1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    12
    20-02-2018

    Het lot van de kinderen van de moslims
    Ibn Kethier zei: “Er is geen meningsverschil onder de geleerden met betrekking tot de kinderen van de gelovigen. Al-Qaadhie Aboe Ya’laa ibn al-Farraa-e al-H’anbalie verhaalde dat imaam Ah’med zei: ‘Er is geen meningsverschil over het feit dat zij tot de bewoners van het Paradijs behoren. Dit is wat algemeen bekend is bij de mensen (d.w.z. de meerderheid van de geleerden) en dit is waar we absoluut zeker over zijn, in shaa-a Allaah.’” (Tefsier al-Qor-aan al-‘Adhziem, 3/33.)
    Imaam Ah’med zei: “Wie twijfelt er over dat de kinderen van de moslims in het Paradijs zullen zijn?” Hij zei ook: “Er is geen meningsverschil onder hen aangaande deze kwestie.” (H’aashiyat Ibn al-Qayyim ‘ala Soenan Abie Daawoed, 7/83./)
    Imaam an-Nawawie zei: “De betrouwbare moslimgeleerden zijn het eens dat elk moslimkind die overlijdt, zal behoren tot de mensen van het Paradijs; want hij was niet verantwoordelijk (d.w.z. dat hij de leeftijd van verantwoording nog niet bereikt had).” (Sharh’ Moeslim, 16/207.)
    Al-Qoertoebie zei: “De mening dat zij in het Paradijs zullen zijn is de mening van de meerderheid.” Hij zei ook: “Sommige geleerden keurden een discussie betreffende hen af.” (Al-Tadzkirah, 2/328.)
    Zilver.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Goud-bloempje Bekijk reactie
    Het lot van de kinderen van de moslims
    Ibn Kethier zei: “Er is geen meningsverschil onder de geleerden met betrekking tot de kinderen van de gelovigen. Al-Qaadhie Aboe Ya’laa ibn al-Farraa-e al-H’anbalie verhaalde dat imaam Ah’med zei: ‘Er is geen meningsverschil over het feit dat zij tot de bewoners van het Paradijs behoren. Dit is wat algemeen bekend is bij de mensen (d.w.z. de meerderheid van de geleerden) en dit is waar we absoluut zeker over zijn, in shaa-a Allaah.’” (Tefsier al-Qor-aan al-‘Adhziem, 3/33.)
    Imaam Ah’med zei: “Wie twijfelt er over dat de kinderen van de moslims in het Paradijs zullen zijn?” Hij zei ook: “Er is geen meningsverschil onder hen aangaande deze kwestie.” (H’aashiyat Ibn al-Qayyim ‘ala Soenan Abie Daawoed, 7/83./)
    Imaam an-Nawawie zei: “De betrouwbare moslimgeleerden zijn het eens dat elk moslimkind die overlijdt, zal behoren tot de mensen van het Paradijs; want hij was niet verantwoordelijk (d.w.z. dat hij de leeftijd van verantwoording nog niet bereikt had).” (Sharh’ Moeslim, 16/207.)
    Al-Qoertoebie zei: “De mening dat zij in het Paradijs zullen zijn is de mening van de meerderheid.” Hij zei ook: “Sommige geleerden keurden een discussie betreffende hen af.” (Al-Tadzkirah, 2/328.)
    dankje. Ik ben ook even gaan inlezen en ben gekomen bij deze twee rulings.

    Kinderen die overlijden en zich in de baarmoeder bevinden vanaf 120 dagen (het moment dat de ziel in ze wordt geblazen) tot en met voor aanvang van de pubertijd, zullen het paradijs betreden en voortleven in de vorm van vogels wa Allahoe a3lem.

    https://islamqa.info/en/71161

    https://islamqa.info/en/117432

    Dus vruchten tot 120 dagen hebben nooit mogen leven, mss is dat een troost voor velen. Ook al is het moeilijk. Jouw kind zal komen bi idni Allah.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Moge allaah jullie gemis dragelijker maken en jullie gezond nageslacht geven, ameen.
    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Er zal een tijd komen dat je het een plekje kan geven. Dit is eenmaal het leven..
    Alles gebeurd met een rede. De beproevingen zijn in ons voordeel indien we geduld hebben en ze verdragen en alhamdoullillah zeggen hoe moeilijk het ook is.

    Allah belast geen ziel boven haar vermogen.

