1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Marokkaanse bevalt in vliegtuig halverwege tussen Jeddah en Cairo

    De baby werd vernoemd naar de piloot van het vliegtuig.



    De passagiers op vlucht 307 van Saudi Arabian Airlines, die Jeddah verbindt met Caïro, zullen maandag 23 april waarschijnlijk niet snel vergeten. Volgens berichten in de lokale media bracht een 32-jarige Marokkaanse halverwege de vlucht een kleine jongen ter wereld.

    Laila Chokry, die in het vliegtuig richting de Egyptische hoofdstad was bevallen, besloot haar kind Abdul Rahman te noemen ter ere van de piloot.

    Volgens de lokale nieuwssite Vetogate, zeiden de luchthavenautoriteiten dat ze signalen hadden ontvangen van de piloot dat een ambulance en een medisch team klaar moest staan zodra het vliegtuig op het internationale vliegveld in Cairo (CAI) zou landen.

    De moeder en haar pasgeborene zijn naar een nabijgelegen ziekenhuis vervoerd en verkeren in goede gezondheid.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3
    25-04-2018

    Ik bvraag me af wat je dan zult invullen als geboorteplaats bij het inschrijven van je kind :0

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    halverwege tussen Jeddah en Cairo

  4. #4
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Kind krijgt (zowiezo) Marokkaanse nationaliteit

    De nationaliteit van de baby hangt in zo’n geval af van twee systemen, namelijk het ‘ius sanguinis’ – waarbij de baby de nationaliteit van de ouders krijgt – of het ‘ius soli’ – waarbij de nationaliteit van de baby afhangt van de plaats van geboorte.

    Elk land mag zijn eigen systeem kiezen. Zo heeft België bijvoorbeeld het ius sanguinis-principe en de Verenigde Staten het soli-principe.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #5
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Als je in de lucht van een kind bevalt maakt dat toch niks uit, je denkt als ik een kind krijg in een vliegtuig ik dat kind de nationaliteit geef van Polen of wat dan ook omdat ik daar net boven vlieg gtfo gewoon dezelfde nationaliteit van papa, sleep me maar voor het gerecht als het je niet bevalt.