1. #76
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Zie reactie van Princes3arbia
    Maar bedoel je ivm met kinderen krijgen?
    HAGENEESJE

  2. #77
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Hier is de topic met dat wetenschappelijk onderzoek...

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133474596

  3. #78
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    Liever 2de vrouw dan een minnares. Vind dat een man ook mans genoeg moet zijn om dan een 2de vrouw moet nemen in plaats van een minnares. En jah.....de Islam bied hier ruimte voor, maar het zijn niet alleen de lusten maar ook de lasten. En de lasten zijn zwaarder dan de lusten, dus moet men goed nadenken voor hij/zij eraan begint.
    +1

    Ben het vaker met jou eens. Dat was 10 jaar geleden wel anders
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #79
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Maar bedoel je ivm met kinderen krijgen?
    Onder anderen... maar staat in dat artikel...

  5. #80
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Onder anderen... maar staat in dat artikel...
    Oke zal het even lezen.
    HAGENEESJE

  6. #81
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Sarah-Sa Bekijk reactie
    Onzin
    Of misschien weet je toch niet zo veel over hoe het menselijke lichaam werkt dan je dacht....toch?

  7. #82
    Verbannen

    Reacties
    695
    12-08-2017

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Een man mag 4 vrouwen onder voorwaarden ja, en tegenwoordig is al lang gebleken dat de mannen niet eens die verantwoordelijkheid kunnen afdragen bij 1 vrouw, laat staan meerdere. Je mag hier dus best wel kritisch over zijn. Wij zijn nl geschapen met gezond verstand, en dienen dat ook te gebruiken.
    Zeker, het is onder voorwaarden. Een man kan niet zomaar 4 vrouwen nemen terwijl hij ze niet kan verzorgen of niet allemaal tevreden kan stellen.

    Misschien is dat wat sommige vrouwen bedoelen? Van wat ze zeiden leek het alsof ze deze toegestane regel sowieso al 'afkeuren' . Deze wet is volgens mij ook voor crisistijden, wanneer er voor vrouwen niet genoeg mannen zijn.

  8. #83
    Verbannen

    Reacties
    695
    12-08-2017

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    Nou dan is het dus helemaal niet NODIG. Dus wat blijft er dan over?
    Precies, de LUSTEN!
    Heb je een trauma opgelopen? Of ben je gewoon een heel erg jaloerse vrouw. Je bent niet verplicht om te trouwen met een man die een andere vrouw heeft...chill out

  9. #84
    Verbannen

    Reacties
    695
    12-08-2017

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    Ik vind het idee dat een man op één dag sex Mag hebben met 4 vrouwen idd sick!
    Kom niet met jullie, jullie want je kent mij niet.

    Trouwens, een man mag zelfs meer dan 4 vrouwen als hij mee vecht in een oorlog.
    Verder wil ik het niet eens hebben over al die andere dingen die zogenaamd "toegestaan" zijn.
    Dus je hebt een probleem met iets wat in de Koran toegestaan is?

    Mensen die iets uit de Koran verwerpen hebben meestal ook andere problemen met zaken uit de Koran, en als je het mij vraagt, deze mensen vertrouw ik persoonlijk niet

    Met andere woorden, ga even bij je zelf na of je echt iets uit de Koran verwerpt of dat het iets anders is waarom jij zo'n moeite hebt met deze regel. Daarnaast is het niet verplicht om te trouwen met een man die er misschien een tweede of andere vrouwen bij wilt. Ik zou zeggen maak die afspraak voordat je gaat trouwen en je hoeft je nergens druk om te maken. Sowieso zijn er heel weinig mannen die 4 vrouwen aankunnen en is er geen mannentekort nu ( dat neem ik aan

    Of het is een persoonlijke issue die te maken heeft met iets wat je persoonlijk hebt meegemaakt of je bent iemand die in werkelijkheid een probleem heeft met islam

  10. #85
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Twee dames met genoeg hersencellen om mijn eerdere post te begrijpen.
    Allereerst ameen.
    Ik heb niks tegen het recht an sich, mits men de voorwaarden strikt volgt. Munkar van tegenwoordig is dat mannen eerst zina plegen buiten de deur en vervolgens die zina op een zogezegde halalwijze door de strot van hun kinderen en echtgenote proberen te duwen.

    Je moet je eigen lusten/ 'geluk' niet voorop het belang van je kinderen stellen, dat noem je gewoon ziekelijke egoisme.
    Jij bent de volwassene, je hebt bepaalde levenskeuzes gemaakt, of het de juiste zijn geweest of niet, je hoort je falen niet recht te breien over de rug van onschuldige kinderen die nog niet in staat zijn om levens bepalende keuzes te maken.
    Ze3ma de rest is niet slim genoeg om je oh zo geniale post te begrijpen. Hij is volkomen leesbaar, je haalt er allemaal munkar en onzinzaken bij die je misschien in je omgeving ziet, maar waar de ts niet naar vraagt. Ze vraagt naar ervaringen, maar iedereen moet er van alles bij halen om zo hun ongenoegen of frustaties te uiten...dat mag, maar al die beledigingen zijn nergens voor nodig.
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  11. #86
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door innoe Bekijk reactie
    Ze3ma de rest is niet slim genoeg om je oh zo geniale post te begrijpen. Hij is volkomen leesbaar, je haalt er allemaal munkar en onzinzaken bij die je misschien in je omgeving ziet, maar waar de ts niet naar vraagt. Ze vraagt naar ervaringen, maar iedereen moet er van alles bij halen om zo hun ongenoegen of frustaties te uiten...dat mag, maar al die beledigingen zijn nergens voor nodig.
    Hey chill out , heb je reactie geeneens gezien. Of heb je mij ergens geciteerd..?
    Mensen die het volgens sunna doen zullen zich ook niet aangesproken voelen door mijn post

  12. #87
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Hey chill out , heb je reactie geeneens gezien. Of heb je mij ergens geciteerd..?
    Mensen die het volgens sunna doen zullen zich ook niet aangesproken voelen door mijn post
    Sorry, mijn fout. Ik dacht dat je specifiek op mij doelde... Musama7aa..
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  13. #88
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door innoe Bekijk reactie
    Sorry, mijn fout. Ik dacht dat je specifiek op mij doelde... Musama7aa..
    Nee meid, iemand had mij geciteerd UmmRukiya dacht ik.
    Geen probleem sis

  14. #89
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Aaah sisterlove!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  15. #90
    MVC Lid

    Reacties
    215
    22-08-2014

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Of misschien weet je toch niet zo veel over hoe het menselijke lichaam werkt dan je dacht....toch?
    Nee schat, als er iets ie waar ik kennis van heb, dan is dit het. Ik heb in een kliniek gewerkt waar IVF wordt gedaan. Ik weet alles over bevruchting, erfelijkheid, zwamgerschap en bevalling. Daarnaast heb ik meegedaan aan onderzoeken naar medicijnen.
    Je hebt zelf geen idee hoe wetenschap werkt en wanneer je een onderzoek serieus kan nemen.

    Het is prima dat mannen 4 vrouwen mogen en vrouwen niet. Maar kom niet met bullshit ‘onderzoeken’ dingen goedpraten.