    Moge Allah je verdriet wegnemen.. En verblijden met rechtgeschapen kindjes.
    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    Heel aangrijpend om deze verhalen te lezen. Krijg echt tranen in mijn ogen. Veel sterkte voor degene die dit meemaken!
    Ameen dankjulliewel. ❤️
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Ik heb ervaring met twee miskramen. Het gevoel gaat in cha allah weg, wanneer je weer zwanger raakt en bevalt van een baby die je alle aandacht en liefde geeft.

    Ook miskramen zijn een gunst elhemdoellah. Stel dat de baby niet gezond was en de zwangerschap door zou zetten, dat kan later riskante gevolgen hebben voor mama en baby. Zo kan je het ook bekijken.

    Moge Allah je een voldragen en gezonde zwangerschap geven

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Wa alaikumu salam lieve zuster,

    Moge Allah het verdriet uit jouw hart wegnemen en jou het eeuwige geluk schenken amin.

  6. #36
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door HRS__x Bekijk reactie
    Hoi Linanoor,

    Ik heb een doodgeboorte meegemaakt paar maanden geleden en moet zeggen dat het sinds een maand beter met ons gaat AlhamdoeliAllah. Ik was ver in de zwangerschap en heb onze baby ook moeten begraven.
    Daarvoor heb ik ook een miskraam meegemaakt en moet zeggen dat de verwerking daarvan wat sneller ging. Het was pril. Ik voelde er wel heel veel bij maar had minder moeite met accepteren.

    Ik moet wel zeggen dat ik met iemand praat en heel regelmatig ook. Ook tijdens mijn zwangerschappen al. Misschien professioneel hulp inschakelen? Helpt bij mij in ieder geval wel.

    Ik moet zeggen en dit zeg ik eigenlijk alleen bij de mensen die dichtbij me staan maar hoop dat je hier wat aan hebt. Ik heb heel veel moeite met geboortefeestjes, babyshower en alle andere dingen. Dat went ook wel.
    Ach lieverd, ik lees het nu pas.
    Moge Allah je bijstaan om dit te verwerken en moge Allah jullie voor deze beproeving belonen.
    Amien.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  7. #37
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Lala_23 Bekijk reactie
    Salaam 3lykoem. Moge allah je helpen inshallah. Ik zit momenteel in de zelfde situatie ongeveer. Alleen mijn zoontje is wel geboren met 7 maanden en heeft 2 maanden geleefd en is overleden. Dit is nu ongeveer 40 dagen geleden. Tis voor mij heel zwaar op dit moment en ik heb nog ezn kleine thuis van 14 maanden. Moet me op dit moment wel sterk houden voor hem maar soms barts ik gewoon in tranen. Het is een zware tijd en inshallah zal allah ons er door heen helpen. Allah ye rhamhoem
    Amien.
    Moge Allah je de kracht geven om het te verwerken.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  8. #38
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    Wat heftig wat ik hier allemaal lees
    Moge Allah iedereen met een miskraam en overleden baby's sabr geven en hen hiervoor belonen.
    Moge Allah iedereen met een kinderwens verblijden met een mooi en gezond kindje.
    Ikzelf ook enkele weken geleden miskraam. Ook nog pril. Ik zit nog met achtergebleven moederkoekweefsel dat er nog uit moet. Ik hoop dat deze er uit komt zonder curretage. Dit is vr mij echt stressvol.
    Amien op je dua.

    Moge Allah je bijstaan en ke belonen voor deze beproeving.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Wa alaikumu salam lieve zuster,

    Moge Allah het verdriet uit jouw hart wegnemen en jou het eeuwige geluk schenken amin.
    Lief! Ameen moge Allah jou hetzelfde en meer schenken lieve meid!
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ik heb ervaring met twee miskramen. Het gevoel gaat in cha allah weg, wanneer je weer zwanger raakt en bevalt van een baby die je alle aandacht en liefde geeft.

    Ook miskramen zijn een gunst elhemdoellah. Stel dat de baby niet gezond was en de zwangerschap door zou zetten, dat kan later riskante gevolgen hebben voor mama en baby. Zo kan je het ook bekijken.

    Moge Allah je een voldragen en gezonde zwangerschap geven
    Moge Allah je altijd verblijden, ameen Ik hoop het! Dankje!
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    592
    17-08-2010

    Moge Allah jullie verblijden...

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    1.043
    13-04-2014

    An-Nawawie (moge Allah genadig met hem zijn) zei: “De dood van één van iemands kinderen is een bescherming tegen het Vuur. Hetzelfde geldt voor een miskraan. En Allah weet het het beste.”

