En wat betreft aanmelding; Sinds 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing.

    Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU).

    Jij hebt doelbewust een andere Nick aangemaakt omdat je niet wilt dat m.nl jouw internetgedrag en content doorverkoopt aan adverteerders e.d. (Is jouw goed recht).

    Maar ga geen smoesjes verzinnen dat je je niet kon aanmelden. Alle leden hebben die muurcoockie ontvangen (de vraag is ook maar of juridisch dit wel mag).

    Afknapper, leugens verspreiden.

  15. #135
    MVC Lid

    Reacties
    2.317
    24-01-2018

    ben jij feministe?
    Solidair met Tarik Ibn Ali!