1. #46
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Op zich kan een jonge vrouw ook wel, denk bv aan het feit dat zij geen kinderen kan krijgen, waardoor een partner vinden moeilijk is, of een lichamelijke beperking.

    Maar alleen voor de lust, dan zouden wij vrouwen het ook moeten mogen. Genoeg mannen die er niks van bakken, waardoor de vrouw niet aan haar trekken komt.
    Het huwen van meerdere vrouwen is niet bedoeld voor de lusten, maar eerder voor de lasten. Denk aan bescherming en sutra.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  2. #47
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    Ik vind het idee dat een man op één dag sex Mag hebben met 4 vrouwen idd sick!
    Dit is idd een goor idee.
    HAGENEESJE

  3. #48
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    Het huwen van meerdere vrouwen is niet bedoeld voor de lusten, maar eerder voor de lasten. Denk aan bescherming en sutra.
    Ja weet ik, daarom zeg ik het ook.
    HAGENEESJE

  4. #49
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Zag laatst een foto van een bloedmooie vrouw in witte trouwjurk....kms aan sleep...mooi plaatje.
    Tweede vrouw van een ergens in de tachtig sjeik uit qatar ofzo.
    Bruidsschat een paar miljoen.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #50
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Ja weet ik, daarom zeg ik het ook.
    Als ik kijk anno 2018, we moeten dit omarmen dat een man meerdere vrouwen mogen trouwen. Wat heb je liever als je een keuze moet maken uit de volgende 2 dingen:

    - anonieme sidekick zijn van een getrouwde man?
    - Halal trouwen als 2de vrouw (met alle rechten en plichten uiteraard)?

    Veel vrouwen vinden het idee smerig, maar ondertussen weten ze donders goed dat sommige mannen erop los ****** op straat.
    De enige bezwaar die ik eigenlijk van vrouwen hoor is Jaloezie. En dat is juist het ene punt waar onze profeet voor heeft gewaarschuwd bij vrouwen....je moet daar controle over hebben en het moet gezond zijn. Je man is je bezit niet, dus ga niet claimen. Dat is ook de reden waarom er tegenwoordig veel scheidingen zijn...claimgedrag.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    Het huwen van meerdere vrouwen is niet bedoeld voor de lusten, maar eerder voor de lasten. Denk aan bescherming en sutra.
    Niet de lusten?
    Geloof je het zelf?
    Als man kun je een vrouw prima helpen zonder met haar te trouwen en het bed te delen. Dat doen genoeg mensen hier in Nederland.

    Ik vind het niet meer dan een excuus om seks te "mogen" hebben met meerdere vrouwen. Misschien ook omdat vrouwen ongesteld worden en je dan niks met haar mag doen maar hé dan heb je nog 3 andere vrouwen.

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    9.438
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Wat jammer is is, dat als de vrouw meer behoefte heeft dan de man, ze simpelweg pech heeft. Als zij het op kan houden, waarom zou een man dat dan niet kunnen?

    Kwestie van mentaal sterk zijn.
    De hele oorsprong van polygamie is niet het feit dat de man meer seks mag hebben hoor. Daar zit een heel andere gedachte achter dan alleen maar de factor seks. Een huwelijk bestaat namelijk niet alleen maar uit seks, maar ook uit heel wat verplichtingen jegens je vrouw en allaah noemt dit niet voor niets in de koraan.

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    9.438
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    Niet de lusten?
    Geloof je het zelf?
    Als man kun je een vrouw prima helpen zonder met haar te trouwen en het bed te delen. Dat doen genoeg mensen hier in Nederland.

    Ik vind het niet meer dan een excuus om seks te "mogen" hebben met meerdere vrouwen. Misschien ook omdat vrouwen ongesteld worden en je dan niks met haar mag doen maar hé dan heb je nog 3 andere vrouwen.
    Meen je dit nou echt??

    Islamitisch gezien zorgen je maharim voor jou. Een vrouw heeft meer behoeftes dan alleen eten, drinken en onderdak enz en het kan een goede manier voor haar zijn om in de behoeftes te worden voorzien.

    Je doet net of een huwelijk als 2e vrouw een soort eenzijdige commitment is die de man mag opleggen, maar de 2e vrouw stemt hier zelf mee in als zij hier haar voordelen in ziet. Waarom denk je dat een vrouw instemt? Waarschijnlijk ook deels om de lusten, maar nog waarschijnlijker omdat zij een gezin wil en steun en zorg van een partner.

    En dan heb ik het niet over die neppe huwelijken die voortkomen uit fitna, maar huwelijken waarbij man en 2e of 3e vrouw de regels van ons geloof respecteren.

  9. #54
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    De hele oorsprong van polygamie is niet het feit dat de man meer seks mag hebben hoor. Daar zit een heel andere gedachte achter dan alleen maar de factor seks. Een huwelijk bestaat namelijk niet alleen maar uit seks, maar ook uit heel wat verplichtingen jegens je vrouw en allaah noemt dit niet voor niets in de koraan.
    Dat zeg ik toch ook.
    HAGENEESJE

  10. #55
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    Als ik kijk anno 2018, we moeten dit omarmen dat een man meerdere vrouwen mogen trouwen. Wat heb je liever als je een keuze moet maken uit de volgende 2 dingen:

    - anonieme sidekick zijn van een getrouwde man?
    - Halal trouwen als 2de vrouw (met alle rechten en plichten uiteraard)?

