1. #16
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Mgharba en dieetadvies dat kan niet juist zijn.

  2. #17
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Hmm wat ik zou kunnen laten zijn zoete hapjes, bewerkt voedsel, frisdrank, marokkaans thee. Veel groente lukt ook niet veel in de ramadan elke dag. Meestal is het harira met iets erbij je eet geen maaltijden.

    Brood, deegwaren fruit vooral rood fruit kan ik niet weglaten.
    Stel je laat alles weg behalve brood en deegwaren fruit en in het bijzonder Rood fruit(love ).
    Maar nou halveer je wat je normaal daarvan eet. Je gaat gegarandeerd een paar(2) kilo afvallen. Daarnaast groente zijn niet alleen de harde soorten. Wortel komkommer enz. Je hebt ook bladgroente.
    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Als ze gaat dieten tijdens ramadan dan gaat ze veel voedingsmiddelen achterwege laten die haar energie geven om op benen te kunnen staan.. tijdens die 18 uur vasten.

    Sommige mensen horen dieten is gelijk aan dadels schrappen bv.

    Terwijl het trage suikers bevat die je energie op peil houdt en tal van vitaminen bevatten.

    Het is maar een voorbeeld.
    Dadels zijn goed. Trage suikers. Ik heb nergens gezegd dadels te schrappen. Je lichaam is prima in staat om vet als brandstof te gebruiken. Of word je tijdens je slaap 7a 8uurtjes, wakker om te eten. Nee toch? Ook in je slaap heb je energie nodig om alle processen goed te verlopen. Ik kom hier straks nog op terug

    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Wie eet er nu met s7oor groenten
    Vet nemen na de groenten ga je afvallen haha
    Grapjas
    Groenten hoeft niet per se de standaard Marokkaanse groente te zijn. Wist je dat er ook bladgroenten zijn?

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    Stel je laat alles weg behalve brood en deegwaren fruit en in het bijzonder Rood fruit(love ).
    Maar nou halveer je wat je normaal daarvan eet. Je gaat gegarandeerd een paar(2) kilo afvallen. Daarnaast groente zijn niet alleen de harde soorten. Wortel komkommer enz. Je hebt ook bladgroente.


    Dadels zijn goed. Trage suikers. Ik heb nergens gezegd dadels te schrappen. Je lichaam is prima in staat om vet als brandstof te gebruiken. Of word je tijdens je slaap 7a 8uurtjes, wakker om te eten. Nee toch? Ook in je slaap heb je energie nodig om alle processen goed te verlopen. Ik kom hier straks nog op terug


    Groenten hoeft niet per se de standaard Marokkaanse groente te zijn. Wist je dat er ook bladgroenten zijn?
    En weet jij niet dat bladgroenten niet verzadigd werkt?

  4. #19
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    En weet jij niet dat bladgroenten niet verzadigd werkt?
    Daarom 2 zaken. Bladgroenten zoals ik eerder zei bij lftor na je soepje en dadel. Hiermee kun je salat zeker gemakkelijk verichten. Dat is 1.

    2 is het toevoegen van vet. Olijfolie bij de bladgroenten bijvoorbeeld of bij gebakken eieren. Daarnaast kan je ook vezels gebruiken voor die extra verzadiging. Je hebt maar rond de 30 gram vezels nodig.

    Wanneer je mindert met suikers dan gaat je lichaam haar vetreserves gebruiken. 1 gram vet is 9 kcal 1 gram eiwit of suiker is 4 kcal. Je lichaam haalt kcal meer uit vet dan uit de andere twee.

  5. #20
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    Stel je laat alles weg behalve brood en deegwaren fruit en in het bijzonder Rood fruit(love ).
    Maar nou halveer je wat je normaal daarvan eet. Je gaat gegarandeerd een paar(2) kilo afvallen. Daarnaast groente zijn niet alleen de harde soorten. Wortel komkommer enz. Je hebt ook bladgroente
    Hahaha waarom bij rood fruit .
    Maar als ik het halveer he dan krijg ik toch honger. Ik eet voor suhoor trouwens magere kwark met muesli en superzaden. Dus heel veel verschillende zaden beide koop je per kilo zeg maae.

    Ben jij een dieetist
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  6. #21
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Hahaha waarom bij rood fruit .
    Maar als ik het halveer he dan krijg ik toch honger. Ik eet voor suhoor trouwens magere kwark met muesli en superzaden. Dus heel veel verschillende zaden beide koop je per kilo zeg maae.

    Ben jij een dieetist
    Rood is fruit is de fruit van de l'amour haha.
    Hmm muesli geen fan van. Afhankelijk van welke soort en welke granen. Maar ook al is het de goeie. Minder koolhydraten is beter.

    Er bestaan essentiële vetzuren en essentiële aminozuren (proteïne). Maar er bestaan geen essentiële koolhydraten. Magere kwark is goed met zaden maar muesli erbij, nah. Zaden zijn kiemproducten boordevol voedingsstoffen. Zit ook vetzuren in.

    Ik ben dat niet. Heb dat zelf ondervonden. Suiker is killing. Ben al 20 kg afgevallen zonder spiermassaverlies door alleen op te letten wat ik niet moet eten. En dat zonder te sporten of minimaal.

  7. #22
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    Rood is fruit is de fruit van de l'amour haha.
    Hmm muesli geen fan van. Afhankelijk van welke soort en welke granen. Maar ook al is het de goeie. Minder koolhydraten is beter.

    Er bestaan essentiële vetzuren en essentiële aminozuren (proteïne). Maar er bestaan geen essentiële koolhydraten. Magere kwark is goed met zaden maar muesli erbij, nah. Zaden zijn kiemproducten boordevol voedingsstoffen. Zit ook vetzuren in.

    Ik ben dat niet. Heb dat zelf ondervonden. Suiker is killing. Ben al 20 kg afgevallen zonder spiermassaverlies door alleen op te letten wat ik niet moet eten. En dat zonder te sporten of minimaal.
    Hahah oh god voel me zo blond. Hersencellen waren even wat trager dan normaal nu lees ik hem wel zo .

    Ja ik snap je punt wel. Ik merk dat ik wel koolhydraten naar binnen werk dat is denk ik mijn struikelblok. Hoe ga ik dat vervangen zeg maar.

    Je weet wel waar je het over hebt want dat is echt echt knap 20 kilo jeetje massAllah. Kan je je geheim delen please
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  8. #23
    Ehm...

    Reacties
    2.371
    24-09-2004

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Je weet wel waar je het over hebt want dat is echt echt knap 20 kilo jeetje massAllah. Kan je je geheim delen please
    Volgens mij heeft hij het meerdere malen gedeeld, high fat, low carb.

    Meneer Unknown, wanneer ik strikt low carb doe krijg ik na drie dagen beenkrampen. Wat eet je om dit te voorkomen? Het heeft denk ik met mijn electrolytes te maken, zouttekort? Zodra ik weer carb eet is het gelijk weer goed.

  9. #24
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    Volgens mij heeft hij het meerdere malen gedeeld, high fat, low carb.

    Meneer Unknown, wanneer ik strikt low carb doe krijg ik na drie dagen beenkrampen. Wat eet je om dit te voorkomen? Het heeft denk ik met mijn electrolytes te maken, zouttekort? Zodra ik weer carb eet is het gelijk weer goed.
    Misschien zijn er meer dingen die hij niet heeft genoemd of meer gedetailleerd advies
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  10. #25
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Hahah oh god voel me zo blond. Hersencellen waren even wat trager dan normaal nu lees ik hem wel zo .

    Ja ik snap je punt wel. Ik merk dat ik wel koolhydraten naar binnen werk dat is denk ik mijn struikelblok. Hoe ga ik dat vervangen zeg maar.

    Je weet wel waar je het over hebt want dat is echt echt knap 20 kilo jeetje massAllah. Kan je je geheim delen please
    dat je hersencellen iets trager zijn dan normaal is een teken, omdat je vast, van ontwenningsverschijnselen. Je vast dus je eet niet en daardoor krijgt je hersen geen glucose gedurende dag.. In het linkje/topic die hier onder zet is de methode die ik gebruik voor beginnende gebruikers de 3 a 5 weken wennen en krijg je meerder van die ontwenningsverschijnselen. Het is alleen dan doorbijten want de eerste stap is moeilijk.
    vervang je koolyhdraten door meer vet(olijfolie, kokosolie, altijd de eigeel van het eitje te eten, of zaden en pitten, kiemgroenten te eten. Een qoute: eet vet om vet te verliezen. paradoxaal als je het zo leest maar om dit te begrijpen dien je te begrijpen hoe je lichaam/spijsvertering omgaat met suikers, wat daar tegen te doen, welke gevolgen je daarvan ondervindt, zowel wanneer je het eet als wanneer je er helemaal mee stopt.
    LINK: https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5559158
    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    Volgens mij heeft hij het meerdere malen gedeeld, high fat, low carb.

    Meneer Unknown, wanneer ik strikt low carb doe krijg ik na drie dagen beenkrampen. Wat eet je om dit te voorkomen? Het heeft denk ik met mijn electrolytes te maken, zouttekort? Zodra ik weer carb eet is het gelijk weer goed.
    Dat kan 2 oorzaken hebben, of je neemt teveel zout, meten is weten, dus je mindert je zout inname. of je houdt je zout inname het zelfde en drinkt meer water.
    Of je neemt te weinig eten waarin kalium zit verwerkt. Je hebt meer kalium nodig dan zout, verhouding is zout 1gr tegenover 4,7gr kalium. zoek dus naar groente die jij lekker vindt waar veel kalium in zit. Ik verklap alvast. Boerenkool bevat veel kalium.

