1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Info over van alles en nog wat

    Citaat Geplaatst door appie-killy
    Hallo,

    Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen, ik geloof op dit moment niet meer in islam, wat ik vroeger wel heb gedaan. En ik zie heel vaak als ik kijk naar de redenen waarom mensen in de koran geloven hetzelfde opduiken(buiten de gelovige “opvoeding”).
    Ik wil altijd graag discussiëren met mensen over dit onderwerp omdat ik al een tijdje(2jaar) hier informatie over opdoe, maar ik kan het niet echt kwijt omdat niemand van mn familie weet dat ik niet meer in de islam geloof, ik ga niet eens uitleggen waarom ze het niet weten, en als op internet mensen met mij proberen te discussieren dan gaan ze er altijd vol in maar eindigen ze meestal met “het gaat om wat je gelooft in je hart / jij begrijpt dit niet” blabla. Dus ik schrijf dit bericht omdat ik even mijn ei kwijt wil, en op alles te reageren wat iemand zou kunnen zeggen/vragen in een discussie. Ik zal het hebben over van alles, “de mirakels” in de koran, de “wetenschap” in de koran, misvattingen van de evolutie.
    En nog wat random dingen die ik wil delen.
    Hoop dat jullie niet afhaken en het begrijpen en schrijf vooral comments als “kaffir” ditdat want die kan ik mooi uitprinten en er me reet mee afvegen.
    Verbeter me vooral als ik iets fout zeg.

    Nou ik zelf ben dus gelovig opgevoed maar op een gegeven moment ben ik steeds meer gaan twijfelen en is het geloof opgehouden, hoe dit komt weet ik zelf ook niet, het komt iniedergeval niet door 1 dingetje, het is een opeenstapeling van tientallen dingen, en dat kunnen ook hele kleine dingen zijn, als we het met geschiedenis op school bijvoorbeeld hadden over indoctrinatie van Duitse kinderen door de Hitlerjugend dacht ik als moslim zijnde al van “Hmm is dat niet wat mij ook is overkomen maar dan met Islam”. Dit was een van die druppeltjes die er uiteindelijk voor zorgde dat ik een volle zwembad kreeg die ging overlopen en met het geloof ben gaan ophouden. De grootste reden was misschien toch wel de geboorte van mijn kleine neefje, toen begon ik wel echt in te zien hoe hij als klein jongetje gewoon een moslim werd gemaakt, een van zn eerste woorden die hij zei was allah u akbar omdat zn ouderes het constant tegen hem vertelden, ik zag toen ook echt in hoe een kind andere nadoet, hij heeft natuurlijk geen idee waar die in terecht is gekomen, dus als hij iemand ziet bidden dat doet hij dat na, de 1 denkt masha’allah, maar ik dacht echt van “is dit nou ook hoe ik moslim ben geworden” . Dan nog te beseffen dat mijn ouders veel strenger gelovig zijn dan zijn ouders(1generatie-2generatie). Maar na dit alles en ik echt tot een conclusie was gekomen dat kinderen moslim worden gemaakt begon het hele proces pas. Tot de dag van vandaag ben ik verslaafd aan informatie opzoeken over alles wat met de Koran of het tegengestelde te maken heeft.
    Ik voetbalde niet meer met vrienden, was gestopt met werk, skipte school, sliep slecht, omdat ik serieus dag en nacht dagenlang bezig was met alle vragen die ik had. Ik zal in dt bericht dus wat van die antwoorden naar buiten brengen, maar ik ben niet echt een professioneel schrijver ofzo dus het kan zijn dat alles random kriskras door elkaar gaat.

