1. #61
    word

    Reacties
    3.558
    16-07-2009

    Ik begrijp wel dat vele hier zeggen dat je eerst met jezelf gelukkig moet zijn alvorens je zo een commitment aangaat.... maar ts geeft duidelijk aan behoefte te hebben, ja en als je dat hebt? Dus ik zou zeggen doe er vooral iets aan/voor..



  2. #62
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Spartacuss Bekijk reactie
    Waar is ts trouwens? Heb zo t vermoeden dat het zwakke lammetje aardig wat wolven heeft aangetrokken.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    1
    02-05-2018

    Tja, dat is de tol wat je voor vrouwenemancipatie en feminisme betaalt!
    Meiden van tegenwoordig gaan steeds te kieskeurig op zoek naar een geschikte partner.. hij moet stevig in z schoenen staan, +1.80 lang, geen illie zijn, mooi er uitzien... ect .sterker nog bij sommige van hun komt carrière op 1ste plaats dan trouwen en kinderen maken totdat ‘t te laat is!

  4. #64
    Almoravid Córdoba

    Reacties
    6.020
    28-07-2010

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    deze topic hoort hier niet. Hoe is t met jou?

    '' I would throw myself in the ranks of the enemy until i would be certain that i would not come out alive''
    Khalid Ibn Waleed R.A


  5. #65
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Spartacuss Bekijk reactie
    deze topic hoort hier niet. Hoe is t met jou?
    Nopes, wolven in schaapskleren uitzonderingen daargelaten. Ja alhamdoelah we mogen niet klagen en met jou wat spook je allemaal uit?
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  6. #66
    Almoravid Córdoba

    Reacties
    6.020
    28-07-2010

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Nopes, wolven in schaapskleren uitzonderingen daargelaten. Ja alhamdoelah we mogen niet klagen en met jou wat spook je allemaal uit?
    Inderdaad, ze kunnen ook slecht schriftelijk acteren, 1 toneelstukje deze topic.
    Ook goed elhamdoullolah. Niks bijzonders, werken en slapen haha. En jij dan?

    '' I would throw myself in the ranks of the enemy until i would be certain that i would not come out alive''
    Khalid Ibn Waleed R.A


  7. #67
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Spartacuss Bekijk reactie
    Inderdaad, ze kunnen ook slecht schriftelijk acteren, 1 toneelstukje deze topic.
    Ook goed elhamdoullolah. Niks bijzonders, werken en slapen haha. En jij dan?
    Haha true true.
    Exact hetzelfde haha met ertussen wat plezier maken met fam en vrienden. Anders hou je het niet vol.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door Hanane_ Bekijk reactie
    Niks mis mee om via via te vragen of er iemand open voor staat
    Zie ik mezelf echt niet doen want vind dit nogal wanhopig.. Wil niet nog wanhopiger overkomen.

    Citaat Geplaatst door Meid_ Bekijk reactie
    Misschien moet je iets doen waar je voldoening uit kunt halen, ik word 29 in sha Allah.. maar ik sta wat dat betreft wel anders in het leven. Ik zou niet een man willen die zich ontzettend eenzaam voelt, dan zou ik alleen bezig moeten zijn met zijn eenzaamheid op te vullen. Ik ben van mening dat je eerst gewoon in een happy place moet zijn, met jezelf voordat je een ander gelukkig zou kunnen maken of een ander jou gelukkig kan maken. Je geeft aan dat je iets mist in je leven en uit jouw verhaal komt duidelijk naar voren dat het om een partner gaat en kinderen.. maar wie heeft jou verteld dat jouw leven perse beter gaat worden met een partner en kinderen? Het leven kun je niet vergelijken met een weddingplanner hoor.. ik heb een diploma, vinkje, ik heb mijn rijbewijs, vinkje, ik heb een auto, check... nu alleen nog een vent en kids?

    We zijn in paren geschapen, klopt.. not build to be alone. Maar misschien is de persoon die voor mij bestemd was overleden? misschien ontmoet ik hem pas over 10 jaar.. ga je dan 10 jaar lang als je zo lang te leven hebt zitten jammeren en hopen en misschien wel genoegen nemen met veel minder omdat je het zooooo graag wilt? Geduld is een schone zaak. Probeer jezelf eerst te vinden voordat je zo opzoek bent naar datgene dat misschien helemaal niet bestaat, met een partner hoef je je niet altijd minder eenzaam te voelen, genoeg huwelijken waar man en vrouw langs elkaar heen leven.
    ma shaa Allah ik bewonder jou om het feit dat je inderdaad anders staat in het leven dan de gemiddelde Marokkaanse vrouw. Ik stond tot 1 jaar geleden ook zo in het leven en begrijp zelf niet zo waarom ik drastisch veranderd ben. De omgeving heeft me zo gemaakt denk ik want word er heel vaak mee geconfronteerd en maakt er zo'n drama van. Dan zal ik maar zwijgen over de vergelijkingen die men dan nog eens maakt me jouw leeftijdsgenoten of jonger en vind mijn familie het zo nodig om steeds al lachend te roepen dat ik bijna op pensioen ben.
    Ik word er gewoon teveel mee geconfronteerd, zo veel dat het me soms mentaal wat doet en waarbij ik eigenlijk bijna verplicht word om me zorgen beginnen te maken. Zelfs mijn vriendinnen ik soms spreek maken er steeds opmerkingen van en leggen uit dat ik echt iets mis en me dat gevoel ook gunnen.
    Heb het gevoel dat men op mij neerkijkt.

    Wat betreft je laatste alinea: klopt er zijn koppels die langs elkaar heel leven en dat de man niet altijd perse die leegte vult.. Maar ik heb geen zussen en vriendinnen, tja sinds ze getrouwd zijn horen ik hen minder. Ik klink echt wanhopig maar voel me daardoor zo eenzaam omdat ik voorheen echt het tegenovergestelde gewend was.
    Zelfs met mijn schoonzus heb ik het niet getroffen want ooit was ik blij omdat ik het gevoel kreeg een zus te hebben. Andere schoonzus waar ik wel een goede band mee heb en broer wonen dan weer in buitenland.
    Laatst vroeg ze me nog of iemand ken voor haar neef waarop ik antwoordde dat ik wel een leuke meid ken van 26 jaar (goede praktiserende moslimvrouw & dochter van vriendin van mijn moeder) waarop ze antwoordde dat dit te oud is (en dan voor een 28-jarige man). Ze geeft me steeds subtiele steken.

    Ghair in Chaa Allah

  9. #69
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Zie ik mezelf echt niet doen want vind dit nogal wanhopig.. Wil niet nog wanhopiger overkomen.



    ma shaa Allah ik bewonder jou om het feit dat je inderdaad anders staat in het leven dan de gemiddelde Marokkaanse vrouw. Ik stond tot 1 jaar geleden ook zo in het leven en begrijp zelf niet zo waarom ik drastisch veranderd ben. De omgeving heeft me zo gemaakt denk ik want word er heel vaak mee geconfronteerd en maakt er zo'n drama van. Dan zal ik maar zwijgen over de vergelijkingen die men dan nog eens maakt me jouw leeftijdsgenoten of jonger en vind mijn familie het zo nodig om steeds al lachend te roepen dat ik bijna op pensioen ben.
    Ik word er gewoon teveel mee geconfronteerd, zo veel dat het me soms mentaal wat doet en waarbij ik eigenlijk bijna verplicht word om me zorgen beginnen te maken. Zelfs mijn vriendinnen ik soms spreek maken er steeds opmerkingen van en leggen uit dat ik echt iets mis en me dat gevoel ook gunnen.
    Heb het gevoel dat men op mij neerkijkt.

    Wat betreft je laatste alinea: klopt er zijn koppels die langs elkaar heel leven en dat de man niet altijd perse die leegte vult.. Maar ik heb geen zussen en vriendinnen, tja sinds ze getrouwd zijn horen ik hen minder. Ik klink echt wanhopig maar voel me daardoor zo eenzaam omdat ik voorheen echt het tegenovergestelde gewend was.
    Zelfs met mijn schoonzus heb ik het niet getroffen want ooit was ik blij omdat ik het gevoel kreeg een zus te hebben. Andere schoonzus waar ik wel een goede band mee heb en broer wonen dan weer in buitenland.
    Laatst vroeg ze me nog of iemand ken voor haar neef waarop ik antwoordde dat ik wel een leuke meid ken van 26 jaar (goede praktiserende moslimvrouw & dochter van vriendin van mijn moeder) waarop ze antwoordde dat dit te oud is (en dan voor een 28-jarige man). Ze geeft me steeds subtiele steken.

