1. #31
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Ode aan de lijdende zielen

    Mijn ziel draagt zoveel littekens dat ze niet meer te tellen zijn. Nog voor een litteken aan het helingsproces is onderwerpen, krijgt het gezelschap van een broertje of zusje.
    Wat doen we eraan? Niks. Je lijdt. Je ondergaat. Je kan het zelfs niet uitleggen want niemand op deze planeet schijnt jou noch je brandende pijn te begrijpen. Woorden, onuitgesproken en ongeschreven lijken hun weg niet te vinden naar hun doel. Woorden, die op het topje van mijn tong liggen, uitgespuwd door mijn hart, wachtend om ergens als een herinnering opgeslagen te worden. Woorden, die zich in de schaduw van mijn pen verschuilen, schrik dat het licht hen hetzelfde lot zal toebedelen als met vampieren het geval is.
    Onuitgesproken woorden die in de stilte van de nacht bezield worden. Ongeschreven woorden, hunkerend van ongeduld om het maagdelijk wit van het papier te beschrijven.

    Woorden zijn maar woorden... niets is minder waar. Woorden kunnen een mens maken of kraken. Eens geschreven en uitgesproken is er geen weg meer terug.

    Verba Volant, scripta manent
    Verander je mindset! Als jij je mindset veranderd zul je dingen heel anders oppakken en ervaren.
    Pijn kun je inderdaad niet meten. Maar je kan er heus wat aan doen door je gedachtes aan te pakken.

  2. #32
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door Sulaimann Bekijk reactie
    Door getrouwd te zijn.
    Wat heeft dat er nou weer mee te maken
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Ode aan de lijdende zielen

    Mijn ziel draagt zoveel littekens dat ze niet meer te tellen zijn. Nog voor een litteken aan het helingsproces is onderwerpen, krijgt het gezelschap van een broertje of zusje.
    Wat doen we eraan? Niks. Je lijdt. Je ondergaat. Je kan het zelfs niet uitleggen want niemand op deze planeet schijnt jou noch je brandende pijn te begrijpen. Woorden, onuitgesproken en ongeschreven lijken hun weg niet te vinden naar hun doel. Woorden, die op het topje van mijn tong liggen, uitgespuwd door mijn hart, wachtend om ergens als een herinnering opgeslagen te worden. Woorden, die zich in de schaduw van mijn pen verschuilen, schrik dat het licht hen hetzelfde lot zal toebedelen als met vampieren het geval is.
    Onuitgesproken woorden die in de stilte van de nacht bezield worden. Ongeschreven woorden, hunkerend van ongeduld om het maagdelijk wit van het papier te beschrijven.

    Woorden zijn maar woorden... niets is minder waar. Woorden kunnen een mens maken of kraken. Eens geschreven en uitgesproken is er geen weg meer terug.

    Verba Volant, scripta manent
    Woorden.
    Om te beschrijven wat het woord daadwerkelijk inhoudt, heb je het woord nodig.
    Wie kent de darija uitdrukking QEYYES QBEL MA TGHYYES niet? Meet eerst hoe diep de rivier is voordat je gaat duiken. Oftewel: besef goed wat het woord tot gevolg kan hebben voordat je het de wereld instuurt.

    Woorden zijn niet zomaar woorden.

    Het woord is complexer dan alles wat maar complex kan zijn.

    Het is een wapen om voor wonderen te zorgen

    Een wapen om te manipuleren

    Een wapen om RAAK te schieten zonder te hoeven richten, zelfs met ogen dicht kan je met het woord RAAK schieten

    Het woord is zo machtig dat het jou binnen enkele seconden een tsunami aan gevoelens kan bezorgen, hetzij fijne gevoelens of gevoelens van benauwdheid.

    Het woord is zo krachtig dat het jouw hart doet tranen, en als je het nog een keer leest voel je een storm vreugde jouw hart binnenwaaien, simpelweg omdat je het de eerste x totaal verkeerd had begrepen. Het is hetzelfde woord, en dat zelfde woord heeft jou binnen enkele minuten een wereldreis doen maken van het ene uiterste naar het andere uiterste.

    En als je heel diep over nadenkt, en heel bewust stil bij staat, dan kom je er achter dat het woord de motor is van het leven.

    Niet voor niks is ons leidraad in het leven HET WOORD VAN ALLAH is.

    Sterker nog, alle die tig boeken die geschreven zijn over hoe het hart rust te geven, zijn samen te vatten in een zin, en die zin is HET WOORD van ALLAH, luidend:
    أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ
    Rusten de harten der mensen niet zeker in de herdenking van ALLAH?