    Tja waar zal ik beginnen, ik denk met de meest gehate onderwerp voor gelovige de evolutie.
    Als kind verwierp ik dit altijd met biologie lessen terwijl ik eigenlijk echt geen idee had wat het was.
    Ja .. Ik was er zo 1 die zei “Waarom worden apen geen mensen” of “Waarom zijn er nog apen”
    Toen ik geloofde dacht ik er eigenlijk ook nooit aan om gewoon die vraag in te typen op google, ik ging er al van uit dat het niet klopte omdat het niet overeenkwam met het Adam & Eva verhaal.
    Veel mensen kunnen niet leven met het idee dat we afstammen van de apen, nou voor jullie heb ik goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat we niet afstammen van de apen, het slechte nieuws is dat wel zelf de apen zijn, en ja ik weet al de reacties hierop, “jij bent zelf een aap ik niet hoor” blabla, zo reageerde ik namelijk ook altijd op school. Lees maar gewoon verder dan zal ik het proberen uit te leggen en als je het niet begrijpt kan je in plaats van beledigen ook gwn een vraag stellen. Nou wij stammen dus niet af van de apen maar wij en de apen delen gemeenschappelijke voorouders die jaren geleden leefden. DIE zijn WEL uitgestorven. De voorouder kan je zien als een soort mensaap, het was geen mens het was ook geen aap, het was een soort combinatie , iets daar tussenin. Door de evolutie is een deel van die mensapen in honderdduizenden jaren geëvolueerd in apen als die we tot te dag van vandaag kennen, en een ander deel werd door duizenden jaren been de mens. De Moderne Mens, oftewel in het Latijn: Homo Sapiens. Ben trouwens geen evolutiebioloog hoor dus dit is echt het simpelste uitleg dat je kan vinden.
    Dan krijg je natuurlijk de vraag wat was er in het begin dan en hoe.
    Maar dit heeft helemaal niks met evolutie te maken. De evolutietheorie gaat om het proces vanaf het moment dat het leven eenmaal plaatsvind. En daar zie je het woord dat ik expres nog niet gebruikt had; EvolutieTHEORIE. “Ja maar het is geen feit, het is maar een theorie”
    Nou sommige woorden hebben meerde betekenissen zoals “bank” en zo ook “theorie”.

    De uitleg hierover is gekopieerd en geplakt omdat ik het niet beter uit kan leggen dat dit:

    Deze eerste misvatting heeft te maken met het gebruik van verschillende definities voor een theorie. In het dagelijkse leven volgen we (onbewust) de definitie uit de Van Dale: een theorie is kennis die niet met praktische oefening verbonden is. Met andere woorden, een theorie is nog niet bewezen in de praktijk. Maar in wetenschappelijke kringen staat theorie voor iets heel anders.

    Een voorbeeld helpt om te begrijpen hoe wetenschappers tot een theorie komen. Men start meestal met een observatie van een bepaald fenomeen, bijvoorbeeld het gras is groen. Vervolgens wordt een hypothese geformuleerd die de observatie probeert te verklaren. In dit geval zou men kunnen stellen dat gras groen is door een chlorofyl-molecuul. Om deze hypothese te testen worden allerlei experimenten uitgevoerd waarbij het chlorofyl wordt verwijderd. En het blijkt dat chlorofyl inderdaad verantwoordelijk is voor de groene kleur van het gras. De bevestiging van deze hypothese leidt tot de theorie dat gras groen is door de aanwezigheid van chlorofyl. Deze theorie kan heel makkelijk onderuit gehaald worden. Wanneer iemand gras ontdekt dat groen is, maar geen chlorofyl bevat, dan moet de theorie herbekeken en mogelijk aangepast worden. Maar tot op heden heeft nog niemand deze ontdekking gedaan en houdt de gras-is-groen-door-chlorofyl-theorie stand. Men kan het zelfs als een feit gaan beschouwen. Daarnaast kan een goede theorie ook gebruikt worden om nieuwe hypothesen formuleren, die (indien de theorie correct is) ook bevestigd zullen worden.
    Dit laatste is het geval voor de evolutie, op basis van de evolutietheorie kan men diverse hypothesen formuleren over domesticatie van dieren, verdeling van fossielen, de verspreiding van organismen, en meer recent, genetica. Alle hypothesen die voortbouwen op de grote lijnen van de evolutietheorie werden steeds bevestigd. Dus de fundamenten van de evolutietheorie staan zeer stevig verankerd. Bijvoorbeeld, volgens evolutie moeten we in het fossiele bestand steeds simpelere organismen tegenkomen naarmate we verder teruggaan in de tijd. En dit blijkt ook het geval. Deze hypothese is nochtans zeer makkelijk onderuit te halen, er moet slechts één fossiel op de verkeerde plaats voorkomen. Zoals J.B.S. Haldane het mooi stelde: je kan de evolutie onderuit halen door een fossiel konijn terug te vinden in het Precambrium (een periode waarin er nog geen meercelligen bestonden). Tot op heden is dit nog niet gebeurd en houdt de evolutietheorie stand. Dit geldt ook voor andere domeinen van de biologie, zoals vergelijkende morfologie, biogeografie en genetica.

    Tot zover het gekopieerde gedeelde, ik ben weer terug!
    En tot zover ook de vraag “Waarom worden apen geen mensen” & “Het is maar een theorie”
    Maar.. aangezien de evolutie theorie niet meer te ontkennen is weten heel veel gelovigen nog bepaalde verzen uit de Koran te vissen, om zo te vertellen dat de Koran deze theorie steunt.
    Nou helaas pindakaas, hier de vers die vaak gebruikt word:

    Koran(21:30):
    “Zien degenen die niet geloven (dan) niet dat de hemelen en de aarde één geheel waren, en (dat) Wij hen daarna uit elkaar haalden? En Wij brachten uit het water al het levende voort. Geloven zij dan niet?”

