1. #1
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Challenge: ode aan de lijdende zielen

    Ode aan de lijdende zielen

    Mijn ziel draagt zoveel littekens dat ze niet meer te tellen zijn. Nog voor een litteken aan het helingsproces is onderwerpen, krijgt het gezelschap van een broertje of zusje.
    Wat doen we eraan? Niks. Je lijdt. Je ondergaat. Je kan het zelfs niet uitleggen want niemand op deze planeet schijnt jou noch je brandende pijn te begrijpen. Woorden, onuitgesproken en ongeschreven lijken hun weg niet te vinden naar hun doel. Woorden, die op het topje van mijn tong liggen, uitgespuwd door mijn hart, wachtend om ergens als een herinnering opgeslagen te worden. Woorden, die zich in de schaduw van mijn pen verschuilen, schrik dat het licht hen hetzelfde lot zal toebedelen als met vampieren het geval is.
    Onuitgesproken woorden die in de stilte van de nacht bezield worden. Ongeschreven woorden, hunkerend van ongeduld om het maagdelijk wit van het papier te beschrijven.

    Woorden zijn maar woorden... niets is minder waar. Woorden kunnen een mens maken of kraken. Eens geschreven en uitgesproken is er geen weg meer terug.

    Verba Volant, scripta manent

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Nice.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  3. #3
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Wat is een vampier?

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Het wordt eens tijd dat mensen met positieve gedichten afkomen.

    Het leven is geen duisternis.. Het kent moeilijke tijdingen maar heeft ook heel wat moois te bieden aan degenen die Allah gedenken.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Allah de Verhevene zegt: “Ik ben tegenover iedere dienaar zoals hij denkt dat Ik ben. Ik ben met hem waar hij Mij ook gedenkt. Bij Allah, Allah is meer verheugd met het berouw van Zijn dienaar dan wie ook van jullie zou zijn nadat hij zijn verloren rijdier in de woestijn terugvindt. Wie Mij een handbreedte nadert, nader Ik een armlengte; en wie Mij een armlengte nadert, nader ik de ruimte tussen twee uitgestrekte armen. Als een dienaar van Mij, Mij lopend nadert, ren Ik hem tegemoet.”*

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Ode aan de lijdende zielen

    Mijn ziel draagt zoveel littekens dat ze niet meer te tellen zijn. Nog voor een litteken aan het helingsproces is onderwerpen, krijgt het gezelschap van een broertje of zusje.
    Wat doen we eraan? Niks. Je lijdt. Je ondergaat. Je kan het zelfs niet uitleggen want niemand op deze planeet schijnt jou noch je brandende pijn te begrijpen. Woorden, onuitgesproken en ongeschreven lijken hun weg niet te vinden naar hun doel. Woorden, die op het topje van mijn tong liggen, uitgespuwd door mijn hart, wachtend om ergens als een herinnering opgeslagen te worden. Woorden, die zich in de schaduw van mijn pen verschuilen, schrik dat het licht hen hetzelfde lot zal toebedelen als met vampieren het geval is.
    Onuitgesproken woorden die in de stilte van de nacht bezield worden. Ongeschreven woorden, hunkerend van ongeduld om het maagdelijk wit van het papier te beschrijven.

    Woorden zijn maar woorden... niets is minder waar. Woorden kunnen een mens maken of kraken. Eens geschreven en uitgesproken is er geen weg meer terug.

    Verba Volant, scripta manent
    Verba Volant, scripta manent, dan zal het lijden blijven.

  7. #7
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    Verba Volant, scripta manent, dan zal het lijden blijven.
    Het is maar hoe je het bekijkt. Wil je geschiedenis schrijven of wil je het houden bij “in gedachten schrijven” zonder er verder mee wat te doen.
    Schrijven is soms lijden. Het is confronterend en je rakelt dingen op die je het liefst van je harde schijf permament zou willen deleten. Het schijnt nochtans een helende werking te hebben...mettertijd :-)

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Mij boeit niks meer

  9. #9
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Zijn hier nog lezende zielen of zijn jullie allemaal met de noorderzon verdwenen
    Don't fall in love with words.

  10. #10
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    They used to say “Have Patience”
    because patience is the key to succes.
    So I was patient for 14 years; no succes.
    That day, patience left.
    And so did I.
    That day, I realized my soul has left me long time ago.
    Seeking for things I couldn’t provide:
    love, peace and harmony.
    Don't fall in love with words.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Heel mooi geschreven.

  12. #12
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Het is maar hoe je het bekijkt. Wil je geschiedenis schrijven of wil je het houden bij “in gedachten schrijven” zonder er verder mee wat te doen.
    Schrijven is soms lijden. Het is confronterend en je rakelt dingen op die je het liefst van je harde schijf permament zou willen deleten. Het schijnt nochtans een helende werking te hebben...mettertijd :-)
    Volledig mee eens, met name het vetgedrukte.

    Echter werkt het schrijven, verwerken en nadenken over positieve en mooie gedachten nog helender (voor zover dat woord bestaat hehe). Probeer na te denken over de Schepping van Allah, in zowel de kleine als de grotere dingen. Dan zul je mettertijd -in sha Allah- merken dat hetgeen waar je ziel mee zit, minder wordt, simpelweg omdat je je geest laat focussen op het grotere geheel. Je zult merken dat je op een gegeven moment enorm veel geluk zult ervaren bij het zien van een beestje, of het aanschouwen van de zonsondergang, of het horen tjilpen van een vogeltje. Allemaal dingen die wij dagelijks als vanzelfsprekend zien en ervaren, maar wel bijzonder interessant worden naarmate je er op focust. Bijkomend voordeel -niet minder belangrijk- is dat je op die manier ook nog eens bezig bent met het gedenken van Allah

    Liefs,
    Een ervarene.
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    517
    13-07-2018

    Ik heb het alleen gelezen omdat ik me verveel. Verveling kan ook rare dingen doen met een mens.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Ode aan de lijdende zielen

    Mijn ziel draagt zoveel littekens dat ze niet meer te tellen zijn. Nog voor een litteken aan het helingsproces is onderwerpen, krijgt het gezelschap van een broertje of zusje.
    Wat doen we eraan? Niks. Je lijdt. Je ondergaat. Je kan het zelfs niet uitleggen want niemand op deze planeet schijnt jou noch je brandende pijn te begrijpen. Woorden, onuitgesproken en ongeschreven lijken hun weg niet te vinden naar hun doel. Woorden, die op het topje van mijn tong liggen, uitgespuwd door mijn hart, wachtend om ergens als een herinnering opgeslagen te worden. Woorden, die zich in de schaduw van mijn pen verschuilen, schrik dat het licht hen hetzelfde lot zal toebedelen als met vampieren het geval is.
    Onuitgesproken woorden die in de stilte van de nacht bezield worden. Ongeschreven woorden, hunkerend van ongeduld om het maagdelijk wit van het papier te beschrijven.

    Woorden zijn maar woorden... niets is minder waar. Woorden kunnen een mens maken of kraken. Eens geschreven en uitgesproken is er geen weg meer terug.

    Verba Volant, scripta manent
    Safie mshat fieha

  15. #15
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door merci-merci Bekijk reactie
    Ik heb het alleen gelezen omdat ik me verveel. Verveling kan ook rare dingen doen met een mens.
    Verveling is vaak de aanleiding tot veel kwaads :-/
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف