1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    14
    17-05-2018

    Bedankt voor alle adviezen. Ik wacht een gesprek met mijn schoonfamilie af volgende week. Ik hoop InshaAllah op een oplossing. Tot die tijd zover mogelijk hem vermijden in huis en vooral niets zeggen want dat is de tricker. Maakt niet uit wat, al zeg je wat is het mooi weer vandaag. Eten wil hij ook niet van me aannemen. Ik zet het neer maar hij haalt eten buiten en eet dat dan op. Moge Allah swt onze weg makkelijk maken en een oplossing vinden. Ameen

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Esmaral Bekijk reactie
    Bedankt voor alle adviezen. Ik wacht een gesprek met mijn schoonfamilie af volgende week. Ik hoop InshaAllah op een oplossing. Tot die tijd zover mogelijk hem vermijden in huis en vooral niets zeggen want dat is de tricker. Maakt niet uit wat, al zeg je wat is het mooi weer vandaag. Eten wil hij ook niet van me aannemen. Ik zet het neer maar hij haalt eten buiten en eet dat dan op. Moge Allah swt onze weg makkelijk maken en een oplossing vinden. Ameen
    Allahouma ameen, veel wijsheid en sterkte!
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    51
    25-06-2016

    Weggaan is het beste wat je kan doen voor het te laat is, het is heel zwaar dat weet ik als geen ander maar later zal het de moeite waard zijn.
    Jij verdient dit niet, geen enkele vrouw.. moge allah je sabr geven en de kracht om bij hem weg te gaan en voor jezelf en je kinderen te kiezen.

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Waarom vraag je over recht? Het is duidelijk dat je eigen veiligheid hier in het gedrang is. Hij vindt het niet erg om zwaar geweld tegen jou te gebruiken.

    Als je de politie erbij haalt dan zal dit waarschijnlijk niks goeds brengen in de relatie tussen jullie, maar helpt dit jou insha allaah om je zaakjes op orde te krijgen als jullie gaan scheiden. Ik wil dit geenszins adviseren natuurlijk, maar als iemand zo volhardt in het slechte en niet eens berouwvol is daarover, dan kan ik ook niet adviseren om maar sabr te hebben en alles maar voor lief te nemen.

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Esmaral Bekijk reactie
    Hij pakte de waterkoker met net gekookt water en dreigde die over me te gooien. Deed het niet maar de dreiging alleen maakte me erg bang. Het is niet even af en toe een klap, het is veel meer dan dat
    Die man is super gevaarlijk. Na 7 jaar huwelijk vindt hij het prima om de moeder van zijn kinderen zo te bedreigen, allaahoe mousta'aan.

    Ik zou na zo'n incident zeker de politie erbij halen, want hij is duidelijk een gevaar voor jou en jouw kindjes die dit zien.

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Salamou 3aleykoum oukthi,

    Eerst en vooral wat je man doet is niet correct.
    Hij was eerst zo niet zeg je daarom zou ik proberen uit te zoeken waarom hij nu plots wel zo doet.

    Is er iets verandert aan je gedrag, spreek je hem tegen, doe je dingen die hij niet graag heeft? Dit zijn vragen die je jezelf kunt vragen.
    Als je echt geen reden vind zou ik roqia doen zowel bij hem als bij jouzelf want er kan sprake zijn van een djin.

    Tot dan zou ik gewoon mijn eigen leven leiden, wel thuis blijven, en goed voor mijn kinderen zorgen. Negeer hem in huis, eet alleen maar maak wel een bord eten apart voor hem. Zo vervul je toch je plicht alsvrouw.

    Als hij contact zoekt antwoord zachtaardig.

    In ieder geval zou in ALLES proberen om mijn huwelijk te redden en pas als laatste optie aan scheiden denken.
    Zowiso als jij de politie gaat bellen dat het in een scheiding zal eindigen.

    Probeer gewoon zo goed mogelijk te zijn zo weet je toch dat je alles hebt geprobeert en als dat niet werkt dan kan je verder kijken wat je best doet.
    Bah, bah, bah.

    Ze moet naar zichzelf kijken naar fouten. Maar als ze naar haar man kijkt, dan is het waarschijnlijk sirh???? Of iets buiten zijn macht. Zo blijven heel wat ongezonde huwelijken in stand. De vrouw cijfert zichzelf weg en de man kan doen wat hij wil.

    Echt geen woorden voor zo een smerig advies, al bedoel je het waarschijnlijk heel oprecht allemaal. Het klopt echt niet dat een vrouw eerst naar zichzelf moet kijken als haar man met kokend water op haar af komt lopen.