    Ghair in Chaa Allah
    Sneu, dat mensen daar geen rekening mee houden, maar het zin in het aard van het beestje. Het maakt niet uit, je doet het uit goedheid, laat haar manier van denken of doen jouw manier van denken of doen niet beïnvloeden. Dat is namelijk het enige waar jij over beslist, in hoeverre laat ik mij op deze manier afschepen? En hoe reageer ik de volgende keer? Het is toch mooi als je twee mensen bij elkaar kunt brengen, je gaf aan iemand te kennen, zij vond haar te oud, safi let go. Ik heb 2 zusjes maar ik heb mijn eigen leven toch? Dus het maakt echtniet veel uit of je zussen hebt, als zij zouden trouwen zullen ze ook een eigen leven leiden en zul je je net zo “alleen” voelen.

    En trust me, die nare gewoonte zit bij ons vastgeroest, oh ben je nog niet getrouwd, aaahw (alsof ik medelijden nodig heb, please hou het bij je denk ik dan!) ik citeer “in sha Allah vind je een nette jongeman met niya” en huppeldepup kzeg altijd gwn in sha Allah -vooral als Mn moeder erbij is- maar eigenlijk gaat het het ene oor in en het andere uit.

    Mijn vriendinnen weten hoe ik erin sta. Mijn familie tegenwoordig ook, het boeit me niet, ik voel geen leegte, geen gemis, ik ben gewoon eigenlijk gelukkig alhamdoulilah! Waarom? Ik kijk niet naar vrouwen van mijn leeftijd met kinderen en een vent en weet ik veel, dat is toch hun leven, zo heeft Allah swt het voor hen geschreven, dat leven is voor hen bedoeld. Ik heb een ander leven, ik kan mezelf persoonlijk ontwikkelen, ik kan reizen ik kan de hele dag met mijn moeder op pad en weekendjes weg met vriendinnen, ik kan vrijwilligerswerk doen en overwerken zonder de zorg dat mijn vent moet eten? Dat Mn kinderen opgehaald moeten worden? Moeten eten? Naar de dokter? Whatever, ik heb mijn geloof, familie mijn vrienden en ik kan zeggen dat ik mensen om me heen heb die echt met me zijn, alhamdoulilah! Kinderen heb ik niet maar die komen misschien wel, ik ben nog niet dood toch? Geldt ook voor een vent, dit allemaal inleveren voor hoofdpijn? Omdat ik in en bed wil slapen met beenhaar enzo sorry dan moet ie inhoudelijk toch echt wel wat hebben voordat ik mijn perfect gladde lakens ga delen en ze elke dag moet verschonen en met een roller overheen moet omdat ik niet tegen losse haren kan !

    Mensen die niet nadenken moet je niets van aantrekken, je moet leren wie jij toelaat tot jouw hart, er zijn maar enkele mensen die mij kunnen raken en ik kan je vertellen, die zouden mij nooit opzettelijk kwetsen!

    Mijn vader heeft een eigenschap die ik zeer waardeer! Het kan hem namelijk geen ruk schelen wat mensen zeggen of vinden! Als hij iets hoort over ons, gaat ie daar niet vanuit, hij vraagt ons hoe het zit, wij zijn zijn kinderen, hij weet hoe hij ons opgevoed heeft..! Ik weet nog dat hij er achterkwam dat ik contact had met iemand, ben er alles behalve trots op hoor maar hij zei oke, ga maar naar de woonkamer, ik ga je moeder wakkermaken! En ik moest haarfijn uitleggen wie deze jongeman was en hoe ik hem kende, waar hij vandaan kwam, of en hoevaak ik hem gezien heb en waar en last but not least HOE IK HET IN MIJN HOOFD HAALDE OM DIT TE DOEN! Je hebt jezelf niet te verantwoorden aan mensen, maar aan Allah en alleen Allah en je staat daar alleen, waarom maak je je druk om de meningen van anderen en laat je het jou raken? Je staat ervoor open en de rest is elmektab, waarom zou je het anders willen dan Allah swt het voor jou wil hebben?

    Volgende die tegen je zegt hey ben je nog niet getrouwd zeg je gewoon Alhamdoulilah wa Koulli 7al en klaar dermee!
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  10. #70
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Zie ik mezelf echt niet doen want vind dit nogal wanhopig.. Wil niet nog wanhopiger overkomen.



    ma shaa Allah ik bewonder jou om het feit dat je inderdaad anders staat in het leven dan de gemiddelde Marokkaanse vrouw. Ik stond tot 1 jaar geleden ook zo in het leven en begrijp zelf niet zo waarom ik drastisch veranderd ben. De omgeving heeft me zo gemaakt denk ik want word er heel vaak mee geconfronteerd en maakt er zo'n drama van. Dan zal ik maar zwijgen over de vergelijkingen die men dan nog eens maakt me jouw leeftijdsgenoten of jonger en vind mijn familie het zo nodig om steeds al lachend te roepen dat ik bijna op pensioen ben.
    Ik word er gewoon teveel mee geconfronteerd, zo veel dat het me soms mentaal wat doet en waarbij ik eigenlijk bijna verplicht word om me zorgen beginnen te maken. Zelfs mijn vriendinnen ik soms spreek maken er steeds opmerkingen van en leggen uit dat ik echt iets mis en me dat gevoel ook gunnen.
    Heb het gevoel dat men op mij neerkijkt.

    Wat betreft je laatste alinea: klopt er zijn koppels die langs elkaar heel leven en dat de man niet altijd perse die leegte vult.. Maar ik heb geen zussen en vriendinnen, tja sinds ze getrouwd zijn horen ik hen minder. Ik klink echt wanhopig maar voel me daardoor zo eenzaam omdat ik voorheen echt het tegenovergestelde gewend was.
    Zelfs met mijn schoonzus heb ik het niet getroffen want ooit was ik blij omdat ik het gevoel kreeg een zus te hebben. Andere schoonzus waar ik wel een goede band mee heb en broer wonen dan weer in buitenland.
    Laatst vroeg ze me nog of iemand ken voor haar neef waarop ik antwoordde dat ik wel een leuke meid ken van 26 jaar (goede praktiserende moslimvrouw & dochter van vriendin van mijn moeder) waarop ze antwoordde dat dit te oud is (en dan voor een 28-jarige man). Ze geeft me steeds subtiele steken.

    Ghair in Chaa Allah
    Weet je wat helpt? Waar je eventueel ook mensen zult ontmoeten met wie je misschien een hele leuke vriendschap op kunt bouwen? Ga bij jezelf na... wat vind je echt leuk? Hoe zou jij je kennis willen verbreden? Je tijd willen benutten? Kijk voor vrijwilligerswerk om je heen, cursussen, lezingen whatever you like! Daar hoef je je huidige vriendinnen toch niet altijd voor te hebben, jouw leven grenst niet daar waar hun grenzen liggen toch? Zij hebben een vent, jij niet dus daar hoef jij je toch niet op aan te passen, je bent een vrij mens, vriendschappen ontstaan uit het niets, jouw enige taak is deze te onderhouden and you come a long way! Wees er zo eentje die jij voor jezelf had gewild !
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  11. #71
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Citaat Geplaatst door Sambalerbij Bekijk reactie
    Tja, dat is de tol wat je voor vrouwenemancipatie en feminisme betaalt!
    Meiden van tegenwoordig gaan steeds te kieskeurig op zoek naar een geschikte partner.. hij moet stevig in z schoenen staan, +1.80 lang, geen illie zijn, mooi er uitzien... ect .sterker nog bij sommige van hun komt carrière op 1ste plaats dan trouwen en kinderen maken totdat ‘t te laat is!
    Sinds wanneer is trouwen leeftijdgebonden?

    Het type dat jij benoemd is voor de ladies met de kunstnageltjes en een Louis tas eisen minimaal en deze nog krijgen ook van deze igyer! Maar je weet wat ze zeggen, birds of a feather, flock together!
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Dat s cultuur. Ik kreeg zulke opmerkingen als sinds mij 20e

  13. #73
    ♥♥Islam♥♥

    Reacties
    260
    09-04-2012

    Allah beslist wanneer je trouwt en met wie... en voor de heren die grote mond hebben en domme uitspraken maken "mijn vrouw mag dit niet dat niet" zijn altijd diegene die het snelst scheiden. Ze vergeten dat nu vrouwen hun eigen plan kunnen trekken en niet moeten luisteren naar hun man die idiote denkwijze nog hebben vd middeleeuwen.
    Ik zou zeggen tegen de zusters geniet van je leven of je jong bent of oud... trouwen komt en moge Allah jullie een goeie man schenken die bij jullie passen. Amin!
    ♥D♥J♥O♥E♥W♥A♥I♥R♥I♥Y♥Y♥A

