1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Koning Willem-Alexander populairder dan ooit

    Koning Willem-Alexander is in zijn vijfde jaar op de troon populairder dan ooit. Dat blijkt uit jaarlijkse Koningsdagonderzoek onder ruim 25.000 leden van het EenVandaag Opiniepanel. 85 procent van de deelnemers heeft er vertrouwen in dat hij zijn werk goed doet. Een jaar geleden was dat nog 82 procent en in 2016 77 procent.

    Koning van alle Nederlanders
    Op meerdere aspecten scoort Willem-Alexander beter dan vorig jaar. Meer mensen vinden dat Willem-Alexander weet wat er speelt in Nederland (70%>75%) en vinden hem koning van alle Nederlanders (77%>81%). Ook is hij volgens iets meer mensen geloofwaardig (80%>83%) en presenteert hij zich beter (85%>89%).

    Verder omschrijven panelleden de koning als betrokken, benaderbaar en open. Ook vinden ze hem gewoon, maar niet te gewoon. Diverse koningshuis-experts merkten op dat de koning daarvoor moest waken. Slechts 10 procent van de panelleden vindt Willem-Alexander op dit moment te gewoon, tegenover 80 procent die dat niet vindt.

    Máxima populairste lid Koninklijke familie
    Net als voorgaande jaren is koningin Máxima het populairste lid van het koningshuis. Ook constant is de tweede plek voor Willem-Alexander. Wel nadert hij langzaam maar gestaag de koningin als het gaat om het favoriete lid van het Koninklijk Huis. Prinses Beatrix en prof. mr. Pieter van Vollenhoven delen de derde plek.

    Straf op majesteitsschennis terecht omlaag
    Eerder deze maand stemde een meerderheid in de Tweede Kamer voor het verlagen van de straf op majesteitsschennis. Waar men voorheen maximaal vijf jaar celstraf kon krijgen, is dat nu maximaal vier maanden. Een meerderheid (56%) van de leden van het Opiniepanel vindt dit een goede zaak.

    Veel mensen vinden dat er een straf op moet staan, maar vinden de oude strafmaat overdreven. “Er moet wel gestraft worden, afhankelijk van de gebeurtenis. Maar een celstraf van vijf jaar is niet meer van deze tijd”, zegt een panellid. "De koning kan en mag niks terug zeggen. Dus is een stukje extra bescherming niet meer dan logisch”, aldus een panellid over de moeilijke positie van de koning. Ruim een kwart (29%) is om die reden tegen de verlaging.


    https://eenvandaag.avrotros.nl/panel...rder-dan-ooit/
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door WorldFamous77 Bekijk reactie
    Of is ie zelf papegaai?

    Ik spuit Pino nat met een plantenspuit, en nu vliegt ie er zelf elke keer naar toe. Zeker 5 keer per dag, net een waterrat.

    Citaat Geplaatst door WorldFamous77 Bekijk reactie
    Soub7ana Allah, Pino is gelijk komen kijken naar de foto. Controle

  3. #3
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Zware geldverspilling.
    Geef mij maar een republiek, een open staatsstructuur houdt in dat publieke ambten ook publiek beschikbaar zijn en, in de mate van het mogelijke, publiek aangewezen moeten worden. In een (onverkozen) monarchaal model wordt het ambt van staatshoofd (en soms ook andere ambten) privaat geacht, hoewel het wel een coërcieve beslissingsmacht heeft over het en plein publieke.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Zware geldverspilling.
    Geef mij maar een republiek, een open staatsstructuur houdt in dat publieke ambten ook publiek beschikbaar zijn en, in de mate van het mogelijke, publiek aangewezen moeten worden. In een (onverkozen) monarchaal model wordt het ambt van staatshoofd (en soms ook andere ambten) privaat geacht, hoewel het wel een coërcieve beslissingsmacht heeft over het en plein publieke.
    De koning heeft geen uitvoerende macht meer.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  5. #5
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    De koning heeft geen uitvoerende macht meer.
    Weet ik, dan nog dekken de kosten de baten niet.
    Ons opgedrongen door het erfrecht.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Weet ik, dan nog dekken de kosten de baten niet.
    Ons opgedrongen door het erfrecht.
    Een President en zijn familie wordt niet beveiligd?
    Een President woont niet in een paleis?
    Een President vliegt niet de wereld rond vanwege staatsbezoeken?
    Een President ontvangt geen staatshoofden, gala diners?
    Een President ontvangt geen staatstoelage?
    Een President rijdt niet het land rond om lintjes door te knippen?