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Ze gaan haar naar een blijf van me lijf huis sturen en kinderen hoogstwaarschijnlijk onder toezicht stellen. Ik zie dit helaas in de praktijk te vaak gebeuren vooral bij moslima’s.
    Van dichtbij meegemaakt dat de vrouw goed werd beschermd door de politie en een eigen woning toegewezen kreeg. Alles onder begeleiding.

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Angel_Eyez Bekijk reactie
    Weet je wat ik hier ook heel erg vind buiten de situatie van ts?! Zij is een bekeerling wat ik al een grote mooie stap vind. Hoe moeten bekeerlingen standvastig blijven als ze zo worden behandeld en dingen als dit moeten mee maken? Is dit de islam? Is dit mensen tonen hoe het wel moet in ons geloof? Echt schandalig! Ik wens ts in ieder geval veel sterkte toe. Alleen komen te staan met 2 kinderen is niet gemakkelijk! Ik hoop dat jouw man terug tot inkeer komt insha Allah. Maar bij zo iemand blijven is helemaal niet gezond en zeker niet voor de kinderen. Jij alleen kan het beste weten welke stap je wil nemen. Moge Allah het vergemakkelijken voor jullie

    Veel liefs x
    Sorry maar elke moslim wordt beproefd, ongeacht wat je route is geweest naar het geloof toe.

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Nee de man mag helemaal niet doen wat hij wilt.
    Het advies wat ik geef bedoel ik meer van is hij zo geworden omdat haar gedrag verandert is?
    Want zij geeft duidelijk aan dat hij eerst niet zo was.
    Ik denk dat een normale man niet zomaar kokend water op zijn vrouw, de moeder van zijn kinderen wil gooien.
    Het kan zijn dat ts ongewild zo een woede uitlokt zonder dat ze het door heeft. En zoals ik zei als zij echt totaal niets verkeerd doet kan er echt sprake zijn van een djin.
    Shaytaan heeft niets liever dan scheidingen.

    Jij neemt mij advies op alsof ik bedoel dat topicstarter in de fout is, maar dat bedoel ik helemaal niet zo. Ik weet gewoon dat sommige mensen zelf veranderen zonder dat ze het doorhebben en dat kan woede uitlokken bij haar. Als je man bv zegt kijk niet naar series waar ongepaste scènes in voorkomen en dan ziet hij jou kijken daar naar, dan begrijp ik de man dat hij boos word.
    Dit is een voorbeeld he.

    Als zij vroeger bv heel gehoorzaam was en nu doet ze haar eigen zin dan begrijp ik ook dat de man boos word. Dit is ook een voorbeeld want we weten niet wat de aanleiding is naar de ruzie. Wij weten gewoon dat haar man haar slaat en kokend water wil gieten. Er word niets van hun situatie geschetst.

    En neee ik ben niet akkoord dat je moet accepteren dat je man jou slaat, maar hi

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Van dichtbij meegemaakt dat de vrouw goed werd beschermd door de politie en een eigen woning toegewezen kreeg. Alles onder begeleiding.
    Dat is mooi, maar helaas is dit eerder uitzondering dan regel. De politie komt pas als er daadwerkelijk iets gebeurt en jeugdzorg bepaalt wat er met de kinderen gebeurt. En als ze in een grote gemeente woont met een gering aantal beschikbare huizen dan zal ze niet zomaar die woning krijgen. Ghair inshallah.

    Ik hoop dat ts veilig bij familie zit nu en weg is bij die freak tot het moment dat hij laat zien dat hij 180 graden gedraaid is.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Nee de man mag helemaal niet doen wat hij wilt.
    Het advies wat ik geef bedoel ik meer van is hij zo geworden omdat haar gedrag verandert is?
    Want zij geeft duidelijk aan dat hij eerst niet zo was.
    Ik denk dat een normale man niet zomaar kokend water op zijn vrouw, de moeder van zijn kinderen wil gooien.
    Het kan zijn dat ts ongewild zo een woede uitlokt zonder dat ze het door heeft. En zoals ik zei als zij echt totaal niets verkeerd doet kan er echt sprake zijn van een djin.
    Shaytaan heeft niets liever dan scheidingen.

    Jij neemt mij advies op alsof ik bedoel dat topicstarter in de fout is, maar dat bedoel ik helemaal niet zo. Ik weet gewoon dat sommige mensen zelf veranderen zonder dat ze het doorhebben en dat kan woede uitlokken bij haar. Als je man bv zegt kijk niet naar series waar ongepaste scènes in voorkomen en dan ziet hij jou kijken daar naar, dan begrijp ik de man dat hij boos word.
    Dit is een voorbeeld he.