  11. #26
    Ehm...

    Reacties
    2.371
    24-09-2004

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    dat je hersencellen iets trager zijn dan normaal is een teken, omdat je vast, van ontwenningsverschijnselen. Je vast dus je eet niet en daardoor krijgt je hersen geen glucose gedurende dag.. In het linkje/topic die hier onder zet is de methode die ik gebruik voor beginnende gebruikers de 3 a 5 weken wennen en krijg je meerder van die ontwenningsverschijnselen. Het is alleen dan doorbijten want de eerste stap is moeilijk.
    vervang je koolyhdraten door meer vet(olijfolie, kokosolie, altijd de eigeel van het eitje te eten, of zaden en pitten, kiemgroenten te eten. Een qoute: eet vet om vet te verliezen. paradoxaal als je het zo leest maar om dit te begrijpen dien je te begrijpen hoe je lichaam/spijsvertering omgaat met suikers, wat daar tegen te doen, welke gevolgen je daarvan ondervindt, zowel wanneer je het eet als wanneer je er helemaal mee stopt.
    LINK: https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5559158


    Dat kan 2 oorzaken hebben, of je neemt teveel zout, meten is weten, dus je mindert je zout inname. of je houdt je zout inname het zelfde en drinkt meer water.
    Of je neemt te weinig eten waarin kalium zit verwerkt. Je hebt meer kalium nodig dan zout, verhouding is zout 1gr tegenover 4,7gr kalium. zoek dus naar groente die jij lekker vindt waar veel kalium in zit. Ik verklap alvast. Boerenkool bevat veel kalium.
    Dank akhi, zal wel aan kalium liggen denk ik dan aangezien ik niet zoveel groente eet en meer op high fat concentreer

  12. #27
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    dat je hersencellen iets trager zijn dan normaal is een teken, omdat je vast, van ontwenningsverschijnselen. Je vast dus je eet niet en daardoor krijgt je hersen geen glucose gedurende dag.. In het linkje/topic die hier onder zet is de methode die ik gebruik voor beginnende gebruikers de 3 a 5 weken wennen en krijg je meerder van die ontwenningsverschijnselen. Het is alleen dan doorbijten want de eerste stap is moeilijk.
    vervang je koolyhdraten door meer vet(olijfolie, kokosolie, altijd de eigeel van het eitje te eten, of zaden en pitten, kiemgroenten te eten. Een qoute: eet vet om vet te verliezen. paradoxaal als je het zo leest maar om dit te begrijpen dien je te begrijpen hoe je lichaam/spijsvertering omgaat met suikers, wat daar tegen te doen, welke gevolgen je daarvan ondervindt, zowel wanneer je het eet als wanneer je er helemaal mee stopt.
    LINK: https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5559158


    Dat kan 2 oorzaken hebben, of je neemt teveel zout, meten is weten, dus je mindert je zout inname. of je houdt je zout inname het zelfde en drinkt meer water.
    Of je neemt te weinig eten waarin kalium zit verwerkt. Je hebt meer kalium nodig dan zout, verhouding is zout 1gr tegenover 4,7gr kalium. zoek dus naar groente die jij lekker vindt waar veel kalium in zit. Ik verklap alvast. Boerenkool bevat veel kalium.
    Aaah helemaaal top ik ga het doornemen! Baraka Allah oe fiek
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    1.466
    23-01-2014

    als je hele jaar fit bent en hebt gesport dan kan je ramadan gewoon met de met de rest gezzelig mee eten . Als je hele jaar op je reet hebt gezeten dan ga je niet opeens in ramadan fit worden dus ook lekker gezzelig met de rest mee eten.
    Ramadan moubarak

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    veel water drinken, vermijd (teveel) deegwaren, suikers , fris. wandelen na maghreb..
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  15. #30
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    Dank akhi, zal wel aan kalium liggen denk ik dan aangezien ik niet zoveel groente eet en meer op high fat concentreer
    Moet er bij zeggen, dat mocht je al lichamelijke klachten of ziekte(chronisch?) voordat je vast, zowel in de ramadan als daarbuiten, altijd je huisarts raadplegen.
    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Aaah helemaaal top ik ga het doornemen! Baraka Allah oe fiek
    Ook aan jou wil ik zeggen, dat mocht je al lichamelijke klachten of ziekte(chronisch?) voordat je vast, zowel in de ramadan als daarbuiten, altijd je huisarts raadplegen.
    Wa fhiki.