    “tekst gaat verder onder bericht”
    .

  2. #2
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ieder mens word als moslim geboren. Hoe wij dit wereldse leven zullen verlaten weet alleen Allah swt

    Het is goed dat je vragen stelt en op zoek gaat naar antwoorden

    Moge Allah swt jou en ons allen leiden,ameen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #3
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    De Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd: "Elk kind wordt geboren met de Fitrah (natuurlijke aanleg), het zijn zijn ouders die het tot een Jood, Christen of Magiër maken."
    (al-Buchari en Moeslim, overgeleverd door Abu Hurairah)

    Hij zei niet dat ze hem Moslim maken, omdat de islam in overeenstemming is met de fitrah

    En door ‘Iyaad Ibn Omar is overgeleverd dat de Profeet (SallaAllahoe ´Aleyhie Wasallam - vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: “Allaah, de Verhevene, heeft gezegd: ‘Ik heb Mijn Dienaren als Hunafaa’ (op zuivere Tawheed) geschapen, maar de duivels namen hun aandacht in beslag.’ ” [sahih Muslim]
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Niet gelezen

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Opdonderen naar exmoslims.nl verdwaalde gast. Dit hoekje is bedoeld voor islamitische feiten niet jouw mening.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    81
    17-02-2018

    In mijn Oemmah (gemeenschap) zullen er mensen zijn die zedenloosheid (hier wordt het openlijk plegen van overspel mee bedoeld) en zijde (voor de mannen) en wijn en Macaazif (letterlijk: muziekinstrumenten) zullen toestaan…Allah zal hen ‘s nachts vernietigen, de berg verdelgen en anderen (onder hen) veranderen in apen en varkens tot de Dag des Oordeels.”
    (al-Boekhaari)

    mischien denken "jullie" daarom dat jullie stammen van de apen.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Wat een slecht betoog. Klaarblijkelijk heb je nooit islam begrepen want je raaskalt alleen maar onzin uit.
    Of je nu als moslim wordt opgegroeid of niet: Allah leidt wie hij wilt. Jij bent een afvallige dus bewijs dat opgevoed worden met de islam niet altijd betekent dat je gelovig blijft. Jij hebt voor de shaytaan gekozen en een slechte overeenkomt gekozen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    81
    17-02-2018

    Citaat Geplaatst door appie-killy Bekijk reactie
    Beetje discriminerend vind je niet? En heb vgm ook aangegeven dat je me zeker kan verbeteren als ik ergens een fout heb gemaakt. En ten derde heet de site Marokko.nl en dit hoekje Islam & Ik , dus sinds ik Marokkaans ben en mijn ervaringen deel van de Islam leek dit me de juiste plek. Zou je ook zo een reactie plaatsen als een toekomstige bekeerling zou reageren? Zou je dan ook zeggen opdonderen naar toekomstigebekeerlingen.nl ?
    haar manier van spreken is verkeerd ben ik totaal met je eens! Maar de boodschap is in principe duidelijk. Je bent ongelovig geworden. En je plaats iets bij islam en ik , dan moet je dat wel in een andere hoekje plaatsen.

  9. #9
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    Citaat Geplaatst door geurkaars Bekijk reactie
    Opdonderen naar exmoslims.nl verdwaalde gast. Dit hoekje is bedoeld voor islamitische feiten niet jouw mening.
    Idd. Triest dat deze munafiq na zijn afvalligheid nog steeds met islam bezig is. Het zijn net homo's die continue de aandacht van hetero's willen opeisen omdat ze homo zijn geworden. Wat een wereld.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.043
    13-04-2014

    Jij denkt dat wij degenen zijn die in een sprookje geloven. Terwijl het juist andersom is. Darwins theorie is idd dat de mens voortkomt uit apen. En je kan wel je eigen draai eraan geven als zoiets vaags van het was geen echte aap, maar ook geen echte mens, iets tussenin en blablabla. Zelfs jij verdraaid de Darwin theorie.
    En je hoeft ons niet uit te leggen wat een theorie is, dan weten we heel goed.
    De Darwin theorie is overigens allang weerlegd. Er zijn duidelijke bewijzen dan het bewijs dat hij gebruikte om zijn theorie te bekrachtigen, toentertijd vervalst is. Dus als je wilt geloven in een sprookje..