    Precies, het woord, het gedenken van ALLAH.

    het schrijven van het woord kan de beste vriend zijn die ten alle tijden aan jouw zij staat, en tevens kan het de kwelling zijn die ten alle tijden aan jouw zij staat.
    het schrijven van het woord kan gepaard gaan met tranen die de inkt op het blaadje vergezellen, en wellicht het geschreven woord onleesbaar maken.
    het schrijven van het woord is magisch.
    het woord kan zoveel kwaad verrichten dat het zwijgen een aan te raden wijsheid is.

    het woord

    zucht
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Analiste. Bekijk reactie
    Wat heeft dat er nou weer mee te maken
    Niks.

  5. #35
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door Gebruiksnaam Bekijk reactie
    Woorden.
    Om te beschrijven wat het woord daadwerkelijk inhoudt, heb je het woord nodig.
    Wie kent de darija uitdrukking QEYYES QBEL MA TGHYYES niet? Meet eerst hoe diep de rivier is voordat je gaat duiken. Oftewel: besef goed wat het woord tot gevolg kan hebben voordat je het de wereld instuurt.

    Woorden zijn niet zomaar woorden.

    Het woord is complexer dan alles wat maar complex kan zijn.

    Het is een wapen om voor wonderen te zorgen

    Een wapen om te manipuleren

    Een wapen om RAAK te schieten zonder te hoeven richten, zelfs met ogen dicht kan je met het woord RAAK schieten

    Het woord is zo machtig dat het jou binnen enkele seconden een tsunami aan gevoelens kan bezorgen, hetzij fijne gevoelens of gevoelens van benauwdheid.

    Het woord is zo krachtig dat het jouw hart doet tranen, en als je het nog een keer leest voel je een storm vreugde jouw hart binnenwaaien, simpelweg omdat je het de eerste x totaal verkeerd had begrepen. Het is hetzelfde woord, en dat zelfde woord heeft jou binnen enkele minuten een wereldreis doen maken van het ene uiterste naar het andere uiterste.

    En als je heel diep over nadenkt, en heel bewust stil bij staat, dan kom je er achter dat het woord de motor is van het leven.

    Niet voor niks is ons leidraad in het leven HET WOORD VAN ALLAH is.

    Sterker nog, alle die tig boeken die geschreven zijn over hoe het hart rust te geven, zijn samen te vatten in een zin, en die zin is HET WOORD van ALLAH, luidend:
    أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ
    Rusten de harten der mensen niet zeker in de herdenking van ALLAH?


    Precies, het woord, het gedenken van ALLAH.

    het schrijven van het woord kan de beste vriend zijn die ten alle tijden aan jouw zij staat, en tevens kan het de kwelling zijn die ten alle tijden aan jouw zij staat.
    het schrijven van het woord kan gepaard gaan met tranen die de inkt op het blaadje vergezellen, en wellicht het geschreven woord onleesbaar maken.
    het schrijven van het woord is magisch.
    het woord kan zoveel kwaad verrichten dat het zwijgen een aan te raden wijsheid is.

    het woord

    zucht
    Bedankt voor je positieve bijdrage aan deze topic. Ik kan me volledig scharen achter jouw "woorden".
    Don't fall in love with words.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Mooi verwoord.
    Only dead fish go with the flow.

  7. #37
    Bijna Lid

    Reacties
    451
    15-09-2016

    Heel mooi..

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Bedankt voor je positieve bijdrage aan deze topic. Ik kan me volledig scharen achter jouw "woorden".
    Graag gedaan
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Zo kunnen we het uiteraard ook bekijken. Prachtig verwoord, ik kan me hier zo in vinden.
    Only dead fish go with the flow.

  10. #40
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Het waren slechts dromen,
    dromen van een klein meisje die nooit in vervulling zouden gaan.
    Bij het ouder worden het besef dat het onbewoonde luchtkastelen waren.
    Een jeugd, die veel te snel ontnomen werd.
    Een jeugd die als een vervlogen droom aanvoelde.
    Was ik teveel? Woog mijn droom te zwaar op de weegschaal?
    Was het tegengewicht het wel waard?
    De droom zou opgegeven worden, mocht ik dan even kind blijven?
    Zoveel vragen, geen antwoord.
    Zoveel pijn, geen medicijn.
    Zoveel stilte, geen stem.
    Don't fall in love with words.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Het waren slechts dromen,
    dromen van een klein meisje die nooit in vervulling zouden gaan.
    Bij het ouder worden het besef dat het onbewoonde luchtkastelen waren.
    Een jeugd, die veel te snel ontnomen werd.
    Een jeugd die als een vervlogen droom aanvoelde.
    Was ik teveel? Woog mijn droom te zwaar op de weegschaal?
    Was het tegengewicht het wel waard?
    De droom zou opgegeven worden, mocht ik dan even kind blijven?
    Zoveel vragen, geen antwoord.
    Zoveel pijn, geen medicijn.
    Zoveel stilte, geen stem.
    Ik lees en ik begrijp iets
    En lees nog eens, omdat het mooi geschreven is, en ik begrijp weer iets anders.
    En lees nog eens, om er achter te komen waarom ik de tweede x iets anders als conclusie eruit haalde, en ik raakte in de war.
    En lees voor de 4de keer, toen kwam ik er achter dat ik nooit zal begrijpen wat voor diepe betekenis jouw woorden dragen, omdat daarvoor een diep kijkje in jouw ziel nodig is.
    Toen heb ik besloten om voor de 5de keer te lezen, puur om te genieten van jouw schrijfkunst, zonder mijn hersenen te kraken om te begrijpen wat de woorden inhouden.
    Toen pas besefte ik dat je niet alles in het leven hoeft te begrijpen, maar dat je af en toe gewoon van dingen kan genieten zonder te weten wat en hoe.
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة

  12. #42
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door Gebruiksnaam Bekijk reactie
    Ik lees en ik begrijp iets
    En lees nog eens, omdat het mooi geschreven is, en ik begrijp weer iets anders.
    En lees nog eens, om er achter te komen waarom ik de tweede x iets anders als conclusie eruit haalde, en ik raakte in de war.
    En lees voor de 4de keer, toen kwam ik er achter dat ik nooit zal begrijpen wat voor diepe betekenis jouw woorden dragen, omdat daarvoor een diep kijkje in jouw ziel nodig is.
    Toen heb ik besloten om voor de 5de keer te lezen, puur om te genieten van jouw schrijfkunst, zonder mijn hersenen te kraken om te begrijpen wat de woorden inhouden.
    Toen pas besefte ik dat je niet alles in het leven hoeft te begrijpen, maar dat je af en toe gewoon van dingen kan genieten zonder te weten wat en hoe.
    Dan ben jij de eerste die de boodschap begrepen heeft. Maar dat wist ik al langer dan vandaag.
    Ik heb je stukje ook verschillende keren gelezen en ik liet me vervoeren op de stroom van je woorden richting oneindige leesgenot.
    Don't fall in love with words.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Dan ben jij de eerste die de boodschap begrepen heeft. Maar dat wist ik al langer dan vandaag.
    Ik heb je stukje ook verschillende keren gelezen en ik liet me vervoeren op de stroom van je woorden richting oneindige leesgenot.
    de beste schrijvers zijn tevens de besten die van het andermans woord het toppunt van genot kunnen halen. Jij blaast een ziel in mijn woorden, dat heeft de ervaring mij allang geleerd. Jij bent een verrijking voor deze site, een inspiratiebron die mij ieder x weer laten zien hoe prachtig/invloedrijk "het woord" kan zijn.
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة

  14. #44
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door Gebruiksnaam Bekijk reactie
    de beste schrijvers zijn tevens de besten die van het andermans woord het toppunt van genot kunnen halen. Jij blaast een ziel in mijn woorden, dat heeft de ervaring mij allang geleerd. Jij bent een verrijking voor deze site, een inspiratiebron die mij ieder x weer laten zien hoe prachtig/invloedrijk "het woord" kan zijn.
    Ik ben verheugd te lezen dat mijn letters en de aaneenrijging ervan tot een woord je ultiem genot bezorgd. Dat de cocktail van woorden en zinnen je in hogere sferen kan brengen. Blijf er van genieten. Blijf ervan drinken. Maar blijf er vooral niet van af
    Don't fall in love with words.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    2.260
    04-06-2003

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Ik ben verheugd te lezen dat mijn letters en de aaneenrijging ervan tot een woord je ultiem genot bezorgd. Dat de cocktail van woorden en zinnen je in hogere sferen kan brengen. Blijf er van genieten. Blijf ervan drinken. Maar blijf er vooral niet van af
    ik ben niet voor niks fan nummer 1. jij weet als geen andere hoe gefascineerd ik kan raken door het woord, en wel te begrijpen door JOUW WOORD, dat heb ik jou immers al duizenden malen laten voelen op de manier die alleen jij en ik begrijpen.
    het woord beperkt zich immers niet tot de letters waar de ogen over heen glijden, maar draagt een ziel in zich die voor de ene niet-levend is en voor de andere duizenden levens in zich heeft.
    niet voor niks geef ik me volledig over aan jouw woord, en laat ik me overmeesteren door het genot wat elk letter uitstraalt, en gelukkig ben ik de enige die de sleutel heeft tot het geheim dat verborgen zit in jouw woord.
    ik hoef jou niet te vertellen hoe intens ik nu aan het genieten ben, jij zal ten slot alles voelen zoals ik het nu voel en beleef.
    ik kijk uit naar het moment dat je me weer eens ontvoert naar de wereld die alleen in jouw en mijn mind bestaat.
    وداعا
    لعله فراق بلا عودة