    (al-Madjmoe'; boekdeel 5, blz. 287 Zie ook ‘Haashiyatoe Ibnoe 'Aabidien’; boekdeel 2, blz. 228)

    Moe'aadh ibn Djabal (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Bij Degene in Wiens Hand mijn ziel zich bevindt, de foetus van een miskraam zal zijn moeder middels zijn navelstreng naar het Paradijs trekken.”

    (Ibn Maadjah; Da'ief verklaard door an-Nawawie en al-Boesayrie, echter Sahieh verklaard door Sheikh al-Albaanie)






    Als het kind vanaf 4 maanden in de buik komt te overlijden. Dan dient het kind een naam gegeven te worden en het is aanbevolen om de 'aqieqah te verrichten.

    https://al-yaqeen.com/va/miskraam-na...-zwangerschap/

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Senae12 Bekijk reactie
    An-Nawawie (moge Allah genadig met hem zijn) zei: “De dood van één van iemands kinderen is een bescherming tegen het Vuur. Hetzelfde geldt voor een miskraan. En Allah weet het het beste.”

    (al-Madjmoe'; boekdeel 5, blz. 287 Zie ook ‘Haashiyatoe Ibnoe 'Aabidien’; boekdeel 2, blz. 228)

    Moe'aadh ibn Djabal (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Bij Degene in Wiens Hand mijn ziel zich bevindt, de foetus van een miskraam zal zijn moeder middels zijn navelstreng naar het Paradijs trekken.”

    (Ibn Maadjah; Da'ief verklaard door an-Nawawie en al-Boesayrie, echter Sahieh verklaard door Sheikh al-Albaanie)






    Als het kind vanaf 4 maanden in de buik komt te overlijden. Dan dient het kind een naam gegeven te worden en het is aanbevolen om de 'aqieqah te verrichten.

    https://al-yaqeen.com/va/miskraam-na...-zwangerschap/
    Ik krijg elke keer een brok in mijn keel als ik een dergelijke hadith lees. Dat de foetus zijn moeder naar het paradijs trekt....subhan allaah.

    Naar mijn weten geldt dit overigens alleen voor de kindjes waarbij de ziel al is ingeblazen. Dus inderdaad bij een zwangerschap van tenminste 4 maanden/18 weken ongeveer

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Voor de moeders die hun kindje hebben moeten begraven en zelfs nadat jullie je kindje hebben gekend vraag ik allaah om jullie verdriet te verzachten en jullie met hen te verenigen in het hiernamaals, ameen. Ik neem jullie mee in mijn dua.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door marwaninou Bekijk reactie
    Moge Allah jullie verblijden...
    en ieder ander, ameen. ❤️
    Citaat Geplaatst door Senae12 Bekijk reactie
    An-Nawawie (moge Allah genadig met hem zijn) zei: “De dood van één van iemands kinderen is een bescherming tegen het Vuur. Hetzelfde geldt voor een miskraan. En Allah weet het het beste.”

    (al-Madjmoe'; boekdeel 5, blz. 287 Zie ook ‘Haashiyatoe Ibnoe 'Aabidien’; boekdeel 2, blz. 228)

    Moe'aadh ibn Djabal (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Bij Degene in Wiens Hand mijn ziel zich bevindt, de foetus van een miskraam zal zijn moeder middels zijn navelstreng naar het Paradijs trekken.”

    (Ibn Maadjah; Da'ief verklaard door an-Nawawie en al-Boesayrie, echter Sahieh verklaard door Sheikh al-Albaanie)






    Als het kind vanaf 4 maanden in de buik komt te overlijden. Dan dient het kind een naam gegeven te worden en het is aanbevolen om de 'aqieqah te verrichten.

    https://al-yaqeen.com/va/miskraam-na...-zwangerschap/
    mooi! Ieder beetje pijn wat je als mens meemaakt is door de genade van God voor jou. Het wist je zondes en verruimt je hart. En daarom juist moeten we ook bij tegenslagen niet wanhopen en altijd alhamdoulillah 3ala ***** 7aal zeggen. Op dat moment heb je je kind verloren, maar wat je hopelijk wel nog hebt is je gezondheid, je sterke karakter en de wil om door te gaan.
    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Voor de moeders die hun kindje hebben moeten begraven en zelfs nadat jullie je kindje hebben gekend vraag ik allaah om jullie verdriet te verzachten en jullie met hen te verenigen in het hiernamaals, ameen. Ik neem jullie mee in mijn dua.
    Ameen, vooral de moeders die al ver in hun zwangerschap waren en hun kind hebben moeten begraven!
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.