1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1
    28-03-2018

    I need your help

    Salaam dames,

    Ik ben een dame van 18 jaar oud wonend in amsterdam. Ik voel mij heel eenzaam de laatste tijd. Vooral met het mooie weer, omdat ik niemand heb om iets mee te gaan doen. Ik zit elke dag thuis en verveel mij terwijl ik online mensen allemaal leuke dingen zie doen.

    Het ligt niet aan mij(hoop ik), ik ben heel sociaal en praat graag met mensen. Ik had tot sinds kort één vriendin. Maar ik heb dat sinds kort beeindigd omdat ik merkte dat die vriendschap giftig was.

    Mijn vriendin was een meisje dat altijd haar zin moest krijgen. Zo niet dan werd ze geweldadig. Zij wist wat mijn onzekerheden waren en benadrukte die altijd. Zij haalde mij altijd neer met haar woorden en als ik er wat van zei was het opeens mijn schuld. Ook kwam alle moeite van mij. Als ik haar niet berichtte dan spraken we elkaar niet. Ook mijn moeder gedraagt zich een beetje raar.

    Mijn moeder haalt mij ook de hele tijd neer met haar woorden met de intentie om mij kapot te maken. Ik ben een hele gevoelige dame, die (helaas te) snel huilt en lang met dingen zit. Ik voel mij altijd eenzaam en heb het gevoel dat ik er helemaal alleen voor sta.

    Sorry voor het onoverzichtelijke verhaal dames maar ik trek dit echt niet meer.

    Alvast bedankt

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    47
    11-05-2010

    Ik heb ook een tijdje gehad dat ik niemand echt mijn vriendin kon noemen. Ik voelde me heel eenzaam en slecht. Ik dacht dat ik me sowieso beter zou voelen als ik vriendinnen zou hebben maar bleek uiteindelijk niet zo.

    Ik wil je een belangrijke tip geven: laat het geluk niet afhangen van vriendinnen (of alles wat daar bij komt kijken). Ik ben me gaan beseffen dat het beter voor mij was om alleen te zijn: ik kan heel afhankelijk worden en gaf veel te veel energie en aandacht aan vriendinnen wat het niet waard was. Die tijd deedmij echt beseffen dat ik me nooit tevreden zou kunnen voelen zonder een goede band met Allah. Als je band met Allah goed is zal de rest goed zijn (reminder voor mezelf ook). Neem deze kans om daar aan te werken en je gelukkig te kunnen voelen ook zonder gezelschap. Het de hele tijd thuis zitten omdat je niks te doen hebt kan heel slopend zijn: probeer naar nieuwe plekken te gaan waar je vriendinnen kan ontmoeten. Studeer je? Kan je naar events van een studievereniging gaan, je kan naar de moskee in de buurt gaan, ga sporten etc. Ik zou me er in ieder geval niet te veel druk om maken; er komt sowieso iemand op je pad, misschien zelfs op manieren die je zelf nooit had verwacht! Als je wil praten kan je me altijd een privebericht sturen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Stop met het vergelijken van jezelf met anderen.Want niet iedereen is hetzelfde.
    Ga iets doen waar je voldoening in vindt .
    Kan van alles zijn.
    Is je moeder echt uit om je kapot te maken ?Hoop het niet voor jullie.
    Gheir in chaa Allah .Geduld hebben .

    Fi amaani Allah

    Wa asalamu alaykum warahmatuAllah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