1. #1
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    Principles of Nasheeds || Shaykh Sulayman ar-Ruhaylee

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    437
    04-12-2016

    Ruhaylee is een grote varken en hellehond
    Ik spuug op hem!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Mn kinderen vinden van die leerzame tekenfilmpjes leuk met liedjes. Ze vermaken zich er heel veel mee en leren er echt goed spreken van. Moet k het ze verbieden?
    If you 'don't know', Allah knows.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    437
    04-12-2016

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Mn kinderen vinden van die leerzame tekenfilmpjes leuk met liedjes. Ze vermaken zich er heel veel mee en leren er echt goed spreken van. Moet k het ze verbieden?
    Je moet ook niet naar salafi hellehonden luisteren.
    Ze verbieden ook strijd te binden tegen tiran kafir basher assadist vooral hellehond ruhayli

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    455
    30-10-2017

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Mn kinderen vinden van die leerzame tekenfilmpjes leuk met liedjes. Ze vermaken zich er heel veel mee en leren er echt goed spreken van. Moet k het ze verbieden?
    doet toch normaal man.
    arab prinsen doen alles wat verboden is hebben dezelfde geleerden zich daar ooit over uitgesproken>?? NEE!

    maar wel dit soort dingen ga toch weg man

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Chucky. Bekijk reactie
    doet toch normaal man.
    arab prinsen doen alles wat verboden is hebben dezelfde geleerden zich daar ooit over uitgesproken>?? NEE!

    maar wel dit soort dingen ga toch weg man
    Minder vermaak en meer serieus zijn. Kinderen met hun onschuldige en vreugdevolle zielen goed voorbereiden voor de echte wereld.
    If you 'don't know', Allah knows.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Zeg is abdars. Verbied jij je kinderen om kinderprogrammering te kijken?
    If you 'don't know', Allah knows.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Waarheidop1 Bekijk reactie
    Ruhaylee is een grote varken en hellehond
    Ik spuug op hem!

    Hoe oud ben jij eigenlijk?? De meeste druktemakers en mensen met dergelijke gedragsproblemen zijn pubers.

    Maakt niet uit als je een puber bent, dan kunnen we daar rekening mee houden.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    437
    04-12-2016

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie

    Hoe oud ben jij eigenlijk?? De meeste druktemakers en mensen met dergelijke gedragsproblemen zijn pubers.

    Maakt niet uit als je een puber bent, dan kunnen we daar rekening mee houden.
    Hou op met flirten ik moet jou niet

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Waarheidop1 Bekijk reactie
    Hou op met flirten ik moet jou niet
    Hou jij op met het uitschelden van moslims en over hen liegen mistermaster/espirite, wanneer ga jij volwassen worden?

  11. #11
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Zeg is abdars. Verbied jij je kinderen om kinderprogrammering te kijken?
    Jup, ik verbied het ze als er tekenfilms in zit en muziek en onzin. Inderdaad ja.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    437
    04-12-2016

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Hou jij op met het uitschelden van moslims en over hen liegen mistermaster/espirite, wanneer ga jij volwassen worden?
    Stop met flirten en aandacht zoeken
    Hellehonden zijn geen moslims sukkel

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Jup, ik verbied het ze als er tekenfilms in zit en muziek en onzin. Inderdaad ja.
    Safi dan ben je consistent be3da. Je ziet wel dat het heel stimulerend voor het leerproces van een kind kan zijn terwijl er weinig kwaad lijkt te zijn. Denk aan het abc liedje of melodie gebruiken om het leren van iets wat vermakelijker te maken. Waarom is dit haram eigenlijk?
    If you 'don't know', Allah knows.

  14. #14
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Safi dan ben je consistent be3da. Je ziet wel dat het heel stimulerend voor het leerproces van een kind kan zijn terwijl er weinig kwaad lijkt te zijn. Denk aan het abc liedje of melodie gebruiken om het leren van iets wat vermakelijker te maken. Waarom is dit haram eigenlijk?
    Ze leren de Arabische alfabet op een speelse manier, ze leren soewar op een leuke wijze, ze leren Aqida op een speelse leuke manier, we maken kleurplaten voor hen in alfabet vorm die ze in kleuren, en veel meer.

    Ik zie muziek als haram en losbandig, tekenfilms als he imiteren van de schepping van Allaah en ik doe daar niet aan mee. Er zijn andere leukere dingen voor kids, je zou je verbazen wat een kind allemaal geweldig vinden.

    Melodie gebruiken om kids islam te leren is niet van de Salaf en ik verwerp dat.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ze leren de Arabische alfabet op een speelse manier, ze leren soewar op een leuke wijze, ze leren Aqida op een speelse leuke manier, we maken kleurplaten voor hen in alfabet vorm die ze in kleuren, en veel meer.

    Ik zie muziek als haram en losbandig, tekenfilms als he imiteren van de schepping van Allaah en ik doe daar niet aan mee. Er zijn andere leukere dingen voor kids, je zou je verbazen wat een kind allemaal geweldig vinden.

    Melodie gebruiken om kids islam te leren is niet van de Salaf en ik verwerp dat.
    Je zegt dat eerste alinea net alsof dat niet samen gaat met de pure kinderlijke natuur van hen. Een kind is ma3andAllah toch gewoon speels? Of is dat een misvatting die we zelf hebben gecreeerd.

    Ik ga je nog iets zeggen. Bij nederlandse gezinnen is het heel normaal om op te groeien met dat soort kinderlijke(onschuldige) programmatjes terwijl dat juist bij ons mgharba een lange tijd niet zo was. De contrast spreekt voor zichzelf. Ik spreek btw over dingen van een tijdje terug. Alles is tegenwoordig een stuk minder onschuldig sinds smartphone youtuhe etc.

    Oh en ik bedoel dit buiten islam om. Islam is zoiezo een serieuze zaak dat serieus moet zijn en blijven.
    If you 'don't know', Allah knows.