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    1
    27-06-2018

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Soms zit ik na te denken over mijn toekomst.. Momenteel werk ik, heb ik al lang mijn diploma & mijn rijbewijs behaald, eigen wagen, enzovoort.
    Ik heb zowat alles wat men normaal in de meeste gevallen zou moeten bereiken, op trouwen en kind(eren) na. Vroeger dacht ik dat ik me echt voldaan zou voelen na het bereiken van deze zaken.
    Maar toch heb ik dat gevoel helemaal niet. En dan begin ik te denken of ik wel ooit mijn leven zal kunnen delen met iemand? Zal ik wel kinderen krijgen?
    Meisjes en jongens die voor mij eigenlijk een baby voor mij waren, hebben al kinderen ma chaa Allah en dat is dan even verschieten.
    En als naar bijeenkomsten ga van kennissen, vriendinnen, nichten dan hebben ze het vaak over hun mannen en kinderen en val ik ineens stil en zit dan gewoon mee te luisteren en word ik er soms emotioneel van.
    En alsof ik het dan op moment niet moeilijk genoeg heb, begint men te vergelijken, commentaar te geven waardoor ik me precies gepensioneerd voel.

    Ergens begrijp ik hun reactie wel.. Ik ken mensen op leeftijd die ongehuwd zijn en geen 1 van vindt dat een pretje en vinden die eenzaamheid killend.
    Zelfs ik ervaar deze killende eenzaamheid al op mijn 27ste waardoor ik soms - het klinkt misschien raar en gek - er tranen van krijg.
    Er is zelfs een reportage geweest waarin uit onderzoek is gebleken dat men het best voor tot 30j zwanger wordt vanwege de almaar wordende moderne tijd, denk hierbij aan alle chemische industrie enz..
    Het doet me stilstaan in het leven. Ik blijf steken waar ik jaren geleden stond en hoop ieder jaar op een nieuw hoofdstuk maar tevergeefs. En neen ben niet van plan om iedereen die op mijn pad komt, zomaar te accepteren. Dan had ik dit evengoed jaren geleden kunnen doen
    Had zo graag op dit moment getrouwd willen zijn met een kind. Ja, ben dol op baby's. Ik ging voor het laatst weer op kraambezoek en bezocht winkels om een mand in elkaar te steken. Ik blijf dan naar die schattige kleding en andere babyspulletjes kijken en hoop ik dat dit ook binnenkort voor mezelf kan halen.
    Maar ja, je krijgt niet alles wat je wil. Al hamdoulilah voor alles.

    Mijn Marokkaanse ex-collega is momenteel 35 jaar en zou gaan trouwen maar heeft alles moeten afblazen. Dit is de 2de keer dat ze dit moet doen en heeft het nu echt opgegeven.
    Ze keek er zo naar uit en haar ouders waren helemaal gelukkig totdat ze omwille van bepaalde omstandigheden alles afblies.. Ze was er zelfs depressief van geworden en heeft haar kinderwens opgegeven. Het gaat nu wel beter met haar wa alhamdl.

    Ben zowat bezorgd en wil niet pas op mijn 40ste of zo huwen. Dan hoeft het gewoon niet meer voor mij. Ik zie ook heel wat ongehuwde meiden in mijn omgeving, niet dat ik ermee omga.. Maar ik ken ze gewoon van het zien. Het zijn ook bloedmooie en soms slimme dames.
    Er zijn meer vrouwen dan mannen ook. Ik mis gewoon iemand waarmee je kan lachen, praten, je bijstaat wanneer je het moeilijk hebt, een glimlach op je gezicht tovert, iemand die zoveel van je kan houden, je verwent enzovoorts

    Oef, dat is er weer uit.
    hey hoe gaat het met jou? ik begrijp jou als je wilt kunnen we mekaar motiveren om die slechte gedachten te onderdrukken.

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    113
    28-05-2018

    Ik vond dit wel een interessante topic, kreeg zo een kijkje in the mind of the micro girls, jammer dat ie dood is...