1. #1
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Zijn er hier mense die kamele urine drinken omdat het staat in sahih hadith boeken



    Zijn er hier mensen die kamelen urine drinken omdat het staat in de sahih hadith boeken?

    The Prophet told them to drink the milk and urine of camels, and they recovered and grew fat. In the story it also says that they apostatized and killed the camel-herder, then the Muslims caught them and executed them.

    Narrated by al-Bukhaari (2855) and Muslim (1671).

    Ik ben zelf van mening dat dit soort hadiths verzonnen zijn omdat het simpel weg niet voorkomt in de Koran. En kamelen urine drinken lijkt me persoonlijk niet echt fris. Dus deze sahih hadith van Bukhari moeten we verwerpen. Wat denken jullie?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    je doet net of het een verplichting is ofzo

    het is trouwens wel gezond: http://zaplog.nl/zaplog/article/kame...s_enorm_gezond
    dus als je weet waar ik het kan krijgen laat hem me weten..

  3. #3
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie


    Zijn er hier mensen die kamelen urine drinken omdat het staat in de sahih hadith boeken?

    The Prophet told them to drink the milk and urine of camels, and they recovered and grew fat. In the story it also says that they apostatized and killed the camel-herder, then the Muslims caught them and executed them.

    Narrated by al-Bukhaari (2855) and Muslim (1671).

    Ik ben zelf van mening dat dit soort hadiths verzonnen zijn omdat het simpel weg niet voorkomt in de Koran. En kamelen urine drinken lijkt me persoonlijk niet echt fris. Dus deze sahih hadith van Bukhari moeten we verwerpen. Wat denken jullie?
    Beste dame,

    Het verbod op hondenvlees, ezelsvlees en kattenvlees staat niet in de Koran, dus volgens jouw denkwijze zou je ze gewoonweg
    eten?!

    Maar verbod op deze vleessoorten staat wel in de Hadith!
    Wetenschap heeft aangetoond dat deze vleessoorten niet gezond zijn voor de mens.

    Als jij een wetenschappelijke studie kan vinden dat kamelenurine ongezond is, dan geloof ik je.
    Maar ik bespaar je alle moeite, dat ga je nooit vinden.

    Moge Allah je leiden. Ameen
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    je doet net of het een verplichting is ofzo

    het is trouwens wel gezond: http://zaplog.nl/zaplog/article/kame...s_enorm_gezond
    dus als je weet waar ik het kan krijgen laat hem me weten..
    Ik raad het je sterk af, alhoewel het geen kwaad kan omdat urine grotendeels uit water bestaat.

    Men is helemaal padje af en interpreteert deze Hadiths verkeerd. Dit is alles wat ik erover kan zeggen, maar je komt er spoedig zelf ook wel achter.

    Maar tot die tijd kan jou en andere niet tegen houden, geniet lekker van een glaasje warme limonade...

    After all, who hasn't gotten the urge to sip a glass of chilled camel urine every now and then?

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    je doet net of het een verplichting is ofzo

    het is trouwens wel gezond: http://zaplog.nl/zaplog/article/kame...s_enorm_gezond
    dus als je weet waar ik het kan krijgen laat hem me weten..
    De religie van de soennieten zijn gebasseerd op de hadiths die geschreven is door onder andere Bukhari. Dus om aan te geven dat het geen verplichting is dan wel vreemd.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Beste dame,

    Het verbod op hondenvlees, ezelsvlees en kattenvlees staat niet in de Koran, dus volgens jouw denkwijze zou je ze gewoonweg
    eten?!

    Maar verbod op deze vleessoorten staat wel in de Hadith!
    Wetenschap heeft aangetoond dat deze vleessoorten niet gezond zijn voor de mens.

    Als jij een wetenschappelijke studie kan vinden dat kamelenurine ongezond is, dan geloof ik je.
    Maar ik bespaar je alle moeite, dat ga je nooit vinden.