    Veel vrouwen vinden het idee smerig, maar ondertussen weten ze donders goed dat sommige mannen erop los ****** op straat.
    De enige bezwaar die ik eigenlijk van vrouwen hoor is Jaloezie. En dat is juist het ene punt waar onze profeet voor heeft gewaarschuwd bij vrouwen....je moet daar controle over hebben en het moet gezond zijn. Je man is je bezit niet, dus ga niet claimen. Dat is ook de reden waarom er tegenwoordig veel scheidingen zijn...claimgedrag.
    Ik heb er geen problemen mee, mits om de juiste reden, en mits de andere vrouw er vrede mee heeft.

    Soms kan het zelfs in het voordeel van een vrouw zijn als er nog een tweede bij komt.
    HAGENEESJE

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Meen je dit nou echt??

    Islamitisch gezien zorgen je maharim voor jou. Een vrouw heeft meer behoeftes dan alleen eten, drinken en onderdak enz en het kan een goede manier voor haar zijn om in de behoeftes te worden voorzien.

    Je doet net of een huwelijk als 2e vrouw een soort eenzijdige commitment is die de man mag opleggen, maar de 2e vrouw stemt hier zelf mee in als zij hier haar voordelen in ziet. Waarom denk je dat een vrouw instemt? Waarschijnlijk ook deels om de lusten, maar nog waarschijnlijker omdat zij een gezin wil en steun en zorg van een partner.

    En dan heb ik het niet over die neppe huwelijken die voortkomen uit fitna, maar huwelijken waarbij man en 2e of 3e vrouw de regels van ons geloof respecteren.
    Als ik het niet meende, zou ik het niet zeggen. De rden waarom een vrouw het snel accepteert is denk ik omdat haar wordt verteld dat het iets goeds is.
    Ik ben van mening dat hier niks goeds aan is omdat een vrouw op een gegeven moment haar gevoelens niet mag of durft te uiten.

    Moslims doen wel alsof het allemaal zo goed geregeld is allemaal maar beseffen niet dat een mens bestaat uit hersenen en gevoelens. Gevoelens die je moet negeren omdat je anders niet voldoet aan "gods" wil maar ondertussen heeft die God jou wel die gevoelens gegeven.

  12. #57
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door JamalRandstadd Bekijk reactie
    Dat je het met iets eens of niet eens bent is totaal geen argument. Want dan zeg je eigenlijk gewoon dat je het met iets niet eens bent wat in de Koran staat. Je kunt geen moslima zijn en het niet eens zijn met iets wat in de Koran staat. In de Koran staat namelijk dat een moslim niet het ene deel van het Boek mag geloven of gehoorzamen en het andere niet. of weet jij het beter dan Allah? Ik zeg niet dat ik ALLES gehoorzaam wat de islam voorschrijft, maar er zijn geen zaken waar ik moeite mee heb..

    Als je moslima of moslim bent moet je ALLES wat in de Koran staat gehoorzamen of in ieder geval er geen problemen mee hebben

    Dus wat is het, heb jij een hekel aan iets wat Allah heeft beschreven in de Koran of is het iets anders waar je een hekel aan hebt?

    Die 'eigen mening' bullshit van jullie mag je anderen mee voor de gek houden. Je mag je eigen mening hebben, maar bedenk bij jezelf even of je dan met die mening nog wel een moslima bent.
    Hoe bedoel je je gaat uit van een stelling die nergens is gezegd. Waar ben ik het volgens jou precies niet mee eens? Met de regel van Allah? Want daar baseer jij je hele betoog op. Nou bij deze, dat klopt niet! Misschien moet je maar wat beter lezen wat ik er nou echt van vind. Want ja, ik vind iets en dat mag zeker wel!! Heb nergens gezegd dat die regel onzin is oid en dat ik het niet eens ben met die regel ofzo. Ik vind het moeilijk te accepteren wanneer het mij overkomt ja en daar heb ik een mening over. Sterker nog als je nou eens gewoon goed had gelezen had je gelezen dat mocht mn man een 2e willen dat ik zijn recht niet ga ontnemen. Maar omdat ik voor mezelf niet zo een leven wil vol jaloezie en stress, ga ik gewoon weg. Simpel as that.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  13. #58
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Op zich kan een jonge vrouw ook wel, denk bv aan het feit dat zij geen kinderen kan krijgen, waardoor een partner vinden moeilijk is, of een lichamelijke beperking.

    Maar alleen voor de lust, dan zouden wij vrouwen het ook moeten mogen. Genoeg mannen die er niks van bakken, waardoor de vrouw niet aan haar trekken komt.
    Klopt, vrouwen hebben ook behoeftes maar alsnog mogen wij geen 2e man. Waarom Allahua3lam. Dan is dit een beproeving voor de vrouw waar ze in sha Allah voor wordt beloond.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    een vrouw met twee mannen.. het idee alleen al..

  15. #60
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ome_Hassan Bekijk reactie
    Denk dat men zich eerst moet verdiepen in het hele concept 2de vrouw. Waar komt dit vandaan? Hoe is dit ontstaan? Waarom heeft Allah de mannen dit recht gegeven? Als je hier goed bij stilstaat en er ook naar handelt, er heel veel mannen zullen afhaken.

    Helemaal mee eens, dat stuk wordt vaak overgeslagen.
    Vrouwen die 2e vrouw zijn onderhouden vaak ook gewoon zichzelf.