1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Analiste. Bekijk reactie
    Verveling is vaak de aanleiding tot veel kwaads :-/
    Ervaring?

  2. #17
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door Analiste. Bekijk reactie
    Volledig mee eens, met name het vetgedrukte.

    Echter werkt het schrijven, verwerken en nadenken over positieve en mooie gedachten nog helender (voor zover dat woord bestaat hehe). Probeer na te denken over de Schepping van Allah, in zowel de kleine als de grotere dingen. Dan zul je mettertijd -in sha Allah- merken dat hetgeen waar je ziel mee zit, minder wordt, simpelweg omdat je je geest laat focussen op het grotere geheel. Je zult merken dat je op een gegeven moment enorm veel geluk zult ervaren bij het zien van een beestje, of het aanschouwen van de zonsondergang, of het horen tjilpen van een vogeltje. Allemaal dingen die wij dagelijks als vanzelfsprekend zien en ervaren, maar wel bijzonder interessant worden naarmate je er op focust. Bijkomend voordeel -niet minder belangrijk- is dat je op die manier ook nog eens bezig bent met het gedenken van Allah

    Liefs,
    Een ervarene.
    Bedankt voor je reactie meid.
    Ik neem zeker de tijd om te genieten van het moois dat Allah geschapen heeft op deze wereld. Ik word er soms zelfs emotioneel van. Ik ben een natuurliefhebber en op dagen als vandaag vind je me terug onder een enorme boom, starend naar de stralende blauwe hemel die zo nu en dan zichtbaar wordt tussen alle bladeren door. Onbeschrijfelijk genot!

    Ik voel dat je mij begrijpt zonder dat ik hier veel over moet uitleggen.

    Liefs,
    Een lotgenote.
    Don't fall in love with words.

  3. #18
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Heel mooi geschreven.
    Bedankt
    Don't fall in love with words.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    332
    04-02-2004

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Ode aan de lijdende zielen

    Mijn ziel draagt zoveel littekens dat ze niet meer te tellen zijn. Nog voor een litteken aan het helingsproces is onderwerpen, krijgt het gezelschap van een broertje of zusje.
    Wat doen we eraan? Niks. Je lijdt. Je ondergaat. Je kan het zelfs niet uitleggen want niemand op deze planeet schijnt jou noch je brandende pijn te begrijpen. Woorden, onuitgesproken en ongeschreven lijken hun weg niet te vinden naar hun doel. Woorden, die op het topje van mijn tong liggen, uitgespuwd door mijn hart, wachtend om ergens als een herinnering opgeslagen te worden. Woorden, die zich in de schaduw van mijn pen verschuilen, schrik dat het licht hen hetzelfde lot zal toebedelen als met vampieren het geval is.
    Onuitgesproken woorden die in de stilte van de nacht bezield worden. Ongeschreven woorden, hunkerend van ongeduld om het maagdelijk wit van het papier te beschrijven.

    Woorden zijn maar woorden... niets is minder waar. Woorden kunnen een mens maken of kraken. Eens geschreven en uitgesproken is er geen weg meer terug.

    Verba Volant, scripta manent
    Schrijftalent, allahomabarek. Lijden is en blijft iets relatiefs, dat lijden wat wij doen zijn meer luxe problemen. Hiermee wil ik uiteraard niet jouw problemen en lijden bagatelliseren, maar het valt in het niets met het lijden wat andere mensen op dit moment in het Midden-Oosten moeten doorstaan.

    Moge Allah swt jouw en onze pijn verzachten en onze zonden vergeven. Ameen.

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    They used to say “Have Patience”
    because patience is the key to succes.
    So I was patient for 14 years; no succes.
    That day, patience left.
    And so did I.
    That day, I realized my soul has left me long time ago.
    Seeking for things I couldn’t provide:
    love, peace and harmony.
    Nou ja is jou keuze.. je hebt 14 jaar sbar gehad en daarna heb je een einde aan gemaakt. Is jou leven. De consequenties zullen zwaar wegen als alleenstaande moeder.
    Vooral met puberende kids.
    Hadden je famillieleden je niet omgepraat destijds?

    Waarom 14 jaar gewacht omdat de kids wat zelfstandiger zijn nu.. heb je hem gedumpt?

  6. #21
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door soennie Bekijk reactie
    Schrijftalent, allahomabarek. Lijden is en blijft iets relatiefs, dat lijden wat wij doen zijn meer luxe problemen. Hiermee wil ik uiteraard niet jouw problemen en lijden bagatelliseren, maar het valt in het niets met het lijden wat andere mensen op dit moment in het Midden-Oosten moeten doorstaan.

    Moge Allah swt jouw en onze pijn verzachten en onze zonden vergeven. Ameen.
    Ik probeer daar aan te denken op momenten dat het mij moeilijk vergaat. Ik weet dat men het elders zwaarder te verduren heeft maar op het moment dat de pijn mijn hart doorklieft, verlies ik mezelf en kan geen enkele gedachte mij troosten. Laat ons hopen dat de tijd alle wonden in de mate van het mogelijke heelt.