    Als zij vroeger bv heel gehoorzaam was en nu doet ze haar eigen zin dan begrijp ik ook dat de man boos word. Dit is ook een voorbeeld want we weten niet wat de aanleiding is naar de ruzie. Wij weten gewoon dat haar man haar slaat en kokend water wil gieten. Er word niets van hun situatie geschetst.

    En neee ik ben niet akkoord dat je moet accepteren dat je man jou slaat, maar hi
    Ik vind echt dat je de nadruk legt op wat er aan het adres van ts kan liggen en niet eens de moeite neemt om het vergrootglas op de man te leggen. Misschien is hij gewoon verandert. Misschien heeft hij andere vrienden. Misschien is hij overspannen. Misschien gaat het heel slecht met zijn imaan. Misschien is hij psychisch ziek geworden. Of misschien is hij gewoon een naar mens die nu al die narigheid naar buiten laat komen. Er kan zoveel bij hem niet kloppen op dit moment, maar je praat alleen over rokia.

    Als ik mijn man opeens slecht ga behandelen hoef ik niet bang te zijn voor kokend water. Zijn gedrag vind ik echt een rode vlag, al zou ts bij wijze van het allerergste doen.

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Er zijn zoveel mannen die hun vrouw goed behandelen en opeens na jaren vreemd gaan of hun gezinnen in de steek laten of wat dan ook. Die mannen zijn verantwoordelijk voor hun keuzes en die verantwoordelijkheid kunnen ze niet op hun vrouwen afschuiven.

    In de qoraan legt allaah ons ook uit wat een man moet doen als zijn vrouw hem niet gehoorzaamd. In eerste instantie wordt praten aangeraden. Dat doet deze man niet eens. Hij slaat er op los alsof het niks is. Meerdere keren per week nog. En ik ken de ts verder niet, maar ik meen in haar tekst te lezen dat ze heel bang is en de rust zoekt voor haar en haar gezin. Daar kan je al uit opmaken dat zij haar best doet zich aan te passen aan wat haar man wil. Dus zo'n advies van kijk nog eens goed in de spiegel, voelt best wel als een trap na. Tenminste zo lees ik dit. Ik ken meerdere vrouwen die mishandeld werden en het allerergste advies wat je kan geven is dat ze misschien beter hun best moeten doen, dat hun man dan misschien wel opeens akhlaaq gaat krijgen.

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    14
    17-05-2018

    Citaat Geplaatst door AtlasLion_ Bekijk reactie
    Een Marokkaan ok jammer.

    De meest voorkomende reden waarom huwelijken stuk gaan en vaak waarom de man een agressieve vertoning laat merken tegen zijn echtgenote komt doordat de huwelijk niet is onstaan uit Liefde&Religie maar uit begeerte.


    Daarom een trouw cursus is belangrijk.
    Ons huwelijk is helemaal islamitisch gegaan. Ik was al moslim Geworden voor ik hem leerde kennen. We zijn alleen met familieleden erbij in de periode voor ons huwelijk samen gekomen. Alleen was de periode voor ons huwelijk best kort.

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    172
    24-12-2002

    Zonder twijfel, politie bellen!

    Niemand heeft het recht om een ander te slaan... Je denkt dat je kids beschadigd zijn? Als ze getuige zijn van deze agressie, wees dan zeker dat ze beschadigd zullen zijn...

    Het kan zijn dat je nog van je man houdt.. maar zet dat hartje op non-Actief en schiet in actie...

    Succes! Moge Allah je bijstaan.....

  15. #75
    Verbannen

    Reacties
    216
    16-04-2016

    Nou ik heb mijn advocaat gevraagt en het volgende kan je doen :

    Scheiding aanvragen volgens de nederlandse wet :

    Vervolgens samen met je kinderen naar familie gaan ergens waar je veilig bent !

    En een advocaat inschakelen in verband met je scheiding !

    Maatschappelijk werkster inschakelen in verband met huisvesting en inkomsten !

    Als hij je bedreigt naar de politie gaan voor straatverbod !

    Je hoeft niet bang te zijn dat je kinderen worden meegenomen dat gebeurd niet als je de stappen plan volgt.

    Kinderen worden alleen weg genomen als de moeder en vader samen wonen waar fysiek geweld van toepassing is maar door je kinderen mee te nemen laat zien dat je niet samen meer met de man wilt leven en je bewijs is het aanvragen van een scheiding !