    Moge Allah je leiden. Ameen
    Wat mag en niet mag staat in de Koran. Kamelenurine drinken komt niet voor in de Koran dus deze hadith over dat we kamelenurine horen te drinken staat haaks tegenover de Koran , DUS deze hadith horen de gelovigen te verwerpen.

    Er bestaat geen hadith boek die boven de Koran staat. De koran is de leidraad.

  7. #7
    Solum

    Reacties
    218
    26-09-2013

    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Wat mag en niet mag staat in de Koran. Kamelenurine drinken komt niet voor in de Koran dus deze hadith over dat we kamelenurine horen te drinken staat haaks tegenover de Koran , DUS deze hadith horen de gelovigen te verwerpen.

    Er bestaat geen hadith boek die boven de Koran staat. De koran is de leidraad.
    Zuster, ik vind jouw denkwijze met de bovenstaande gezegd te hebben heel krom.
    In de koran staat wel dat wij als moslims moeten bidden, maar er staat niet hoe je moet bidden.
    Dat heeft onze profeet Mohammed ons geleerd, de stappen of handelingen staan ook vermeld in de ahadieth (de overleveringen)

    Dus als ik je goed begrijp kunnen we ook het gebed verwerpen omdat het niet in de koran staat hoe je moet bidden?
    Of althans iedereen mag op zijn/haar eigen manier bidden?

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door handjevolliefde Bekijk reactie
    Zuster, ik vind jouw denkwijze met de bovenstaande gezegd te hebben heel krom.
    In de koran staat wel dat wij als moslims moeten bidden, maar er staat niet hoe je moet bidden.
    Dat heeft onze profeet Mohammed ons geleerd, de stappen of handelingen staan ook vermeld in de ahadieth (de overleveringen)

    Dus als ik je goed begrijp kunnen we ook het gebed verwerpen omdat het niet in de koran staat hoe je moet bidden?
    Of althans iedereen mag op zijn/haar eigen manier bidden?
    Wanneer je aangeeft dat het gebed of wassing niet voorkomt in de Koran , dan geef je eigenlijk direct aan van dat je de Koran nooit begrijpend heb gelezen. Waar denk je dat de termen Qiyam , Ruku , Sucud vandaan komen beste broeder? Uit de Koran.

    veel soennieten , atheisten en sjiieten komen met de ongeldige vraagstelling ‘waar staat in de koran dan hoe je moet bidden?’ In de koran staat heel duidelijk hoe je moet bidden, maar het gebed volgens de leerstellingen van JOUW SEKTE staat er niet in, is het correcte antwoord.

    De gebedshoudingen bestaan uit:

    -staan (qiyam)

    -buigen (ruku)

    -neerbuigen of voorover knielen op de grond (sucud)

    1. Staan (qiyam)- 25:64: "En zij die de nacht doorbrengen tewijl zij zich eerbiedig voor hun Heer neerbuigen en terwijl zij rechtop staan. "

    26: 217-219 En stel je vertrouwen op de machtige, de barmhartige, die jou ziet wanneer jij rechtop staat en wanneer jij je heen en weer wendt met hen die zich eerbiedig neerbuigen.

    2. Buigen (ruku)– 48:29: "Mohammed is de gezant van God. En zij die met hem zijn zijn streng tegen de ongelovigen, maar onderling barmhartig. Jij ziet hen buigen en zich eerbiedig neerbuigen in hun streven naar goedgunstigheid van God en welgevallen. Hun kenteken is op hun gezicht als gevolg van het zich eerbiedig neerbuigen. . ."

    3. Neerbuigen of knielen (sucud)– 48:29: "Mohammed is de gezant van God. En zij die met hem zijn zijn streng tegen de ongelovigen, maar onderling barmhartig. Jij ziet hen buigen en zich eerbiedig neerbuigen in hun streven naar goedgunstigheid van God en welgevallen. Hun kenteken is op hun gezicht als gevolg van het zich eerbiedig neerbuigen."

    Het gebed eindigt met een neerbuiging/knieling, zoals duidelijk wordt in het volgende vers:

    4:102 "En wanneer jij bij hen bent en voor hen het gebed verricht, dan moet een groep van hen met jou het gebed verrichten en zij moeten hun wapens bij zich houden. Wanneer zij zich eerbiedig neerbuigen moeten zij achter jou zijn. Dan moet een andere groep komen die het gebed niet gebeden heeft. (..)”

    Daarna staat men op en is het gebed voorbij (1), en kan men smeekbedes(2) verrichten:

    39:9“Is iemand die gedurende de nachtonderdanigheid toont, terwijl hij zich eerbiedig neerbuigt en opstaat(1), op zijn hoede is voor het hiernamaals en (2) op de barmhartigheid van Zijn Heer hoopt? Zeg: "Zijn zij die weten en zij die niet weten gelijk? Slechts de verstandigen laten zich vermanen."

    Er wordt in de koran verder nergens een herhaling van het gebedsvorm genoemd met betrekking tot een gebed. Dit is dus de vorm, en alle andere soorten zijn incorrect en gebaseerd op sprookjes.

    Staan,buigen,staan, voorover neerknielen met hoofd op de grond en klaar. Geen herhalingen dus. Rakaat komt niet voor in de Koran en is dus een verzinsel.

  9. #9
    Solum

    Reacties
    218
    26-09-2013

    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Wanneer je aangeeft dat het gebed of wassing niet voorkomt in de Koran , dan geef je eigenlijk direct aan van dat je de Koran nooit begrijpend heb gelezen. Waar denk je dat de termen Qiyam , Ruku , Sucud vandaan komen beste broeder? Uit de Koran.

    veel soennieten , atheisten en sjiieten komen met de ongeldige vraagstelling ‘waar staat in de koran dan hoe je moet bidden?’ In de koran staat heel duidelijk hoe je moet bidden, maar het gebed volgens de leerstellingen van JOUW SEKTE staat er niet in, is het correcte antwoord.

    De gebedshoudingen bestaan uit:

    -staan (qiyam)

    -buigen (ruku)

    -neerbuigen of voorover knielen op de grond (sucud)

    1. Staan (qiyam)- 25:64: "En zij die de nacht doorbrengen tewijl zij zich eerbiedig voor hun Heer neerbuigen en terwijl zij rechtop staan. "

    26: 217-219 En stel je vertrouwen op de machtige, de barmhartige, die jou ziet wanneer jij rechtop staat en wanneer jij je heen en weer wendt met hen die zich eerbiedig neerbuigen.

    2. Buigen (ruku)– 48:29: "Mohammed is de gezant van God. En zij die met hem zijn zijn streng tegen de ongelovigen, maar onderling barmhartig. Jij ziet hen buigen en zich eerbiedig neerbuigen in hun streven naar goedgunstigheid van God en welgevallen. Hun kenteken is op hun gezicht als gevolg van het zich eerbiedig neerbuigen. . ."

    3. Neerbuigen of knielen (sucud)– 48:29: "Mohammed is de gezant van God. En zij die met hem zijn zijn streng tegen de ongelovigen, maar onderling barmhartig. Jij ziet hen buigen en zich eerbiedig neerbuigen in hun streven naar goedgunstigheid van God en welgevallen. Hun kenteken is op hun gezicht als gevolg van het zich eerbiedig neerbuigen."

    Het gebed eindigt met een neerbuiging/knieling, zoals duidelijk wordt in het volgende vers:

    4:102 "En wanneer jij bij hen bent en voor hen het gebed verricht, dan moet een groep van hen met jou het gebed verrichten en zij moeten hun wapens bij zich houden. Wanneer zij zich eerbiedig neerbuigen moeten zij achter jou zijn. Dan moet een andere groep komen die het gebed niet gebeden heeft. (..)”

    Daarna staat men op en is het gebed voorbij (1), en kan men smeekbedes(2) verrichten:

    39:9“Is iemand die gedurende de nachtonderdanigheid toont, terwijl hij zich eerbiedig neerbuigt en opstaat(1), op zijn hoede is voor het hiernamaals en (2) op de barmhartigheid van Zijn Heer hoopt? Zeg: "Zijn zij die weten en zij die niet weten gelijk? Slechts de verstandigen laten zich vermanen."

    Er wordt in de koran verder nergens een herhaling van het gebedsvorm genoemd met betrekking tot een gebed. Dit is dus de vorm, en alle andere soorten zijn incorrect en gebaseerd op sprookjes.

    Staan,buigen,staan, voorover neerknielen met hoofd op de grond en klaar. Geen herhalingen dus. Rakaat komt niet voor in de Koran en is dus een verzinsel.
    Een rectificatie op mijn voorgaande reactie: Klopt het komt inderdaad voor in de koran sujud, ruku en qiyam.

    Maar dan blijft de vraag nog steeds waar staat in de koran volgens jouw hoeveel rakaat elke gebed heeft?
    En de volgorde van het gebed, en wat je moet zeggen tijdens de ruku, sujud, tashahoed en qiyam?
    Er staat in de koran dat het gebed zeker verricht dient te worden en dat het iets groots is bij Allah .
    En Koran van fadjr het beste is bij Allah, maar uit hoeveel rakaat bestaat fadjr dan ?
    Maar waar staat dan volgens jouw dat er 5x per dag gebeden moet worden?

    Ik denk dat je mijn punt begrijpt.

  10. #10
    Solum

    Reacties
    218
    26-09-2013

    Jij en JOUW SEKTE lijken wel de sunnah te verwerpen, terwijl Allah duidelijk in de koran is over de boodschapper.

    4:59 “O jullie gelovigen, gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper.”
    4:80 "Wie de Boodschapper gehoorzaamt, hij gehoorzaamt waarlijk Allah."
    8:24 “O jullie die geloven, geeft gehoor aan Allah en aan de Boodschapper wanneer hij jullie oproept tot wat jullie leven geeft.”

    De ahadieth zijn overleveringen van de levens wijze van de profeet Mohammed .

  11. #11
    Solum

    Reacties
    218
    26-09-2013

    a. Aboe Raafic en anderen hebben overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd:
    “Er komt een tijd dat een verzadigde man achteroverleunend zit op zijn ligstoel en bij het horen van mijn bevelen of verboden zegt: “Ik accepteer dit niet, we vinden niets van dit in het Boek van Allah.”
    (at-Tirmidhi)

    Jouw soort wordt nog een goed benadrukt door de Profeet

    Allah ye7diek illa siraat al mustaqeem.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door handjevolliefde Bekijk reactie
    Een rectificatie op mijn voorgaande reactie: Klopt het komt inderdaad voor in de koran sujud, ruku en qiyam.

    Maar dan blijft de vraag nog steeds waar staat in de koran volgens jouw hoeveel rakaat elke gebed heeft?
    En de volgorde van het gebed, en wat je moet zeggen tijdens de ruku, sujud, tashahoed en qiyam?
    Er staat in de koran dat het gebed zeker verricht dient te worden en dat het iets groots is bij Allah .
    En Koran van fadjr het beste is bij Allah, maar uit hoeveel rakaat bestaat fadjr dan ?
    Maar waar staat dan volgens jouw dat er 5x per dag gebeden moet worden?

    Ik denk dat je mijn punt begrijpt.
    1. Wat je moet zeggen tijdens het gebed volgens Allah:

    In het gebed mag ALLEEN GOD worden aanbeden. De gehele godsdienst, en dus ook het gebed, dient ALLEEN AAN GOD te worden toegewijd. In het gebed, mag dus ALLEEN GOD worden aangeroepen. Hiervan afwijken, is haram.

    Niemand aanroepen behalve God:

    72:18 “En: 'De gebedsplaatsen behoren God toe; roept dus niemand behalve God aan.”

    Het bidden dient om God te dienen en gedenken:

    20:14 “Ik ben God, er is geen god dan Ik. Dien Mij dus en verricht het gebed om Mij te gedenken.”

    Het gebed en de gehele godsdienstoefening behoren tot God (niet tot profeten of engelen, enz):

    6:162 “Zeg: Mijn gebed en mijn godsdienstoefening, mijn leven en mijn sterven behoren God toe, de Heer van de wereldbewoners.”

    De godsdienst is geheel aan God gewijd:

    40:14 “Roept dus God aan waarbij jullie de godsdienst geheel aan Hem moeten wijden, ook al verafschuwen de ongelovigen het.”

    In de context van de godsdienst die alleen aan God is gewijd, dient God te worden aangeroepen. Niet in andere contexten met bijvoorbeeld profeten, hun familie, vrienden en engelen erbij:

    40:65 “Hij is de levende, er is geen god dan Hij. Roept Hem dus aan terwijl jullie de godsdienst geheel aan Hem wijden. Lof zij God, de Heer van de wereldbewoners.”"

    Wederom; meerdere bevestigingen dat de godsdienst alleen aan God moet worden gewijd:

    39:2 “Wij hebben het boek met de waarheid naar jou neergezonden. Dien God dus en wijd de godsdienst geheel aan Hem.”

    39:11 “Zeg: "Mij is bevolen God te dienen door de godsdienst geheel aan Hem te wijden.”

    39:14 “Zeg: "God dien ik door mijn godsdienstgeheel aan Hem te wijden.”

    98:5 “Hun werd slechts bevolen God te dienen en daarbij als aanhangers van het zuivere geloof de godsdienst geheel aan Hem te wijden en het gebed te verrichten en de aalmoezen te geven. Dat is de juiste godsdienst.”

    11:2 “Jullie moeten alleen God dienen. Ik ben voor jullie van Zijn kant een waarschuwer en een verkondiger van goed nieuws.”


    Dus kortom, tijdens het gebed Koran verzen oplezen die ALLEEN over Allah spreken. De soennieten noemen bijvoorbeeld de naam van Mohammed en Ibrahim op tijdens het gebed en groeten de engelen op het einde van hun gebed. Dit is dus volgens de Koran incorrect.




    2. Rakaat komt NIET voor in de Koran dus herhaling van het gebed hoor je NIET te doen.



    3. Totaal aantal gebeden per dag volgens Allah:

    Totaal aantal gebeden per dag zijn er 3, zoals weergegeven in 11:114.

    11:114 “En verricht het gebed op de beide uiteinden van de dag en in de vroege uren van de nacht."

    De beide uiteinden van de dag, komen neer op zonsopkomst en zonsondergang, ochtend en avond dus. De vroege uren van de nacht, komt neer op de uren na het moment dat de zon geheel onder is gegaan. De tijdstippen zijn astronomisch berekend en kunnen worden opgezocht. Wie er minder of meer dan 3 gebeden ziet, kan of niet tellen, of is vooringenomen, of heeft een talenhandicap.

    Het is trouwens ook verboden om zomaar meer of minder als drie keer per dag te bidden want de tijden zijn door Allah vastgesteld.

    4:103 .....De salaat is voor de gelovigen een voorschrift voor bepaalde tijden.

    Kortom, het kan niet zo zijn dat jij meer dan drie keer gaat bidden aangezien de tijden beschreven zijn in de koran en dat de gebed een voorschrift is voor bepaalde tijden, wat je dus kunt vinden in de vers 11:114

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door handjevolliefde Bekijk reactie
    Jij en JOUW SEKTE lijken wel de sunnah te verwerpen, terwijl Allah duidelijk in de koran is over de boodschapper.