    Ameen op je smeekbede.
    Don't fall in love with words.

  7. #22
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Nou ja is jou keuze.. je hebt 14 jaar sbar gehad en daarna heb je een einde aan gemaakt. Is jou leven. De consequenties zullen zwaar wegen als alleenstaande moeder.
    Vooral met puberende kids.
    Hadden je famillieleden je niet omgepraat destijds?

    Waarom 14 jaar gewacht omdat de kids wat zelfstandiger zijn nu.. heb je hem gedumpt?
    Je denkt en hoopt dat er verandering in komt. Maar geduld is begrenst en als het op is, is het op.
    Ik red me wel. Alleenstaande moeder maar alhamdoullilah rust en vrede in huis.
    Don't fall in love with words.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    332
    04-02-2004

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Ik probeer daar aan te denken op momenten dat het mij moeilijk vergaat. Ik weet dat men het elders zwaarder te verduren heeft maar op het moment dat de pijn mijn hart doorklieft, verlies ik mezelf en kan geen enkele gedachte mij troosten. Laat ons hopen dat de tijd alle wonden in het mate van het mogelijke heelt.

    Ameen op je smeekbede.
    Moge Allah swt met alle pijn die jij hier op aarde lijdt jouw zonden yawm al qiyama vergeven. Ameen.

    Zuster ik wens jou alle sabr en kracht toe om hier sterker uit te komen.

  9. #24
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door soennie Bekijk reactie
    Moge Allah swt met alle pijn die jij hier op aarde lijdt jouw zonden yawm al qiyama vergeven. Ameen.

    Zuster ik wens jou alle sabr en kracht toe om hier sterker uit te komen.
    Allahuma ameen. Voor alle lijdenden insjaAllah.
    Don't fall in love with words.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Allahuma ameen. Voor alle lijdenden insjaAllah.


    Alahuma ameen. Mensen weten vaak niet hoeveel iemand lijd en dat diegene de dood liever wenst. Ze zien alleen de buitenkant.

  11. #26
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door merci-merci Bekijk reactie
    Alahuma ameen. Mensen weten vaak niet hoeveel iemand lijd en dat diegene de dood liever wenst. Ze zien alleen de buitenkant.
    True.
    Don't fall in love with words.

  12. #27
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Bedankt voor je reactie meid.
    Ik neem zeker de tijd om te genieten van het moois dat Allah geschapen heeft op deze wereld. Ik word er soms zelfs emotioneel van. Ik ben een natuurliefhebber en op dagen als vandaag vind je me terug onder een enorme boom, starend naar de stralende blauwe hemel die zo nu en dan zichtbaar wordt tussen alle bladeren door. Onbeschrijfelijk genot!

    Ik voel dat je mij begrijpt zonder dat ik hier veel over moet uitleggen.

    Liefs,
    Een lotgenote.
    Wat fijn om te horen, alhamdu lillah. Zoals heel veel gevoelens, is ook verdriet een 'schepsel' van Allah. Dus verdrietig zijn is zeker niet iets slechts. Sterker nog, verdriet is een van de sterkere gevoelens die de mens van andere schepsels onderscheidt, en ook daar moeten wij dankbaar voor zijn. Het kan de oorzaak zijn dat iemand juist nog dichter bij Allah komt. Echter is het niet de bedoeling dat we ons laten verzinken in ons verdriet.. want er is geen betere prooi voor de shaytan dan het verdriet van een moslim. Ik begrijp je zeer zeker.
    Moge Allah je verdriet omzetten in eeuwige geluk en genot, in zowel dunya als akhirah.
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  13. #28
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door Sulaimann Bekijk reactie
    Ervaring?
    Yep. Vandaar dat ik me zo min mogelijk probeer te vervelen : )
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  14. #29
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door Analiste. Bekijk reactie
    Wat fijn om te horen, alhamdu lillah. Zoals heel veel gevoelens, is ook verdriet een 'schepsel' van Allah. Dus verdrietig zijn is zeker niet iets slechts. Sterker nog, verdriet is een van de sterkere gevoelens die de mens van andere schepsels onderscheidt, en ook daar moeten wij dankbaar voor zijn. Het kan de oorzaak zijn dat iemand juist nog dichter bij Allah komt. Echter is het niet de bedoeling dat we ons laten verzinken in ons verdriet.. want er is geen betere prooi voor de shaytan dan het verdriet van een moslim. Ik begrijp je zeer zeker.
    Moge Allah je verdriet omzetten in eeuwige geluk en genot, in zowel dunya als akhirah.
    Wijze woorden

    Ameen.
    Don't fall in love with words.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Analiste. Bekijk reactie
    Yep. Vandaar dat ik me zo min mogelijk probeer te vervelen : )
    Door getrouwd te zijn.