1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Onderzoek naar Haagse agent om 'grove bejegening' jongeren

    VIDEODe politie Den Haag heeft een agent van politiebureau Hoefkade van straat gehaald nadat hij op een grove manier jongeren te woord staat. De video circuleert op social media. De politie distantieert zich van de uitspraken en doet onderzoek.

    In een verklaring heeft de teamchef van de agent, Jeroen van Marle, vandaaglaten weten dat een ‘dergelijke manier van bejegening’ absoluut niet is wat de politie en Team Hoefkade voor ogen hebben. ,,Ik heb de betreffende beelden gezien en distantieer me hier volledig van. Het past ook niet in de weg die wij de afgelopen jaren, samen met onze wijkbewoners, zijn ingeslagen om meer met elkaar in verbinding te staan.'’

    Lachen
    In een video die circuleert op onder meer Instagram en Facebook is te zien en te horen hoe een paar jongeren worden aangehouden door agenten op fietsen, omdat ze met zijn drieën op een scooter zaten. Heel duidelijk is de video niet, een beetje schokkerig, maar het gesprek tussen de agent en jongere is goed te verstaan. ‘Waarom duwt u mij?’ vraagt één van hen aan de agent. ‘Omdat jullie mij zitten uit te lachen met je stumperige rotkop’. Hij geeft aan ‘helemaal klaar te zijn met dat soort types’. ‘Weet je wat het mooiste was geweest? Als jij op je bek was gegaan en een dwarslaesie had gehad en je op je zestiende – want ouder schat ik je niet – lekker in een rolstoeltje mag’.

    Hij laat zich uit op een manier die niet gewenst wordt geacht, aldus een woordvoerster van de politie tegen het ANP. Wanneer het voorval precies gebeurde is niet duidelijk. Wel was het ‘recent’. Ook is niet bekend waarom de agent op deze manier tegen de jongen praatte.

    Naar het handelen van de politieman wordt onderzoek gedaan. In de tussentijd mag hij niet meer op straat werken. Afhankelijk van de uitkomsten worden eventueel verdere maatregelen genomen.

    De politie heeft aangegeven dat als de jongeren behoefte hebben aan een gesprek, zij welkom zijn op het bureau.

    https://www.ad.nl/den-haag/onderzoek...eren~ac2ad569/
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    "de politie is je beste vriend"

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    977
    20-07-2017

    Dit soort types luisteren ook niet naar een normaal gesprek. in marokko waren ze neer geknuppeld had deze agent ook moeten doen.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Is allang bekend dat politie machtsmisbruik uitoefend

  5. #5
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Klinkt wel een beetje Haags gay dat stemmetje van hem.

    Maar weer lekker duivels en demonisch om dit af te schilderen als een "bejegening"
    Ik ben voorstander om dit om te draaien als de agent allochtoon was (lees Marokkaans en moslim) hoe zouden de reacties dan zijn geweest, of als de jongeren joods waren.
    "grove bejegening" laat me niet lachen, het is al luid en duidelijk dat korps Den Haag discrimineerd.


    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    In de waarde laten zou iedere vorm van protest onmogelijk maken.

    In Nederland hebben we politie, om en rechters, zelf op de vuist gaan is en blijft gewoon strafbaar. Welk deel daarvan snap jij niet?
    Het deel dat wij als allochtonen van Marokkaanse afkomst al sinds de komst van onze ouders zwaar gediscrimineerd worden en altijd het nadeel van de twijfel krijgen,
    en zelfs oneerlijk of denigrerend behandelt worden. Jullie regels gelden niet voor ons, niet vanuit ons perspectief maar het is begonnen vanuit jullie perspectief.