    Erfrecht heeft er niets mee te maken. De grondwet kan veranderd worden, koninkrijk afgeschaft, republiek.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Een President en zijn familie wordt niet beveiligd?
    Een President woont niet in een paleis?
    Een President vliegt niet de wereld rond vanwege staatsbezoeken?
    Een President ontvangt geen staatshoofden, gala diners?
    Een President ontvangt geen staatstoelage?
    Een President rijdt niet het land rond om lintjes door te knippen?

    Erfrecht heeft er niets mee te maken. De grondwet kan veranderd worden, koninkrijk afgeschaft, republiek.
    Die kosten ook veel.



    https://nos.nl/artikel/2001300-groot...r-erdogan.html

  8. #8
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Een President en zijn familie wordt niet beveiligd?
    Een President woont niet in een paleis?
    Een President vliegt niet de wereld rond vanwege staatsbezoeken?
    Een President ontvangt geen staatshoofden, gala diners?
    Een President ontvangt geen staatstoelage?
    Een President rijdt niet het land rond om lintjes door te knippen?

    Erfrecht heeft er niets mee te maken. De grondwet kan veranderd worden, koninkrijk afgeschaft, republiek.
    Dan volg je Belgie toch niet zo goed,gans de familie bezoldigd door de burgers.
    Weten niet wat werken is, hebben ze ook nooit gedaan. Bende wereldvreemden.
    Een president gekozen door de burgers of een koning, geworden door erfrecht.
    Wat bazel je nou.
    Tuurlijk kost een president ook geld, maar wel vrij verkozen.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    En de President heeft ook een hele staf om zich heen.

    Als men tegen de monarchie is, vaak omdat men links, afgunstig is, prima.
    Maar kom dan niet met die bekende smoesjes over kosten.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Een President en zijn familie wordt niet beveiligd?
    Een President woont niet in een paleis?
    Een President vliegt niet de wereld rond vanwege staatsbezoeken?
    Een President ontvangt geen staatshoofden, gala diners?
    Een President ontvangt geen staatstoelage?
    Een President rijdt niet het land rond om lintjes door te knippen?

    Erfrecht heeft er niets mee te maken. De grondwet kan veranderd worden, koninkrijk afgeschaft, republiek.

    Je hebt iets vergeten in je rijtje: de kosten van de regelmatig terugkerende verkiezingen en verkiezingscampagnes.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Je hebt iets vergeten in je rijtje: de kosten van de regelmatig terugkerende verkiezingen en verkiezingscampagnes.
    Ook die kosten ja. Maar dat kosten verhaal is sowieso een drogreden.

    Ik ben geen Oranje klant. Maar vind dat je wel eerlijke vergelijkingen moet maken.
    Ook vaststellen dat Beatrix en Willem-Alexander die representatieve functie goed heeft verricht, verricht.

  12. #12
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Zwitsers model.
    Functies van staatshoofd en regeringsleider door de gezamenlijke Bondsraad uitgeoefend.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Ook die kosten ja. Maar dat kosten verhaal is sowieso een drogreden.

    Ik ben geen Oranje klant. Maar vind dat je wel eerlijke vergelijkingen moet maken.
    Ook vaststellen dat Beatrix en Willem-Alexander die representatieve functie goed heeft verricht, verricht.

    Vreemd... Als ik jou citeer dan komt er, kennelijk door jou, verwijderde tekst mee. Hoe kan dat?


    Maar goed, ik wilde daar juist iets over zeggen.
    Het is veel meer een representatieve functie, en de man doet dat gewoon goed.
    Boven alle partijen, neutraal, onpartijdig.

    Ik ben wel een Oranjeklant. Van top tot teen. Morgen ga ik met een oranje hoed op de kop de tocht der Oranjes door "Stad" ("Stad" is hier spreektaal voor de stad Groningen, zonder lidwoord) Op de regionale TV volgen. Daarna stort ik me in het plaatselijke feestgewoel.

    Koningsdag... nergens ter wereld iets te vinden wat daarmee te vergelijken is!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Mooi nieuws beter het christendom dan zionistan.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie

    Ik ben geen Oranje klant.

    Mooi excuus om ook koningsdag op marokko.nl te vieren.