    4:59 “O jullie gelovigen, gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper.”
    4:80 "Wie de Boodschapper gehoorzaamt, hij gehoorzaamt waarlijk Allah."
    8:24 “O jullie die geloven, geeft gehoor aan Allah en aan de Boodschapper wanneer hij jullie oproept tot wat jullie leven geeft.”

    De ahadieth zijn overleveringen van de levens wijze van de profeet Mohammed .
    17:9 Deze Koran leidt tot dat wat juister is en verkondigt aan de gelovigen die de deugdelijke daden doen dat er voor hen een groot loon is

    nergens in de Koran staat dat je boeken van ene tirmizi buhari muslim abu dawud etc moet gaan volgen. Deze namen komen ook niet voor in de Koran

    Jij begrijpt niet wat Allah bedoelt wanneer die aangeeft van dat je zijn gezant moet volgen. Hier ik zal je helpen zodat je het beter begrijpt:

    4:80 "Wie de gezant gehoorzaamt, die gehoorzaamt God (..)"

    Aangezien de profeet geen God is , hoe kan het dan dat wij God gehoorzamen als we de profeet gehoorzamen? Heel simpel , God stuurt de wahyi/openbaring naar de profeet , waarna de profeet het aan de mensen verteld en in de koran schrijft.

    Het kan nooit zo zijn dat de profeet dingen heeft gezegd over het geloof wat niet in de koran voorkomt zoals die hadith boeken aangezien de woorden van de profeet door Allah naar hem toe wordt verstuurd door wahyi. En wahyi/openbaring is alleen in de koran nergens anders.

    53:3-4-5 noch spreekt hij uit een bevlieging. Dit is niet anders dan een ingegeven openbaring. Hem onderwees een grootmachtige

    21:45 Zeg: "Ik waarschuw jullie alleen maar met de openbaring, maar de doven horen de oproep niet, wanneer zij gewaarschuwd worden."

    Tevens geeft Allah aan dat die profeet zal vermoorden als de profeet iets gaat vertellen over de religie volgens zijn eigen mening , zonder de wahyi van Allah:

    69:44-47 En als hij over Ons enige uitspraken zelf bedacht had hadden Wij hem bij de rechterarm gegrepen. Dan hadden Wij hem de levensader doorgesneden. Niet een van jullie had dat van hem kunnen afweren. Het is een vermaning voor de godvrezenden."

    De profeet volgde alleen wat Allah aan hem openbaarde(de Koran):

    10:15 En wanneer Onze tekenen aan hen als duidelijke bewijzen worden voorgelezen, zeggen zij die niet op de ontmoeting met Ons hopen: "Kom met een andere Koran dan deze of verander hem." Zeg: "Het komt mij niet toe hem uit mijzelf te veranderen; ik volg alleen maar wat aan mij wordt geopenbaard. Ik vrees, als ik mijn Heer ongehoorzaam ben, voor een bestraffing op een geweldige dag."

    46:9 Zeg: <ik vertegenwoordig niet iets ongehoords onder de gezanten. Ik weet ook niet wat er met mij en jullie zal gebeuren. Ik volg slechts wat aan mij geopenbaard wordt en ik ben alleen maar een duidelijke waarschuwer.>

    De Koran is genoeg:

    29:51 Is het dan niet genoeg voor hen dat Wij tot jou het boek hebben neergezonden dat aan hen wordt voorgelezen? Daarin is barmhartigheid en een vermaning voor mensen die geloven

    77:50 Aan welk bericht zullen zij dan hierna nog geloven?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    552
    25-07-2009

    OPGELET !
    Sociallife is Rusten de Koraniet,

    Die verwerpt de sunnah van de profeet.
    Discussie met zulke mensen heeft geen zin.

    Het zijn kuffar, hij/zij bid ook maar 3x per dag

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Dat is idraaj van de Raawi

    De profeet zegt zoiets niet.

    Urine is Najjas

    Lees: https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5522074&