1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    41 en geen kinderen!?!? We worden allemaal beproeft, onthoud dat de beloning gerelateerd is aan het wereldse leven, maar dan op een manier die we niet kunnen voorstellen. Hoe perfect is de beproeving en hoe barmhartig is Allah swt die ons uitstel geeft. Moge Allah swt jou standvastig maken in geduld... Als in hoop. Inchallah

  2. #47
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    41 en geen kinderen!?!? We worden allemaal beproeft, onthoud dat de beloning gerelateerd is aan het wereldse leven, maar dan op een manier die we niet kunnen voorstellen. Hoe perfect is de beproeving en hoe barmhartig is Allah swt die ons uitstel geeft. Moge Allah swt jou standvastig maken in geduld... Als in hoop. Inchallah
    Super mooie reactie een en al wijsheid
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    55
    08-07-2018

    Vertrouw op Allah..
    Hij is degene die schenkt.
    Zonder hem is er geen liefde, geluk en leven.
    Zolang jij Tawakkul hebt en jij Allah blijft aanbidden door weg te blijven van shirk (zoals democratie).. vrees dan niet voor een bitter leven. Zal jij geen kinderen krijgen.. ga dan van het goede uit bij Allah en ga ervan uit dat hij je heeft beschermd van het kwade.. wie weet zat er geen Ghair in voor jou in een leven met kinderen.
    Zolang jij Allah niet vergeet, zal Hij jou ook niet vergeten.

    Trek voort in dit leven als een slaaf van Allah net zoals de zon dat doet. De zon komt op en gaat weer onder sinds haar bestaan zonder ook maar 1mm te verschuiven.
    De zon doet haar plicht al een lange tijd.
    Maar wij die de macht hebben om te bewegen waar we maar willen.. doen wij daadwerkelijk hetgeen waar we voor bestaan?

    Jij en ik weten beide..
    Dit leven komt tot een einde.
    Alles zal dan verdwijnen.
    Maar treur niet.. dan zal er weer leven verschijnen.
    Jannah is de plek waar jouw verdriet zal verdwijnen.
    Maar wacht..
    Daarvoor dien je jezelf eerst te onderwijzen.
    Onderwijs jezelf en red jezelf van verderf.

    Aanbid Allah zonder deelgenoten en misschien zal hij je belonen met dochters en zonen.

    Laa Ilaaha Ila Allah

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    55
    08-07-2018

    Vertrouw op Allah..
    Hij is degene die schenkt.
    Zonder hem is er geen liefde, geluk en leven.
    Zolang jij Tawakkul hebt en jij Allah blijft aanbidden door weg te blijven van shirk (zoals democratie).. vrees dan niet voor een bitter leven. Zal jij geen kinderen krijgen.. ga dan van het goede uit bij Allah en ga ervan uit dat hij je heeft beschermd van het kwade.. wie weet zat er geen Ghair in voor jou in een leven met kinderen.
    Zolang jij Allah niet vergeet, zal Hij jou ook niet vergeten.

    Trek voort in dit leven als een slaaf van Allah net zoals de zon dat doet. De zon komt op en gaat weer onder sinds haar bestaan zonder ook maar 1mm te verschuiven.
    De zon doet haar plicht al een lange tijd.
    Maar wij die de macht hebben om te bewegen waar we maar willen.. doen wij daadwerkelijk hetgeen waar we voor bestaan?

    Jij en ik weten beide..
    Dit leven komt tot een einde.
    Alles zal dan verdwijnen.
    Maar treur niet.. dan zal er weer leven verschijnen.
    Jannah is de plek waar jouw verdriet zal verdwijnen.
    Maar wacht..
    Daarvoor dien je jezelf eerst te onderwijzen.
    Onderwijs jezelf en red jezelf van verderf.

    Aanbid Allah zonder deelgenoten.. misschien zal hij je wel belonen met vrome dochters en zonen..

    Laa Ilaaha Ila Allah

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    55
    25-11-2015

    Citaat Geplaatst door Saida. Bekijk reactie
    Salaam aleikom,

    Ik ben onlangs 41 jaar geworden maar nog steeds niet getrouwd en geen kids. Ik ben bang dat het niet meer gaat lukken. Ik wil ook nog kinderen en hoor van veel mensen dat de kans erg klein is omdat de vruchtbaarheid flink is afgenomen op zo'n leeftijd. Daarnaast ook grote kans op miskramen en risico's voor zowel moeder als kind gaan spelen zoals een geboorteafwijking als het downsyndroom. Ook las ik zelf dat de kans na 35 jaar al zakt naar 5% om zwager te worden.

    Zijn er mensen die dit hebben meegemaakt of ervaring mee hebben? ? Advies en tips zijn welkom en zullen mij enorm helpen.
    ALLAAH, Allaah is degene die geeft en neemt. Kijk maar naar Merjam en Gadeeja. En er waren geen gynaeocologen die hocus pocus gebruikten. Ga trouwen en maak je niet druk. Vrees Allaah (doe kennis op) en verricht dua.