1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    9
    26-10-2015

    Milieusticker Frankrijk

    Deze is sinds 2017 verplicht op je auto te hebben als je naar Marokko moet. Je rijd langs Frankrijk en moet deze sticker hebben. Heb je ie niet , mag je niet door en krijg je een boete . Ik hoor verschillende reactie's over de verplichting en is mij niet duidelijk.
    Wie weet hier meer van.

  2. #2
    li nsaak...nsaah!!

    Reacties
    521
    17-12-2008

    Citaat Geplaatst door alwaysthere Bekijk reactie
    Deze is sinds 2017 verplicht op je auto te hebben als je naar Marokko moet. Je rijd langs Frankrijk en moet deze sticker hebben. Heb je ie niet , mag je niet door en krijg je een boete . Ik hoor verschillende reactie's over de verplichting en is mij niet duidelijk.
    Wie weet hier meer van.
    Zelfde systeem ongeveer als Antwerpen. Daar heb je al een aantal jaar een lage emissie-zone. Normaal gezien moet je nooit door een binnenstad van FR rijden als je naar Marokko gaat. Het gaat dus niet om de ringweg langs waar je zal rijden. Er zal zich dus geen probleem vormen als je niet van plan bent om de Eiffeltoren te bezoeken.

    Hoezo gaan ze je weigeren? Als je toch naar de binnenstad van Parijs gaat dan gaan ze je nummerplaat flitsen en krijg je een boete thuis of als ze je aanhouden bij een routinecontrole dan gaan ze je ter plekke beboeten en moet je betalen daar( daar houden ze van in FR omdat er zoveel wanbetalers zijn.
    I choose solitude over cold kisses, if it isn't love it is poison

  3. #3
    G O N E

    Reacties
    2.303
    06-11-2009

    Vorige zomer langs gereden zonder sticker niks gebeurd.

    'If you wait too long for the perfect moment, The perfect moment will pass you by'


  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.188
    13-10-2017

    Als je gewoon op de snelweg blijft dan hoeft het niet staat hier:

    1. Heb je het milieuvignet nodig op de Franse autoroutes?
    Nee. Als je deze zomer in een rechte lijn naar een camping in de Ardèche of naar een vakantiehuis in de Provence rijdt, heb je in principe géén milieusticker nodig. Op de autosnelwegen in Frankrijk is het hebben van een milieuvignet (nog) niet verplicht.

    Bron: https://www.frankrijk.nl/2018/02/mil...ijk-ja-of-nee/
    En als je op de ANWB website kijkt zie je de stad Parijs zelf in het groen (milieuzone) en daarbuiten niet.

    https://www.anwb.nl/vakantie/frankri...ie/milieuzones

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9
    26-10-2015

    ja maar er is kans dat er ongelukken zullen gebeuren waardoor we door de politieongeleid zullen worden naar de binnen stad.
    Of je kan verdwalen waardoor je toch in de binnenstad komt.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    84
    26-09-2006

    Precies, je kan verdwalen. Je moet met alles rekening houden. Geldt trouwens ook voor Lyon, voor degenen die de Route du Soleil pakken.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Dit is nieuw voor mij. Hoe kom je dan aan zo'n millieusticker?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    84
    26-09-2006

    Informatie:

    https://www.anwb.nl/vakantie/frankri...ie/milieuzones

    Lees goed de tips door om te kunnen bestellen.