1. #121
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Joodse Raad raadt keppeltje in Duitse steden af


    De Centrale Joodse Raad in Duitsland raadt Joden af om in grote Duitse steden een keppeltje te dragen. De president van de raad spreekt in Duitse media over een 'keerpunt' voor de gemeenschap.

    Aanleiding voor de waarschuwing is een incident vorige week waarbij een Israëliër met een keppeltje op straat in Berlijn door een Syrische vluchteling werd aangevallen en mishandeld met een riem. Volgens cijfers van de politie in de Duitse hoofdstad is het aantal antisemitische incidenten sinds 2013 verdubbeld.

    Raadvoorzitter Josef Schuster zegt het gevoeld te hebben dat men 'in een groot deel van de Duitse gemeenschap begrepen heeft dat we bij een keerpunt terecht zijn gekomen'. Als het niet lukt om openlijk antisemitisme een halt toe te roepen dan is dat volgens hem 'ook een gevaar voor onze democratie'.


    https://www.ad.nl/buitenland/joodse-...n-af~a350e32c/
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  2. #122
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Je moet wel gelijk hebben, want we weten tenslotte allemaal dat anti-semitisme voor 1948 niet bestond.

    Nee man, de politiek van Israël legitimeert voor miljoenen mensen hun absurde jodenhaat. Niet meer en niet minder.
    Joden zeggen met de thora in de hand dat zij het uitverkoren volk zijn.

    Dat is inderdaad al milenia aan de gang...dat ze Jezus ook nog eens vermoord hebben heeft ze geen goed gedaan en Nero had het ook niet op joden voorzien..veel van dit soort voorbeelden in de geschiedenis.

    Het antisemitisme zit diep ijn mensen en is geenszins voorbehouden aan moslims.

    Dat Israël al 70 jaar weer zeer oneerlijk en scheinheilig beleid voert ten kosten can vele wakkert dat antisemitisme weer aan en dan juist wel onder moslims.

  3. #123
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Zwaar gestoord hoe je de gewelddadige moord en onderdrukking van de Gazanen bagatelliseert. De hele gemeenscha is inmiddels wel aardig aan het draaien vs Israel. Nu jij nog. Stand nu 39 doden en 4000 gewonden.
    Doet OB altijd.

    Israëliërs zijn in zijn opinie altijd slachtoffer.

  4. #124
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Joden zeggen met de thora in de hand dat zij het uitverkoren volk zijn.

    Dat is inderdaad al milenia aan de gang...dat ze Jezus ook nog eens vermoord hebben heeft ze geen goed gedaan en Nero had het ook niet op joden voorzien..veel van dit soort voorbeelden in de geschiedenis.

    Het antisemitisme zit diep ijn mensen en is geenszins voorbehouden aan moslims.

    Dat Israël al 70 jaar weer zeer oneerlijk en scheinheilig beleid voert ten kosten can vele wakkert dat antisemitisme weer aan en dan juist wel onder moslims.
    Ja en dat zeggen moslims ook..ergo de zegt dat enige geloof te zijn.

    Niet joden maar Romeinen hebben Jezus vermoord..ga jij nu ook al mee in dat christelijke antisemitische riedeltje?

  5. #125
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Joden zeggen met de thora in de hand dat zij het uitverkoren volk zijn.

    Dat is inderdaad al milenia aan de gang...dat ze Jezus ook nog eens vermoord hebben heeft ze geen goed gedaan en Nero had het ook niet op joden voorzien..veel van dit soort voorbeelden in de geschiedenis.

    Het antisemitisme zit diep ijn mensen en is geenszins voorbehouden aan moslims.

    Dat Israël al 70 jaar weer zeer oneerlijk en scheinheilig beleid voert ten kosten can vele wakkert dat antisemitisme weer aan en dan juist wel onder moslims.
    De Joden hebben Jezus vermoordt?
    Nero had het ook al op de Joden voorzien?

    Ik had toch beter op moeten letten bij de Bijbelse geschiedenis...
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  6. #126
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Joodse Raad raadt keppeltje in Duitse steden af


    De Centrale Joodse Raad in Duitsland raadt Joden af om in grote Duitse steden een keppeltje te dragen. De president van de raad spreekt in Duitse media over een 'keerpunt' voor de gemeenschap.

    Aanleiding voor de waarschuwing is een incident vorige week waarbij een Israëliër met een keppeltje op straat in Berlijn door een Syrische vluchteling werd aangevallen en mishandeld met een riem. Volgens cijfers van de politie in de Duitse hoofdstad is het aantal antisemitische incidenten sinds 2013 verdubbeld.

    Raadvoorzitter Josef Schuster zegt het gevoeld te hebben dat men 'in een groot deel van de Duitse gemeenschap begrepen heeft dat we bij een keerpunt terecht zijn gekomen'. Als het niet lukt om openlijk antisemitisme een halt toe te roepen dan is dat volgens hem 'ook een gevaar voor onze democratie'.


    https://www.ad.nl/buitenland/joodse-...n-af~a350e32c/

    Sie habe das geschafft Frau Merkel!

  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Een zuivering hoeft niet altijd iets negatiefs te zijn ..

  8. #128
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    De Joden hebben Jezus vermoordt?
    Nero had het ook al op de Joden voorzien?

    Ik had toch beter op moeten letten bij de Bijbelse geschiedenis...
    Inderdaad je had beter moeten opletten

    Eeuwenlang heeft de Kerk de Joden wel collectief verantwoordelijk gehouden voor de dood van Jezus. Pas tijdens het Tweede Vaticaanse Concilie (1962-1965) nam de Kerk definitief afstand van het antisemitisme. In het conciliedocument*Nostra aetate*werd toen onder meer het volgende geschreven:


    Wat en waarom nero deed zoek jezelf maar op.

    Punt is..antisemitisme is al veel ouder dan de islam..antisemitisme daarom in de schoenen schuiven van moslims zonder deze geschiedenis erbij te halen is een grove fout.

    Niet dat jij daar wakker van ligt...jij trolt ongehinderd door..no matter what

  9. #129
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Inderdaad je had beter moeten opletten

    Eeuwenlang heeft de Kerk de Joden wel collectief verantwoordelijk gehouden voor de dood van Jezus. Pas tijdens het Tweede Vaticaanse Concilie (1962-1965) nam de Kerk definitief afstand van het antisemitisme. In het conciliedocument*Nostra aetate*werd toen onder meer het volgende geschreven:


    Wat en waarom nero deed zoek jezelf maar op.

    Punt is..antisemitisme is al veel ouder dan de islam..antisemitisme daarom in de schoenen schuiven van moslims zonder deze geschiedenis erbij te halen is een grove fout.

    Niet dat jij daar wakker van ligt...jij trolt ongehinderd door..no matter what
    eerst was het terrorisme dat aan de islam is gelinkt en nu antisemitisme wat men aan de islam probeert te linken..
    arabieren zijn zelf ook semieten en iedereen weet hoe de arabieren door de zionisten worden behandelt..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  10. #130
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    Joden hier zich aan te passen in Frankrijk.
    Verzamel herringeringen en geen geld .

  11. #131
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Alsof ik dat allemaal niet weet Noord. Het heeft er ook toe geleid dat heel zuid- en midden amerika de VS haat. Vergeet Chili niet en Cuba. Maar de schaal van geweld valt in het niet bij wat er in Irak is gebeurd en in Afghanistan.

    Wat ik maar zeggen wil: religie speelt geen enkele rol bij de acties van de VS. Arrogantie, economische belangen, winstbejag.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  12. #132
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Inderdaad je had beter moeten opletten

    Eeuwenlang heeft de Kerk de Joden wel collectief verantwoordelijk gehouden voor de dood van Jezus. Pas tijdens het Tweede Vaticaanse Concilie (1962-1965) nam de Kerk definitief afstand van het antisemitisme. In het conciliedocument*Nostra aetate*werd toen onder meer het volgende geschreven:


    Wat en waarom nero deed zoek jezelf maar op.

    Punt is..antisemitisme is al veel ouder dan de islam..antisemitisme daarom in de schoenen schuiven van moslims zonder deze geschiedenis erbij te halen is een grove fout.

    Niet dat jij daar wakker van ligt...jij trolt ongehinderd door..no matter what
    De kerk heeft de Joden eeuwenlang de schuld gegeven... Jazeker! Maar de schuld krijgen en schuldig zijn is echt niet altijd hetzelfde hoor. Hier dus ook niet.
    Hij is door de Romeinen opgepakt, berecht en vermoord. En dat weet jij net zo goed als ik.

    En Nero was niet op "de Joden" uit: hij was op het koningskind uit dat geboren zou zijn en liet voor het gemak maar alle pasgeboren jongetjes om zeep helpen. Een pragmatisch mens, die Nero!

    Maar in werkelijkheid schijnt dit nooit plaats gevonden te hebben.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  13. #133
    MVC Lid

    Reacties
    31
    20-04-2018

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    De kerk heeft de Joden eeuwenlang de schuld gegeven... Jazeker! Maar de schuld krijgen en schuldig zijn is echt niet altijd hetzelfde hoor. Hier dus ook niet.
    Hij is door de Romeinen opgepakt, berecht en vermoord. En dat weet jij net zongoed als ik.

    En Nero was niet op "de Joden" uit: hij was op het koningskind uit dat geboren zou zijn en liet voor het gemak maar alle pasgeboren jongetjes om zeep helpen. Een pragmatisch mens, die Nero!

    Maar in werkelijkheid schijnt dit nooit plaats gevonden te hebben.
    Bescheiden vraag

    Ken je joden?
    Arabieren?

    Ik bedoel heb je ooit met hun gegeten,geslapen,gevochten of onder een dak geslapen?

  14. #134
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Inderdaad je had beter moeten opletten

    Eeuwenlang heeft de Kerk de Joden wel collectief verantwoordelijk gehouden voor de dood van Jezus. Pas tijdens het Tweede Vaticaanse Concilie (1962-1965) nam de Kerk definitief afstand van het antisemitisme. In het conciliedocument*Nostra aetate*werd toen onder meer het volgende geschreven:


    Wat en waarom nero deed zoek jezelf maar op.

    Punt is..antisemitisme is al veel ouder dan de islam..antisemitisme daarom in de schoenen schuiven van moslims zonder deze geschiedenis erbij te halen is een grove fout.

    Niet dat jij daar wakker van ligt...jij trolt ongehinderd door..no matter what

    Antisemitisme wordt nergens in de schoenen van uitsluitend moslims geschoven, Neo. Maar toevallig gaat dit topic wel over anti-semitisme door moslims in Frankrijk.
    Je moet mij niet aanspreken, maar de topicstarter denk ik, of de schrijvers van het manifest die zich uitspreken tegen anti-semitisme in Frankrijk.

    In ieder geval bij die mensen die zo brutaal zijn geweest om anti-semitisme onder moslims in Frankrijk in de schijnwerpers te zetten.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  15. #135
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Dimmi Bekijk reactie
    Bescheiden vraag

    Ken je joden?
    Arabieren?

    Ik bedoel heb je ooit met hun gegeten,geslapen,gevochten of onder een dak geslapen?
    En een paar bescheiden antwoorden:

    Ik ken 1 Nederlandse meneer van Joodse afkomst. Misschien ken ik er wel meer, maar dan weet ik dat niet.
    Voor zover ik weet ken ik geen mensen van Arabische afkomst.

    Dat kan te maken hebben met mijn desinteresse voor de religie/afkomst van mensen die ik ken.
    Waarom zou ik willen weten wat voor religie een collega heeft? Waar hij/zij geboren is?
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!