1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Nederland en Belgie zijn ook multi culturele samenlevingen en als jullie moeite hebben met andere overtuigingen.
    Pak je koffers en begin op te rotten naar de Noordpool, niet eens een ander land met mensen want die recht hebben jullie niet met dat gejank over religie.
    Ah, op die bekende fiets!
    Multiculturele samenleving, geeft niet anders aan dan het feit dat de Europese landen mensen met meer dan 170 verschillende nationaliteiten heeft opgenomen!
    Niet dat, dat de overgrote, seculiere, bevolking zich maar moet aanpassen aan al die verschillende culturen.
    Waarbij jij natuurlijk bedoelt aan wetten van de islam, Joden aan hun religieuze wetten.
    Nee. Wel hebben die groepen veel vrijheid in ons land ex grondrechten.

  2. #17
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Darkmatter1991 Bekijk reactie
    Wat een niveau ook weer. Oprotten naar de Noordpool? Ja, ik heb moeite met bepaalde overtuigingen maar ik zal het recht van deze mensen om deze overtuigingen te hebben verdedigen tot aan mijn dood. Ik zal alleen flink tegenwerken als men probeert de eigen levensovertuiging op te dringen aan de rest van de samenleving. Dat is wat hier feitelijk gebeurt.

    Wat is er nou zo moeilijk aan om te begrijpen?
    Stel je eens voor dat de chassidische gemeenschap de grootste gemeenschap was in Belgïe. En dat er naast hun bijvoorbeeld enkel Atheisten leefden. Wie bepaalt de regels? Hebben Atheisten dan geen zeggenschap meer enkel omdat ze in de minderheid zijn? Ik probeer jou logica te begrijpen?

    Waar ligt de grens bij jou? Wanneer dringt een ander iets aan jou op?
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Zijn de moslims weer bezig

  4. #19
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    @darkmatter1991,

    Ik citeer jou:


    De meerderheid bepaalt de regels in een democratie. De atheïsten zouden zeker zeggenschap moeten hebben maar de enige manier waarop we in jouw hypothetisch geschetst scenario zeggenschap zouden kunnen uitoefenen is via het politiek besluitvormingsproces.


    En dat politiek besluitvormingsproces is een eerlijk systeem in jou ogen? (In de huidige staat laat het te wensen over) als je het mij vraagt.

    Er zouden meer Atheisten vertegenwoordigd moeten zijn in het politiek debat en besluitvormingsproces. (Om nog maar even hypothetisch te blijven)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #20
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ik citeer jou:


    Als je eerlijk bent valt religieuze indoctrinatie hieronder. Ik had toch ook nooit bewust een keuze gemaakt toen ik vroeger naar de moskee moest en de verzen moest memoriseren? Het waren mijn ouders die dit voor mij beslisten. Op vijfjarige leeftijd kun je echt niet een eigen genuanceerde mening vormen aangaande complexe existentiële levensvragen.

    Een vijf jarig kind soort van dwingen te gaan gaat mij te ver! Wij gingn vrijwillig omdat wij het leuk vonden zo ging dat bij ons en alle andere moslims kinderen in de buurt.

    Spijtig te vernemen dat jou ouders jou dwongen want laten we eerlijk zijn iets dwangmatigs aan leren heeft geen enkele nut. Kind moet er zelf plezier aan beleven.

    Dit zie je helaas ook bij sommige christenen en joden. Mijn christelijke vriendin moest op zondag naar de kerk. En mijn Joodse vriendin had een joodse moeder en christelijke vader. Weekend had ze niet want zaterdag was sabbat en zondag verplicht naar de kerk dienst.

    Een ieder die zijn /haar godsdienst dan wel levensovertuiging goed begrepen heeft weet dat alles waar dwang bij komt kijken averechts werkt.


    Ik ben voor vrijheid van geloofsovertuiging mits je een ander niet schaad. En vice versa uiteraard.

    Ik begrijp de Joodse gemeenschap dergelijke afbeeldingen horen niet thuis in het straatbeeld.

    Heeft niks met indoctrinatie van doen eerder fatsoen.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    @darkmatter1991,

    Ik citeer jou:


    De meerderheid bepaalt de regels in een democratie. De atheïsten zouden zeker zeggenschap moeten hebben maar de enige manier waarop we in jouw hypothetisch geschetst scenario zeggenschap zouden kunnen uitoefenen is via het politiek besluitvormingsproces.


    En dat politiek besluitvormingsproces is een eerlijk systeem in jou ogen? (In de huidige staat laat het te wensen over) als je het mij vraagt.

    Er zouden meer Atheisten vertegenwoordigd moeten zijn in het politiek debat en besluitvormingsproces. (Om nog maar even hypothetisch te blijven)
    Democratie is niet perfect, maar heb je een uit de praktijk beter idee?

    Ik kan je overigens verzekeren dat ik geen mocro ben.
    Ik ken er een paar maar niet veel, maar lang verhaal kort, ik vind de samenvoeging van minderheden in een maatschappij bijzonder interessant en wellicht het meest nog Marokkanen in Nederland omdat ik opgegroeid ben met veel mocro's in mijn jeugd.

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Het is simpel op te lossen voor deze saboteurs, verhuis naar Israël, misschien vinden ze het daar wel oké.
    Ik zie het probleem niet.
    Als een buurt besluit zoiets te doen is het hun goed recht.
    Het wordt pas problematisch wanneer ze van de overheid eisen dat deze hier wat aan doet.

    Jij en een ieder zijn vrij om zoiets ook te doen.
    Marktwerking.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Darkmatter1991 Bekijk reactie
    En zo geeft men steeds meer toe aan religie. Waarom wordt religie een uitzonderingspositie toebedeeld? Wat maakt het zo speciaal dat de algemeen heersende opvattingen binnen een maatschappij zomaar aan de kant worden geschoven door deze religieuze normen?

    In dit geval gaf men toe aan gewoon geld, Darkmatter. Poen, pecunia, financiën.
    Zo'n reclamebureau (of wat voor onderneming dan ook) wil d.m.v. reclame meer geld verdienen.
    Daarvoor zetten ze graag westerse verworvenheden op een laag pitje. Blijkbaar.

    Nou, die orthodoxe Joodse bewoners hebben gewoon geld op tafel gelegd.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    132
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Europees land, 21e eeuw, waar men zich aanpast aan de leefregels, visie van duizenden jaren geleden uit de woestijn.
    Volkomen idioot. Als het die de Joden niet bevalt, laat ze alsnog naar Israel gaan, kijken of zij daar gelukkig kunnen zijn.
    Nou in Israël mankeert dacht niet blote billen en toeten om waar aan de man te brengen.
    Met religioten houden ze ginder geen rekening.
    Ze zijn ze liever kwijt dan rijk

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    132
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Vrouwe_Justitia1 Bekijk reactie
    Hoeveel joden zijn er inndeze wereld ik denk meer dan men aangeeft!!
    overleven
    Nee madam , de Antwerpse chassieden zijn met 3 man en een paardenkop, zijn voor het merendeel doodarm dus geld zal er niet aan te pas zijn gekomen.
    Ze hebben geen politieke invloed.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    En niemand durft kritiek te geven want anders boycotten worden ze financieel afgemaakt door de joden.

    Als dit in Borgerhout zou gebeuren was het de islamisering van Europa.
    Of dan is het antisemitisme

    Maar dat geldt dan weer niet als moslims zou een initiatief zouden nemen en er in slagen...nee dan is de wereld te klein

    Ik wordt zo kotsmisselijk van die selectief verontwaardigde bezorgde "critici"/facebookvolk.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Je moet het ze nageven.
    Dit is slim gedaan.

    Ik zie geen verschil in orthodox religieuzen van elk geloof dan ook.
    Bloot willen ze allemaal niet en dit is een legale manier om zoiets te voorkomen.

    Mij zul je niet horen als ze in de Schilderswijk hetzelfde doen.
    Ik vind het belachelijk dat een burgermeester hier aan meewerkt in het geniep en vind het censuur van de bovenste plank.. religieus fanatisme en dwingelandij dat beloond wordt is niet ok.

  12. #27
    ondertitel?

    Reacties
    19.145
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik zie het probleem niet. Als een buurt besluit zoiets te doen is het hun goed recht. Het wordt pas problematisch wanneer ze van de overheid eisen dat deze hier wat aan doet. Jij en een ieder zijn vrij om zoiets ook te doen. Marktwerking.
    Het probleem is dat een minderheid een wijk voor zichzelf claimt en hiermee wegkomt. Die buurt bestaat uit meer mensen dan uit joden, en is België niet Israël. Waarom de overheid betrekken als je via een omweg ook je zin krijgt? Ze zijn niet achterlijk en weten prima de weg. Marktwerking is leuk, maar welke markt? Wat wel grappig is, als ik bij een ander volk had gezegd ga maar naar een ander land had ik dit antwoord vast niet kunnen typen
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  13. #28
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    Streng-religieuze inwoners van de islamitische wijk in Antwerpen hebben voor elkaar gekregen dat sexy buitenreclames, zoals bijvoorbeeld voor lingerie, voortaan geweerd worden. De islamitisvhe gemeenschap heeft daartoe een overeenkomst gesloten met de exploitanten van reclamezuilen.

    HLN schrijft:

    Mohammed, een van de uitbaters van het halal restaurant halal&co, maakt melding van de recente overeenkomst in een gesprek met Zeno, de zaterdagbijlage van De Morgen: “Er staan hier in de stationsbuurt van die reclamezuilen met draaiende rollen. Soms zit daar reclame tussen voor lingerie, met een schaars geklede dame, en dat is uiteraard een probleem.” In het verleden werd dergelijke reclame wel eens overplakt of overschilderd, maar sinds enige tijd is er een overeenkomst waarbij islamitische handelaars het reclamebedrijf financieel vergoeden voor de inkomsten die ze derven door het weren van dit soort reclame.

    De orthodoxe gelovige verkondigt in de krant trots dat er geen lingeriereclames meer in de wijk te zien zullen zijn. Hij zegt dat de omstreden nationalistische burgemeester Bart de Wever bemiddelt heeft om de overeenkomst tot stand te brengen. Die ontkent dat en zegt dat dergelijke afspraken tussen particulieren buiten zijn bevoegdheden vallen.

    In Nederland trachten fundamentalistische moslims bij herhaling lingeriereclames uit de publieke ruimte te weren.

    https://joop.bnnvara.nl/nieuws/geen-...wijk-antwerpen

    De islamitische gemeenschap in Antwerpen heeft een overeenkomst met publiciteitsbedrijven om in de stationsbuurt ‘pikante’ reclame, zoals voor lingerie, op publiciteitszuilen te weren. Burgemeester Bart De Wever (N-VA) zou bemiddeld hebben bij de deal, maar zijn woordvoerder ontkent dat vanavond.
    Mohammed, een van de uitbaters van het halal restaurant Halal&co, maakt melding van de recente overeenkomst in een gesprek met Zeno, de zaterdagbijlage van De Morgen: “Er staan hier in de stationsbuurt van die reclamezuilen met draaiende rollen. Soms zit daar reclame tussen voor lingerie, met een schaars geklede dame, en dat is uiteraard een probleem.”

    In het verleden werd dergelijke reclame wel eens overplakt of overschilderd, maar sinds enige tijd is er een overeenkomst waarbij islamitische handelaars het reclamebedrijf financieel vergoeden voor de inkomsten die ze derven door het weren van dit soort reclame. “Bart De Wever heeft ervoor gezorgd dat er een dialoog is gekomen met het bedrijf dat de zuilen uitbaat”, zegt Hoffman. “In deze wijk zult u geen lingeriepubliciteit meer zien.” Zijn woordvoerder ontkent dat echter.

    De Wever laat via zijn woordvoerder weten niet op de hoogte te zijn. “Wij hebben geen weet van die regeling”, zegt hij. “Je kunt die bedenkelijk vinden, maar zolang die private afspraak kadert binnen de wettelijke voorzieningen, hebben wij ons daar niet over uit te spreken.”

    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...wijk~a7af727d/
    zoek de verschillen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Het probleem is dat een minderheid een wijk voor zichzelf claimt en hiermee wegkomt. Die buurt bestaat uit meer mensen dan uit joden, en is België niet Israël. Waarom de overheid betrekken als je via een omweg ook je zin krijgt? Ze zijn niet achterlijk en weten prima de weg. Marktwerking is leuk, maar welke markt? Wat wel grappig is, als ik bij een ander volk had gezegd ga maar naar een ander land had ik dit antwoord vast niet kunnen typen
    Israël voert een actief terugkeerbeleid dus niet alleen jij zegt het..Israël zelf ook

  15. #30
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Als ik even mag samenvatten: In plaats van de religieuze fanaten die reclamepanelen bekladden de les te lezen geeft Bart De Wever de subtiele hint aan de reclamemaatschappij dat ze maar best instemmen met de eisen van deze ultra-orthodoxe fanaten.

    Wat als de moslims hem vragen om voor hen hetzelfde te doen?
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.