    Volgens jouw opvatting, moeten moslims hun kinderen aan hun lot overlaten. Geen manieren aanleren, geen zelfredzaamheid, geen geloof, niks. Eigenlijk gewoon verwaarlozen, want owyeey als je ze wel wat bijbrengt, dan ben je ze aan het brainwashen? Dus alle niet-moslims mogen hun kinderen allemaal hun manier van denken en gebruiken meegeven, hoe verrot deze ook mogen zijn. Maar als je moslim bent niet? Vreemd, heel vreemd.
    Elk kind uit welk nest dan ook, krijgt de basis van zijn ouders mee. Dat is een feit. En op latere leeftijd, heeft de kind zelf de keuze wat wel of niet te doen. Als er echt sprake zou zijn van brainwashing, dan was jij nu niet met dit soort taferelen gekomen. Dan was je nog “moslim.”

    Weet je waarom jij nog zo bezig bent met Islam? Omdat je ziel weet dat Allah bestaat. Je bent constant in onrust, omdat je fitrah Allah mist. En daarom ga je als een gek zonder verstand proberen te zoeken naar anti-berichten, waarin jij rust probeert te vinden. Maar dat is van tijdelijke duur en raakt niet verder dan je verstand. De natuurlijke aanleg van de mens neigt naar Allah en als je hier geen gehoor aangeeft ben je constant in onrust. En bij jou is dit duidelijk te zien.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door appie-killy Bekijk reactie
    Tof dat je even de gedeeltes er uit haalt die onzin zijn en ze vervolgens verbeterd ! , en gekozen voor de shaytaan? Als ik niet geloof in Allah waarom zou ik dan wel zijn vijand geloven..
    “En Satan zei, toen de zaak besloten was: ,,Voorwaar, Allah heeft jullie een ware belofte gedaan en ik heb jullie een belofte gedaan, maar ik liet jullie in de steek. Ik had geen macht over jullie, behalve dat ik jullie heb geroepen, waarop jullie mij gehoorzaamden, verwijt mij daarom niets! Verwijten jullie jezelf maar. Ik kan jullie niet helpen en jullie kunnen mij niet helpen. Waarlijk, ik verwerp het dat jullie mij voorheen als deelgenoot (aan Allah) toekenden.” Voorwaar voor de onrechtplegers is er een pijnlijke bestraffing.”

  12. #12
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    Citaat Geplaatst door appie-killy Bekijk reactie
    Sorry hoor maar wat een domme reactie, dat is net alsof ik tegen jou zeg Waarom ben je met Israel bezig als je geen Jood bent?. Als ik dagelijks met de islam word geconfronteerd en mn hele familie en al mn vrienden nog moslim zijn. Dan ga ik me inderdaad nog bezig houden met de Islam. Als ik zie dat in andere landen mensen worden vermoord omdat ze niet geloven dat iemand bestaat, dan ga ik me inderdaad nog bezig houden met islam. Als ik zie hoe pasgeboren baby’s gelovig worden gemaakt door de ouders dan ga ik me inderdaad bezig houden met de islam. (T is trouwens niet alleen islam maar ook alle andere geloven). En zo kan ik je nog wel meerdere redenen geven. Welke straf vind jij trouwens dat ik nu verdien sinds ik de islam heb verlaten? Dat antwoord is ook een reden waarom ik me er nog mee bezig hou.
    Levenloos

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door appie-killy Bekijk reactie
    Oke en wat heeft dit te maken met mijn topic, zulke verzen heb je ook in de bijbel tenach etc. etc. misschien ben jij wel bezeten door de duivel omdat je niet in Yahweh gelooft, zie je nu hoe dom dat klinkt?
    De God in de bijbel is dezelfde God als in de koran. Wie niet in de God van Abraham en alle andere profeten geloofd is een volger van de satan.

  14. #14
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Wat een slecht betoog. Klaarblijkelijk heb je nooit islam begrepen want je raaskalt alleen maar onzin uit.
    Of je nu als moslim wordt opgegroeid of niet: Allah swt leidt wie hij wilt. Jij bent een afvallige dus bewijs dat opgevoed worden met de islam niet altijd betekent dat je gelovig blijft. Jij hebt voor de shaytaan gekozen en een slechte overeenkomt gekozen.
    +10 uiteindelijk maken we onze eigen keuzes net zoals topicstarter

    Moge Allah swt ons leiden en behoeden voor satan zijn listen & bedrog!

    Ameen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #15
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door appie-killy Bekijk reactie
    Tof dat je even de gedeeltes er uit haalt die onzin zijn en ze vervolgens verbeterd ! , en gekozen voor de shaytaan? Als ik niet geloof in Allah waarom zou ik dan wel zijn vijand geloven..
    Waar geloof jij wel in?
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna